Aihe: Apua, Vox AC-15CC1 ei käynnisty.
1
Ege
13.11.2007 19:14:52
Tänään kun ajattelin hieman soitella niin näpsäsin power napin päälle, vieressä oleva ledi välkähti mutta siihen jäi. Laitteesta ei kuulu mitään hurinaa eikä kohinaa.
Olen aina laittanut voxin päälle (sen 2vk mitä se on mulla ollut, ostin käytettynä) niin että poweri päälle sitten oottelen ja sitten standby switchi päälle, ja aloittanut soiton. Sammuttanut niin että standby ensin ja sitten poweri myöhemmin.
Katsoin HT ja mains sulakkeet ja ihan ehjältä ne näyttivät, tosin main sulakkeen lasi oli hieman tummunut mutta lanka ehjä molemmissa.
En tiedä mikä tuohon nyt yhtäkkiä tuli, viimeksi kun soitin niin toimi kuin ihmisen mieli.
Vahvariin on vaihdettu jälkikäteen celestionin blue kajari.

Toinen juttu, kummassa tuo impedance kuuluu olla 8 vai 16 Ohm?
Murgo
13.11.2007 19:21:30 (muokattu 13.11.2007 19:22:47)

Hehkuuko putket? Kannattaa tarkistaa se mains-sulake esim. yleismittarilla tai sitten vaan vaihtaa se. Jos lasi on tummunut niin kyllä se todennäköisesti palanut on, langan katkeamista on joskus vaikea nähdä. Impedanssi asetetaan kaiuttimen impedanssi mukaan, lukee yleensä elementin takana.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
tracyjacks
13.11.2007 19:25:19 (muokattu 13.11.2007 19:25:41)
Itsellä kävi juuri noin samaisen vahvistimen kanssa kerran, että se virtalähteen sulake paloi. Kannattaa se vaihtaa ensimmäiseksi, sitten pitäis toimia - jos ei, niin sitten vika on luultavasti jossain muualla. Jos vika olisi putkissa, niin kyllä se vahvistin sillon käynnistyisi kuitenkin, mutta ääntä ei kuuluisi(?).

Mutta mulla ainakin pamahti sulake vaan, ja sen ainoan kerran jälkeen on toiminut aivan moitteettomasti.
"Only God can save us!"
Ege
13.11.2007 19:30:36
Kiitos pikaisista vastauksista, koitan vaihtaa tuon mains sulakkeen joka oli tummunut.
Tarvii käydä jossain ensin ostamassa tuollainen kun ei kotona ole.
Kuha
13.11.2007 19:44:24

Tuo on aivan tyyppivika, että polttavat sulakkeita. Vie se takuuhuoltoon.
Ege
13.11.2007 20:02:41
Tuo on aivan tyyppivika, että polttavat sulakkeita. Vie se takuuhuoltoon.

Ei ole enää takuuta voimassa, pari vuotta vanha laite.
Kuha
13.11.2007 20:49:40

Ei ole enää takuuta voimassa, pari vuotta vanha laite.

Joo, mutta myyjällä on virhevastuu silti. Vahvistimen tulisi normaalikäytössä toimia pidempään ja tuo on tosiaan tyyppivika tässä mallissa, joka tulisi korjata. Mulla on CC1x-malliin takuuhuollossa lisätty vastus, ettei virran kytkeminen aiheuta virtapiikkiä, joka polttaa sulakkeen.
SURf
14.11.2007 11:45:11
Joo, mutta myyjällä on virhevastuu silti. Vahvistimen tulisi normaalikäytössä toimia pidempään ja tuo on tosiaan tyyppivika tässä mallissa, joka tulisi korjata. Mulla on CC1x-malliin takuuhuollossa lisätty vastus, ettei virran kytkeminen aiheuta virtapiikkiä, joka polttaa sulakkeen.

Mulle tehty sama mutta kolmekymppiseen. Mitä muilta olen kuullut niin tämä on aika yleistä, sulakkeiden palaminen ja sitten se vastuksen lisääminen.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)