Aihe: laitteiston päivitystä
1
johanssen
07.11.2007 00:09:25

Aattelin tossa päivittää kotiin vähän laitteistoa eli esivahvistin ja äänikortti osiota ja kysäistä ihmisiltä täältä,onko näillä tulevaisuutta.

Tällä hetkellä on Behringerin Tube Ultragain Mic200 ja Creativen XFi-Platinum ja ajattelin siirtyä Art Tube Pac ja Presonus Firebox kantaan.

Äänitettävät elementit ovat ääntely, kitara(sähkö/akustinen) ja basso, ja mikrofonina on Roden NT1-A. Musiikkityylinä joku tollanen ns. poppi-rokki.

Kauhee hinku olis veronpalautuksia tuhlata etukäteen, mutta kannattako kyseinen yhdistelmä? Ja onko noista jotain olennaista etua/hyötyä, verrattuna mulla tällä hetkellä oleviin laitteisiin, kuin että saa maksaa ittensä kipeeksi. Alla on musahommiin viritetty hiljainen Core duo E6700 laatikko, jossa pyörii FL7 XXL.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
anapena
07.11.2007 12:08:01 (muokattu 07.11.2007 12:09:43)
Kyllähän nuo ovat pykälää parempia laitteita kuin nykyiset vehkeesi. Päivittämisen suo on loputon, kun sille tielle lähtee...Tuohon 500 euroon rupeaa jo vaihtoehtoja jonkin verran löytymään. Äsken törmäsin Apogeen Duetiin, rupes vähitellen polttelemaan. Omassa harkinnassani on Alton MP8D, sulle vois käydä joku pienempikin MP-sarjan laite taikka mikseri usb/firewirellä. Alton etuasteissa on tunnetusti hyvä hinta/laatusuhde. Voisin veikata, että nykyinen settisi taitaa jopa kohista jonkin verran.
johanssen
08.11.2007 00:33:19

Päivittämisen suo on loputon, kun sille tielle lähtee...

Sepä se, jalle sille tielle on kuitenkin jo aikaisemminkin lähdetty...eli suossa ollaan, mutta mitä siitä -soitetaan sitte jalat kurassa. Pääasia, että jotain tehdään!

Ainoa ongelma tuossa on surkeat 3,5mm liittimet ja matalampi tulotaso (siis suurempi herkkyys) joka aiheuttaa ongelmia tasojen kanssa (yliohjautuu helposti).

Äänikortin kanssa taidan nyt tehdä sen ratkaisun, että pysyn toistaiseksi tässä vanhassa, vaikkei siinä olekaan vara parempi. Mulla on tossa X-Fi:ssä sellanen etupaneeli, joka lisää liitäntöjen mahdollisuuksia ja sen in-liitäntä ei oo miniplugin varassa. Muutenkin sitä on kätevä käyttää, vaikka...no, laatu riittäköön nyt mulle. Sitte, kun tulee kunnollisten aktiivimonitorien hankinta ajankohtaseks, niin sitte menee vaihtoon.

Voisin veikata, että nykyinen settisi taitaa jopa kohista jonkin verran.

Toki, mutta se on yllättävän pientä. Kiitos muuten laite vinkeistä. Alton laitteet olikin mulle ennestään vieraita. Nyt täytyy pohtia, mihin rahat laittaa vai hommaako vaan laatikon punkkua ja alkais taiteilemaan...Tana, taidankin hommata vaan fenkun Jaguarin. Tai sitte en. Saas nähdä...
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)