hya 29.08.2007 15:03:25 | |
---|
Tykkään kovasti! Herra Mirandos, Olet lehdetön puu, Nostalgia I ja II, Mandoliinimies, Neitoperho... Kaikki. |
Landola59 29.08.2007 18:36:37 | |
---|
Sarjakuva-rock on kyllä pyörinyt aivan mahottomasti levysoittimessa nyt viime aikoina. Siinä nyt vain on jotain niin hectorille ominaisia piirtehiä. Samoin suomipopilta tulee aika usein hepanderia. pakkohan siinä on mukana hoilata. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
tatta 30.08.2007 00:25:15 | |
---|
Hector on yksi harvoista sielukkaista suomalaisista historiaamme jäävistä, sen todella ansainneista, muusikoista- Paljon on sanomaa- niin vakavaa, kuin humorististakin, mutta silti niin totta, inhimillistä, aitoa ja puhuttelevaa- muistaako joku biisin- "yksinäinen tinasotamies kaatunut on nurkkaan kammarin..." "...lapset saivat väritelkkarin..." Ajankohtainen jo silloin ja yhä :) Respektiä Hectorille! Tuhansien tulkitsemattomien tunteiden tulkille! Hän on sen ansainnut! Itse olen omissa sanoituksissani kirjoittanut nuoruudesta kertovan lyriikkani yhteydessä mm. tällaisen pätkän... "Mä olin joskus Mary, mulla oli musta lammas, mä olin Long-Tall Sallykin, mut ajan mittaan lyhenin, ja elämäni janoon Juicea join ja Hectorin..." :) Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
- muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa... |
ejhfi 30.08.2007 07:12:21 | |
---|
Hector on kieltämättä tekstittäjänä ja säveltäjänä (onko se nyt oikea termi tässä tilanteessa) täyttä rautaa. Myös "käännösiskelmien" puolella. Mies on onnistunut jopa vääntämään jokseenkin toimivaa suomennosta kappaleista, joiden alkuperäistekstien idea on vain kuulostaa pirun hienolta järkevyydestä välittämättä. Ja ne alkupään mystiset folk-vaikutteiset hämyilyt, namia. Se mistä Hectorin tuotannossa pidän nimen omaan on se, että jopa coverkipaleet kuulostavat Hectorin omilta biiseiltä. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Guitar Hero 30.08.2007 23:19:42 | |
---|
muistaako joku biisin- "yksinäinen tinasotamies kaatunut on nurkkaan kammarin..." "...lapset saivat väritelkkarin..." Ajankohtainen jo silloin ja yhä :) Ai muistaako? Ehkä vain lempibiisi koko herran tuotannosta.. Ei parane kuitenkaan kuunnella surullisena, menee muuten liian diipiksi.
|
Stain 01.09.2007 19:11:56 | |
---|
Hectorin jäähyväiskiertuehan alkaa muistaakseni lokakuun puolella. Mies ilmeisesti aikoo sitten lopettaa keikkailun kokonaan. Harmi vaan että lippu on 40€ ja Kuopion urheiluhalli keikkapaikkana ei hirveämmin houkuttele. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
Stain 01.11.2007 19:13:35 | |
---|
Onko kukaan käynyt tsekkaamassa livenä? "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
MV 01.11.2007 20:37:48 | |
---|
Onko kukaan käynyt tsekkaamassa livenä? Olin Turun jäähyväiskeikalla. Yllätyin positiivisesti sekä musiikista, että yleisön koosta (n. 6000 siis TURUSSA) Hyväntuulisena heitteli läppää ja rokkasi. En ole tuota ennen siis ollut oikeastaan missään tekemisissä miehen musiikin kanssa. The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
Atomic Cafe 02.11.2007 14:07:31 (muokattu 02.11.2007 20:11:48) | |
---|
Hectorin jäähyväiskiertuehan alkaa muistaakseni lokakuun puolella. Mies ilmeisesti aikoo sitten lopettaa keikkailun kokonaan. Harmi vaan että lippu on 40€ ja Kuopion urheiluhalli keikkapaikkana ei hirveämmin houkuttele. Ei se ole keikkailua tai levyttämistä kokonaan lopettamassa, jotenkin ne suuret salit on saatava täyteen ja on pakko pelata varman päälle. Kannattaa muistaa että heppu ei ole koskaan ollut mikään aktiivikiertäjä, kiertueet tulevat kun muilta töiltään ehtii ( jos ehtii). On kertonut julkisuudessa lopettavansa suuret konserttikiertueet, tämä on mielenkiintoisesti sanottu kun ottaa huomioon että ennen tätä areenakiertuetta Hector esiintyi edellisen kerran suurissa saleissa Sankarit Areenalla kiertueella Kirkan ja kumppaneiden kanssa vuosia sitten. Mutta ei tämä miestä pahenna sillä Heikki Harma on ehdottomasti lauluntekijöiden aatelia tässä maassa ja on niitä harvoja artisteja joka pystyy näin suurissa saleissa soittamaan koko kiertueen, ura alkoi 60-luvulla ja siihen mahtuu mieletön määrä upeita lauluja, lauluntekijöistä kun puhutaan niin tässä maassa oli 70-luvun alussa kolme suurta: Dave, Juice ja Hector, nämä toivat uskottavuuden suomenkielisiselle rocklyriikalle ja ilman niitä ei olisi Ismo Alankoa ja kumppaneita. Heikki Harma oli muuten 70-luvulla yksi Punk musiikin maahantuojista siinä mielessä että soitteli kyseistä tyylilajia erittäin paljon omissa radio ohjelmissaan mikä oli harvinaista herkkua siihen aikaan. Minulle toimii parhaiten 70-luvun tuotanto (Hectorin suurin esikuva oli tämän vuosikymmenen alussa David Bowie) mutta onhan se tehnyt hienoja lauluja sen jälkeenkin ja lisää on varmasti tulossa jäähyväiskiertueesta huolimatta. |
Jäärä 02.11.2007 14:18:16 | |
---|
Heikki Harma oli muuten 70-luvulla yksi Punk musiikin maahantuojista siinä mielessä että soitteli kyseistä tyylilajia erittäin paljon omissa radio ohjelmissaan mikä oli harvinaista herkkua siihen aikaan. Se on muuten jännä, että Hector on onnistunut mun mielestä hyvin erottamaan toisistaan tän Hectorin ja siviili-Harman. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Atomic Cafe 02.11.2007 14:37:28 (muokattu 02.11.2007 14:44:18) | |
---|
Se on muuten jännä, että Hector on onnistunut mun mielestä hyvin erottamaan toisistaan tän Hectorin ja siviili-Harman. TOTTA ! Heikki Harma on radiotoimittaja ja Hector on muusikko Tämän lisäksi on vielä kolmaskin persoona joka ei ole kumpaakaan näistä |
rheinone 02.11.2007 22:12:59 | |
---|
Heikki kävi samaa koulua ku meikäläinen. Oisko siinä ehkä jotain töölöläishegemoniaa. Yhtenä Iltana kolahti syysmasennukseen just tsautseskun alasajon pyörteissä. Palkkasoturin hankin sen kunniaksi että erosin armeijan reservistä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
The Duke 04.11.2007 12:18:47 | |
---|
Jos Hectorin "psykedeliakausi" uppoaa niin suosittelen myös Matti & Pirjo Bergströmin muutamaa ekaa levyä. Vielä kokeellisempaa kamaa kuin se mitä ovat Hectorin "Mirandokselle" saaneet aikaan... *Brian Jones Boozing Society* |
Stain 06.11.2007 16:20:51 (muokattu 06.11.2007 16:21:02) | |
---|
Jos Hectorin "psykedeliakausi" uppoaa niin suosittelen myös Matti & Pirjo Bergströmin muutamaa ekaa levyä. Vielä kokeellisempaa kamaa kuin se mitä ovat Hectorin "Mirandokselle" saaneet aikaan... Mielenkiintoista. Eikös "Sisämaan retkellä" ole heidän säveltämä biisi? Sanat tais olla vain Hectorin. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
rheinone 06.11.2007 18:16:00 | |
---|
Jos Hectorin "psykedeliakausi" uppoaa niin suosittelen myös Matti & Pirjo Bergströmin muutamaa ekaa levyä. Vielä kokeellisempaa kamaa kuin se mitä ovat Hectorin "Mirandokselle" saaneet aikaan... Pirjoki kävi Töölön Yhteiskoulua, Matista en tiedä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
The Duke 06.11.2007 22:13:20 | |
---|
Mielenkiintoista. Eikös "Sisämaan retkellä" ole heidän säveltämä biisi? Sanat tais olla vain Hectorin. "Sisämaan retkellä" on Sakari Lehtisen säveltämä biisi ja sanat J. Elovaara eli luultavasti Jorma Elovaaran käsialaa. Bergströmit ovat sovittaneet muistaakseni kaikki biisit "Mirandoksella". Elovaaralta kannattaa muuten tsekata kirjat "Sisäavaruuden lapsi" ja "Vesimiehen aika". Mirandoksen takakannessahan kiitellään Elovaaraa, Tähti-lehteä yms. aivojumppaa. Ei sovi myöskään unohtaa Cumuluksen "Sirkustirehtöörin pieni sydän" levyä. Julkaistu kans -73 mut aikaisemmin kuin "Mirandos". Täysin unholaan jäänyt folk/psykedelia pläjäys! Och samma på svenska, eli levy julkaistu myös ruotsiksi laulettuna. Mut svenskiä en suosittele, huonot soundit ja se kieli ei vaan natsaa... Hector on jees, olis vaan tehnyt kolme ekaa levyä + parit Cumulukset niin olisi todellinen kultti. *Brian Jones Boozing Society* |
Stain 07.11.2007 13:52:42 | |
---|
Hector on jees, olis vaan tehnyt kolme ekaa levyä + parit Cumulukset niin olisi todellinen kultti. Niiden jälkeisiltäkin löytyy kyllä hyvää matskua. Kadonneiden Lapsien a-puoli on yhtä timanttia.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
The Duke 07.11.2007 14:06:25 | |
---|
Niiden jälkeisiltäkin löytyy kyllä hyvää matskua. Kadonneiden Lapsien a-puoli on yhtä timanttia. Jees, ei ne kaikki nyt ihan kuraa ole... "Linnut linnut" levy iskee mulle uudemmista parhaiten. *Brian Jones Boozing Society* |
Jees, ei ne kaikki nyt ihan kuraa ole... "Linnut linnut" levy iskee mulle uudemmista parhaiten. Liisa Pien levy on hieno, Eurooppa levyllä loistava "Woyzeck" ja monta muuta hyvää, Hyvää Yötä Bambi levylläkin monta kovaa piisiä (mm. outotunnelmainen "Valtiaat"). |
Stain 07.11.2007 16:32:43 | |
---|
Tietääkö joku muuten kuka/mikä bändi on tehnyt coverin Herra Mirandokselta löytyvästä biisistä nimeltä Olet lehdetön puu? Kuulin joskus pari vuotta sitten radiosta, naislaulaja ja sellainen vähän jazz-meininki. Hieno versio joka tapauksessa. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "