gatehill 09.11.2007 01:35:50 | |
---|
Terve, olisi tarkoitus laittaa studion kaapelointi kuosiin ja tuli idea vetää kaijutinkaapelia tarkkaamosta kaikkiin nauhoitustiloihin. Tiedän omasta kokemuksesta että ei kannata käyttää instrumenttipiuhaa tähän tarkoitukseen kun saattaa sulata käsiin. Olen nähnyt käytettävän tavallista sähkökaapelia, eli sellaista missä perus 240 V kulkee asennuksissa, kaijutinkaapelina. Toimiiko hyvin ja onko mitään syytä olla käyttämättä. Toinen idea joka iski oli että käyttäisi useamman kaapelin multicoresta yhden kaijutinyhteyden tekemiseen. Enemmän kuparia, vähemmän sulamista vai? Kaikki niksit ja ehdotukset sekä kommentit tervetulleita. Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella? |
milcoin 09.11.2007 01:58:01 | |
---|
Kyllä varmaan 1,5 MMJ:tä voi käyttää juu. Kysymys kuuluu saisko kaksikarvaista sopivaa kaiutinkaapelia halvemmalla. Itseäkin kiinnostaa tämä jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Säätäjä 09.11.2007 10:50:23 | |
---|
Kyl mä vetäisin kaiutinkaapeloinnit kaiutinkaapelilla. 2,5 tai 4 neliötä varmaan riittää. Matkat ei oo varmaan pitkät joten hintaeroa ei varmaan kamalasti tuu. Mä myyn halvemmalla kuin Musta Pörssi. |
Roberto 09.11.2007 11:41:59 | |
---|
Se multicore toimii varmaan myös, mutta jos siinä pitää kulkea jotain muutakin signaalia samaan aikaan menee aika mielenkiintoiseksi.. surinaa ja niinpoispäin. 35mm putkea kandee sit olla vähintään, ne menee tukkoon kuitenkin ennemmin tai myöhemmin kun tarvii vetää taas jotain letkua. Ja jättäkää vetonaru sinne putken sisään. |
gatehill 09.11.2007 15:30:04 | |
---|
Kiitos vastauksista. Tama on tavallaan jalkiasennus (sori etta pilkut puuttuu a ja o paalta) joka tulee lattian alle ja tilaa on riittavasti. Oisko siis 2x2.5mm tarpeeksi 10 -20 m vetoihin? Mainitsinkohan etta lahina kitaraan ja bassoon olisi tarkoitus kayttaa. Marsunuppi 150W ei saisi aiheuttaa ongelmia. Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella? |
Kiitos vastauksista. Tama on tavallaan jalkiasennus (sori etta pilkut puuttuu a ja o paalta) joka tulee lattian alle ja tilaa on riittavasti. Oisko siis 2x2.5mm tarpeeksi 10 -20 m vetoihin? Mainitsinkohan etta lahina kitaraan ja bassoon olisi tarkoitus kayttaa. Marsunuppi 150W ei saisi aiheuttaa ongelmia. Mä tein noi tarkkaamosta soittotilaan vievät kaiutinkaapeloinnit justin 2x2.5mm kaiutinkaapelilla ja ihan hyvin tuntuu toimivan. Inhimillisyys on hyve. |