Aihe: Boss modit
1
Zeni
09.11.2007 17:58:20
Millaisia modeja on porukka rakennellut itse noihin Bossin pedaaleihin. SD-1 ja DS-1 tuntuvat olevan melko suosittuja modi-kohteita ja netistäkin noita ohjeita löytyy. Itse olen yrittänyt etsiä sellaista rosoista soundia mitä monet rectifier mallinnukset tarjoaa, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan modeissa.
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
rrroope
09.11.2007 18:48:36
mä ainakin vaihdoin joskus kaikki halpiselkot DS-1:stä (tai siis ainakin ne 1 mikrofaradin ja sitä pienemmät) muovisiin kondensaattoreihin. en tiiä paraniko saundi mutta ainakin tuntui siltä ja tuli hyvä mieli.
Zeni
09.11.2007 20:49:53
mä ainakin vaihdoin joskus kaikki halpiselkot DS-1:stä (tai siis ainakin ne 1 mikrofaradin ja sitä pienemmät) muovisiin kondensaattoreihin. en tiiä paraniko saundi mutta ainakin tuntui siltä ja tuli hyvä mieli.

Plussa tuli :) Nauratti sen verran.
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
LepakonNahka
09.11.2007 20:55:52 (muokattu 09.11.2007 20:56:16)
Huoneista löytyy Efektinarkkarit -niminen tila, jossa on myös Efektien modausketju, aloittajana allekirjoittanut. Tämmöstä. Ei mitenkään sillä, etteikö topic sopisi alueelle. Kunhan mainostan.

EDIT: kirotusvire
"mua ihmetyttää tää että ainakun uus ketju avataan ni joku tulee siihen että "Haista paska ja käytä hakua homo!" " rock-kukko
kulmahiomakone
10.11.2007 00:09:03 (muokattu 10.11.2007 00:12:59)
Huoneista löytyy Efektinarkkarit -niminen tila, jossa on myös Efektien modausketju, aloittajana allekirjoittanut. Tämmöstä. Ei mitenkään sillä, etteikö topic sopisi alueelle. Kunhan mainostan.

Yksi mysteeri m.netissä on nykyään se, miksi informatiiviset keskustelut halutaan siirtää pois julkisesta ja yleisestä, sirpaloida lukemattomiin eri yksityisiin huoneisiin. En näe asiassa oaljoa hyviä puolia. Huoneet ovat jees, jos esim. bändi keskustelee omista yksityisistä asioistaan, jotka eivät muita edes kiinnosta. Huoneet ovat perseestä, jos siellä keskustellaan yleisistä asioista. Efektien modaus on mitä yleisin asia. Ei sen puolesta, että se kiinnostaisi kaikkia tai edes monia, mutta sen puolesta että se _voi_ kiinnostaa ketä hyvänsä, myös ulkopuolisia, ei-rekisteröityneitä m.netin lukijoita sekä niitä, jotka eivät jaksa huoneisiin hakea/kirjautua whatever. Millä helvetillä nämä nyt sitten tietävät näistä keskusteluista, tai löytävät infoa sitä halutessaan, kun keskustelut ja informaatio ovat piilossa? Huoneet eivät tietääkseni tietokantaan kuulu, eikä niiden keskusteluita haulla löydä. Ja toisin kuin näihin yleisiin keskusteluihin, huoneiden keskusteluihin ei törmää edes netin hakukoneilla.

Internetin perusajatuksia ovat julkisuus ja vapaa tiedonsaanti. Näiden huoneiden ja vastaavien salaseurojen sekä alati kaupallistuvien ja maksullisiksi muuttuvien palveluiden myötä mennään päin vittua. Mitään ei löydä ja jos löytää, niin se maksaa ja/tai vaatii rekisteröitymisiä ja muuta vaivalloista. Kiitos!

M.netin sietäisi mennä nurin. Ylläpidolla ei riittävää käsitystä viestinnästä, yhteisöistä ja Internetistä, eikä selkeää kuvaa siitä mihin palstaa pitäisi viedä - jos on, niin se kuva on kaupallinen, omaan rikastumiseen tähtäävä ja musiikinharrastajan kannalta epäedullinen.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Kefiiri
10.11.2007 08:23:40
Olen Luciferin kanssa samaa mieltä viimeistä kappaletta lukuunottamatta. Se kaipaisi hieman perusteluja.

Sitä en minäkään ymmärrä, miksi esim. efektien modaamista tai elektroniikkaa koskevia keskusteluja pitäisi käydä huoneissa, kun molemmat aiheet sopivat mainiosti tälle keskustelualueelle.

Pahoittelut Zenille perusteellisesta offtopicista.
kulmahiomakone
10.11.2007 13:00:52
Olen Luciferin kanssa samaa mieltä viimeistä kappaletta lukuunottamatta. Se kaipaisi hieman perusteluja.

Tuli nousuissa hieman innostuttua, mutta väitteelle on perusteet. Netissä on lukemattomia harrastuspohjalta alkunsa saaneita yhteisöjä, jotka ovat paisuneet ja paisuneet, kunnes ne ovat suuruudessaan ja erityisyydessään alkaneet kiinnostaa myös kaupallisia toimijoita. Netillä on toistaiseksi haasteellista tehdä rahaa, mutta kaupalliset toimijat kyllä näkevät potentiaalin. Potentiaalia on siksi, että netissä sopivat kohderyhmät on helpompi määritellä - ne tavallaan määrittyvät itsestään, kun kukin valitsee aktiivisesti näytölleen sisältöjä, joista on kiinnostunut. M.netissä pyörii tavalla tai toisella musiikista innostuneita, nämä ovat jakautuneet spesifimmin eri osastoille, viime kädessä huoneisiin jne. Netistä löytyy siis huomattavan erityisiä kohderyhmiä, sellaisia mitä ei löydy tai kannata lähteä tavoittelemaan muun median välityksellä (esimerkiksi nyt vaikkapa vahvistinrakentelijat ja efektien modaajat).

Mainostamisen ja markkinoinin tulevaisuutena nähdään henkilökohtaisuus. Yritetään myydä, markkinoida ja mainostaa ihmisille vain asioita joista he ovat kiinnostuneita. Siihen tarvitaan tietoa ihmisistä ja heidän mieltymyksistään. Kun rekisteröi sähköpostitilin, rekisteröitymisen yhteydessä kysytään yhtä sun toista mielenkiinnon kohteista. Kysytään myös, haluaako ottaa vastaan mainospostia näistä mielenkiinnon kohteista ja vaikkei haluaisi, niin jossain sivun reunassa on silti omiin rastituksiin liittyviä mainoksia. Sähköpostia rekisteröidessä mitään ei ole pakko rastittaa, tai voi aikansa kuluksi rastitella miten sattuu, mutta keskustelupalstalla ja muissa yhteisöissä on pakko tehdä valintoja, jos haluaa keskustella ja olla mukana, eikä huijaamisessa ole järkeä. Lataat päivässä kymmenen kertaa soitinrakennusosion etusivun - kerrot jotain itsestäsi. Kuulut niihin ja näihin huoneisiin - kerrot jotain itsestäsi.

Huoneiden myötä käyttäjät profiloivat itse itsensä ja helvetin tarkasti. Tämä nostaa m.netin arvoa mainostajien silmissä, mnetin ostajaehdokkaiden silmissä... Tuskin tästä enempää rautalankaa tarvitsee vääntää?

Olen tästä samasta aiheesta kirjoittanut joskus backstagelle ja silloin huoneiden perusteluina käytettiin, että julkiset keskustelupalstat siistiytyvät kaikesta turhasta ja että pienet piirit, kuten bändit, saavat kanavan keskustella omista asioistaan. Ajatus on oikea ja hyvä, pienten piirien keskinäisillä lätinöillä ei ole arvoa muille käyttäjille, ei yleistä merkitystä. Ylläpidon teot ja toimet eivät kuitenkaan tue perusteita, sillä yleisten asiakeskustelun siirtyminen huoneisiin ei liity perusteisiin mitenkään, on jopa perusteiden vastaista. Julkiset keskusteluthan oli tarkoitus siivota kaikesta turhasta, turhasta, joka häiritsee yleisiä asiakeskusteluja.

Miksi ylläpito sitten hyväksyy sellaisten huoneiden perustamisen, joiden aiheet ovat selvästi yleisiä? En keksi muuta motiivia kuin rahan tai osaamattomuuden. Ylläpidolla ei riittävää käsitystä viestinnästä, yhteisöistä ja Internetistä, eikä selkeää kuvaa siitä mihin palstaa pitäisi viedä - jos on, niin se kuva on kaupallinen, omaan rikastumiseen tähtäävä ja musiikinharrastajan kannalta epäedullinen.

Miksi käyttäjät haluavat keskustella yleisistä asioista huoneissa? Koska en ole lukenut psykologiaa, en keksi muuta syytä kuin tyhmyyden. Joku psykologiaa lukenut voisi kenties löytää syyn yksityisyyden tarpeelle silloin, kun käsiteltävät asiat eivät ole yksityisiä. Tämä on kyllä näitä nykyyhteiskunnan paradokseja: irc-gallerioissa sun muissa paljastetaan henkilökohtaisia asioita enemmän kuin niitä on, mutta m.netissä halutaan keskustella efektien modaamisesta ja muusta yleisestä yksityisesti huoneessa.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Insane Kane
11.11.2007 11:43:21
Tässä on tämä MT-2 modi jonka jo tuonne efektinarkkari-huoneeseen postasin:

Metal Zone / Tube Zone

C25 pois, ei mitään tilalle
C35 pois, ei mitään tilalle
C34 -> 47nF
C42: 0.1uF
D3 ja D4 kanssa rinnan 47nF konkka
(Poistaa sellaista vittumaista kihinää tuolta yläpäästä. Tubescreamerissa tuo konkka on 47pF joka ei lähellekään riitä poistamaan tuota kihinää.
Tässä kokeilin monia konkkia ja tuo arvo osottautui parhaaksi)

Enemmän putkimainen särö & Enemmän hönkää kun:
D4 -> 3mm punainen ledi (laita pedaaliin esim. valkea super-kirkas ledi ja tuo vakio ledi klippausosioon)
Tuo ledi sitten palaa ja välkkyy kun pedaaliin syötetään signaalia joten minä vedin sen kotelon kanteen välkkymään kun "Tube Zone"-modi on käytössä =)

Kokeilin tuossa "clippaus"-osiossa monia diodeja ja ledejä. Monet sanoo että toiseksi ledi ja toiseksi 1N34 Ge-diodi. Tuo asetelma tekee tuosta vehkeestä fuzzin, mitä en todellakaan hakenut, joten tuo ge-diodi lähti heti huits'helevettiin =)
Parhaimmaksi asetelmaksi osoittautui Pun 3mm Ledi + orkkis diodi ja orkkis diodit.

Mulla on tuolla sisässä 3PDT kytkin jolla saan vaihdettua nuo C25, C35 pois ja sil. diodi -> ledi = Tube Zone

Lisäksi pedaalissa on paljon 1uF elkoja ja taisi olla jotain muitakin pieniä elkojakin. Kaikki alle 1uF elkot polkoiksi.

Siitäpä sitten rok rok =)
Ei näin! >=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)