Aihe: Gibsonista lapa poikki :((((
1 2 3 4 5 6
Werihukka
20.09.2007 12:51:29

Nostoa ja päivitystä tuohon omaan tapaukseen.

Amfisound arvioi hinnaksi 500-600 euroa (!).

Liike riitelee UPS:n kanssa, että kenen vika tuo vahinko oli ja tekee oman elämän ihan prkleen hankalaksi. Varsinkin, kun UPS ei voi tulla minun luokse tarkastelemaan tuota pakettia, vaan se pitää aina hakea Vantaalle asti tarkastettavaksi.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Välle
22.09.2007 00:19:03
OMG! Otan osaa, ei kiva, ei kiva. :(
HeavyMachinery
22.09.2007 11:17:27

Nostoa ja päivitystä tuohon omaan tapaukseen.

Amfisound arvioi hinnaksi 500-600 euroa (!).

Liike riitelee UPS:n kanssa, että kenen vika tuo vahinko oli ja tekee oman elämän ihan prkleen hankalaksi. Varsinkin, kun UPS ei voi tulla minun luokse tarkastelemaan tuota pakettia, vaan se pitää aina hakea Vantaalle asti tarkastettavaksi.

Voin kertoa omasta kokemuksesta että hankalaa on.

Minulla oli FligthCasessa vahvistin josta ne rikkoi renkaat Siis casesta , renkaat oli vaan vedetty teipillä casen kylkeen kiinni kun ne olii siis irti ja tuhannen paskana.

Koskaan en saanut mitään korvauksia. En kuullemma voinut todistaa että case oli ehjä sinne lähtiessä...

No onhan näitä ...

Mitä tulee tuohon Gibsonin lapaan niin useimmiten syynä on huono case. Kaula jääkantamaan lavan varaan, jollin pieni iskukin riittää sen katkeamiseen....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
fox
22.09.2007 11:41:55 (muokattu 22.09.2007 11:42:15)

No onhan näitä ...

Mitä tulee tuohon Gibsonin lapaan niin useimmiten syynä on huono case. Kaula jääkantamaan lavan varaan, jollin pieni iskukin riittää sen katkeamiseen....

Nimen omaan.. kertauksena vielä: kaikki lapakulmalliset kitarat, joissa on muotoon sahattu kaula (siis ei scarf-jointtia) ovat herkkiä tuosta kohtaa, koska puun syyrakenne ja kaularaudan ura heikentävät tuota paikkaa, kielten veto edesauttaa myös, samoin jos kitarassa on lukkosatula, vallankin läpipultattua mallia.
Pieni isku voi tulla esim., että se kitara kaatuu bäkkärillä caseineen, casen päälle heitetään jotain silloin kun se on vaikka pakun tavaratilassa vähän "kantavana" lavan päästä tms. Jos kauheesti huolettaa, että omassa casessa ottaa lapa laukun pohjaan, voi sinne laitella lisäpehmuksia kaulan alle, jos muuten mahtuu case sitten kiinni.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Werihukka
22.09.2007 15:01:50

Kuulemma joutuu tekemään vaahteravahvikkeen tuohon ja isompia muokkauksia. Siitä johtuu tuo kova hinta.

Noh, katsellaan mihin tämä johtaa. Toivottavasti tää ei mee siihen, että kumpikaan ei myönnä tehneensä mitään väärin ja minä en koskaan saa mitään korvausta.

Rasittavaa tämä odottelu tällaisessa asiassa.

Tekis mieli pitää tuo kitara, kun siinä on sellainen mojo heti, kun sen nappaa kätöseen. Sanoinkuvaamaton tunne :) Kaula ja kaikki on niin täydellisyyttä. Sitä vahinkoa lukuunottamatta toki.
mvirta
22.09.2007 15:20:49
Hinta on samalla hehtaarilla Nevalaisen taksoihin verrattuna.

Meikän kitara oli samoin kovassa laukussa, laukku kuplamuoviin käärittynä tukevassa pahvipoksissa. Lapa poikki, eikä missään mitään osumajälkeä. Tuttu kaveri vielä lähetti, testattuaan kitaran että lähtiessä se oli kyllä kunnossa.

Epäilen että laukun kaatuessa lavan oma paino riittää helposti korkkaamaan kaulan.

Mielestäni voit aivan mainiosti pitää kitaran korjauksen jälkeen.

Itse soittelin asiasta vakuutusmiehelle ja sanoin että nyt mulle kävi vahinko, haluutko korvata.

Lupasi hyvittää mulle korjauksen, kunhan ensin itse maksan korjauksen Nevalaiselle ja saan kuitin. Niin myös teki.

Kyselin vielä että haluattekos te vilkaista tota kitaraa ensin niin sanoivat että antaa olla, kyllä me uskotaan että rikki se on.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Les Fender
22.09.2007 15:25:22
Lapa poikki,

Hienoa tyätä on Nevalainen tehnyt, olikos tuo se kitara mistä korjattiin samalla profiilia enemmän omiin näpeihin sopivaksi?
"Living is easy with eyes closed!"
mvirta
22.09.2007 15:26:46
Hienoa tyätä on Nevalainen tehnyt, olikos tuo se kitara mistä korjattiin samalla profiilia enemmän omiin näpeihin sopivaksi?

Juu. Kaulan joutui joka tapauksessa hiomaan ja lakkaamaan joten pikku muotoilu tuli ikäänkuin siinä samalla.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
smokeonthewater1
24.09.2007 15:08:28

auts.. pahaa tekee kattoa ku on noin lapa murtunu.no eiköhän sen joku pysty korjaan
ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite
Werihukka
26.09.2007 22:18:09

Joku tässä nyt haiskahtaa ja pahasti...

Firma sanoo ensin, että joo UPS ei hyväksy vahinkoa ja, että UPS tarkistaa paketin vielä kertaalleen. Nyt sitten yhtäkkiä ilman mitään tarkastuksia tuleekin viestiä, että soittivat UPS:lle ja nyt ne sitten hyväksyykin sen vahingon.. MUTTA ne vie sen kitaran. Siis UPS! Mitä maan taivaallista ne tekee sillä kitaralla? Eli korjaus ei käy päinsä. Joko rahat takaisin tai uusi kitara. Mutta kuulemma nyt tuo on sitten se ihan vihoviimeisin kappale tuota Gothic II Limited sarjaa, jota on Saksaan tullut 20 kappaletta.

Kyllä tässä on nyt enemmän kun kuutio multaa sen koiran kuonon päällä!!!
Painajaismainen
06.11.2007 14:26:18
Nyt on sitten kitara kunnossa vihdoin ja hienoa jälkeä Harri teki :) Kuvia voi ihmetellä osoitteessa http://koti.mbnet.fi/mika_j/lespa

Ja muistin virkistykseksi tuossa on kuva miltä se näytti ennen remonttia: http://koti.mbnet.fi/mika_j/lespa.jpg

Hinnaksi kertyi alveineen 549 euroa, mutta vakuutus korvasi kaiken lukuunottamatta 100 euron omavastuuta.

Ilo silmälle. :)
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
Werihukka
06.11.2007 15:10:42

Hinnaksi kertyi alveineen 549 euroa, mutta vakuutus korvasi kaiken lukuunottamatta 100 euron omavastuuta.

Hmm. Alko houkuttelemaan, jos ton oman Gibsonin sais kotivakuutukseen...
bliikki
06.11.2007 15:19:17
Hmm. Alko houkuttelemaan, jos ton oman Gibsonin sais kotivakuutukseen...

Melkoinen sotku kyllä tuo sun tapaus. Kannattaa ihmeessä kysellä. Pohjolalle riitti korjauskustannusarvio. Sain arvion alarajan mukaan rahat tilille ennen kuin tein päätöksen korjauttaa kitaran huolella. Vähän se lopullinen kustannus ylittyi, mutta saan vakuutusyhtiöstä loputkin pois.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Werihukka
06.11.2007 16:33:43 (muokattu 06.11.2007 16:34:10)

Melkoinen sotku kyllä tuo sun tapaus. Kannattaa ihmeessä kysellä. Pohjolalle riitti korjauskustannusarvio. Sain arvion alarajan mukaan rahat tilille ennen kuin tein päätöksen korjauttaa kitaran huolella. Vähän se lopullinen kustannus ylittyi, mutta saan vakuutusyhtiöstä loputkin pois.

Joo o.

Täytyy katsoa mitä asialle tekee. Alkaa olemaan tuolla Gibsonilla semmonen tarina jo, että tuskin tulisi ikinä siitä luovuttua, jos sen kuntoon pistäisi ja saisi jäädä kotia.

Vaan täytyy ehkä soitella kuluttajainasiaviranomaisille ja kysästä, mitä ne on mieltä ensin.
oiva tumpeloinen
06.11.2007 17:40:01
Joo o.

Täytyy katsoa mitä asialle tekee. Alkaa olemaan tuolla Gibsonilla semmonen tarina jo, että tuskin tulisi ikinä siitä luovuttua, jos sen kuntoon pistäisi ja saisi jäädä kotia.

Vaan täytyy ehkä soitella kuluttajainasiaviranomaisille ja kysästä, mitä ne on mieltä ensin.

Ei ne sille mitään voi. Jos liike tarjoaa sulle täyden korvauksen kitarasta, niin se on vähän voivoi. Niitä ei millään voi pakottaa korjaamaan sun kitaraa, jos se niiden mielestä on liian kallista. Ja kun ne vielä tarjoavat täyttä korvausta siitä.

Kotivakuutukseen jos yrität laittaa postin rikkomaa kitaraa, niin korvausta ei tule, kun sille kuljetukselle olisi pitänyt olla erillinen vakuutus etukäteen otettuna.
Werihukka
06.11.2007 18:18:21

Ei ne sille mitään voi. Jos liike tarjoaa sulle täyden korvauksen kitarasta, niin se on vähän voivoi. Niitä ei millään voi pakottaa korjaamaan sun kitaraa, jos se niiden mielestä on liian kallista. Ja kun ne vielä tarjoavat täyttä korvausta siitä.

Kotivakuutukseen jos yrität laittaa postin rikkomaa kitaraa, niin korvausta ei tule, kun sille kuljetukselle olisi pitänyt olla erillinen vakuutus etukäteen otettuna.

Liike tarjoaa ja tarjoaa.. Mitä ne on tarjonnut meikäläiselle? Lupauksia, mutta ei ne mitään ole minulle korvaamassa. Se on tullut tässä jokusen kuukauden aikana selväksi. Kuljetukselle on vakuutus UPS:ltä, mutta ne ei suostu kanssa korvaamaan tuota. Ilmeisesti ajattelevat, että firma on lähettänyt tuon kitaran rikkinäisenä.

Olen jo kysynyt, että käykö jos lähetän vaan kitaran takaisin ja maksatte rahat tilille, mutta kun ei niin ei. Liike nimenomaan sivuillaan sanoo, että rahat takaisin, mutta ei taida oikein käytännössä toimia.
oiva tumpeloinen
06.11.2007 18:21:52
Liike tarjoaa ja tarjoaa.. Mitä ne on tarjonnut meikäläiselle? Lupauksia, mutta ei ne mitään ole minulle korvaamassa. Se on tullut tässä jokusen kuukauden aikana selväksi. Kuljetukselle on vakuutus UPS:ltä, mutta ne ei suostu kanssa korvaamaan tuota. Ilmeisesti ajattelevat, että firma on lähettänyt tuon kitaran rikkinäisenä.

Olen jo kysynyt, että käykö jos lähetän vaan kitaran takaisin ja maksatte rahat tilille, mutta kun ei niin ei. Liike nimenomaan sivuillaan sanoo, että rahat takaisin, mutta ei taida oikein käytännössä toimia.

Ok. Luulin, että ne on jo tarjonnut sulle korvausta kitarasta, mutta ilmeisestikin erehdyin siitä. Kotivakuutus sitä ei kuitenkaan korvaa. Onko tilanne nyt siten, että kumpikaan ei suostu asiaa millään tavalla korvaamaan?
Werihukka
06.11.2007 18:24:33 (muokattu 06.11.2007 18:27:56)

Ok. Luulin, että ne on jo tarjonnut sulle korvausta kitarasta, mutta ilmeisestikin erehdyin siitä. Kotivakuutus sitä ei kuitenkaan korvaa. Onko tilanne nyt siten, että kumpikaan ei suostu asiaa millään tavalla korvaamaan?

Näinhän se näyttäisi kovasti olevan.

Edit: Tuntuu siltä, että kyllä pitäisi jo tästä ajasta ja vaivasta, mikä kitarasta on _minulle_ koitunut jo vähän muutenkin korvata kun pelkällä kitaran korvauksella. On tässä joutunut jonkun verran kuluttamaan omia voimia homman kanssa, kun pitänyt lähetellä sitä UPS:lle tarkastukseen, pitänyt puhelimitse ja sähköpostitse yhteyttä liikkeeseen yms.
oiva tumpeloinen
06.11.2007 18:26:12
Näinhän se näyttäisi kovasti olevan.

Olet varmasti maininnut, että viet asian tuomioistuimeen, mikäli korvaajaa ei löydy? Molemmille ehdokkaille? Myyjän ongelmahan on tuollaiset asiat selvittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)