Aihe: Grover Jackson-kitarat?
1
Skebaholikko
24.02.2003 06:09:19

Disclaimer: Kaikki ubernokkelat jotka nyt aikovat sanoa: "Grover Jacksonhan on Jackson Guitar Companyn perustaja eika mikaan malli, Jackson on se malli!", Save Your Breath.

Eli taalta Jaappanin paasta loysin eraasta liikkeesta kaytetyn Grover Jackson-mallia olevan kitaran. Siis lavassa ei lue pelkka "Jackson" vaan "Grover Jackson". Sen verran olen saanut selville siita netista etta kyseessa on ilmeisesti jonkin sortin vain Japanissa valmistettu Jackson-sivuhaaramallisto. Olisiko kellaan kokemusta kyseisista malleista soitannollisesti? Ja mahtavatko Grover Jackson-mikit, jotka ovat kyseisessa kitarassa, olla mitaan huippuluokan tuotteita? Lisenssi Floidi taisi olla tallana, 24 nauhaa ja kaytetyksi hyvassa kunnossa. Hintaa taisi olla Euroissa n. 700 egea. Etta suosittelisitteko noitten tietojen perusteella ostamaan?
Ja joojoo tiedetaan; "No Mene testaamaan!" Niin menekin, mutta olen niin hankalamielinen etta haluaisin toisenkin mielipiteen. Kiitos.
Nyt paranneltuna, myös järisyttävän hienon KUVAN kera: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=4447 LONG LIVE SPANDEX,HAIRSPRAY & ENDLESS GUITARSOLOS!
narmo
11.11.2007 21:08:45
Onkos kukaan viisastunut tässä 1721 päivän aikana, että osaisi kommentoida jotain Grover Jackson kitaroista? Tuolla japseissa näitä löytyy torilta aika edullisesti.
joukov
11.11.2007 22:47:56
Itse olen nähnyt japanilaisissa käytettyjen kitaroiden ilmoituksissa vain todella halpoja GJ-keppejä. Niiden hinta ei todellakaan viittaa siihen, että olisivat jenkki-Jacksonien tasoa.
"I don't think, therefore I am."
Werde
11.11.2007 23:34:46
Laatu on luokkaa (ylläripylläri) Japanilaiset Pro:t ja Jackson Starsit. Hyviä kitaroita siis.

Tuolla nimellä löytyy myös made in USA-kamaa, sen huomaa sitten lavasta.
Dead men tell no tales.
Metalkallo
19.03.2019 22:50:34 (muokattu 19.03.2019 22:51:34)
Täällä olikin ketju jo olemassa Grover Jacksonille, eli tuon nimisen miehen tekeleistä :)

Pistetäänpäs vähän mietteitä ja kokemuksia tuosta uudesta GJ2 Concorde RR mallista, eli ei Jackson guitars mallista vaan kyseisen miehen oman putiikin tekele joita ne nykyään tekee.

Tuli musamaailmasta hommattua tuommoinen Concorde RR mallinen keppi, kun ne oli ihan tajuttomassa alessa (puolet hinnasta pois uudesta!). Keppi on lähes kuin Jackson RR malli, mutta pienillä eroilla.

Kaula on enemmän kuten les pauleissa eli paksumpi, ei mikään halko minun mielestäni kuitenkaan vaan sopiva. Näissä tulee mukana myös lukkovirittimet mikä on ihan mukava lisä ja jotka ovat minulle uusi tuttavuus. Vireestä juuri sen verran, että kitara oli pysynyt täysin vireessä koko matkan minkä se minun luo tuli, nice! Luultavasti olivat myös virittäneet ennen paketointia?

Malliltaan Concorde RR on yhdistelmä sitä vanhaa Randy Rhoadsin ensimmäistä Concordea sekä uudempaa Jackson RR mallia. Tässä kepissa yhdistyykin hienosti molempien eri osa-alueet. Esim. runko kaarentuu enemmän kuin uudessa Jackson RR mallissa ja itse pidän Concorden rungon mallista enemmän.

Mikit ovat jotkin Groverin omat alnico v mikit. Ihan jees kuulostavat olevan loppujen lopuksi, niillä onnistuu aika monenlainen rymistely vintage rokista hevimpään mättöön, että eivät huonot, mutta eivät ehkä parhaimmatkaan. Yllätyin miten hyvin ne toimivat juuri rokissa, kuten vaikka Zeppelin. En tiedä miten kuumat ovat? Vaikuttavat olevan ehkä keskivaiheilla jossain. Täytyy mitata kohmit ohmit kun kerkiää.

Concorde on aika kevyt painoltaan ja enpä odottanutkaan sen kovin painava olevan. Kaulapainotteusuutta en huomannut olevan, että tasapainossa vaikuttaisi olevan.

Nämä Groverin kitarat tulevat laukun kera mikä on erittäin hieno juttu, näin sen pitäisikin mennä, tosin laukku on kyllä pirun iso! Ei mahdu hyvin pieneen autoon mikäli semmoisella miettisi kuskata laukussaan. Jackson guitarsin V- malliset laukut hiukan ystävällisempiä muodon ja kuskattavuuden suhteen.

Siinäpä nyt jotain kokemuksia tuosta Concordesta :) Erittäin tyytyväinen olen kitaraani, ja vähän alle 500e tästä on todella halpa hinta minkä oli alessa.l

Mun Y-Tube katsaus kyseiseen kitaraan https://www.youtube.com/watch?v=EByH4U_iKH0
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
zedder
20.03.2019 09:04:40
Ehkä kuitenkin olisi kannattanut pitää GJ2-kitarat ja Japanissa melkoisen monta vuotta sitten tehdyt Grover Jacksonit erillään, niillä kun ei ole oikein mitään tekemistä keskenään.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
TTV
20.03.2019 09:34:06
zedder: Ehkä kuitenkin olisi kannattanut pitää GJ2-kitarat ja Japanissa melkoisen monta vuotta sitten tehdyt Grover Jacksonit erillään, niillä kun ei ole oikein mitään tekemistä keskenään.

Samaan herraan liittyvät, joten sikäli jutut sopii myös samaan keskusteluun. Sekoittumisen vaaraa ei ole, koska kitarat nimetään erilailla.

Itseäni noi GJ2 kitarat ei säväytä, niissä on jouduttu just huonosti "keksimään uudelleen" mm. näyttävä lapa, joka ei yllä ikonisen Jacksonin/Charvellin tasolle.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Mikko1978
20.03.2019 10:18:58
TTV: Samaan herraan liittyvät, joten sikäli jutut sopii myös samaan keskusteluun. Sekoittumisen vaaraa ei ole, koska kitarat nimetään erilailla.

Itseäni noi GJ2 kitarat ei säväytä, niissä on jouduttu just huonosti "keksimään uudelleen" mm. näyttävä lapa, joka ei yllä ikonisen Jacksonin/Charvellin tasolle.

Friedmanin kitarat sopivat myös hyvin tähän keskusteluun. Hieno nähdä, että Grover on aktivoitunut ja tekee hienoja kitaroita. Jossain vaiheessa se, ettei omistanut edes nimeään, taisi vähän masentaa.

https://youtu.be/iWcH6SmL6wc
https://youtu.be/ktvdwhWTbk4

Mun mielestä se kiilamainen lapa sopi hienosti Rhoads-malliin, mutta sai silmäni kutisemaan pyöreälinjaisessa Soloistissa. Kielten kulmat olivat sellaiset, että ne sopivat yhteen lähinnä Floikan ja lukkosatulan kanssa.
Metalkallo
20.03.2019 20:49:28
TTV: Samaan herraan liittyvät, joten sikäli jutut sopii myös samaan keskusteluun. Sekoittumisen vaaraa ei ole, koska kitarat nimetään erilailla.

Juu, en viitsinyt tehdä uutta ketjua, kun täältä löyty jo tämä joka on saman niminen.

Itselleni tuo GJ2 lapa kelpaa kyllä. Aika samanmoinen kuin Jacksonin, mutta pyöreämpi.
Metalkallo
23.03.2019 07:53:33
Mitä nyt testannut enempi noita GJ2 Concorde RR mallin omia vakio alnico 5 mikkejä, niin on ne vähän tunkkaiset ja erottelemattomat verrattuna vaikka Duncaneihin. Täytyy hommaa se perus Duncan Jazz/JB setti joka toimii aina näissä V- kepukoissa.

Mikkivalitsin keskiasennossa antaa ihan suht kivan klangin noilla GJ2 vakio mikeillä, ja kaulamikki on ihan suht kiva, mutta sekin saisi erotella paremmin. Vaikka pistää mikkejä alemmas, ei paljoa auta sekään koska ne on mitä on. Taitaa kalliimmassa Concorde mallissa olla paremmat mikit. Muuten kitara on kyllä upea.

Tämä päätelmä siis kuulokkeiden kautta kuunneltuna jolloin tulee erot paremmin esiin.
Metalkallo
29.03.2019 08:44:01 (muokattu 29.03.2019 08:44:27)
Nuo GJ2 Concorden (halvempi malli kait Korea made) mikit ei kyllä ole alnico mikit vaan keraamiset, kun avasin tallamikin ihan uteliaisuudesta kun vaihdoin distortionin tilalle. En tajua miksi ne mainitaan alnico V mikeiksi? Joissain tiedoissa sanotaan alnico v ja joissain habanero, tiedä siinä sitten kummat? :)

Anyway, ei nuo GJ2:n omat mikit niin kummoiset ole vaikka eivät aivan huonotkaan, mutta niillä ei lähde samalla tapaa kuin laadukkaimmilla mikeillä.
Lego
29.03.2019 13:11:14 (muokattu 29.03.2019 13:14:48)
GJ2:sta ei ole kokemusta mutta oma GJ jostain ysäriltä on kyllä paras kitara mitä minulla on ollut ja tulee olemaan. Toisenkin omistin aikanaan (täys custom) mutta siinä ei sitten ollut sitä samaa hohtoa joten kiertoon läksi. Jenkkisoloistitkin ovat lähteneet mutta japski on ja pysyy.

https://muusikoiden.net/dyn/users/161031.jpg
Uncle Johnson
31.03.2019 12:44:14
JAK: GJ2:sta ei ole kokemusta mutta oma GJ jostain ysäriltä on kyllä paras kitara mitä minulla on ollut ja tulee olemaan. Toisenkin omistin aikanaan (täys custom) mutta siinä ei sitten ollut sitä samaa hohtoa joten kiertoon läksi. Jenkkisoloistitkin ovat lähteneet mutta japski on ja pysyy.

https://muusikoiden.net/dyn/users/161031.jpg

On muuten todella komea Soloist! Minkälainen tossa on kaula verrattuna jenkkiin?
Täh?
Lego
31.03.2019 13:26:57
Uncle Johnson: On muuten todella komea Soloist! Minkälainen tossa on kaula verrattuna jenkkiin?

Sehän on lähes tyypillinen japanilainen, eli aavistuksen ohuempi kuin jenkeissä. Profiililtaan myös aavistuksen lättänämpi. Käpälään istuvin kaula mitä minulle on vastaan tullut. Se onkin iso syy miksi tätä ei kannata mihinkään hävittää. Nappiostos japanista aikanaan, kovastihan tuohon olen rautaa vaihdellut.
Metalkallo
05.06.2019 15:17:29 (muokattu 05.06.2019 15:18:10)
Eipä nuo Gj2 concorden mikit nyt sittenkään aivan peestä olleet sitten, kun vaihtoi keraamiset magneetit alnico vitosiin, johan rupes soimaan mukavemmin. Nyt ovat ihan oivat mikit tuohon. Monesti monet halvemman luokan mikit kuulostaa paremmilta alnico magneeteilla, mutta kustannus syistähän ne tunkee niitä keraamisia niihin, kun halvempaa.
kettu.k
27.10.2019 10:26:53
moi.
Itselle tuli myös tuo gj2 congorde antigue white kokoelmiin.
todella laadukas keihäs compound radius kaula tekee soittamisesta vähintäänkin mielenkiintoista:) Saisiko muiden palstalaisten mielipiteitä tänne myös,ja missä kitaranne on valmistettu edullisempaa tehtiin koreassa,laadukkaampia usassa! ulkonäöllisesti ei eroja,molempia on tullut hiplattua!
rock,rock.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)