Aihe: Delayta hakusessa
1 2 3
Zeni
07.11.2007 10:34:02
Tekisi mieli delayta tai on tehnyt jo pidemmän aikaa, mutta nyt iski aiheelliseksi (kun ei keksi mitään muutakaan ostettavaa :)

Alkuun pidin tuota Line6 Echo Parkkia ehdottomana vaikken muuten juurikaan Line6:iin ole ihastunut. Kuitenkin näyttäisi noita vaihtoehtojakin olevan:

- Line6 Delay Modeller
- Boss DD-5
- Digitech Digidelay
- Ibanez DE-7
- Boss DD-20

Ibanez on ilmeisesti ainoa jossa ei sitten ole tap-tempoa ja sen ominaisuuden kyllä mielelläni ottaisin. Hintaluokka on tuota 100-150euroa mutta jos tarpeeksi syytä on niin eiköhän tuonne 200euroon voida venyä.

Tuo Line6 EP kiinnostaisi eniten ominaisuuksien puolesta, mutta tarkemmin katsoessa rupesin pohtimaan onko niitä sittenkään niin paljon verrattuna kilpailijoihin ? Käsittääkseni Bossin DD-5 on ulkoisella tap-tempolla varustettavissa ja stereo-delay. DD-20:n kohdalla näitä ominaisuuksia tuskin tarvitsee edes miettiä. Delay Modelleri menee hintaluokassaan jo hieman yli, enkä usko tarvitsevani noin paljon ominaisuuksia, sama koskee DD-20:stä ja tuo koko rajoittaa myös, vaikka DD-5:lla+taptempolla laudasta lähtisi myös samanmoinen tila. Toinen asia mikä Line6 EP:ssä kiinnostaa on nämä moduulit. Onko kukaan koskaan vaihtanut tuollaiseen sitä efekti-moduulia ja miten se käytännössä tapahtuu ?
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
Numb
07.11.2007 10:37:25

Minulla on tuo Digitech. Hintaansa nähden hyvä peli, torillahan noita on pyörinyt reilulla viidellä kympillä. Tap tempo ei kyllä ole erit. kätevä käyttää. Tosin en sellaista juuri tarvitse, enkä ole pikaista testausta enempää käyttänytkään. Että ehkä se enemmän johtuu käyttäjästä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Shakata
07.11.2007 10:57:32
Samaan kastiin menis varmaan Danelectron Wasabi delay, tap-tempokin löytyy. Paremmin tietävät kertokoon kokemuksiaan...

http://www.thomann.de/fi/danelectro … orwardreverse_delay_bodeneffekt.htm
Kalamies #?
p130
07.11.2007 11:38:37 (muokattu 08.11.2007 11:37:08)

Minulla on tuo Digitech. Hintaansa nähden hyvä peli, torillahan noita on pyörinyt reilulla viidellä kympillä. Tap tempo ei kyllä ole erit. kätevä käyttää. Tosin en sellaista juuri tarvitse, enkä ole pikaista testausta enempää käyttänytkään. Että ehkä se enemmän johtuu käyttäjästä.

Tap tempo ei tosiaankaan ole Digitechissä mitenkään fiksusti toteutettu. Toisaalta eipä sitä voi (kai) kovin helppokäyttöisesti toteuttaa vain yhdellä kytkimellä varustetussa pedaalissa. Itse ratkaisin ongelman käyttämällä true bypass-boksia on/off-kytkimenä. Tosin tuo oli laudassa melko lyhyen aikaa. Totesin etten tap tempoa ja digitaalisoundista delayta lopulta kuitenkaan tarvitse. Ja analogisoundin hoitaa Deluxe Memory Man paremmin kuin Digidelay.

Periaatteessa minulla voisi olla myynnissä täysin uutta vastaava Digidelay... edit: ei ole enää!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Umas
07.11.2007 14:08:03

Ibanez DE7 on ainakin minun mieleen
Stoner to the boner
Zeni
07.11.2007 21:01:09
Tuli uusi vaihtoehto remmiin:

Akai Head Rush

Mitä mieltä porukka on noista ominaisuuksista ? Line6:ssa olisi kaikkea, Bossissa hieman vähemmän kun taas Digidelay ja Ibanezi näyttäisi olevan enemmän "perusdelayta" Head Rushikin vaikutti perin mielenkiintoiselta ja hinta ei todellakaan paha (110euroa).
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
wiggy
07.11.2007 21:49:35

Wasabi delayssä on kätevästi erillinen jalkanappula tap tempolle, sitä vaan pitää painaa kolme kertaa peräkkäin, mikä on sinänsä aika hölmöä. Takaperoisella delay-moodilla saa hupaisia efektejä. Oikeastaan ainoa haittapuoli tuossa laitteessa on sen tuottama hurina, joka ei tosin kuulu soittaessa.
päänahka
07.11.2007 21:59:33
Wasabi delayssä on kätevästi erillinen jalkanappula tap tempolle, sitä vaan pitää painaa kolme kertaa peräkkäin, mikä on sinänsä aika hölmöä.

Mites noissa yleensä sitten? DD5:ssä pitää painaa neljä kertaa, ainakin siinä mikä minulla oli. Se laskee niistä keskiarvon.
Up and down, that's how energy stays alive.
perttie78
07.11.2007 22:00:00 (muokattu 07.11.2007 22:01:24)
Tuli uusi vaihtoehto remmiin:

Akai Head Rush

Mitä mieltä porukka on noista ominaisuuksista ? Line6:ssa olisi kaikkea, Bossissa hieman vähemmän kun taas Digidelay ja Ibanezi näyttäisi olevan enemmän "perusdelayta" Head Rushikin vaikutti perin mielenkiintoiselta ja hinta ei todellakaan paha (110euroa).

Mulla on tollanen akain värkki... en ole parempaan vielä törmännyt. Omistin taannoin kaksi ja myin ihan nimimiehelle toisen. soundi on miellyttävä ja varsinkin mahdollisuus käyttää monta ns. äänipäätä. Suosittelen

Onko kyseessä E1 vai E2
Petro
Zeni
07.11.2007 22:11:54 (muokattu 07.11.2007 22:13:57)
E2 malli eli tuollainen:

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Ei vaan käytettynä näkynyt missään, muttei tuo uudenkaan hinta hirvitä varsinkin kun lähtee kohta kimppa-tilaus t-kauppaan tai tuonne.

EDIT: Eikös DD-5:lle pysty asettamaan tempolle erillisen pedaalin josta riittää tuo perusnäpäytykset vai täytyykö sitä extra poljintakin takoa kuin helkamaa konsanaan ?
päänahka
07.11.2007 22:24:05 (muokattu 07.11.2007 22:46:19)
Meni sitten tyhjäksi. Niin, piti sanomani että sitä tap tempoa voi käyttää pelkästään erillisellä polkimella, ja se vaatii sen 4 painallusta.
Up and down, that's how energy stays alive.
Jungleman
07.11.2007 23:15:33
E2 malli eli tuollainen:

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

No huh, tuon hinta on tippunut todella halvaksi. Osta ihmeessä pois, minunkin tekisi mieli. Tutulla on kaksi (vai kolme?) kappaletta noita kovassa käytössä, hyviä kuulemma ovat.

Alkuperäinen hinta oli mielestäni yli kaksinkertainen...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
superfly
07.11.2007 23:25:06 (muokattu 07.11.2007 23:25:24)
Tap tempo ei tosiaankaan ole Digitechissä mitenkään fiksusti toteutettu. Toisaalta eipä sitä voi (kai) kovin helppokäyttöisesti toteuttaa vain yhdellä kytkimellä varustetussa pedaalissa.

Ise ostin Echoparkin juurikin sen takia että tap tempo toimii loistavasti vaikka se on tehty vain yhdellä napilla. Digidelayn systeemi oli täysin sietämätön. En muuten vieläkään ymmärrä miten kukaan pystyy ylipäätään soittamaan mitään delaylla jossa ei ole tap tempoa...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Numb
08.11.2007 06:58:21

En muuten vieläkään ymmärrä miten kukaan pystyy ylipäätään soittamaan mitään delaylla jossa ei ole tap tempoa...

No sehän riippuu aivan mitä sillä delaylla on tarkoitus tehdä :) Minulla se on vain pikkumauste, lähinnä puhtaissa soundeissa ja leadeissa. Minun käytössäni riittää muutama kompromissiasetus, ja siihen on turha hankkia kovin arvokasta värkkiä. Siksi minulla on tuo Digitech, vaikka siinäkin jo on ominaisuuksia enemmän kuin tarvitsisin...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Strutsi
08.11.2007 07:29:10
Noista oon kokeillu vaan tota Ibanezia ja se jätti vähän kylmäksi... Nykyään käyttelen Carl Martinin Red Repeatia. Mukavan pehmeä soundi siinä. Maksoi 90€.

Jos budjetti tosiaan venyy paljon niin kannattaa kokeilla varmaan jotain analogisiakin.
wiggy
08.11.2007 11:53:44

Mites noissa yleensä sitten?

Kaks kertaa sais riittää, niinkuin vaikka podin jalkakytkimessä. Paljon helpompi laittaa esim. pisteelliset nuotit kohdalleen.
dropD
08.11.2007 13:17:10

offtopparina kysäsen vielä onko kellään mitään kokemusta Cherub pedaaleista? Myös joku perus chorus on harkinnan alla ja cherub olisi ainakin edullinen.
Zeni
08.11.2007 16:59:40
Kovassa huudossa nyt tuo Akai Headrush E2 ja Line6 Echo park. Kommentteja, mielipiteitä,eroavaisuuksia jne jne ? Headrushista ainakin näytti reverse ominaisuus puuttuvan. Tossin tuo Boss DD-5:nkin reverse vaikutti samplejen perusteella toimivan melko erilailla kuin Echo Parkin.

EH:lta en löytänyt mitään budjettiin sopivaa mallia. Periaatteessa jokin "vintage" henkinen päristin olisi kiva, mutta Memory Man menee yli budjetin uutena.
Alpertti
08.11.2007 19:24:22
EH:lta en löytänyt mitään budjettiin sopivaa mallia. Periaatteessa jokin "vintage" henkinen päristin olisi kiva, mutta Memory Man menee yli budjetin uutena.

Kuin olis Danelectron Reel Echo?

http://www.soitinlaine.com/index.cf … =tuotteet&pid=1169&sgid=337
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)