ushimir 08.11.2007 19:06:29 | |
---|
Nightwish:Over The Hills And Far Away Emppu Vuorisen Intro tilu. |
ruuvimeisseli 08.11.2007 19:18:19 | |
---|
You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava. |
Iron Horse 08.11.2007 20:12:46 | |
---|
Deep Purple - Highway Starin soolossa se nopea kohta. Minähän olen universumin suurin Blackmore-fani, ja tuo on yksi parhaista biiseistä tai sooloista ikinä, mutta en sanoisi tuota kovin vaikeaksi, varsinkaan tuota kohtaa. Siinähän on pikkauskädellä vain alternatella 16-osia e-kielellä, ne muut kohdat onkin hieman vaikeampia saada kohdilleen. Eli soolona aitoa ja oikeaa parhautta, muttei varmaankaan tuota haettu tässä. Jos nopeaa Blackmorea haluaa, niin Kill The Kingissä on kova soolo. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. - D'Addario .011
No Seymour, no tone. Know Semour, know tone |
Iron Horse 08.11.2007 20:18:29 | |
---|
OT: Nightwish:Over The Hills And Far Away Emppu Vuorisen Intro tilu. Meinasin oksentaa näppäimistölle tämän lukiessani. Se on nimittäin Gary Mooren kappale. Se NW-versio on aivan kakkaa (anteeksi, modet, jos koette tämän jollain asteella loukkaavaksi, sillä se ei ole tarkoitus), ja se kitarasoolo ei kuulostanut.. noh, kovin miellyttävältä Nightwisserin versiossa. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. - D'Addario .011
M!Xu 08.11.2007 21:03:23 | |
---|
En tiedä sitten, minulla ei periaatteessa ole mainittujen Slayereiden ym. soittelussa muuta ongelmaa, kuin että käsi väsyy nopeasti. Kyynärpää/hauis -alueelta nimenomaan. Ja plektra tahtoo lipsua käsistä. Onko siis pikkaustekniikassa vika vai onko kyse jostain muusta? Olen saanut kommentteja ehkä turhankin rankasta tatsista. Saattaisi olla sitä. Tulee tunne, että pleku "tarttuu" sahattavaan kieleen. En saa liikettä aikaiseksi ranteesta, koska muuten tatsi menee lässyttelyksi. I've got a problem. Syvin osanotto Jokelan kuolonuhreille ja heidän omaisilleen. |
Painajaismainen 08.11.2007 21:29:02 | |
---|
En tiedä sitten, minulla ei periaatteessa ole mainittujen Slayereiden ym. soittelussa muuta ongelmaa, kuin että käsi väsyy nopeasti. Kyynärpää/hauis -alueelta nimenomaan. Ja plektra tahtoo lipsua käsistä. Onko siis pikkaustekniikassa vika vai onko kyse jostain muusta? Olen saanut kommentteja ehkä turhankin rankasta tatsista. Saattaisi olla sitä. Tulee tunne, että pleku "tarttuu" sahattavaan kieleen. En saa liikettä aikaiseksi ranteesta, koska muuten tatsi menee lässyttelyksi. I've got a problem. Liian iso pleku? :) hohoh... "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
TKT 09.11.2007 08:36:15 | |
---|
The Berzerker - Forever, siinä on sahaamista kerrakseen. The human condition is inherit claustrophobia. |
hullu_ukko 09.11.2007 11:00:56 | |
---|
En tiedä sitten, minulla ei periaatteessa ole mainittujen Slayereiden ym. soittelussa muuta ongelmaa, kuin että käsi väsyy nopeasti. Kyynärpää/hauis -alueelta nimenomaan. Ja plektra tahtoo lipsua käsistä. Onko siis pikkaustekniikassa vika vai onko kyse jostain muusta? Olen saanut kommentteja ehkä turhankin rankasta tatsista. Saattaisi olla sitä. Tulee tunne, että pleku "tarttuu" sahattavaan kieleen. En saa liikettä aikaiseksi ranteesta, koska muuten tatsi menee lässyttelyksi. I've got a problem. Tiedätkö... Vaikka se alkuun tuntuukin vaikealta, kannattaa oikeasti treenata se ranteella soittaminen. Ei sitä kitaraa tarvitse väkisin hakata ranne lukossa niin kovaa, että kieliä katkeilee ja plektra raapii puolisenttiä syvät naarmut kanteen, kun se siihen vahingossa sattuu osumaan. Treenillä sen rannetekniikankin saa kuulostamaan aivan tarpeeksi rankalta, eikä käsi väsy yhtä kovasti. Plektran ''tarttuminen'' kieliin saattaa johtua asennosta, jossa se osuu kieliin. Eli noissa 16-osia sisältävissä tempossa 180+ menevissä sahauksissa olisi ihan suotavaa, että plektra osuu kieliin hieman toinen kylki edellä. Mitä tuohon lipsumiseen tulee, kokeile vaikkapa viillellä plektraan mattopuukolla pieniä ristejä sille alueelle, josta pidät kiinni. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
ushimir 09.11.2007 16:26:03 | |
---|
OT: Meinasin oksentaa näppäimistölle tämän lukiessani. Se on nimittäin Gary Mooren kappale. Se NW-versio on aivan kakkaa (anteeksi, modet, jos koette tämän jollain asteella loukkaavaksi, sillä se ei ole tarkoitus), ja se kitarasoolo ei kuulostanut.. noh, kovin miellyttävältä Nightwisserin versiossa. Vain nightwishin versiossa on kitaralla toi intro... Garyn versios on viululla. Mä pidän nightwishist. Ainoo bändi jota "fanitan". Soolo on mulle ainkin varsin miellyttävä:). |
thaav 09.11.2007 17:41:58 | |
---|
Itse harjoittelin tuota taitoa At The Gatesin biisillä "Under the Serpent Sun". Tempo ei ole niin ylimaallinen, mutta kielten vaihdot kesken sahauksen tuota soittamalla kyllä pakostakin oppii. Kannattaa välttää biisejä, joissa sahataan vain yhtä kieltä, nääs se tietääkin ongelmia, sitten kun pitää soitella jotain, missä kielet vaihtuvat ja on ikään kuin taipuvainen "jumittumaan" samalle kielelle. Dissectionilla on myös muutama hyvä harjoitusbiisi tekiikkaan. Sellaiset kipaleet kuin "Black Horizons" ja "Where Dead Angels Lie" olivat itselle ainakin hyvän tuntuista harjoitusta. Toisaalta, voisi vain sanoa, että soita black metallia tai flamengoa. Varmasti tulee vastaan sahausriffejä niin paljon kuin sielu sietää soittaa. Raaagh hevi metal raagh |
Räkkipeli 09.11.2007 17:43:43 | |
---|
Kompataan Thaavia. Yksi hyvä biisi on kans Ozzyn Bark At The Moon. Sen kun vetää puhtaasti tempoon Hatesphere, niin luulis sahaamisen olevan osittain jo kunnossa. =) Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Harvestman 09.11.2007 18:22:26 | |
---|
Vain nightwishin versiossa on kitaralla toi intro... Garyn versios on viululla. Kakkapuhetta. Otahan asioista selvää ennen kuin latelet näitä "totuuksiasi". Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä. |
The Berzerker - Forever, siinä on sahaamista kerrakseen. Se on hauska biisi soittaa. Pitää vielä potkia persuksille Teroa, että soitettaisiin se joskus livenäkin. Treeneissä vedetään usein sitä. |
SH1THEAD 10.11.2007 06:29:21 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=Ag5cVhnPk2o Tuota (kohta "alternative picking warm up exercise") harjoitusta on tullut itekkin veivattua ja opetettua se muutamalle pienemmällekkin kitaristin alulle. Kielet vaihtuu ja tuossa on samalla jumppaa otelautakädelle. Saatana on herra. |
Mr.Crest 10.11.2007 11:34:06 | |
---|
Black Sabbath - NIB Toi on todella hyvä, käytetään pelkkää sahaamista. Kiva soittaa kitaralla. |
Lord of the strings 10.11.2007 12:23:59 | |
---|
Black Sabbath - NIB Toi on todella hyvä, käytetään pelkkää sahaamista. Kiva soittaa kitaralla. Sekoititko Children of the Graveen? "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
TheRagDoll 10.11.2007 13:23:22 | |
---|
Vain nightwishin versiossa on kitaralla toi intro... Garyn versios on viululla. Mä pidän nightwishist. Ainoo bändi jota "fanitan". Soolo on mulle ainkin varsin miellyttävä:). ...Gary Mooren versiossa kitaralla ja kannattaa kuunnella gary mooren soolo, emppu vuorinen kun vain mukailee alkuperäistä "komppi..hoitakoon joku muu sen." -Ushimir |
ushimir 10.11.2007 13:28:04 | |
---|
Kakkapuhetta. Otahan asioista selvää ennen kuin latelet näitä "totuuksiasi". Alussa se tulee vain viululla. Kitaralla se tulee loppupuolella ainakin soolon keskellä. Piste |
TheRagDoll 10.11.2007 13:30:42 (muokattu 10.11.2007 13:34:51) | |
---|
Alussa se tulee vain viululla. Kitaralla se tulee loppupuolella ainakin soolon keskellä. Piste Siinä on alussa sekä kitara+viulu, kuuntele tarkkaan PISTE Kannattaa opetella Machine headin Clenching the fist of discent se vie aikaa mutta on sen arvoista "komppi..hoitakoon joku muu sen." -Ushimir |
Iron Horse 11.11.2007 00:45:29 (muokattu 11.11.2007 00:47:34) | |
---|
Vain nightwishin versiossa on kitaralla toi intro... Garyn versios on viululla. Mä pidän nightwishist. Ainoo bändi jota "fanitan". Soolo on mulle ainkin varsin miellyttävä:). Ja taas mennään! Kuten jo sanottu, niin kappaleeseen voi perehtyä hieman enemmän kuuntelemmalla sen edes kerran kunnolla. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. - D'Addario .011