Aihe: Pääkaupunkiseudun syntsahuollot?
1
samipa
11.11.2007 11:53:17
Ossaakos joku kertoa syntikkahuoltoja pääkaupunkiseudulta?

Mun Quasimidi Sirius hajos mystisesti: Pistin quasimidin päälle ja vähän ajan päästä pois päältä ja sitten kun myöhemmin yritin käynnistää laitteen, se vaan ei mennyt enää päälle.

Testasin muuntajan, se on kunnossa. Aika hämmentävää, kun toi oli ihan normi pistorasiassa kiinni, joka toimii, niin eihän tossa pitäis mitään ylijännitettäkään päästä syntymään.. Mun käsittääkseni tossa syntsassa ei oo sulakettakaan.

Kukakohan ton osaisi fiksata? Quasimidi firmaahan ei enää ole olemassa ja maahantuojaa on siis turha etsiä. Soundata ei kelpuuttanut huollettavaksi, kun eivät tuo maahan ko laitetta.

Uskallatko itse ruuvata kuoret pois laitteesta? Ei kovin monimutkaista yleensä. Mä katselisin ensimmäisenä sellasia perusjuttuja (muutaa kun en oikein osaa) eli onko jokin piuha lähtenyt irti, toimiiko käynnistyskytkin, onko kärähtäneen tai muuten rikkinäisen näköisiä osia. Tolla ku lähtee liikkeelle ni voi saada jotain osviittaa. Huollossa maksat jokaisesta ruuvatusta ruuvistakin summan, joten mä ainakin lähtisin itse katsomaan sisälle ensin, se kun ei kovin vaikeaa ole.

-Sami
SaerX
12.11.2007 10:10:16 (muokattu 12.11.2007 10:11:13)

Omistatko yleismittarin? Melkein ottaisin kuoret auki, kytkisin virrat päälle ja tutkisin virtaliittimestä eteenpäin jännitteitä VAROVASTI, MIKÄLI LUOTTAISIN ITSEENI RIITTÄVÄSTI SÄHKÖLAITTEIDEN KANSSA (mitä jännitettä se virtalähde ulostikaan? 12V?), TOIMIESSA OMALLA VASTUULLANI. Jos törkkäät vahingossa jonkun paikan oikoseen, voi viat vain pahentua.

Joskus näissä vehkeissä on sulake isketty suoraan piirilevylle - joskus juottamalla, useimmiten kuitenkin pidikkeeseen. Kontinuiteettimittauksella selviää mahdollisen sulakkeen kärähtäneisyys.

Minkäikäinen laite muuten on?

-Sale
Hoplaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)