Reddie 07.11.2007 02:48:14 | |
---|
http://jblpro.com/products/portablesound/vrx/ Eli kyseessä on toi JBL:n semi-line array -jäjestelmä. Vehkeitä on nykyään saatavana isoa ja pientä, passiivia ja aktiivia. Onko ihmisillä ollu tosta setistä kokemuksia ja jos on niin minkälaisia? |
Terttu 07.11.2007 10:20:57 | |
---|
http://jblpro.com/products/portablesound/vrx/ Eli kyseessä on toi JBL:n semi-line array -jäjestelmä. Vehkeitä on nykyään saatavana isoa ja pientä, passiivia ja aktiivia. Onko ihmisillä ollu tosta setistä kokemuksia ja jos on niin minkälaisia? Moro! Oon muutaman keikan vedelly tolla setillä (vrx 932, 2 yläkertaa/subia per puoli) sekä aktiivina, että passiivina ja kyllä se yläkerta toimii ihan kivasti, mikäli ei tartte kauheita paineita. Subit kuulosti mun mielestä aika (yhdellä keikalla) hassulta. Sellainen pojoing efekti potkurummussa... Tosin en osaa sanoa oliko laitetoimittajien päätearsenaali hieman köykäinen... Noh, kyllä sen aktiivinkin sai klipille... Ihan suht kelpo setti pienempiin mökkeihin ja rauhallisiin äänenpaineisiin. Ois kiva kuulla sitä se 3 kaappia puolellaan... Se tosin taitaa olla maksimimäärä, jos oikein ymmärsin. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" |
-ez- 07.11.2007 11:06:24 | |
---|
http://jblpro.com/products/portablesound/vrx/ Eli kyseessä on toi JBL:n semi-line array -jäjestelmä. Vehkeitä on nykyään saatavana isoa ja pientä, passiivia ja aktiivia. Onko ihmisillä ollu tosta setistä kokemuksia ja jos on niin minkälaisia? Terve! Ollaan tässä nyt reilu puolitoista vuotta kierrelty tuon järjestelmän kanssa ja olen ainakin itse tyytyväinen suorituskykyyn. Eli meillä on ajossa tällä hetkellä setti jossa on 2xVRX932LA + 3xSRX718 Sub / puoli. Vaihto passiivista aktiiviin tehtiin elokuussa kun piti pystyä ajamaan isompaa pakettia. Tällä hetkellä päätteinä on 2xCrown I-Tech 4000 (Mid ja High) sekä 1xCrown I-Tech 8000 (Sub). Noilla kivillä on pystynyt ajamaan ihan heittämällä 6xtop + 6xsub -settiä. Maksimimäärä noita purkkejahan on 6 kpl / "banaani" olipa ne sitten pelkkiä yläpäitä tai sekä ylä- että alakertaa lennossa. Se on ainakin tuon tehtaan ripustusraudan maksimikuorma ymmärtääkseni. Samalla tulee vastaa noiden yläpäiden ripustamisen miinuspuoli, elii kulmaa pysty komerokohtaisesti säätämään. Oikeastaan tuo vaikuttaa siinä kohtaa, jos noita yläkertoja tulee enemmän kuin 4 kappaletta / puoli; alimmainen pari saattaa kääntyä liian pystyyn. Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
Reddie 07.11.2007 13:19:40 (muokattu 07.11.2007 13:20:10) | |
---|
Jaa niin nyt pitäs varmaan tietty tarkentaa, että tällä aktiivilla tarkoitan sitä että noita saa siis nykyään ihan pääteaste sisäänrakennettuna, enkä bi-amppausta, jos joku sitä kelaili. Eli siis onko ihan noita powered-malleja ollu kellään käytössä? Minkälaista musaa ootte päässy noilla vääntämään Terttu ja -ez- ? |
-ez- 07.11.2007 23:24:24 | |
---|
Jaa niin nyt pitäs varmaan tietty tarkentaa, että tällä aktiivilla tarkoitan sitä että noita saa siis nykyään ihan pääteaste sisäänrakennettuna, enkä bi-amppausta, jos joku sitä kelaili. Eli siis onko ihan noita powered-malleja ollu kellään käytössä? Minkälaista musaa ootte päässy noilla vääntämään Terttu ja -ez- ? Katos vaan, en oo edes huomannu että noista on tullut markkinoille "oikea" aktiiviversio. Oman setin bi-amp -aktiiviratkaisuun olen ollut kyllä tyytyväinen. :D Oikeastaan ollaan omakohtaisesti menty aika pitkälti rock-puolella, mutta hoidimme tuolla setillä (6+6) myös taannoisen Northern Assassination -kiertueen Tampereen osakilpailun... Jos tiedät Tampere-talon Sorsapuistosalin, niin sen kokoiseen paikkaan osuu kyllä tuo 6+6 vielä ihan hyvin rock-osastolla (Negative, Uniklubi) ainakin, tosin ei välttämättä metallihommiin ehkä kuitenkaan noin isoon saliin kailotinmäärä tällä hetkellä riitä... Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
Terttu 08.11.2007 03:16:35 | |
---|
Jaa niin nyt pitäs varmaan tietty tarkentaa, että tällä aktiivilla tarkoitan sitä että noita saa siis nykyään ihan pääteaste sisäänrakennettuna, enkä bi-amppausta, jos joku sitä kelaili. Eli siis onko ihan noita powered-malleja ollu kellään käytössä? Minkälaista musaa ootte päässy noilla vääntämään Terttu ja -ez- ? Vetelin Tervomaata Mikkelin vaakunassa sillä aktiivilla. En muista laitetoimittajaa (kiitos vielä!), mut virittäessäni settiä ne kertoili koska se pääte limitoi. Tuntui (mututuntumaa...) et siitä passiiviläjästä oikeilla moottoreilla ois tullu lujempaa ja kivemmin. No okei, meneehän se juuri niin... Vedon aikana ei muistaakseni menty lähellekkään limitointia, koska se orkka kyllä hoitaa sen mekkalapuolen välillä varsin hienosti itse. Laulukamoina siis toimi ihan kivati. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" |
LHU 08.11.2007 09:20:50 | |
---|
Vetelin Tervomaata Mikkelin vaakunassa sillä aktiivilla. Viime keväänä vissiinkin samalla kasalla mentiin jossain Mikkeliläisessä kellariravintolassa. Ei mulle jäänyt mitään huonoja fiiliksiä, riitti sellaisessa matalassa yökerhossa muistaakseni ihan ok, hevihommaa eli orkka hoiteli oman osuutensa mekkalan tuottamisessa ihan mallikkaasti. Laitetoimittaja toimi niinkuin pitääkin, hyvä niin. Toissa kesänä oli sitten varmaankin (ei voi muistaa) passiiviversiota samasta aiheesta, juhlat oli iskelmäfestivaaleilla teltassa, kolme yläkertaa puolellaan ja HK:n subbasia. Se "banaani" meni sillei että alin kaappi sojotti niin alas ettei siitä ollut mitään hyötyä kenellekään, paitsi ehkä järkkäreille siinä lavan edessä. Eli käytännössä se PA oli kahdella yläkaapilla per puoli ja ei se oikein riittänyt siihen isoon telttaan, koko miksuuttimen takana oleva alue (puolet teltasta) oli aika katveessa. Eli fiilikseksi jäi että ihan kelpo PA jos sitä olis tarpeeksi mutta kun kulmia ei voi säätää niin miten hemmetissä sitä saa sitten laitettua riittävästi? Mutta pikkuklubeissa, jos bändi ei vedä ihan järkkylujaa, niin PA:han tuo on muiden joukossa. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". |
Juupa juu,Itse olen vedellyt Melrose meteliorkesteria kyseisellä setillä 2xtop 2x sub per puoli passiivisena.Ihan hyvin on toiminut klubiriennoissa ja onpa tolla tehty yks keilahalliveto. Jotenkin välillä vaan tuntuu et se botne jää ainakin ton orkan kans välillä vähän jalkoihin.Mutta muuten ihan kelpo kailottimet. Temi |