Aihe: Diezel Einstein
1 2
Antti1
08.11.2007 00:21:29 (muokattu 08.11.2007 00:22:33)
Ei oikein löydy juttua palstoilta ko. vermeestä, joten pistänpä tämmöisen pystyyn. Kertokaapa ja kyselkääpä laitteesta, jos jotain tulee mieleen. Mä pidän avauspuheenvuoron.

Ostin tuollaisen 50W nuppimallin tossa joku päivä sitten (joo mä se olin, teillä olis kannattanu olla rahat kasassa sillon... :)), oiskohan ollu maanantaina. Nyt ehkä 8h soittoa takana ja hymy ei tunnu hyytyvän vieläkään. Luulen, että tällä kertaa pääsin kovin lähelle omaa the soundiani: massiivinen, ärjyvä, tarvittaessa brutaali tai todella "herkkä", helisevä, pehmeä, tiukka ja ihan mitä vaan. Monipuolisuusihme vailla vertaansa, kun vaan rohkeasti vääntää namiskoja äärilaidoista toiseen. Hakkaa mun Valvetronixin.

Pääasiassa mä ostin tämän metallisempien meininkien kaveriksi turpiinjunttaamista varten, mutta soundipaletti tosiaankin yllätti positiivisesti: puhtaita löytyy kuivasta kolinasta melkein Fender -osastoon asti, särömaailmasta löytyy melko perinteisiä brittisoundeja omaperäisellä lisäsävyllä, kirkuvaa leadia, Mesan tyylistä sileää kikkelihevisoolosoundia, massiivista ahtojunttausta, rouheita rocksäröjä.. Kaikki toi (ja kokeilemalla varmaan muutakin) ilman sitä vittumaista kihinää, nasaaliutta ja jääpuikkoa, joka monta vahvaria vaivaa. Kaappina mulla on omatekoinen V30 ja G12H varustettu lodju, joka toimii ton kanssa kuin nyrkki silmään. Todella tasapainoinen ja voimakas soundi.

Tosta nyt voisi jauhaa ikuisuuksiin kaikkea nippelitietoa ja viininmaistelutermejä, mutta päästän muut nyt suunvuoroon. Onko täällä omistajia, kokemuksia, ajatuksia, tai kysymyksiä?

ps. jo aiemmin multa pyydetty arvostelu tulee vähän laajemman kokeilun myötä. Koitan saada mukaan myös muutamia clippejä eri soundeista.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
lärviapina
08.11.2007 12:55:02
Ei oikein löydy juttua palstoilta ko. vermeestä, joten pistänpä tämmöisen pystyyn. Kertokaapa ja kyselkääpä laitteesta, jos jotain tulee mieleen. Mä pidän avauspuheenvuoron.

Ostin tuollaisen 50W nuppimallin tossa joku päivä sitten (joo mä se olin, teillä olis kannattanu olla rahat kasassa sillon... :)), oiskohan ollu maanantaina. Nyt ehkä 8h soittoa takana ja hymy ei tunnu hyytyvän vieläkään. Luulen, että tällä kertaa pääsin kovin lähelle omaa the soundiani: massiivinen, ärjyvä, tarvittaessa brutaali tai todella "herkkä", helisevä, pehmeä, tiukka ja ihan mitä vaan. Monipuolisuusihme vailla vertaansa, kun vaan rohkeasti vääntää namiskoja äärilaidoista toiseen. Hakkaa mun Valvetronixin.

Pääasiassa mä ostin tämän metallisempien meininkien kaveriksi turpiinjunttaamista varten, mutta soundipaletti tosiaankin yllätti positiivisesti: puhtaita löytyy kuivasta kolinasta melkein Fender -osastoon asti, särömaailmasta löytyy melko perinteisiä brittisoundeja omaperäisellä lisäsävyllä, kirkuvaa leadia, Mesan tyylistä sileää kikkelihevisoolosoundia, massiivista ahtojunttausta, rouheita rocksäröjä.. Kaikki toi (ja kokeilemalla varmaan muutakin) ilman sitä vittumaista kihinää, nasaaliutta ja jääpuikkoa, joka monta vahvaria vaivaa. Kaappina mulla on omatekoinen V30 ja G12H varustettu lodju, joka toimii ton kanssa kuin nyrkki silmään. Todella tasapainoinen ja voimakas soundi.

Tosta nyt voisi jauhaa ikuisuuksiin kaikkea nippelitietoa ja viininmaistelutermejä, mutta päästän muut nyt suunvuoroon. Onko täällä omistajia, kokemuksia, ajatuksia, tai kysymyksiä?

ps. jo aiemmin multa pyydetty arvostelu tulee vähän laajemman kokeilun myötä. Koitan saada mukaan myös muutamia clippejä eri soundeista.

Kylläpä suola polttelee haavoissa:)
kiinnostuin joku aika sitten kyseisestä vahvarista ja meninpä vielä youtubesta clippejä kuuntelemaan......saa nähä meneekö vahvistin vaihtoon!!!

Kymysys: kiinnostais nuo radikaalit erot, lähinnä säröpuolella, vaikka nyt tuohon screameriin, joka sulla näyttää olevan
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
Terry Pantheras
08.11.2007 13:42:08
Enemmän kuin kiinnostava vehje! Pystyykö mode-kytkintä käyttämään footswitchin kautta?
lärviapina
08.11.2007 13:46:03
Enemmän kuin kiinnostava vehje! Pystyykö mode-kytkintä käyttämään footswitchin kautta?

valmistajan sivulla pirun hyvä manuaali...kannattaa käydä kattoon, jos vaikka auttais
http://www.diezelamplification.com/manuals.2.0.html
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
Terry Pantheras
08.11.2007 13:52:48
valmistajan sivulla pirun hyvä manuaali...kannattaa käydä kattoon, jos vaikka auttais
http://www.diezelamplification.com/manuals.2.0.html

Juu, ei ollut ainakaan mainintaa, että särömoodia pystyisi vaihtamaan kanavanvaihtajalla, ainoastaan tuolla 3-asentoisella mode-kytkimellä...
Antti1
08.11.2007 23:39:56
Jahas ja taas illan nettituokion aika. Sorry, ei ollu tarkoitus viedä keneltäkään vehjettä nenän edestä, mutta minkäs teet... :D

Ei pysty noita modeja vaihtelemaan kytkimellä. Peter kuitenkin tekee tarvittaessa modauksen, joskaan en nyt kattavammasta kokeilemisesta viisastuneena sitä suosittele: volume-erot eri moodien välillä ovat aika valtavia samoilla nappien asennoilla --> joutuisi tekemään perustavampaa laatua olevaa remppaa koneen toimintaperiaatteisiin. Mieluummin kaiketi sitten Herbert, tai VH4 tommosta varten. Onneksi noilta säröisimmiltäkin soundeilta pääsee melko kevyesti volapotikalla täysin puhtaisiin. Siis ihan mega-moodin mättösoundeista rosottomiin puhtaisiin asti humpparikitaralla.

Tänään pääsin muuten metallipumppuni kanssa revittelemään tolla ja aiai... Bändin yleissoundi parani 110% kun sain nyt selkeästi toisesta eroavan kitarasoundin. Kuulosti muuten kaverin 2x12" Valveking aika säälittävän pieneltä tuon (mini)läjän rinnalla. :D Bändin poijaat tosin vähän antoivat noottia siitä, kun se masterhanikka oli vähän kohtuuttoman isolla. Mä oisin halunnut antaa vielä vähän lisää hanaa, mutta tyydyin sitten vain tämmöiseen lievään muun bändin jyräämiseen. Se soundi on vain niin makea, ettei sitä volaa voi olla nostamatta... Kokeilkaa ihmeessä, jos mahdollisuus tulee.

Mulla oli pitkään vähän epäileväinen suhde näihin vahvareihin, luulin niitä jokseenkin recton jatkeeksi ja tylsiksi alapäätykeiksi. Voi kuinka väärässä onneksi olinkaan. Onhan näissä tumma ja tosi jyräävä soundi, mutta yllättävän hyvin se kuitenkin leikkaa bändin seasta läpi ilman ylämiddlepuukkoa tai järkyttävää äänenpainetta. HC:ssa näitä on luonnehdittu Recton ja SLO:n ristisiitoksiksi soundeiltaan, eikä nyt välttämättä ihan kauhean kauas toi luonnehdinta osu. Ehkä vähän perinteisempi soundi, joka sopii kyllä täysin meikäläiselle. Menee varmaan vuosia, ennenkuin pystyn sanomaan ensimmäistäkään aavistuksenkaan objektiiviselta vaikuttavaa asiaa tästä nupista. :)
lärviapina
09.11.2007 00:26:48
Jahas ja taas illan nettituokion aika. Sorry, ei ollu tarkoitus viedä keneltäkään vehjettä nenän edestä, mutta minkäs teet... :D

Ei pysty noita modeja vaihtelemaan kytkimellä. Peter kuitenkin tekee tarvittaessa modauksen, joskaan en nyt kattavammasta kokeilemisesta viisastuneena sitä suosittele: volume-erot eri moodien välillä ovat aika valtavia samoilla nappien asennoilla --> joutuisi tekemään perustavampaa laatua olevaa remppaa koneen toimintaperiaatteisiin. Mieluummin kaiketi sitten Herbert, tai VH4 tommosta varten. Onneksi noilta säröisimmiltäkin soundeilta pääsee melko kevyesti volapotikalla täysin puhtaisiin. Siis ihan mega-moodin mättösoundeista rosottomiin puhtaisiin asti humpparikitaralla.

Tänään pääsin muuten metallipumppuni kanssa revittelemään tolla ja aiai... Bändin yleissoundi parani 110% kun sain nyt selkeästi toisesta eroavan kitarasoundin. Kuulosti muuten kaverin 2x12" Valveking aika säälittävän pieneltä tuon (mini)läjän rinnalla. :D Bändin poijaat tosin vähän antoivat noottia siitä, kun se masterhanikka oli vähän kohtuuttoman isolla. Mä oisin halunnut antaa vielä vähän lisää hanaa, mutta tyydyin sitten vain tämmöiseen lievään muun bändin jyräämiseen. Se soundi on vain niin makea, ettei sitä volaa voi olla nostamatta... Kokeilkaa ihmeessä, jos mahdollisuus tulee.

Mulla oli pitkään vähän epäileväinen suhde näihin vahvareihin, luulin niitä jokseenkin recton jatkeeksi ja tylsiksi alapäätykeiksi. Voi kuinka väärässä onneksi olinkaan. Onhan näissä tumma ja tosi jyräävä soundi, mutta yllättävän hyvin se kuitenkin leikkaa bändin seasta läpi ilman ylämiddlepuukkoa tai järkyttävää äänenpainetta. HC:ssa näitä on luonnehdittu Recton ja SLO:n ristisiitoksiksi soundeiltaan, eikä nyt välttämättä ihan kauhean kauas toi luonnehdinta osu. Ehkä vähän perinteisempi soundi, joka sopii kyllä täysin meikäläiselle. Menee varmaan vuosia, ennenkuin pystyn sanomaan ensimmäistäkään aavistuksenkaan objektiiviselta vaikuttavaa asiaa tästä nupista. :)

Ei tää kyllä helpottanut asiaa yhtään:) siis tuon gas:in kannalta
Pakko ois tosiaan päästä testaamaan, sokkona en ala omaa savageani vaihtamaan.....mutta eipä ole nuita paljoa liikkeellä ja asiaa tietenki auttaa se, että asun rovaniemellä, jossa ei nyt tämä kamarinki kovin laaja ole......"Kauas on pitkä matka" ja sitä rataa:)
Onnittelut nupin johdosta kumminkin!
Terry Pantheras
09.11.2007 10:09:22
On näköjään Diezeleiden hinnat tulleet vähän alas, Herbert ~3000 ja VH4 ~2800 euroa. Aikaisemminhan Herbert maksoi lähemmäs neljä tonnia...
Terry Pantheras
09.11.2007 10:19:21
Eli nyt se on halpa? :-P

No eipä kyllä missään suhteessa, mutta erotus edelliseen on suht tuntuva... :)
Detox
09.11.2007 12:11:34 (muokattu 09.11.2007 12:13:24)

HC:ssa näitä on luonnehdittu Recton ja SLO:n ristisiitoksiksi soundeiltaan, eikä nyt välttämättä ihan kauhean kauas toi luonnehdinta osu.

Tuota Soldanoa olis kyllä kiva päästä kokeilemaan ja sen verran tuota saksan isoa D:tä on hehkutettu että kyllä senkin koneita mielellään koesoittaisi, ihan vaan maistiaisiksi. En kyllä ihan heti ole valmis luopumaan/vaihtamaan vahvaria, ellei se nyt sitten oikeasti kuullosta paremmalta. Sokkona en kyllä osta.
Mesa 4 Life!
dbv
09.11.2007 12:30:56
Pistäs Antti1 clippiä kehiin niin saadaan pieni kateuden ja gas:n poikanen päälle!
Antti1
09.11.2007 14:03:33 (muokattu 09.11.2007 14:05:48)
Lärviapinan omakuvasta löytyypi muuten kovin tutun näköinen basistinretku, Tomi ilmeisesti? Tuttu mies, vaikka asuukin toisessa päässä Suomea. :D Ihaili kännissä mun Ibanezia meidän studiolla kuukausi, pari takaperin Danten keikan jatkoilla... Niin ja kiitos onnitteluista vaan. On se mukavaa saada perheeseen aina lisäystä.

Pistäs Antti1 clippiä kehiin niin saadaan pieni kateuden ja gas:n poikanen päälle!

Joo, ehkä se täytyy tehdä. Pitäis saada vaan äänityskamat ja soittokamat samaan paikkaan jotenkin. Täytynee ottaa läppäri, joku mikki ja etunen vaikka treenikselle mukaan enskerralla ja pistää jotain talteen. Tai sitten vois tietty roudata nipun pajallekin, niin sais vähän paremmin haeskeltua soundia. Hmm...

Ei teidän kannata näitä kuitenkaan ruveta ostelemaan. Mä haluaisin nyt hetken aikaa omistaa edes jossain määrin omaperäisen soundin, joten jättäkäähän nämä rauhaan. ;) Screamerin kanssa kävi männävuosina vähän köpelösti, kun perkele meni ja yleistyi aikamoista tahtia.

Jottei mene ihan rölöksi, niin eikö kenelläkään tosiaan ole mitään kokemuksia näistä laitteista? Olisi mukavaa kuulla muidenkin mietteitä aiheesta.
lärviapina
09.11.2007 14:10:05
Lärviapinan omakuvasta löytyypi muuten kovin tutun näköinen basistinretku, Tomi ilmeisesti? Tuttu mies, vaikka asuukin toisessa päässä Suomea. :D Ihaili kännissä mun Ibanezia meidän studiolla kuukausi, pari takaperin Danten keikan jatkoilla... Niin ja kiitos onnitteluista vaan. On se mukavaa saada perheeseen aina lisäystä.

joo mussukkahan se siellä!!
hehe....kyllä on pieni maa:)
Terry Pantheras
09.11.2007 14:34:12
Ei teidän kannata näitä kuitenkaan ruveta ostelemaan. Mä haluaisin nyt hetken aikaa omistaa edes jossain määrin omaperäisen soundin, joten jättäkäähän nämä rauhaan. ;) Screamerin kanssa kävi männävuosina vähän köpelösti, kun perkele meni ja yleistyi aikamoista tahtia.

Jottei mene ihan rölöksi, niin eikö kenelläkään tosiaan ole mitään kokemuksia näistä laitteista? Olisi mukavaa kuulla muidenkin mietteitä aiheesta.

Hehe, mulle esim. Diezelit, Soldanot ja Bognerit ovat olleet pitkään semmoisia supervaihtoehtoja, mutta rahatilanne on aina tullut vastaan... Paitsi toi Einstein on jo samaa hintaluokkaa kuin mun Framus. Diezeliä ja Soldanoa on Suomessa aika hankala ruveta testimään, kun suhteutetaan levinneisyysmäärää neliökilometreihin. Bognerin Ecstasya en Musamaailmassa ole uskaltanut kuin syrjäsilmällä luimistella, koska seuraava etappi testin jälkeen olisi todennäköisesti pankin tiski hattu kourassa... :D
Boge
09.11.2007 15:06:11
Pitäis varmaan lopettaa tää M.netin selaaminen ja olla tyytyväinen vehkeisiinsä kun tietoa muista ei ole, mutta hitto rupes kiinnostaa toi einstein ja herbertti. Onko näillä suomessa maahantuojaa? Pystyyköhän tosta herbertistä ottaa heittämällä putkia pois päätteestä ja ajaa sitä vaikka 60 tahi 120 wattisena? 180 kuulostaa jo vähän liioittelulta.
Team Shocker!
Terry Pantheras
09.11.2007 15:14:32
Pitäis varmaan lopettaa tää M.netin selaaminen ja olla tyytyväinen vehkeisiinsä kun tietoa muista ei ole, mutta hitto rupes kiinnostaa toi einstein ja herbertti. Onko näillä suomessa maahantuojaa? Pystyyköhän tosta herbertistä ottaa heittämällä putkia pois päätteestä ja ajaa sitä vaikka 60 tahi 120 wattisena? 180 kuulostaa jo vähän liioittelulta.

http://www.tubesound.fi/

Turuus.
Antti1
11.11.2007 02:22:52 (muokattu 11.11.2007 02:23:44)
Lätkäsin tonne alustavan artikkelin aiheesta, vaikka onkin vielä vähän varhaista sanoa laitteesta mitään. Päivittelen sitä sitten, kun kuherruskuukausi on ohitse ja arkinen raataminen alkaa jälleen.

Tällä hetkellä mä tosin rakastelisin tuon kanssa kyllä mieluummin, kuin entisen avovaimokkeen kanssa ikinä. On se niin vakuuttava laite. :)

Ja se linkki: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1148
Antti1
09.12.2007 00:52:31
Nostelenpa vanhaa juttua vähän ylöspäin uusien kuulumisien kertomiseksi.

Oon nyt aikani tuolla jo tuutannut, soundi on edelleen aivan loistava. Sopii bändin joukkoon ja kuulostaa todella isolta yksinäänkin. Äänittäessä tuli kuitenkin huomattua vähäinen ylämiddlen uupuminen. Soundi kaipaisi aavistuksen tuonne 2-3,5KHz lisää potkua. Ei mitään kovin vakavaa puutetta ja saa helposti korjattua nostelemalla eq:lla joku 3dB parista kohtaa jälkeenpäinkin, koska sinänsä ne taajuudet ei sieltä kuitenkaan puutu.

Pitäisi kokeilla Sonic Maximizeria tuon kaverina, josko sillä saisi hierottua soundin optimaaliseksi mättömeininkeihin. Saattaa tietty olla, että se nostelee liian korkeita taajuuksia sieltä pinnalle ja menee vaan surinaksi. Ehkä joku vähän tarkempi eq voisi olla se mitä mä haen. Hyvät vaan maksaa niin perkeleen paljon ja graafisista en oikein perusta, eikä oikeastaan houkuta tohon hommata yhtään mitään ylimääräistä rinnalle.

Pistän varmaan huomenissa pari näytettä tuosta jonkinlaisella mättösoundilla, puhtaita ei ole valitettavasti tarjolla. Toinen pätkä äänitetty 2x12" kaapilla V30 elementillä ja Sennheiser e609 mikkinä. Ihan vaan sellanen pikanen treenidemo laulajan lyriikoiden luomista helpottamaan. Toinen on sitten äänitetty nopsasti yhdelle bändille jotain ohjelmatoimiston juttua varten. Kaappina oli joku mikälie Line6 4x12" ja 57 lätkästiin n. 5 sekunnin harkinnan jälkeen keskelle kohtisuoraan elementtiin sen kummemmin kokeilematta.
migreeni
09.12.2007 03:21:57

Klippiä kehiin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)