Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Pacifica
1 2 3
Kirkkohame
29.01.2004 08:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, eli tehdään tästä nyt oma threadikin. Ekaksi kitaraksi oon sitä vähän ajatellu. Eli mitäs mieltä työ ootte tuosta, kannattaako pistää rahansa tuohon?
 
skebajaba
29.01.2004 09:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä mielummin ottasin yammun kuin squierin, sopii ainakin minun käteeni hyvin oli hyvä soittaa mikeistä en tiedä, mut tuskin voivat ainakaan olla huonommat kuin squierissa...virekkään ei kadonnut vaikka kuinka "raiskasin" yksilöä kännissä kun olin..=)
ehdottomasti suosittelen kyllä kuitenkin.
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
bliikki
29.01.2004 09:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin 8 vuoden kokemuksella kyseisestä vempaimesta sanoa, että on kannattava ostos kyllä. Hintaluokassaan ylivoimainen. Mulla ei ole vieläkään muuta kitaraa ja hyvin ollaan pärjäilty. Se on hyvä yleiskitara. Humpuukkeri on yllättävänkin tiukka. Heviä kun soiteltiin poikain kanssa niin joku 1000 euron Jackson jäi kyllä potkussa taakse =) Ja tosiaan vire säilyy ja soitettavuus on hyvä, tärkeimmät ominaisuudet varsinkin aloittelijalle.
 
Jokkeri
29.01.2004 09:50:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä mielummin ottasin yammun kuin squierin...
 
Yammun kitarat on yleisesti ottaen laadukkaita. Yammu / squire vertailu kuitenkin on mielestäni vähän väärä. Eikös se pitäis tehdä pohjalta Yammu / Fender tai Pacifica /Squire.
 
Kummallakin valmistajalla on eritasoisia malleja todella paljon ja kummaltakin löytää hyvin käteen sopivan ja toimivan yksilön.Sama pätee mielstäni hyvin sekä Pacificaan että Squireen.
 
Viime viikolla testasin Squiren tele standard customia ja Yammun (ei muistu tyyppi mieleen.) lähes vastaavaa telemallia kahdella humpparilla. Vaikeeta on mennä sanomaan kumpi on parempi. Jos ostaa pitäis niin varmaan kuitenkin Squireen kallistuisin.
Errorist
29.01.2004 11:05:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa Pacificoissa on ainakin hinta/laatu suhde enemmän kuin hyvä. Yleisesti mitä olen testannut niin hyvältä on tuntunut ja kuulostanut. Tosin näissäkin yksilöitä ja kannattaa varmaan testailla useampia yksilöitä ja katsoo mikä sopii parhaiten omaan käteen.
 
Käykääpäs veljet ja siskot tutustumassa uusiin EuroNicen sivuihin.
mr.bungle
29.01.2004 15:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yammun kitarat on yleisesti ottaen laadukkaita. Yammu / squire vertailu kuitenkin on mielestäni vähän väärä. Eikös se pitäis tehdä pohjalta Yammu / Fender tai Pacifica /Squire.

 
Pitäiskö myös mun Pacifica 812w:tä verrata Squieriin kun se spekseiltään vastaa hyvää customlankkua (Duncanit, Wilkinsonin talla, Sperzelin virittimet, loimuvaahterakansi ym..) :)
 
LaXu
29.01.2004 16:38:18 (muokattu 29.01.2004 16:38:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yammu / squire vertailu kuitenkin on mielestäni vähän väärä. Eikös se pitäis tehdä pohjalta Yammu / Fender tai Pacifica /Squire.
 
Öh, mikäs järki tuossa on? Pacifica on Yamahan mallisto, kun taas SquiER on Fenderin halpismerkki. Yamahan Pacifica-mallistosta kun löytyy kitaroita aloittelijoille suunnatuista edullisista perusskeboista aina Duncaneilla tai DiMarzioilla, Sperzelin lukkovirittimillä ja muulla laatuhardwarella lastattuihin malleihin.
skebajaba
29.01.2004 18:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

squire vertailu kuitenkin on mielestäni vähän väärä...
 
enhän mitään vertaillut....esitin mielipiteeni, jossa ilmaisin että mielummin squier kuin yammu...
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Solex
29.01.2004 19:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon on kyselty viimeaikoina Pacificoista, kyllä se mallisto on kauttaaltaan laadukas. Yksikään malli ei ole sekundaa hintaluokkaansa verrattuna.
 
Olisin päässyt paljon helpommalla aikoinaan kun olisin tajunnut ostaa ensimmäiseksi sähkikseksi Yamahan halpiksen... Taidanpas pykäistä arvostelun omasta Pacifica 604:sestani.
 
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
Solex
29.01.2004 19:11:33 (muokattu 29.01.2004 19:12:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Jokin bugittaa selaimessa, kolmas kerta kun kirjoitusvirhettä korjaamassa tekee uuden viestin...
 
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
rooster
29.01.2004 19:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tässä voi kuin kompata noita kehuja. Erään kaverin kitara on jo pidemmän aikaa ollut joku pacifica, ja kovin on ollut tyytyväinen. Kokkeilin toki itsekin enkä ainakaan heti keksinyt mitään ikävää.
 
torspo
30.01.2004 14:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä... Pakko jatkaa kehumista. Itelläni on ollu tuo Yamaha Pacifica 120 jo kaksi vuotta, ja toimii ku junan vessa. Eikä oo mitään valittamista mistään. Oon erittäin onnellinen että ostin sen :)
 
[Jos kitaristi on raitis, voi alkoholin käyttää otelaudan puhdistamiseen tai basistin huumaamiseen] :D täältä löydetty... kiitos
Jokkeri
30.01.2004 15:17:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäiskö myös mun Pacifica 812w:tä verrata Squieriin kun se spekseiltään vastaa hyvää customlankkua (Duncanit, Wilkinsonin talla, Sperzelin virittimet, loimuvaahterakansi ym..) :)
 
Myönnetään että tätä vertailua ei voi tehdä kovin yks selitteisesti. Squierielta löytyy möys malleja laatu mikeillä ja hardvarella. Jos verrataan nimiä ja merkkien imagoa voidaan vertailu käydä koko malliston suhteen. Jos taas ruvetaan vetailemaan kahta eri kitaraa niin kannattanee verrata valmistajien vastaavia malleja. Eli Squierin anfinity sarjan tele on varmasti eri tasoinen peli kuin Yammaun Pacifica 1511MS.
Mutta vertaappa Yammun Pacifica 102S ja Squierinin tele customia spekseiltään alkavat pelit olemaan jo samalla viivalla.
 
p.s. Pointti on siis se että kummastakin löytyy sopiva peli moneen hommaan.
Kirkkohame
01.02.2004 14:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun noita pacifica 112 - kitaroita on tullu kateltua, ja thomannillakin niitä 112 -skittoja on suht monta, minkä perään tulee jotain YNS ja TDG jne. Niin mitä nuo sitten tarkottaa, ja mitä eroa niillä on?
 
aoksman
01.02.2004 14:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itelläni 302 s...itse erittäin tyytyväinen, kun hintaakaan ei sillä paljoa ollut, onko kukaan tutustunut tähän malliin, kun aika vähän tuntuu olevan kokemuksia yleisesti
 
minun yksilöni ainakin tosi kevyt soittonen ja yhdistettyna rolandin cube30 budjettivahvistimeen ihan kelpo peli
 
kiriminni
01.02.2004 14:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin joskus yamaha pacifica olikohan 1412 tai sinnepäin.
Honduras mahonki body hienot otenauhamerkit(maksoi joskus 10000mk)kannattaa ostaa jos löytää; hyvinkäällä tais olla myynnissä.
Erittäin hyviä skeboja.Riffissä on ollut testejä joistain malleista.
 
LaXu
01.02.2004 16:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun noita pacifica 112 - kitaroita on tullu kateltua, ja thomannillakin niitä 112 -skittoja on suht monta, minkä perään tulee jotain YNS ja TDG jne. Niin mitä nuo sitten tarkottaa, ja mitä eroa niillä on?
 
Eiköhän ne liene jotain värimerkintöjä tms.
Kirkkohame
02.02.2004 16:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minun yksilöni ainakin tosi kevyt soittonen ja yhdistettyna rolandin cube30 budjettivahvistimeen ihan kelpo peli
 
Mites tuo rolandin cube30, kun sitäkin olen vähän katellut, niin onko ostamisen arvoinen? Paljon sitä on ainaki kehuttu..
 
mr.bungle
02.02.2004 16:55:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt Yammun Pacifica 812w myynnissä torilla. Loistoskeba alle hardwaren hinnalla.
 
ReBeat
22.10.2010 20:46:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei jokos on kokemuksia tosta Pacifica 200-sarjalaisesta?
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_212v_qm_tbs.htm
 
Toihan ei oo ollut kai myynnissä vielä kovin kauaa tai on mennyt ainakin multa ohi. Jos on hyvä peli niin voin alkaa suosittelemaan tota jokaisessa uuden aloituskitaran threadissa vaikka en ole kokeillut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «