Aihe: Torilla myyntiin järkeä
1 2
Strumbali
09.11.2007 15:24:27
Kyllä se on uuden kalvon paikka jos siinä reikä on, paitsi jos kyseessä on resonointipuolen mikitysreikä, joka tuskin on tässä kyseessä. Eli yksinkertaisesti kalvossa ei saa olla reikää, jotta rumpu soisi...

Evanssilla on tuo: http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RCNK , mutta se taisi olla kuitenkin ehjä, eli demppirenkulassa on vain nuo hengitysreijät. On mulla semmoinen ollut joskus, mutta en muista, miten oli. Oli niin tai näin, niin tossa EQ2:ssa on samaa ällistystekniikkaa: http://www.evansdrumheads.com/EVProducts.aspx?ID=1&CLASS=RACA

Joo, ei valmistuksen jälkeisiä reikiä saa olla kalvoissa(paitti siellä resopuolella).
Progressor
09.11.2007 16:14:43
mutta nyt sitten hän ilmoitti, että basarissa "on pieni reikä, joka ei tosin vaikuta soundiin eikä soittoon"

Onkohan se reikä nyt siis kalvossa vai rummun rungossa? Jälkimmäinen tapaus olisi vähintäänkin epäilyttävä... ellei kyse ole tomipidikkeen reiästä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Lesko
09.11.2007 16:24:10
Onkohan se reikä nyt siis kalvossa vai rummun rungossa? Jälkimmäinen tapaus olisi vähintäänkin epäilyttävä... ellei kyse ole tomipidikkeen reiästä.

Hän siis kirjoitti näin:

"huomasin rumpuja pakatessani että basarin lyöntikalvossa on pieni reikä, mutta ei haittaa yhtään soittoa eikä vaikuttanut ääneen."

Mutta en minä noita nyt sitten ostammaan lähde, kun tarkoitus kuitenkin on sellaiset soittovalmiit rummut ostaa, ettei joudu heti lähteä kalvoja vaihtamaan ja sen sellaista!
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Niq
09.11.2007 16:40:55 (muokattu 09.11.2007 16:42:42)

"huomasin rumpuja pakatessani että basarin lyöntikalvossa on pieni reikä, mutta ei haittaa yhtään soittoa eikä vaikuttanut ääneen."

Mutta en minä noita nyt sitten ostammaan lähde, kun tarkoitus kuitenkin on sellaiset soittovalmiit rummut ostaa, ettei joudu heti lähteä kalvoja vaihtamaan ja sen sellaista!

Joo ei se reikä lyöntikalvossa niin paha ole, uuden kalvon kuitenkin saat muutamalla kympillä. Jos se on vuoden tai pari vanha se kalvo niin sen sais uusia kuitenkin melkein heti. Ja jos reikä ei ole nuijan lähellä niin tuollahan hätätapauksessa soittanee vielä tuntikausia.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Lesko
09.11.2007 16:48:40
Joo ei se reikä lyöntikalvossa niin paha ole, uuden kalvon kuitenkin saat muutamalla kympillä. Jos se on vuoden tai pari vanha se kalvo niin sen sais uusia kuitenkin melkein heti. Ja jos reikä ei ole nuijan lähellä niin tuollahan hätätapauksessa soittanee vielä tuntikausia.

Missä kalvossa se sitten on paha?
Joo kyllä katsoin kanssa, että parilla kolemlla kympillä siihen jo uuden kalvon saa, mutta kuitenkin kun kyse on nyt halppismerkistä Trax ja siinä on sitte Paisteen pellit ja joku lehmänkello vielä mukana ja olemn maksamassa siitä 300€, enkä tiedä onko tuo jo liikaa itsessään vai onko kauppa "hyvä", siksi ei periaatteessa tee mieli heti lähteä niitä rahalla korjailemaan... en tiedä...
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Niq
09.11.2007 17:07:55 (muokattu 09.11.2007 17:10:09)

Missä kalvossa se sitten on paha?

No onhan tuo reikä paha juttu missä kalvossa tahansa lukuunottamatta sitä yleisölle päin näkyvää kalvoa basarissa, jossa usein on isokin reikä ihan tarkoituksella.

Basaria kuitenkin voi polkea vaikka pieni reikä onkin. Ongelmat alkanevatkin siitä kun reikä suurenee.

Riippuu setin mukana tulevista Paiste-pelleistä että onko 300e sopiva hinta. Samoin kalvojen kunnosta noin muuten. Eli mikäli on hyväkuntoiset Remon tai Evansin kalvot rummuissa ja pellit esim Paiste 502-sarjaa tai parempaa niin tuo on ihan ok-diili. Jos kalvot on perunapellon näköiset ja jotkut Paiste 101-sarjan pellit mukana niin kyllähän tuossa tinkivaroja on ainakin satkun verran. Uusiin kalvoihin pelkästään saa sen satasen menemään jos kaikki uusittava, perunapelloilla ei näes paljon soittoa harrastella, tai ainakaan se ei ole miellyttävää.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Klooni
09.11.2007 20:42:36

Rumpu mihin ei tarvitse vaihtaa kalvoa on rumpu jolla ei ikinä soiteta mitään ... siis kalvot ovat kulutustavaraa joita pitää vaihtaa rumpuihin olivat ne rummut sitten hirveän kalliit ja hyvät tai kauhean halvat ja huonot.

Tuo on vähän sama kuin ei vaihtaisi kitaraan kieltä katkenneen tilalle :-)
Lesko
09.11.2007 21:46:37
Rumpu mihin ei tarvitse vaihtaa kalvoa on rumpu jolla ei ikinä soiteta mitään ... siis kalvot ovat kulutustavaraa joita pitää vaihtaa rumpuihin olivat ne rummut sitten hirveän kalliit ja hyvät tai kauhean halvat ja huonot.

Tuo on vähän sama kuin ei vaihtaisi kitaraan kieltä katkenneen tilalle :-)

No tarkoitin lähinnä sitä, että ostan sellaiset soittovalmiit rummut, joihin ei pidä heti lähteä ostamaan uusia kalvoja, eli jos joudun noihin montakin kalvoa vaihtamaan, niin tuon tasoiset rummut voin ostaa sitten samalla uutena, hinta olisi kutakuinkin sama.
Tottakai ne kalvot joskus pitää vaihtaa, kyllähän jopa minä sen tajuan... =)
Tindrum
09.11.2007 23:01:35
Ostan rummut sitten millä tahansa perusteella, vaihdan niihin kalvot. Se tullee laskea aina kuluihin.
Kuka laskee sen varaan, että ostaa kunnon rummut, eikä varaudu vaihtamaan kalvoja?
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
Lesko
09.11.2007 23:21:50
Kuka laskee sen varaan, että ostaa kunnon rummut, eikä varaudu vaihtamaan kalvoja?

Ilmeisesti sitten minä! Tai mitä sitten tarkoittaakaan "kunnon rummut"...
En minä kitaraankaan kieliä vaihda, jos sellaisen ostan uutena tai käytettynä, jos siis kielet ovat hyvät. Niin miksi ihmeessä käytettyihin rumpuihin pitää ollaa heti niitä kalvoja vaihtamassa, jos ne ovat hyvät? Tulen todennäköisesti soittamaan niillä rummuilla n.1-2 kertaa viikossa, joten kyllä minä odotan sitä, että en joudu heti niihin uusia kalvoja tai mitä tahansa muutakaan lähteä vaihtamaan..
Tindrum
09.11.2007 23:29:30
Lesko.

Ota iisisti. Muista lääkkeet.
Mukavaa isänpäivää.
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
Lesko
09.11.2007 23:55:10
Lesko.

Ota iisisti. Muista lääkkeet.
Mukavaa isänpäivää.

Hymiöt unohtu =)
Hymyssäuin minä näitä kirjottelen ja mietiskelen,
hyvää isänpäivää vaan sullekin...
Klooni
10.11.2007 14:39:03
...niin tuon tasoiset rummut voin ostaa sitten samalla uutena, hinta olisi kutakuinkin sama.

No uskallan väittää että halpissettien mukana tulevat kalvot ovat sellaista kuraa että ne pitää vaihtaa jokatapauksessa heti :-)
Sonormies
10.11.2007 19:42:25 (muokattu 10.11.2007 19:45:28)
Tulen todennäköisesti soittamaan niillä rummuilla n.1-2 kertaa viikossa, joten kyllä minä odotan sitä, että en joudu heti niihin uusia kalvoja tai mitä tahansa muutakaan lähteä vaihtamaan..

...halpissettien mukana tulevat kalvot ovat sellaista kuraa että ne pitää vaihtaa jokatapauksessa heti :-)

Kyllä kerran-pari viikossa paukutellessa pärjää ihan hyvin tehdaskalvoillakin. Vaihtaa sitten, kun ovat kuluneet.

Niin ja itse alkuperäiseen kysymykseen. Olen pariakin muuten hyvää kauppakumppania joutunut muistuttamaan siitä, että poistavat myynti-ilmoituksensa torilta kun olemme kaupat tehneet. Itseäni ainakin harmittaisi vastata turhiin puheluihin ja kyselyihin myydystä tavarasta.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Syncopation
13.11.2007 18:36:16
Tuolla torilla oli vähän aikaa ilmoitus jostain 20(?). Luki vaan hyvässä kunnossa jne.. ja hinta oli se 300€. Pitihän siitä lähettää ilmoittajalle hieman kommenttia, että voisiko hieman lisätä informaatiota. :D Nyt homma on hoidossa oikein mallikkaasti. Jatkakaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)