Aihe: Korvatulpat
1 2 3 4 5
Tomtom
24.10.2007 21:38:57
Kysymys noista Elacineista:

Itselläni on ollut muutaman viikon Elacinin 25db vaimentavat valetut tulpat. Treeneissä tuntuu, kuin ei olisi tulppia ollenkaan ja vaimennus on hyvä. Kuitenkin ollut semmoinen ongelma, että suun liikkuessa, varsinkin hymyiltäessä, tuntuu siltä että ääntä tulisi läpi. Ei mitenkään tajuttomasti, mutta sen verran kuitenkin että huomaa. Tulpat varmaan liikkuvat, kun leuan lihakset liikkuvat, mutta onko teillä muilla elacinejen käyttäjillä ollut vastaavia ongelmia tai oletteko havainneet samaa tapahtumaa? Kiitos jo etukäteen.

Täällä kanssa sama juttu. Mulla käy useimmiten niin että just esim. keikalla kun volyymit on tapissa ja soitto kulkee, alkaa jotenkin kummasti naurattamaan ja on muutenkin mukavaa ja silloin ääntä pääsee läpi. Mulla toi johtuu yksinkertasesti siitä että tuo "leipäläpi" leukaluineen on senverran kookas, että leuan liike muuttaa korvakäytvän kokoa ja tulppa ei isone tuosta valettu kun on. Ei siis parane naureskella soittaessa. Tai jos naurattaa ni sit pitää väännellä naamaa todella omituisesti, missänyt ei sinänsä oo mitään uutta mulle.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Detox
25.10.2007 10:28:41

Täällä kanssa sama juttu. Mulla käy useimmiten niin että just esim. keikalla kun volyymit on tapissa ja soitto kulkee, alkaa jotenkin kummasti naurattamaan ja on muutenkin mukavaa ja silloin ääntä pääsee läpi.

Voisikohan kyseessä olla epäonnistunut/epätäydellinen muotin valu?
Kuulostaa ihmeelliseltä ettei voisi nauraa ilman että suojaus pettää.

Itsellä on valetut FinFonicin tulpat ja teetettäessä niitä Hiippalan Heikki mainitsi että joku toinen lafka tekee väärin kilpailevia tuotteita. En kyllä millään muista mikä se oli mutta itse ottaisin yhteyttä aluksi ihan vaikka siihen Elacinin toimittajaan.

Mikäli syy on fysiologiset ominaisuudet, ei voi todeta muuta kuin että ehkä kannattaa käyttää sitten jotain toisia (perus) tulppia, joilla kyseistä ongelmaa ei synny. Kuulolle kaikkein vaarallisimpia ovat juuri äkilliset äänen voimakkuuden muutokset.
Mesa 4 Life!
Boltti
11.11.2007 15:47:58
Mistäs saisin tilattua tuollaset ER 20:t nauhojen kera sopivaan hintaan? Etenkin keikalle tuommoset nauhat olisi aika pakolliset; jos sattuvat tippumaan lattialle niin pianhan joku on ehtinyt niitten päälle astua.
darkus
11.11.2007 17:40:55
Itse ostin Ozzy Osbournen keikalta joulukuusitulpat viitosella ja ihan hyvin ovat kovemmassakin soitossa pelittäneet, etenkin kyseisellä keikalla olivat poikaa, oli meinaan wylden 4 x 12" kaappi aikas lähellä meikäläistä =)
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
Detox
13.11.2007 15:43:58

Itse hommannut joskus sellaista korvakittiä apteekista. Toimii kuin tavallisetkin ja voi pestä. Ja jos korva rasittuu tavallisista tulpista niin noista ei pitäisi samalla tavalla. Senkus vaan länttää korvaan. Eikä tarvitse odottaa muotoutumista.

Mulla oli joskus korvatulehdus ja piti käyttää tuota suihkun ja saunomisen yhteydessä... Vois testata miten se toimii äänen vaimennukseen. Kerron lisää infoa kunhan teen hieman vertailuja ;)
Mesa 4 Life!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)