Aihe: SRV "livena särönä" ?
1
Stone
12.11.2007 19:53:10

SRV tunnettuna fender miehenä kuin tube screamerin käyttäjänäkin kiinnostaa, että kun säröt livena joskus olivat "Hendrix" tasoiset (ottamatta muuten kantaa SRV:n soundiin) ,niin käyttikö SRV myös fuzzia vai oliko se enempi 2:n ts 808 summa? Oivallinen esim. kun kuuntelee SRV:n "voodoo chilen".
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
fox
12.11.2007 21:44:44 (muokattu 12.11.2007 21:48:26)

... vai oliko se enempi 2:n ts 808 summa? Oivallinen esim. kun kuuntelee SRV:n "voodoo chilen".

Monet keskustelut tästä(kin) aiheesta oolut.. Jos lukee SRV:n kitarateknikon haastattelun vaikka Ibanezin "juhlakirjasta" Ibanez-The Untold Story, niin sielläpä hyvin ponnekkaasti tehdään selväksi, että itse asiassa SRV käyttikin TS 10 Tuubihuutajaa.. ;) Mutta katsellaanpa. Tää on näitä "legendaarisia" juttuja..

Edith Piaf: Toki toisaalla on toisenlaisiakin juttuja kerrottu, esimerkiksi tällä sivustolla
http://hanshc.home.texas.net/srv%20gear.htm
on tuo 2 x 808 -kattaus tuotu "ainoana oikeana" esille.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
cruel_destiny
12.11.2007 23:44:55
jooh, SRVn saundi tuli lopussa jo fuzz facen ja kahden tuubin huutajan lävitse.

Paljoa säröä ei voodoo chilessa kyllä ole, ainakaan levy versiossa. kitaraa vaan lyödään aikasen kovaa.
I eat rice and curry everyday surreal
Sammo
13.11.2007 07:50:52
Custom Shopin/Soundsin Harri tietää SRVstä ja Hendrixinstä jonkin verran. Tämä kotisivuilta, siitä saattaa olla iloa:
http://www.custom-sounds.com/epages … 9ea274159fa3d3d062b/UserTemplate/38
"Enough about me. Let's talk about you. What do you think of me?"
Dr. Muff
13.11.2007 07:58:21
Monet keskustelut tästä(kin) aiheesta oolut.. Jos lukee SRV:n kitarateknikon haastattelun vaikka Ibanezin "juhlakirjasta" Ibanez-The Untold Story, niin sielläpä hyvin ponnekkaasti tehdään selväksi, että itse asiassa SRV käyttikin TS 10 Tuubihuutajaa.. ;) Mutta katsellaanpa. Tää on näitä "legendaarisia" juttuja..

Edith Piaf: Toki toisaalla on toisenlaisiakin juttuja kerrottu, esimerkiksi tällä sivustolla
http://hanshc.home.texas.net/srv%20gear.htm
on tuo 2 x 808 -kattaus tuotu "ainoana oikeana" esille.

Ohan noita lukuisia kuvaevidenssejä siitä ettei SRV tainnut olla erityisen tarkka tuubihuutajien suhteen. Olisiko ollut jopa niin että SRV piti enemmän non-TS-808 säröpurnukoista, koska niissä oli agressiivisempi soundi. Olen kuullut myös sellaisen jutun, että SRV olisi käyttänyt myös Bossin SD-1stä samaan tarkoitukseen. En pidä sitä edes erityisen mahdottomana, sillä ovathan nuo samantyyppisiä laitteita. Mutta samat legendat löytyy googlella moneen kertaan.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
McNulty
13.11.2007 08:29:43
Eikä unohdeta että amp-doctor Cesar Diaz modasi SRV:n vaffareita siten, että niistä kuulaista puhtaista tuttu Fender taipui rouheampaan Texas bluesiin. Eli itse vaffaristakin lähti "cranked-asennossa" jo pientä runtua. Tai näin ainakin olen käsittänyt.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Dr. Muff
13.11.2007 08:44:21
Eikä unohdeta että amp-doctor Cesar Diaz modasi SRV:n vaffareita siten, että niistä kuulaista puhtaista tuttu Fender taipui rouheampaan Texas bluesiin. Eli itse vaffaristakin lähti "cranked-asennossa" jo pientä runtua. Tai näin ainakin olen käsittänyt.

Kuulaista puhtaista tuttu Fender taipuu rouheampaan Texas bluesiin ilman mitään modaamista kääntämällä volume-säädin riittävän isolle. Ei mikään järisyttävä salaisuus. Kyllä SRVn vahvarit oli murolla jo ennen Diazia.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
McNulty
13.11.2007 08:54:07
Kuulaista puhtaista tuttu Fender taipuu rouheampaan Texas bluesiin ilman mitään modaamista kääntämällä volume-säädin riittävän isolle. Ei mikään järisyttävä salaisuus. Kyllä SRVn vahvarit oli murolla jo ennen Diazia.

Toki, kuten niin moni putkivahvistin... luulin että tämä oli selviö ilman erillistä mainintaa. Jotain se tuo herra Diaz kuitenkin ronasi useammankin maailmanluokan kitaristin vaffaripuolella.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)