Aihe: DR kielet muka hyviä!
1 2 3 4 5
Corto
08.11.2007 18:56:58
Mites on että jos katkee kielet heti nii voiko mennä kauppaan vaatimaan uudet?

Periaatteessa voihan sitä yrittää. Mutta se voipi olla vaikeampi todistaa, että se katkennut kieli on juurikin siitä kaupasta ostamastasi setistä, saati että katkeamisen syy oli nimenomaan heikkolaatuinen kieli eikä esim. oma kädettömyys tai vaikka liian terävässä kulmassa ollut talla. Kyllä noi kielet on loppupeleissä sen verran kulutustavaraa, että yhden kielen katkeamiseen pitää aina varautua. Sitä vartenhan kannattaakin aina hankkia niitä varasettejä samalla.
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
Zed
08.11.2007 19:06:30

Olen käyttänyt DR:n settejä vuosia, sillä soundi ja soittotuntuma ovat miellyttäneet. Sanottavahan se silti on, että katkeilemisongelma on minullekin tuttu. Kerran on nasahtanut kieli poikki asennusvaiheessa, ja soitettaessa on E ja H kieliä mennyt useinkin. Innostuessani runtaan soittimiani joskus rajustikin, mutta kyllä .11 ja .12 settien pitäisi kestää. Tällä hetkellä käytössä D'Addarion ja Fenderin setit, ja elämä on ongelmattomampaa.
Heikkiys on henkinen tila, jota pitää pyrkiä välttämään. Sitä paitsi Heikit joutuvat keskivertoa useammin henkirikoksen uhriksi.
speech
08.11.2007 19:45:53

Minulle varmaan on sattunut aina paremmat dr:t kuin muille tässä ketjussa. Yllätyin oikein kun kieli katkesi viime viikolla neljä kuukautta vanhoista kielistä kun paiskoin menemään rankalla kädellä.
Jungleman
08.11.2007 20:02:23 (muokattu 08.11.2007 20:07:27)
Olen katkonut kieliä jokaisen käyttämäni kielimerkin seteistä. Syy ei välttämättä ole ollut kielissä itsessään, vaan kitaroissa tai jopa soittajassa.

Olen saanut useita ylä-E- ja H-kieliä katki kieltenvaihtojen yhteydessä. Niin halpiksia kuin 24 euron hintaisten Pyramid -settien kieliä. Useiden erimerkkisten kielten pallukat ovat irronneet ensimmäisen vibranvempautuksen yhteydessä. Voiko olettaa kielten olevan viallisia jokaisessa tapauksessa?

Minulla oli joskus 10 vuotta sitten amerikkalainen Peavey Reactor -telekopio joka katkoi kolme ylä-E:tä peräkkäin, jokainen napsahti poikki kielen lähestyessä oikeaa virettä. Virittimessä terävä reuna, kevyesti hiomalla korjautui.

Joissain kitaroissa kieliä on napsahdellut poikki myös tallasta. Eräs keppini katkoi A-kieliä kovaa lyödessä - tallapalassa oli roso.

Jne. Minusta on jotenkin epäreilua nostaa yksi kielimerkki silmätikuksi. Minulla on DR-kielistä enimmäkseen hyviä kokemuksia, paljon parempia kuin Fendereistä ja D'Addarioista. En silti ryhdy ylettömästi mollaamaan muita merkkejä, en vain osta niitä.

Niin. Samanlainen keskustelu saataisiin aikaan mistä tahansa kielimerkistä. Täysin turha viesti tämäkin ;-)

E: tarpeeton lyöntivirhekorjaus.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Lead_Zeppelin
21.11.2007 23:07:04
Kyllä se on niin että kielet ovat kitara jutskissa kulutustavara listan huipulla..hyvänä kakkosena lienee plekut..? Mut vähän off topic mut kerran sattui niin että ostin fenderin kielet ja ilmeisesti koko satsi oli täynnä valmistus virheitä, sillä kielet poksahtelivat jo aivan älyttömän matalilla vireillä. noh nokka kohti soitin ja tarviketta ja napsautin paksun e kielen poikki sen myyjän edessä kietasemalla sormien ympärille sen kielen ja vetäisin vähän. pitemmittä puheitta mulle katottiin hyvä fenkun setti. Mut ei siitä mihinkään pääse, Earniet on parhaat < 3

anteeksi. kello oli paljon. en vaivaudu korjaamaan virheitäni :>
on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)