Ongelmani on että, kitaran korkea (ohuempi) e-kieli ei soi kunnolla. Syntyvä ääni on särisevä ja jotenkin vaillinainen, tämän myötä myös kielen sustain on todella olematon ja kieli ei jää soimaan kuin hetkeksi. Ongelma esiintyy kieltä vapaana soittaessa sekä nauhoilta painaessa. Mikä avuksi? |
Sulla lienee RG321? Koita siirtä kieltä hetkeksi pois tallaurastaan (siis ei satulasta), jos siihen semmoinen on ilmaantunut, ja koita säriseekö samaan tapaan. Luulen, että sulla on tallapala ottanut vähän kipeää. E: pitipä vielä kysymäni, että onko ongelma ollut pitkäänkin vai juuri ilmennyt? Ja tätä on esiintynyt kuitenkin useammalla kielisetillä? |
Sulla lienee RG321? Koita siirtä kieltä hetkeksi pois tallaurastaan (siis ei satulasta), jos siihen semmoinen on ilmaantunut, ja koita säriseekö samaan tapaan. Luulen, että sulla on tallapala ottanut vähän kipeää. E: pitipä vielä kysymäni, että onko ongelma ollut pitkäänkin vai juuri ilmennyt? Ja tätä on esiintynyt kuitenkin useammalla kielisetillä? Kitara on siis Ibanez RG321 ja talla on alkuperäinen. Ongelma on vaivannut vasta hetken aikaa. Kielisettiä vaihtamallahan tuo ongelma saattaisi poistua, mutta tällä hetkellä ei ole settejä säästössä, joilla voisi kokeilla. Vähen arvelin itsekin, että tallalle pitäisi varmaan tehdä jotain. Tallan nosto tosin ei ole mahdollista juuri tällä hetkellä, koska olen hävittänyt kitaran mukana tulleen pienen kuusiokoloavaimen, joka sopii tuohon tallaan (mistä noita muutaman millin kokoisia avaimia saa hommattua?). |
Kitara on siis Ibanez RG321 ja talla on alkuperäinen. Ongelma on vaivannut vasta hetken aikaa. Kielisettiä vaihtamallahan tuo ongelma saattaisi poistua, mutta tällä hetkellä ei ole settejä säästössä, joilla voisi kokeilla. Vähen arvelin itsekin, että tallalle pitäisi varmaan tehdä jotain. Tallan nosto tosin ei ole mahdollista juuri tällä hetkellä, koska olen hävittänyt kitaran mukana tulleen pienen kuusiokoloavaimen, joka sopii tuohon tallaan (mistä noita muutaman millin kokoisia avaimia saa hommattua?). Ihan ensimmäisenä kannattaa kokeilla uutta kieltä, jos on vanhat kiinni. Kovin usein ongelmat katoavat sen myötä. Samalla kannattaa katsoa, onko kieli "syönyt" uraa tallapalaan. Jos on, niin se pala pitää vaihtaa, siihen ei nostot auta. Mutta kannattaa tehdä yksi asia kerrallaan ja hätäillä sitä mukaa. Rautakaupasta saa kuusiokoloavaimia. Saa niitä toki musiikkiliikkeistäkin. Levytukku tuo Ibanezia maahan, joten sieltä saa varaosia ja niitä kuusiokoloavaimiakin hommattua. |