Elikkäs olen kitara-ostoksilla ja tahdon tietää kaiken ja vähän päälle kitaroista joista aion myöhemmin kysyä. Eli siis teoreettiset sekä oma-kohtaiset kokemukset ovat tervetulleita. Kerrotaampa ensi alkuun itsestä hieman. Olen kitaristi, jonka matka on jatkunut jo vuodesta 2003 ja on ollut hiljaisiakin hetkiä soittelussa, mutta silti on jotakin opittu matkan varrella. Musiikki-haitariin kuulu Guns N' Rosesista, Slayeriin. Toivoisin kitaralta monipuolisuutta mikkien osalta, soittavuuden (paino, materiaali yms.) ja erityisesti laatua :). Kitarat joista erityisesti haluan tietää ovat Epiphone LPCUSTOM AWH, Epiphone STANDARD PLUS HCS, Epiphone LP STANDARD PLUS VSB. Nämä kitarat ovat kiikarissa ja olen harkinnut vakavasti erityisesti VSB:n sekä AWH:N ostoa. Mieleeni ovat LP-malliset kitarat, mutta toki saa ehdottaa, jos mielestänne jokin toinen malli on parempi. Haluaisin saada kitarakohtaisen tiedon ainakin mikityksistä (laatua?), rungosta, soitettavuudesta. Olisin hyvin kiitollinen kommenteista. Vastata saa myös henutin@hotmail.com. Henri Saarinen. Keep on rockin'! Ollako, vai eikö olla? |
Varmaan loppupeleissä (anteeksi) on sama minkä näistä ostat. Tuskin tästä valikoimasta mikään kriisi iskee pahimmassakaan tapauksessa. Epi LP standard 60-luvun kaulalla ja Gibson LP standard 50-luvun kaulalla löytyvät kaapinperältä. Epi on Gibuun verrattuna kevyempi ja mikit tunkkaisemmat. Tosin tykkään Epin kaulasta enemmän kuin tuosta Gibsonissa olevasta 50-luvun kaulasta. Siististi rock. Viimeistelyn laatu on Epissä hyvä, mutta en kuitenkaan ostaisi netistä sokkona mitään keppiä - mars kauppaan valitsemaan se oma. Kaikenkaikkiaan omalle Epille täytyy antaa kiitettävä hintaansa nähden. Ja loppukliimaksina: Epiphone merkkinä on yksi merkittävimmistä kitarahistoriassa. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
... Okei, kiitos sulle vinkeistä. Mikä olisi sinun valintasi näistä? Olen koestanut VSB:N ja HCS:n, eikä kumpikaan ole jättänyt kylmäksi. Oletko kuullut Washburnista? Thomann ei kyseisiä keppejä myy, enkä kotisivustolta löytänyt tyydyttävää tuote-luetteloa. Olen kovasti mieltynyt Washburn LP2. SAnooko mitään? Oletko testannut tms? Ollako, vai eikö olla? |
Ei kokemusta W:stä. Noita hyvännäköisiä maalausvaihtoehtoja on nykyään tarjolla tosi paljon, joten tärkeämmäksi ehkä nostaisin miten maalaus ja puun syyt näkyy kannessa ja miten ne sopivat yhteen (jos syyt yleensä näkyy). Löysin esim. Gibsonista aivan sairaan siististi maalatun yksilön jota nyt ihastelen jo 3 vuotta. En ole löytänyt vielä netin kuvahaulla yhtä hienoa. Sunbursteja on hienoja ja huonoja, joten on A ja O käydä valitsemassa se oma kitara kaupasta - ei tilata. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
... Kyllä, kyllä. Kaupasta vehkeet haetaan eikä satunnaista sekundaa thomanilta. Ymmärtänet varmasti pateettisen, jatkuvan kyselyni kyseisistä kepeistä, mutta tahdon olla varma. Teknisesti onko kitaroilla suuria laatu-eroja, sillä hintahan heittä varsin mallikkaasti laidasta laitaan. Kiikariisa myös Washburn LP2. Ollako, vai eikö olla? |