Aihe: Sonar 7 ilmestynyt
1
samulirask
19.09.2007 00:56:09

Tästä oli kova kuhina Cakewalkin foorumilla.. Uudet ominaisuudet julkaistiin juuri. Ne löytyvät osoitteesta http://forum.cakewalk.com/tm.asp?m=1158394 . Itse en aio heti rynnätä kauppaan, mutta minä olenkin amatööri..
www.elisanet.fi/samuli.rask
Tupi
19.09.2007 10:56:02
Oho, aika suolaisen hintaiset päivitykset, Producerin päivittäminen 170 e.
samulirask
19.09.2007 16:44:54

No joo, ja sehän on siis PE 6:sta. Muuten päivitykset näyttävät olevan yli parisataa. Hyvä diili ehkä esim. versioista 1-4, mutta ei niin hyvä myöhemmistä. Moni Caken forumilta muuten näytti pistäneen seiskaversion tilaukseen ennen kuin uusia ominaisuuksia oli edes julkistettu! Siinä lienee syy päivitysten tiheyteen... Itselläni on versio 6, ja ehkä versiota 9 rupean miettimään, kun se ilmestyy.
myslique
23.09.2007 00:43:36

Panin tilaukseen. Nykyversio on 6.21. Löysin niin paljon uusia hyödyllisiä ominaisuuksia 7.0:sta, että päivityksen hinta ei hirvitä.
Torniojaws
23.09.2007 11:08:36

Hmm,

Features include: up to 16 steps per beat with 64 beats per pattern; support for odd time signatures (non 4/4 meter); a powerful Fit Pattern to Quarters control that fits patterns into lengths of any number of quarter notes for creation of polyrhythmic parts (5 against 4 rhythms, hemiolas, septuplets, etc.); control velocity offset and scale values in an entire row all at once; MIDI controller automation drawing;

Cubasestahan nuo ovat löytyneet jo aikaa sitten, ja oikeastaan kaikista DAWeista. Cubasessa itse asiassa voi laittaa miten haluaa noita midi-beatteja sun muita, hyvä maku vain rajana. Jos haluaa vaikka tripletti-64-osanuotteja tahtilajissa 109/32, niin se onnistuu helposti. Ja siihen päälle voi laittaa mitä muutakin haluaa, vaikka 5/4 komppia. Vuorotellen voi laittaa tulemaan vaikka kolme kappaletta pisteellisiä 32-osanuotteja tahtilajissa 88/16 ja yhdeksän kappaletta tripletti-16-osia tahtilajissa 29/16 12/8-kompin päälle.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Giipparisti
25.09.2007 23:51:12
Mutta jopas, tossa taitaa vihdoin löytyä kunnon sidechain -mahdollisuudet! Sitäpä ei edes Kuppasessa ole vielä, ja olen eniten Sonariin kaivannut juuri sitä. En kuitenkaan päivitä. :P
Eteenpäin pääsee eteenpäin menemällä.
myslique
27.09.2007 03:38:55

Ensimmäinen päivä Sonar 7:n kanssa takana.

Sonar kaatui erilaisiin virheisiin n. 6 kertaa.
Ensimmäisen kerran kaatuminen tapahtui, kun yritin laittaa VC-64:n bussiin.
Dimension LE kaatoi ohjelman kerran. Hardware-efektin VST takkusi. Drop-outteja tulee kauhea määrä, vaikka kone on nopea dual-core (äänikortti RME Fireface 800), audiolevyt raidattu, defragmentoitu, CPU ja Disk Usage -mittarit tuskin nollasta koholla. Samoilla asetuksilla 6.21 on toiminut kuin unelma.

Töitä pitänee jatkaa 6.21:n kanssa ja leikkiä vapaa-ajalla 7:n kanssa.
Asetuksia säätämällä varmaan ohjelman saa stabiilimmaksi, mutta bugeja on vielä paljon. Uusilla ominaisuuksilla ei paljoa riemuita, kun ne kaatavat ohjelman hetken käytön jälkeen.
ras ta far i
12.11.2007 20:50:47
Joo on se hienoa että on ilmestynyt sonar 7. Olen saanut sen kaatumaan ihan perusominaisuuksia käyttämällä, kuten step sequencerin starttia painamalla.
Myös audio playback saa aikaan ilmoituksen Sonar7(Not responding). Eipä ole cubasen kanssa ollu samantyyppisiä ongelmia koskaan. Ei ole prossun tehosta, muistin vähyydestä tai hitaudesta kiinni joten mistä sitten? Kertokaa te jotka tiedätte, tai olette onnistuneet ratkaisemaan moiset pulmat. Jatkan Cubasella kunnes sonariin voi luottaa.
(Win XP Pro, AMD athlon 64 x2 4800+, 4Gb ddr2 667Mhz RAM, 2 x 250 Gb hd.
samulirask
13.11.2007 10:30:07 (muokattu 13.11.2007 10:30:51)

Vähän rahastuspäivitykseltähän tuo kyllä tuntuu. Noita kaatumisongelmia kyllä ihmettelen, koska itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellä v. 2005 kesällä 679 euroa maksaneella Acer-läppärilläni Sonarin edellistä versiota. Joko seiskaversio on epävakaampi kuin kutonen, tai sitten kyse on PCeille ominaisista vioista, jotka voi pistää lähinnä luokkaan "henkimaailman asoita."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)