Aihe: Yamaha mo6:n tai 8:n omistajat!
1
kimmotus
05.11.2007 20:59:38
Voisiko joku hieman valaista tietämätöntä tuosta yamahan mo6:sta!? elikkä siis minkä verran siinä on nuo soundit itse säädettävissä ja minkälaiset mahdollisuudet siinä on omien soundien luontiin? jos vertaa esim. aikaisemmin keskusteluissa esiin tulleeseen nord leadiin? Siitähän ilmeisesti löytyy kaikki perussoundit esim. jouset ja haitarit (jotka soveltuu humpan soittoon) mutta mikä on sitten mo6:n tilanne tuolla "outojen" synasoundien maailmassa?!? Kun tarkoituksena olis löytää sellainen sopiva soitin, joka soveltus humpan soittoon, mutta jossa kuitenkin olis laajat mahdollisuudet erilaisten synasoundien ja niiden muokkaamisen ja luomisen parissa!?! Loppuun siis kaiken tiivistävä kysymys, onko järkeä edes harkita ostamista!? Huonoja ja hyviä puolia
saa myös kertoa.. ?!??!
muLperi
06.11.2007 10:58:19
Varmasti hyvä valinta. Hyvät perussaundit ja todennäkösesti ihan tarpeeks myös synasaundeja ja erikoisempia efektejä.

http://www.youtube.com/watch?v=c3ztsZ8yEJM
youtubesta löyty 3-osainen demo noista syna / lead saundeista
kimmotus
06.11.2007 15:29:23 (muokattu 06.11.2007 15:30:19)
Jos pitäisi valita soitin mo6 ja motif 6:n väliltä niin kumpi olisi teidän mielestä parempi? perusteluja jos saisi myös... miten muuten, onko mo6:ssa enemmän noita soundeja ja siitähän on jätetty sampleri pois? Onko niissä muuten mitään eroa? entä miten on asiat verrattuna motif es:ään???!?
JPQ
06.11.2007 18:34:35

Jos pitäisi valita soitin mo6 ja motif 6:n väliltä niin kumpi olisi teidän mielestä parempi? perusteluja jos saisi myös... miten muuten, onko mo6:ssa enemmän noita soundeja ja siitähän on jätetty sampleri pois? Onko niissä muuten mitään eroa? entä miten on asiat verrattuna motif es:ään???!?

Miellän mo sarjan budjetti painosekseksi joten motif 6 tarjoaa ehkä paremman koskettimiston ja oliko samplerin ja sekvenserin jälkimäinen jos on mo6 synassa edes ei tainnut olla häävi vai muistanko mä nyt metsään kertokaahan motif killan edustajat? en ehdi nyt hakea en halua itse kun rupeaa keittämään nykyinen raha tilanne liikaa.
JPQ
11.11.2007 04:59:31

MO vertautuu Motif ES:ään, ei ns. Motif "Classiciin". MO:ssa on sama Wave ROM (eli sämplet) kuin Motif ES:ssä, 175MB, mutta vähemmän Presettejä. Motif ES:ssä on lisäksi 128 voicen polyfonia, kun MO:ssa on vain 64. Sekvensseripuolella MO:ssa on lisäksi vain 3 Insert -efektiä, kun Motif ES:ssä on 8. MO:sta myös puuttuu sampleri.

Käytännössä suurin puute on siis vain sampleri (joka on aika onneton Motifeissa muutenkin), joten mun mielestä MO on hyvä vaihtoehto saada Motif ES:n soundit suht kohtuulliseen hintaan. En ole tosin varma onko MO6:n koskettimisto jotenkin huonompi. MO8:n koskettimisto on ainakin jees (ilmeisesti sama kuin S90?).

Kyllä efekti puoli voi olla suurempi puute.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)