Aihe: Megadeth
1 2 3 4 595 96 97 98 99121 122 123 124 125
kid ego
07.11.2007 00:16:36
Jaa. Mun mielestä taas aivan helvetin aliarvostettu soittaja. Ja kyllähän se ulkoiselta olemukseltaan oli hieman äijempi kuin Drover nahkahousuissaan, Rude Awakeningillakin roikkuu Explorer polvissa ja soitto kulkee kuin juna.

Pitrelli on kyllä jees. Mainitsemallasi dvd:llä soitto soi kyllä mallikkaasti ja äijä näyttää coolilta. Mustaine oli jossain sanonut että Pitrelli soittaa saatanan hyvin muiden juttuja, mutta se ei itse onnistu säveltämään omaa. Ehkä se on syy minkä takia heppua ei enää bändissä nähdä, ken tietää.
"Uijui, ja Princen Purple Rain-levy! Parasta mitä vuosi 1984 on tuottanut, paitsi tietysti Niko." -Linda
DethBanger
07.11.2007 11:00:35
Kyllä minustakin Megadethin "teknisin" (mitä tuolla nyt sitten tarkoitetaankaan) kausi oli silloin aikoinaan. Nykyäänhän tuo musa on ihan peruslänkytystä.

Biisi nimeltä Burnt Ice sisältää aika mielenkiintosen kappalerankenteen. Eli näit poikkeuksia tähän sun teoriaas tietty on. Mutta teknistä Mega oli just RIP-aikoihin enemmän kun millonkaan. UA on tosin vähän erikoisempaa kun BTU
1971
JTL
07.11.2007 12:08:16

Nyt kun päästiin Marty-asiaan niin Rust in Peace-faneille Marty Friedmanin kunto: http://youtube.com/watch?v=k7b2LBseQSk

Tuo on samana vuonna kuvattu kuin That On Night. Kyllä minä Martyn Droverin tilalle sinne laittaisin.

Hieno pätkä!
Marty on aina ollut mulle se Megadethin THE soolokitaristi. Niin maukkaita sooloja veteli, että oksat pois.

Drover vaikuttaa osaavan hommansa teknisesti hyvin niinkuin Pitrellikin, mutta sieluttomilta herrojen soolot kuulostaa Martyyn verrattuna.

Jos Marty vielä palaisi Megadethiin niin olisi hienoa nähdä pystyisikö bändin tekemään kovempaa matskua kuin tällä hetkellä.

Ja Friedmanin pehkoa ei kukaan voi voittaa. :D
SKULLFUCKER -> http://skullfucker.kypara.net/
DaKiller
07.11.2007 13:49:06

Biisi nimeltä Burnt Ice sisältää aika mielenkiintosen kappalerankenteen. Eli näit poikkeuksia tähän sun teoriaas tietty on. Mutta teknistä Mega oli just RIP-aikoihin enemmän kun millonkaan. UA on tosin vähän erikoisempaa kun BTU

rip ua btu. just.
Tohtori Tonus
07.11.2007 14:02:33
rip ua btu. just.

Niimpä. Ei niitä kokonaisia nimiä ole niin vaikea kirjoittaa. Vai haluaako joku arvata mistä puhutaan kun sanon CoOBGBttIOitPotCSH? :) Ja tuo on ihan oikea lyhenne, se joka arvaa saa vaikkapa hyvän mielen.
Katsokaa tätä häviäjää
DethBanger
07.11.2007 15:25:36 (muokattu 07.11.2007 15:26:20)
rip ua btu. just.

Oot nähtävästi eka jollekka tää on ongelma, mutta tajuun kyllä miksi sanoit noin. Viittasin tolla UA:lla siis uusimpaan levyyn. Näköjään BTU on tullut sinne, siitä en tajua miksi. Pitäs ehkä välillä tiedostaa itteensä. BTU:lla tarkotin The system has failed levyä.

e: ei tässä mistään vaikeudesta ollu kyse.
1971
Akitus
07.11.2007 15:34:18
OT in:
se joka arvaa saa vaikkapa hyvän mielen
Chapter of Obeisance Before Giving Breath to the Inert One in the Presence of the Crescent Shaped Horns
Eihän se niin vaikea ollut *myhiö tähän*
OT out:
42
Tohtori Tonus
07.11.2007 15:47:08 (muokattu 07.11.2007 15:47:39)
OT in:

Chapter of Obeisance Before Giving Breath to the Inert One in the Presence of the Crescent Shaped Horns
Eihän se niin vaikea ollut *myhiö tähän*

Niin no, ehkäpä ylilyövyydessään (suomea?) liian ilmeinen *ojentaa hyvän mielen*

OT out:
Katsokaa tätä häviäjää
Mikklo
07.11.2007 15:48:42
kun tässä nyt kyseessä on Megadeth niin nimetkää Megadethin paras biisi olisi mukava tietää mistä biiseistä pidätte.
Lainaan kaverin sanoja: Jos en harrastaisi musiikia hakkaisin rumpuja
aro
07.11.2007 15:51:39
Paranoidissa on siisti riffi ja hienot sanat.
Tohtori Tonus
07.11.2007 15:53:38
kun tässä nyt kyseessä on Megadeth niin nimetkää Megadethin paras biisi olisi mukava tietää mistä biiseistä pidätte.

No vastataan nyt tähänkin, kun paikalla ollaan.

Pakko sanoa tylsästi että Hangar 18... Tai sitten Take No Prisoners. Ensimmäisessä saa kuunnella Martyn korvakarkkisooloja oikein urakalla, mutta kyllä taidan silti kallistua tuohon Take No Prisonersiin. Se on vaan niin... hyvä. Groovaa.
Katsokaa tätä häviäjää
DethBanger
07.11.2007 16:30:53
Pakko sanoa tylsästi että Hangar 18... Tai sitten Take No Prisoners. Ensimmäisessä saa kuunnella Martyn korvakarkkisooloja oikein urakalla, mutta kyllä taidan silti kallistua tuohon Take No Prisonersiin. Se on vaan niin... hyvä. Groovaa.

Se on mahtavaa, kun nää 2 biisiä on vielä peräkkäin levyllä. Se ei ainakaan mulle kelpaa taustamusiikiks, koska siin tulee aika metka olo.
1971
Disposable
07.11.2007 16:50:09
En käsitä Hangar 18 suosiota. Siis tosi mahtava biisihän tuo on, mutta kun Megadethillä on niin paljon namubiisejä niin miten se nousee sieltä kaikkien ohi? Noh, pitäkää te päänne ja minä omani. Hyvä biisi joka tapauksessa.

Itse en osaa heittää 'Dethin yksittäistä parasta, the one and only biisiä. Varmaa on kuitenkin että biisi sijoittuu ajalle kun bändissä vaikuttivat Friedman ja Menza. Parhautta ovat mm. Holy Wars, Tornado of Souls, Rust in Peace, Skin O' My Teeth, Sweating Bullets, Captive Honour, Ashes In Your Mouth...Ja tuossa on näemmä vasta kahdelta levyltä.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
Jormaz
07.11.2007 16:51:46
Hangar 18 on aina ollut mulle ehkä se tärkein Megadeth-biisi. Joskus teininä lainasin kirjastosta Rusted Pieces-videon ja Hangar 18 näytti ja kuulosti niin coolilta, varsinkin Friedmanin pari vikaa sooloa ennen ekaa Mustainen sooloa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Parasite
07.11.2007 17:15:58
Itse pidän aikas helkkarin monesta Megadethin biisistä mutta nostetaan esiin ainakin seuraavat: Ekalta levyltä Looking down the cross ja Rattlehead, Peace Sellsiltä My Last Words, Black Friday ja nimibiisi, So Farilta Mary Jane, RIPiltä Holy Wars, Take No Prisoners ja nimibiisi. Muilta en pysty nostamaan mitään muita ylemmäs, yhtään ko. levyjä väheksymättä.
"Blessed are the cheesemakers"
Lauri0
07.11.2007 17:16:03 (muokattu 07.11.2007 17:16:51)

Hook In Mouth, 502, Rust In Peace...Polaris, Youthanasia ja Blood of Heroes on top5 kamaa, ja sanoisin, että melko aliarvostettuja biisejä.
Olen Ynkkä
Marshallga
07.11.2007 17:23:35 (muokattu 08.11.2007 13:42:35)
1. Take No Prisoners
2. Lucretia
3. Tornado Of Souls
4. Skin O' My Teeth
5. Devil's Island/502

Toki moni muukin biisi antaitsisi sen parhaan biisin tittelin, mutta noissa vaan on sitä jotain sanoinkuvaamattoman käsittämätöntä parhautta.

e: pientä muokkailua
Invader
07.11.2007 17:23:46
Oma ensipuraisu Megadethin tuotantoon oli Youthanasia vuonna '94. Näin Train of Consequences -videon telkkarista ja oli pakko pyytä joululahjaksi tuo ko. levy. Ja onpa tuo levy tänäkin päivänä yks suosikeistani.

Luulin muuten kauan aikaa että bändi on saksalainen, kun Train of Consequences:n alussa Menza laskee tahtia saksaksi. :D

Victoryn nerokkaat sanat tajusin vasta joitakin vuosia sitten Megadethin ja Mustainen taustoista paremmin perillä ollessani. Huippu biisi puolessa tunnissa studiossa kyhätyksi.
Tai sitten ei..
Askorbiinihappo
07.11.2007 17:38:15 (muokattu 07.11.2007 18:31:21)

Top 5 olisi kyllä vähän kaikkialta, joka levyllä on semmonen "koukku", jota oikeen venaa ja venaa. Mutta ehkä näin menisi mun lista:

1. Good Mourning/Black Friday
2. 502
3. Countdown To Extinction
4. Take No Prisoners
5. Youthanasia kokonaisuudessaan, ehkä eniten erottuvana A Tout Le Monde

EDIT: Joo, Conjuring on kanssa kova, niinku kyllä kaikki muutki Peacen biisit.
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)