Aihe: Keinokuormasta?
1
Jucciz
12.11.2007 00:00:24
Haulla löytyy ehkä miljoona kirjoitusta aiheesta, mutta lyhykäisyydessään keinokuorma on laite, joka kytketään vahvistimen pääteasteen ja kaiuttim(i)en väliin. Se "syö" vahvistimelta tulevasta tehosta osan (määrä on säädettävissä) ja päästää loput kaiuttimelle. Tämä on mielekästä siksi, että monet putkivahvistimet tuottavat miellyttävämmän soundin kun ne saa kääntää isolle. Ilman keinokuormaa äänenvoimakkuudet kasvavat usein sietämättömäksi, joten keinokuorman käytön etu on se, että saadaan parempaa soundia pienemmillä äänenvoimakkuuksilla.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Välle
12.11.2007 00:07:18 (muokattu 12.11.2007 00:10:06)
No tuossapa olisi tuosta A B jutusta. Ei mitenkään jaksanut alkaa kirjoittamaan niin pistin tuon linkin kun jouduin itse kysymään. (pienellä haulla olisit saanut tietoa helposti..)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150344&o=0&#p7670029

Toivottavasti on apua. Ja ei kai tuo ole ainut keskustelunpätkä jossa kyseisestä asiasta on. Minkälaista VK:ta muuten meinasit? Ittellä on tuo 50:nen ja pelittää kuin unelma. (tosin särö ei ole ihan minua)
ajipete
12.11.2007 20:04:35
Kiitoksia tiedoista,asia valkeni huomattavasti.Sitä 212:sta olen ajatellut,ja yleensäkin positiivisia kokemuksia olen vk:sta kuullut joten kai se on hintansa arvoinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)