jjsound 06.11.2007 07:12:12 | |
---|
" Arpa kohtalon on usein arvaamaton" "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
EP 06.11.2007 07:20:49 | |
---|
Poistin tuon aikaisemman kirjoitukseni ..meni aika hävyyttömäksi ..tai hävylliseksi, miten vaan 8)) |
isojussi 06.11.2007 07:24:59 (muokattu 06.11.2007 07:26:34) | |
---|
...Esiintymispaikat yleensä pikku liitereitä. Kellä on, kellä ei. Pitihän se jonkun puupään taas poiketa aiheesta. Ei kai sillä bändin koolla oo mitään merkitystä? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 06.11.2007 08:03:18 (muokattu 06.11.2007 08:04:06) | |
---|
Kellä on, kellä ei. Pitihän se jonkun puupään taas poiketa aiheesta. Ei kai sillä bändin koolla oo mitään merkitystä? Tämä jonkinasteinen juopa yksin esiintyviä ja osin nykyaikaista soitinteknologiaa hyödyntävät (onemanband-soittajat) voitaisiin jättää jo mielestäni keskusteluissamme rauhaan. Työtään he tekevät motivoituneina siihen aivan samoin kuin isommatkin ryhmät elättäen itsensä ja läheisensä soittamalla. Uskon, että Jussi mm. on hyvä positiivinen esimerkki yritteliäästä ja itsensä työllistävästä soittajasta. |
okabass 06.11.2007 08:59:49 | |
---|
Kellä on, kellä ei. Pitihän se jonkun puupään taas poiketa aiheesta. Ei kai sillä bändin koolla oo mitään merkitystä? MOI Juuri tuolla asiasta poikkeamattomalla "puupää"-luonnehdinnalla minua ei olekkaan aikaisemmin palstalla muistettu. Kaikkihan toki tietävät, että bändin koolla ole mitään merkitystä. Olen esim. varmalta taholta kuullut, että Lahden kaupungin orkesterin konsertit hoitaa ensi vuonna vahtimestari posetiivin kanssa. Samoin tanssiväki -ja etenkin järjestäjät- nimenomaan haluavat, ettei bändeissä ole kuin yksi jäsen. Casion romanttisessa sihutuksessa ja säksätyksessä on myös varmasti upeaa ja ikimuistoista tanssia häävalssi. Että ei sillä koolla todellakaan ole väliä. ;) Ceterum censeo moderator esse delendam |
baron 06.11.2007 09:01:58 | |
---|
Tästä OMB-aiheesta on tällä palstalla keskusteltu niin usein, että jos on välttämätöntä taas aloittaa niin voisiko siirtää huoneeseen? Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Sertzo S 06.11.2007 09:03:27 | |
---|
Veikkaan, että kohta TAAS räjähtää. |
okabass 06.11.2007 09:17:31 (muokattu 06.11.2007 09:18:03) | |
---|
Veikkaan, että kohta TAAS räjähtää. MOI Älä nyt. Minähän olen ko. kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä bändin koon suhteen. Ei voi olla tunnelmallisempaa koko illan viihdyttäjää kuin onemanbänd. Mutta minä olenkin puupää. ;) Ceterum censeo moderator esse delendam |
half 06.11.2007 09:28:25 | |
---|
Sitten minäkin mietin otsikkoa ja on todettava, etten todellakaan tiedä. Itse olen soittanut, lukuunottamatta n. vuoden ajanjaksoa, aina jossain bändissä jostain 70-luvun alkupuolelta. Varsinaista tanssimusiikkia alettiin soittaa -85, jolloin tultiin siihen ikään, jossa toisista soittajista tuli aikuisia ja me muut suorasimme kutsumustamme. Hommasin myös kaupallisen koulutuksen ja tasapainoilin musiikin ja siviilityön välillä yltäen toisinaan uskomattomiin suorituksiin, kuten viikko keikalla työnantajan huomaamatta yms. Monien vaiheiden jälkeen minusta tuli se mikä olen l. (tanssi)muusikko / musiikin yleisväsääjä / koti-isä. Taloudellisesti on mennyt paremminkin, mutta olen tyytyväinen valintaani. |
isojussi 06.11.2007 09:30:35 | |
---|
..Juuri tuolla asiasta poikkeamattomalla "puupää"-luonnehdinnalla minua ei olekkaan aikaisemmin palstalla muistettu... Itsehän sitä suorastaan pyysit. Kaikkihan toki tietävät, että bändin koolla ole mitään merkitystä...Että ei sillä koolla todellakaan ole väliä. ;) Mä pyrin tekemään hommani niin. Ymmärrän, jos kuvittelet, että kaikki omb:t on Ketronin takana luimistelevia kuikkijoita. En omista minkäänlaista automaattikomppikonetta. Idea on juuri siinä viihdyttävyydessä, josta suurimmalla osalla tanssibändejä ei ole hajuakaan. No, pyrin olemaan sinua valaistuneempi, enkä esin yleistä kuvitellen, että kaikki basistit olisivat NOIN tyhmiä. Minkähän kokoisella bändillä herra itse keikkailee? Mä oon vetänyt tänä vuonna vajaat 40 keikkaa 18-henkisen kamariorkesterin solistina ja olin just big bandin treeneissä lauantaista keikkaa varten Toisaalta aivan vitun maku, mitä joku bassonomistaja musta ajattelee - ei se mua keikalle osta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
EP 06.11.2007 09:36:14 | |
---|
Tappelu, tappelu ..rinkiä! Onhan tätä ootettukin ja pyydelty pitkään.. 8)) |
KoskPaavo 06.11.2007 09:54:11 | |
---|
MOI Älä nyt. Minähän olen ko. kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä bändin koon suhteen. Ei voi olla tunnelmallisempaa koko illan viihdyttäjää kuin onemanbänd. Mutta minä olenkin puupää. ;) Hähää itsekin olet bassotellut mun soltonin tahdissa kymmeniä kertoja, ihastuneen liikutuksen kyynelhelmet kimmaltaen silmänurkissa. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
okabass 06.11.2007 09:58:16 | |
---|
Hähää itsekin olet bassotellut mun soltonin tahdissa kymmeniä kertoja, ihastuneen liikutuksen kyynelhelmet kimmaltaen silmänurkissa. MOI Joo. Mutta se oli sentään trio, ja joskus kvartetti, kun esim. Helminen oli mukana. Mutta kyyneleet silmissä kyllä Ceterum censeo moderator esse delendam |
KoskPaavo 06.11.2007 10:00:21 | |
---|
MOI Joo. Mutta se oli sentään trio, ja joskus kvartetti, kun esim. Helminen oli mukana. Mutta kyyneleet silmissä kyllä Joo, tunteet oli pinnassa . "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
half 06.11.2007 10:02:36 | |
---|
Joo, tunteet oli pinnassa . Suuri taide syntyy aina tuskalla ja tunnekuohulla tai stimulanteilla. |
okabass 06.11.2007 10:18:20 (muokattu 06.11.2007 10:27:20) | |
---|
No, pyrin olemaan sinua valaistuneempi, enkä esin yleistä kuvitellen, että kaikki basistit olisivat NOIN tyhmiä. Ai, sellainen on tyhmä, joka rohkenee olla erimieltä Suuren OMB-prinssi-everstin kanssa? Come on. Tosiasiahan on, että OMB on KORVIKE oikealle tanssibändille. Sitä käytetään silloin, kun järjestäjällä ei ole maksaa isompaa bändiä, eikä haluta aliarvioda yleisöä ihan niin paljoa, että soitettaisiin levyjä tai peräti mölistäisi karaokea. Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Minkähän kokoisella bändillä herra itse keikkailee? Jaa, puupäästä ja tyhmästä herraksi. Koita päättää. Tuo puhuttelutyyli alkaa olla kohdallaan. Pidä se. Kokoonpanojen koot ovat vaihdelleet akustisesta duosta aina n.50 henkiseen viihdeorkesteriin (Päijät-Hämeen Konsan Viihdeorkesteri). Tänään lähdetään Lappiin tuuraamaan Vepsän orkassa; kooltaan 1+4. Viime kesänä ja syksynä mm. Reiskan bändissä 2+5. Viime keväänä Rahkosen rykmentissä oli 1+4. Yleensä ne tanssiorkat on 1+4 tahi 5 Mä oon vetänyt tänä vuonna vajaat 40 keikkaa 18-henkisen kamariorkesterin solistina ja olin just big bandin treeneissä lauantaista keikkaa varten Ai, OMB releillä vai? Mahtoi olla performanssi. Sehän on eri asia, jos on solistina tai pultissa. Toisaalta aivan vitun maku, mitä joku bassonomistaja musta ajattelee - ei se mua keikalle osta. Tuo on ihan totta. Ceterum censeo moderator esse delendam |
R.Syke 06.11.2007 10:25:28 (muokattu 06.11.2007 10:27:29) | |
---|
MOI Älä nyt. Minähän olen ko. kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä bändin koon suhteen. Ei voi olla tunnelmallisempaa koko illan viihdyttäjää kuin onemanbänd. Mutta minä olenkin puupää. ;) HOHO. Aina kun näen omb:n tai karaoken, poistan (hengessäni) varmistimen isopistoolistani ja poistun paikalta. This is humour ;) Oikeestei mä nautin, kun casio sätkättää ja yleisö teke sytkäreillään laineita. Ei auta, pitää opetella läksyt, että pääsee tanssikeikalle ens viikolla. |
Odotan WW:n vielä osallistuvan kommentteineen keskusteluun. Itse en väittelyyn tai riitelyyn ota kantaa ollenkaan. Tietenkin voisin toki kirjoittaa näkemykseni tanssikulttuurin näivettymisestä maassamme, joka on ajan saatossa johtanut isoista pändeistä, ulkoisesta halpatyövoimasta, kuten esim. Puolasta tuotuihin "ulkomaan kummajaisiin" tanssiravintoloihin, karaokeen ja omb-toimintaan yms. En viitsi enää moiseen ryhtyä, mutta seuraan keskustelua mielenkiinnolla eri kannanottoineen ja näkemyksineen. |
baron 06.11.2007 11:11:52 | |
---|
Ennen vanhaan tanssimusan saattoi hoitaa viulisti tai hanuristi tai klaneetin (klarinetin) soittaja yksin, mä oon yksin hoitanut pianolla, mitäs ihmeellistä siinä muka on? Back to basics! Sitten oli aika jolloin iso Dallapé hoiti homman. Nää vaihtelee eikä yhtä totuutta ole vaikka jotkut ovatkin poteroihinsa kaivautuneet. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
KoskPaavo 06.11.2007 11:16:59 | |
---|
Tulevaisuudessa mä hoidan kaikki Suomen parhaat keikat yksin haitarilla. Siihen ei tarvi kenenkään tulla sorkkimaan.Kohta on moterneimmatkin kompit hallinnassa, punk puuttuu vielä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |