Aihe: Maudio Ozone, Novation Xstation..
1
harpo
13.11.2007 13:13:10
Olen harkinnut jonkun tämmöisen usbikiippari/äänikortti-hässäkän hankkimista ja tähän mennessä vastaan on tullut Maudiolta ja Novationilta ehdokkaat.

Ozone on saanut kovin ristiriitaisia arvioita, jotkut sanoo että ihan pätevä peli ja toiset vertaa koiran jätöksiin. Hintaa joku pari sataa euroa.

Xstationia on sakki kehunut, ei oikein mitään pahempaa moitittavaa oo löytynyt. Hinta vastaavasti päälle neljän sadan.

Onko arvon foorumisteilla kokemuksia kyseisistä vehkeistä ja/tai heittää jotain muita vaihtoehtoja ilmoille?
dewil
13.11.2007 13:48:58

Olen harkinnut jonkun tämmöisen usbikiippari/äänikortti-hässäkän hankkimista ja tähän mennessä vastaan on tullut Maudiolta ja Novationilta ehdokkaat.

Ozone on saanut kovin ristiriitaisia arvioita, jotkut sanoo että ihan pätevä peli ja toiset vertaa koiran jätöksiin. Hintaa joku pari sataa euroa.

Xstationia on sakki kehunut, ei oikein mitään pahempaa moitittavaa oo löytynyt. Hinta vastaavasti päälle neljän sadan.

Onko arvon foorumisteilla kokemuksia kyseisistä vehkeistä ja/tai heittää jotain muita vaihtoehtoja ilmoille?

Mulla on ollu pari vuotta toi x-station. Se on ihan kelpo peli.
Toisen kanavan mikkietunen ja fantomit siitä on tosin lauenneet, mutta se on toisaalta ollut keikkakäytössä.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
pimp
13.11.2007 16:17:08
Ozone ajaa asiansa kohtuullisesti, jos ominaisuuksia ei enempää kaipaa.
"Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?" tool - right in two
Janus
13.11.2007 17:44:50 (muokattu 13.11.2007 17:46:27)
Kannattaa tsekata Novationilta myös X-Stationin huokeampi "pikkuveli" (mutta toisaalta uudempi malli) XioSynth - 1 vs. 2 mikkietusta ja muita pikku puutteita, mutta toisaalta kompaktimpi design, uusi "filter distortion" tms. efekti jne. kivaa. Itseltä löytyy molemmat, voin tehdä jonkun A/B-testin tässä kun aikaa sattuu löytymään. Ei-paskempi VA-synteesi on molemmissa kiva bonus.
anapena
13.11.2007 22:29:23
Mulla oli joskus käytetty Ozone. Palautin sen myyjälle aika nopeasti. Jotkut koskettimet eivät "syttyneet" kovin helposti. Mitään näkyvää vikaa en löytänyt. Siirryin jo aiemmin hyviksi havaittuihin Roland/Edirol lautoihin. Kehuvat noita CMEn koskettimia...onko kokemuksia?
Aazi
13.11.2007 23:56:32
Mulla on ozone, joskin tällähetkellä kaapin perällä.. en oo sitä kummassakaan koneessani saanu toimimaan ongelmitta ajurien osalta, ääni pätkii ja jotain sekvensseriä tms. asio:ta ajavan softan kanssa välillä menee ääni murolle eikä toivu ennenkuin boottaa systeemin. kaikkia erilaisia ajurikonfiguraatioita on koitettu ja muitakin asetuksia, tiedä sitten.. kyl se ihan pätevä olis jos pysyis pystyssä varmasti.
JoKo
14.11.2007 01:39:52 (muokattu 14.11.2007 01:41:47)

Mulla on tollainen x-station ollut puolisen vuotta. Midi-kontrollerina se on loistava, synana ihan hyvä; helppo ohjelmoida, monipuolinen, mutta "perussoundi" on vähän latteahko. Ei kuitenkaan missään nimessä huono. Mikkietuasteet ja efektit ovat kyllä huumoriosastoa, mutta kyllähän ne sinänsä toimivat jos ei mitän kovin kriittistä hommaa tee. Eli oikein hyvä vehje kaikenkaikkiaan.
pimp
15.11.2007 12:39:03
Nyt kun mainittiin murolle meneminen niin muistuukin mieleen ajat kun tappelin ozonen kanssa... eli se ei mulla suostunut toimimaan kovin alhaisilla latenssisäädöillä, en tiedä miten muilla kokoonpanoilla on asian laita. Välillä tota joutuu resetoimaan kun alkaa kiipparia näppäillessä viive vaivata.
"Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?" tool - right in two
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)