Aihe: Radioheadin nettikaupan lopputulos
1 2 3
Bonham
07.11.2007 09:43:01
Turun Sanomat:

Kulttuuri
Osa jätti albumin maksamatta
Enemmistö Radioheadin faneista on jättänyt maksamatta yhtyeen uusimmasta albumista, käy ilmi tutkimusyhtiön julkaisemista tiedoista.
Brittirockbändi Radiohead on myynyt vajaan kuukauden uutta albumiaan internetin kautta niin, että ostaja saa itse päättää hinnan. Yli 60 prosenttia levyn ladanneista ei ole maksanut siitä mitään. Loput ovat maksaneet siitä keskimäärin kuusi dollaria.

Julkaistu 7.11.2007 9:09:00

Tais olla odotettavissa..
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
aikavaikea
07.11.2007 09:49:38

Varmasti. Suurin osa on ollut ehkä vain uteliaita, jotka ovat ottaneet "tutustumistarjouksen" ilmatteeksi, kun nyt sopivaan hintaan saa. Itsekin harkitsin lataavani ilmaiseksi, mutta ei tuo levy lopulta kiinnostanut senkään vertaa. Ensimmäinen netistä lataamani levy antaa siis vieläkin odottaa itseään. Ehkä lataan sitten, kun joku vähän maksaa minulle siitä lystistä.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Feggy
07.11.2007 10:03:46

Maksoin viisi puntaa.
Uutta Lockmania
balzary
07.11.2007 10:06:21

Paljonko niitä latauksia oli yhteensä, ja paljonko aikasempia levyjä on myyty kaupoissa?
Tuomas
07.11.2007 10:08:41

Paljonko niitä latauksia oli yhteensä, ja paljonko aikasempia levyjä on myyty kaupoissa?

Tätä mietin itsekin.

Jos joku tulee kaupassa sanomaan että "ota leipää, se on ilmaista" niin ottaahan sitä, kiinnostuneena. Jos joku taas tulee sanomaan että "ota leipää, maksaa" niin silloin sitä pohtii että haluanko mä oikeasti leipää.

Huono analogia, mutta vatevö.
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
Karlsson
07.11.2007 10:09:27

Ja paljon Radiohead teki tiliä? Menikö miinukselle?
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Informaatiokameli
07.11.2007 10:21:52

Ja paljon Radiohead teki tiliä? Menikö miinukselle?

Eikös se Radiohead kuitenkin tienannut tuolla aika mojovan potin. Jostain taisin lukea, että myivät sitä n. 1,2 miljoonaa kappaletta.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
weelie
07.11.2007 10:59:00
ja onhan se julkaistu ihan oikeana CD:näkin, eiks ni.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Bonham
07.11.2007 11:07:18
Semonen tuli mieleen, että kai tuo 40 prossaa maksaneita on loppujen lopuksi aika hyväkin prosentti... johtuuko bändin kuulijoista - jollain toisella genrellä tulos voisi olla vielä huonompi...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
FastEddie
07.11.2007 11:16:30 (muokattu 07.11.2007 11:27:43)

...että myivät sitä n. 1,2 miljoonaa kappaletta.

Taisi olla ensinmäisen viikon myynti.
40% * 1,2 miljoonaa = 480 000 * 6 = 2 888 000 bändille pätäkkää.

Jos sama myynti olisi ollut levy-yhtiön kautta:
480 000 * 20 * 10% ( arvioitu osuus, jonka yhtye saa myynnistä) = 960 000

Aika selvää kumpi vaihtoehto on ollut kuitenkin bändin kannalta parempi.

Ja eikös Radioheadin myynti ole ollut noin 300 tuhannen luokkaa per levy tähän saakka.

PS: Itse maksoin 3,4puntaa. Oli muuten ensimmäinen Radiohead levy, jonka hankin. Ihan ok levy.

Edit: Rahayksiköt sekoilevat!
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Rattata
07.11.2007 11:27:23
Ja eikös Radioheadin myynti ole ollut noin 300 tuhannen luokkaa per levy tähän saakka.

Pelkästään Amerikassa ovat myyneet vähintään kultaa eli 500,000.
aikavaikea
07.11.2007 11:28:40

Ei ole, ei.
reos
07.11.2007 11:29:40
Mitenkähän ton rahan kulku tapahtuu, että minkä firmojen kautta jätkät sen kuljettelee ja paljon loppujen lopuksi tuli kuluja pelkästään tosta jakelusta ja näin poispäin. Olis hieno nähä viimesenpäälle tehty vertailu molemmista vaihtoehdoista, mutta eipä taida olla radio-päämiesten talouskuviot ja firmat kellää hallussa.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
reos
07.11.2007 11:31:39

Ei ole, ei.

Onpas, http://www.inrainbows.com/Content/13.gif.
Varsin CD:llä ja vinyylillä.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
aikavaikea
07.11.2007 11:33:57
Onpas...

Jatketaan tinkausta. ;-) Eipäs, vasta n. kuukauden päästä.
Informaatiokameli
07.11.2007 11:51:52

Jatketaan tinkausta. ;-) Eipäs, vasta n. kuukauden päästä.

Olisi hauska tietää kyllä myös, että kuinka moni on hankkinut tuon Disc Box-version levystä ja maksanut siitä sen 40 puntaa (itse ainakin sorruin). Nekin tuotot kun lisää tuon nettijulkaisun tuottojen päälle, niin uskon, että melkoisessa rahakasassa Radiopäät uiskentelevat. Ainakin jos vertaa siihen, että olisivat julkaisseet ihan normaalisti levyn.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
FlatOutFucked
07.11.2007 13:47:23
"Mä maksoin enemmän kuin sä!, oon siis suurempi fani!"

Lataan tuon sitten kun thom yorke korjauttaa sen roikkuvan vasemman silmänsä.
hörhö
07.11.2007 15:25:07

Vähän kummalliseen sävyyn kirjoitettu tuo uutinen. 40% maksaneiden osuus on kuitenkin aika suuri siihen nähden, että tuo levy tuskin leviää hirveästi vertaisverkoissa toisin kuin cd:nä julkaistavat.

Ekan viikon myynti oli 1,2 milj. albumia minkä arvioidaan tehneen noin 10 milj. dollaria ilman välistä vetämistä.

Amerikkalaiset maksajat osoittautuivat vapaassa hinnoittelumallissa anteliaammiksi kuin muu maailma, sillä he maksoivat albumista keskimäärin 8,05 dollaria kun ei-amerikkalaisten vastaava keskiarvo oli 4,64 dollaria. Tutkimuksessa erottui myös selkeästi n. 12% suuruinen "hyvien maksajien" ryhmä. Tämä ryhmä oli halukas maksamaan albumista 8-12 dollaria, eli saman, mitä se olisi maksanut iTunesin tyyppisissä kaupallisissa palveluissa, ja näiden 12%:n maksuista kertyi yli puolet albumin tuotoista.
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
Fortune
07.11.2007 15:30:13
Kaiken lisäksi tässä on turha moralisoida vapaamatkustajia, koska moinen on täysin tietoisesti tehty mahdolliseksi jo lähtökohtaisesti.

Kyllähän Radiohead faninsa tuntee ja ei tuo "riski" varmaankaan mitenkään kovalta ole tuntunut, aivan takuuvarmaahan voitolle jääminen on ollut.

Britneyllä voisi olla toisin, vai voisiko?
Subdivisions in the high school halls
Katso Holikin uusitut nettisivut!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)