Aihe: Midipedaali; Engl Z-12 vai Rocktron Midi Mate?
1
JuSu
09.11.2007 15:00:11 (muokattu 09.11.2007 15:00:39)
Nonniin.

Koska täydellistä midipedaalia ei ole, niin lasketaan rimaa.. Seulonta on jättänyt vaihtoehdoiksi otsikossamainitut vehkeet.

Onko kellään mitään ehdotonta sanottavaa jommastakummasta, puolesta tai vastaan? En käytännössä tarvitse kuin program change -käskyjä presettien vaihtoon.

Englin plussina halvempi hinta, luottamusta herättävä ulkomuoto, ja yksikertaisuus, ei ylimääräisiä nappuloita. Miinuksena se, että vehkeeseen ei voi kytkeä kontrolleripedaalia, jota käyttäisin volumepedaalina.

Rocktronin plussina monipuolisuus (joka tosin mun kohdalla menee pitkälti harakoille), erityisesti mahdollisuus kytkeä yllämainittu kontrolleri. Miinuksena korkeampi hinta sekä pienet ja lukemani mukaan tunnottomat kytkimet.

Molemmissa plussana kompakti koko.

Eli onko arvon raadilla mielipiteitä, tai kenties ehdotuksia noiden sijaan? Ja ne joilla on jompikumpi: Olisin kiitollinen jos viitsisitte mitata kotelon korkeuden etureunasta, ja ilmoitella. Siis mitta alustasta kotelon yläreunaan (ei kytkimien korkudelle), laitteen etureunassa.

Kiitos ja kumarrus,

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
-Q-
09.11.2007 17:34:17
hmm.. kirjoittaessani vastausta aloinkin pohtimaan että kumpi on sun mielestä polkusimen etureuna? :)

MidiMaten paksuin kohta, eli yleisöönpäin osoittava, on pohjan kumitassut mukaanlukien n. 53mm. Eli n. 3mm korkeampi kuin Rolandin FC100 mkII, kun niitä tuossa vastakkain tutkailin. Matalampi reuna on n. 38mm
Tassut lienee vain tarralla kiinni, joten siitä saa lähemmäs sentin tingittyä jos tiukka paikka tulee.

MidiMatesta olen joskus jotain kommentoinutkin, mutta suurin ärsyttävyys mulle on ollut ettei siinä ole dedikoituja bank up/down nappeja. Tulee ylimääräistä polkemista kun pitää sitä shiftiä painella..
Muuten hyvä ja luotettava peli. Napit vois tosiaan olla paremmat mutta nuo on ainakin toimineet.
JuSu
09.11.2007 17:48:48
hmm.. kirjoittaessani vastausta aloinkin pohtimaan että kumpi on sun mielestä polkusimen etureuna? :)

Se itseäpäin oleva...

MidiMaten paksuin kohta, eli yleisöönpäin osoittava, on pohjan kumitassut mukaanlukien n. 53mm. Matalampi reuna on n. 38mm

Jeh, kiitosta. Mulla on tilanne se, että korkeus on nimenomaan toivottavaa, kun boardissa on melkein neljän sentin reunat. Jottei tarvitse koroketta alle laittaa.

Haulla löysinkin sun mietteitä tuosta. Mä alan kyllä näin fiilispohjalta kallistua vähän tuonne Englin puolelle, mutta katsellaan ja kuulostellaan vielä...

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Eemil
10.11.2007 16:32:01
Tuosta toisesta ei ole mitään kokemuksia, mutta tuo Z-12 on ollut mulla varmaan kolmisen vuotta. Siitä ei voi pahaa sanoa, kestävä metallimöykkyhän se on. Kytkimet on huippulaatua ja ne ovat tarpeeksi etäällä toisistaan jottei polje useampaa samaan aikaan.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
HeavyMachinery
10.11.2007 16:52:02

Se itseäpäin oleva...

Jeh, kiitosta. Mulla on tilanne se, että korkeus on nimenomaan toivottavaa, kun boardissa on melkein neljän sentin reunat. Jottei tarvitse koroketta alle laittaa.

Haulla löysinkin sun mietteitä tuosta. Mä alan kyllä näin fiilispohjalta kallistua vähän tuonne Englin puolelle, mutta katsellaan ja kuulostellaan vielä...

JuSu

Mulla on edelleen se ground control (ei pro ;D )

Se mahtuu sun boardiin ja tekee taika temppuja käskystä....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
JuSu
10.11.2007 17:32:17
Mulla on edelleen se ground control (ei pro ;D )

Se mahtuu sun boardiin ja tekee taika temppuja käskystä....

Niin... hmmm... Mutta mahtuuko se tuohon boardiin? Tai siis toi GC itsessään mahtuu, mutta kun pitäisi vielä vetää piuhat takapaneelista, ja boardilla on syvyyttä se 30 cm?

Ja mitä se maksaisi?

JuSu
JuSu
11.11.2007 12:31:14
Tuolla mun omissa kuvissa se näkyy se spedu... Siinä ei pro:ssa on nappulat kahdessa rivissä.

Katos, niinpä on.

Viitsitkös laittaa tuosta mitat (leveys, syvyys, korkeus) ja hintapyynnön mulle vaikka pikana tai mailiin, niin katsellaan...

Kiitos muuten koteloista vielä kerran, oikein hyvät tuli. Paita ja erityisesti pipo olivat mukavat yllärit... =)

JuSu
HeavyMachinery
11.11.2007 22:24:20

Katos, niinpä on.

Viitsitkös laittaa tuosta mitat (leveys, syvyys, korkeus) ja hintapyynnön mulle vaikka pikana tai mailiin, niin katsellaan...

Kiitos muuten koteloista vielä kerran, oikein hyvät tuli. Paita ja erityisesti pipo olivat mukavat yllärit... =)

JuSu

Kolmanessa laatikossa ollut lasku ei niinkään :D

Voin ottaa mitat. Itse oon vaan vaihtamassa Pro malliin sen takia kun toi ei tottele StompBox moodia GCX:ien kanssa.
JuSu
11.11.2007 22:40:41
Kolmanessa laatikossa ollut lasku ei niinkään :D

Itseasiassa laskukin, tai lähinnä sen loppusumma, oli ihan mukava yllätys.

toi ei tottele StompBox moodia GCX:ien kanssa.

Eipä juuri haittaa mua... Mittoja ja hintapyyntöä odotellessa.

JuSu
HeavyMachinery
11.11.2007 23:44:41

Itseasiassa laskukin, tai lähinnä sen loppusumma, oli ihan mukava yllätys.

Eipä juuri haittaa mua... Mittoja ja hintapyyntöä odotellessa.

JuSu

Sanoin että tarvii keventää oma tuntoa :D

koitan huomenna käydä reeniksellä ottaa mitat siitä jos en ehdi niin verstaalla on mulla muistaakseni sen manuaali jos siinnä olisi.

Se on about 10c syvä 5cm korkea ja 60 leveä...
hannlain
12.11.2007 10:23:46
Nonniin.

Koska täydellistä midipedaalia ei ole, niin lasketaan rimaa.. Seulonta on jättänyt vaihtoehdoiksi otsikossamainitut vehkeet.

Onko kellään mitään ehdotonta sanottavaa jommastakummasta, puolesta tai vastaan? En käytännössä tarvitse kuin program change -käskyjä presettien vaihtoon.

Englin plussina halvempi hinta, luottamusta herättävä ulkomuoto, ja yksikertaisuus, ei ylimääräisiä nappuloita. Miinuksena se, että vehkeeseen ei voi kytkeä kontrolleripedaalia, jota käyttäisin volumepedaalina.

Lisäisin listalle Engl Z-15, mikäli et tarvitse CC-komentoja esim tap tempon/vast. ohjaukseen. Z-12:n ominaisuuksien lisäksi Z-15:stä löytyy liitännät expression-pedaaleille (2kpl) ja releohjaukset esim. vahvistimen kanavien vaihdon ohjaukseen. Löytyy kotoa, joten voin illalla mitata kotelon etureunan korkeuden. Manuskan mukaan korkeus on 5,5cm nappulopiden kanssa.
-Hannu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)