Aihe: Miten tullaan tanssimuusikoksi?
1 2 3 4 5 6
Rokkimamma75
06.11.2007 15:44:58
Tuo on allekirjoittettavissa koska vain, mutta että pääsisi kokeneeseen pumppuun ilman sitä omaa kokemusta on kuitenkin aika utopistinen näkemys, ellei ole todellakin kova luu sarallaan; valitettavasti.....

Näitä kokeneita bändejähän on muitakin kuin nuo niinsanotut ykkösnimet. Tarkoitan nyt lähinnä tavallisia rivibädejä, trioja ja ehkä jopa kvartettejakin sieltä rivistä löytyy, jotka ovat tehneet keikkaa jo vuosia. Tottakai soittotaitoa pitää olla, mutta ei sinne mitään virtuoosiutta tarvita - aika harvassa rivibändissä nuo soittajat ovat mitenkään ilmiömäisiä mutta vähempikinhän riittää tanssibändiin jossa soitellaan perusiskelmää klo 21-03 eikä brassailla suurilla soinnuilla tai jazz-sovituksilla. Ja rivibändillä tarkoitan siis bändiä joka tekee viikko- tai viikonloppukeikkaa, kyllä niissäkin riveissä soittajat vaihtuu ja kun on oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin kokematonkin pääsee kuvioihin kyllä.
Life is a Bitch and so am I!
baron
06.11.2007 15:45:58

Ja opettajista parhaimmat ovat niitä kokeneita soittajia, eli aloittelevan tanssimuusikon paras koulu on päästä bändiin jolla on jo kokemusta ja näkemystä.

Noin varmaan on.
Ja sitten kun bändi koostuu pelkästään aloittelevista, joista kellään ei ole keikkakokemusta, niin siinä on vähän ihmettelemistä.
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
Ukko
06.11.2007 16:24:41

Paljos muuten kello on ?
Tankero
06.11.2007 16:41:21
Paljos muuten kello on ?

Kahdeksaatoista vailla. Lähetään tauolle.
Varmasti, vissiin.
R.Syke
06.11.2007 16:48:06

Ei kun nyt lähetään reenaamaan alhaisia ääniä oikein soittajien kanssa. Hupsista kukkuu - pum - pum.
sonic77
06.11.2007 16:52:34

Varttia vaille, tulee muuten liian lyhyitä settejä!!
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
isojussi
06.11.2007 16:56:46
Mihinkähän tutkimukseen tai otantaan perustuu tuo väitteesi tanssibändien viihdyttämättömyydestä? Melkoinen heitto vaihteeksi.

No sitä saa, mitä tilaa - mutta aika monella näkemälläni perustanssipumpulla on juuri se ongelma, että he ovat keikalla vain soittamassa - eivät esiintymässä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Raaka_Arska
06.11.2007 16:58:26

Allekirjoitan ton, että tanssimuusikoksi synnytään. Meidänkin suvussa on ollut niitä tanssien soittajia useammassa sukupolvessa.

Se ei vielä riitä, että syntyy. Siinä synnytyksessä täytyy tapahtua joku sellainen pikku vaurio tai vahinko, ettei kaikki kammarit lämpene ihan täysille aina (ei ainakaan joka päivä).

Joskus vain tuntuu, että täytyy olla tosi kahjo, että tulee tänne lavalle pällisteltäväksi. Eikä pelkästään se, vaan kun laskee kaikki ne tunnit, jotka on käyttänyt tilulilutteluun ja niiden eiku -biisien harjoitteluun. Sinäkin aikana olis voinut tehdä jotain muuta.

Mutta se siitä, loput kirjeessä...täytyy paneutua parin tangon harjoitteluun. Viikonloppuna taas keikalle pällisteltäväksi...
kuunsirppi
06.11.2007 19:13:45
Tuleeks telkusta muuten mitään mielenkiintoista ?

Ei tu. Huomen ehtoona tulee kakkoselta 19.20 Suomi Express, jossa pitäis olla mun isästä juttua. Tuulivoimala on aiheena ;o)
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!)
Tankero
06.11.2007 19:38:11
Tuleeks telkusta muuten mitään mielenkiintoista ?

Yheksältä nelosella Sopranos. Eikös se ole joku musaohjelma?
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
06.11.2007 19:39:35

Naiset huutaa korkealta
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Tankero
06.11.2007 20:06:00
Varttia vaille, tulee muuten liian lyhyitä settejä!!

Ei se oo niin nuukaa.
Varmasti, vissiin.
Coelhinho21
06.11.2007 21:14:51

Mihinkähän tutkimukseen tai otantaan perustuu tuo väitteesi tanssibändien viihdyttämättömyydestä? Melkoinen heitto vaihteeksi.

Tuo näkemyshän varmatenkin juontuu, minkälaisissa "piireissä" on pyörinyt. Itse olen ilmeisen onnekkaana päässyt kokemaan useiden hyvien pumppujen soitantaa ja vastaavasti epäonnekkaana vain huonoja omb esityksiä (sensuroin tätä kohtaa, enkä sano kuinka huonoja)
Kaikki m.nettiläiset, ketä olen päässyt paikan päälle "arvostelemaan" rankkautuvat tuohon ensin mainittuun.
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
baron
06.11.2007 21:39:52 (muokattu 06.11.2007 23:04:53)

No mä olin tänä iltana neljä tuntia humppabändin treeneissä että meistäkin tulisi tanssimuusikoita. Toivossa on hyvä elää:-)

Edit: Huomenna sitten jazz-tunnille että tulisi jazzmuusikko ja rokkitreeneihin että tulisi rokkimuusikko:-)
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
vesku.ka
06.11.2007 21:40:09

Kenties sarjoista parhain.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
isojussi
06.11.2007 22:59:01
Tuo näkemyshän varmatenkin juontuu, minkälaisissa "piireissä" on pyörinyt. Itse olen ilmeisen onnekkaana päässyt kokemaan useiden hyvien pumppujen soitantaa ja

Olenhan toki hyviäkin pumppuja nähnyt minäkin vaikka kuinka paljon ja onnekseni saanut sellaisissa soittaakin.

painotan edelleen, että hyvän bändin ja varsinkin sen solistin on osattava esiintyä ja omattava lavakarismaa.

vastaavasti epäonnekkaana vain huonoja omb esityksiä (sensuroin tätä kohtaa, enkä sano kuinka huonoja)

Hei kuule - valtaosa omb-akteista on aika paskoja. Karua tavaraa - vitun hienoo mainosta esim. mulle ja just jollekin Mäkilohiluomalle. Mutta minkäs teet.

Tosin huvittavinta, että surkein näkemäni omb-viritelmä on itse asiassa monta vuotta sitten eräs kapakkatrio. "Mulinexin" päälle räplättiin ja niin sequt, kun soitto ja laulukin oli pahinta "anteeks, että oon lemassa ja sori että oon syntyny" - osastoo. Bändin nimi ei edes jäänyt mieleen.

Siitä huolimatta tälläkin palstalla pyörii kavereita, jotka on ison osan leivästään tehneet halvetin hyvissä sequtrioissa.

Kaikki m.nettiläiset, ketä olen päässyt paikan päälle "arvostelemaan" rankkautuvat tuohon ensin mainittuun.

Tervetuloo joskus munkin keikalle.
uruttaja
06.11.2007 23:13:26

Tervetuloo joskus munkin keikalle.

Pelkkää privaattia ainakin kalenterisi mukaan. Mutta tullaan kun askel passaa, ilman muuta, kiitos.
poppamies
06.11.2007 23:37:47

Pelkkää privaattia ainakin kalenterisi mukaan. Mutta tullaan kun askel passaa, ilman muuta, kiitos.

Joo Jussin marraskuunkeikka meni jo ja seuraava on ensikesänä ja sekin privaatti.
G strings are for strippers!
isojussi
06.11.2007 23:50:48

kukahan päivittäis mun kotisivuni taas....

* katsoo peiliin *

Perjantaina on standuppia Lempäälän Paikallisessa ihan tuelta.

valot ja valssit on kotona.

Mutta sinne jotta tota vaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)