Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 515 16 17 18 19101 102 103 104 105
rattledad
04.11.2007 23:22:02

Mulle tulee mieleen jostain syystä Jackie Wilson. Hieno tausta.
Forest
04.11.2007 23:42:36
Onnittelut Heikille! Onpas tosiaan mielenkiintoinen tausta. Saas nähä millä tulee loppujen lopuksi vetästyä..hmm..
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
velsa
05.11.2007 00:09:35

Ai jaaha..8)...mä oon säestänyt Eemeli Toivosta, Reijo Salmista, sitä imitaattoria, ja Erkki Liikasta, sitä ei poliitikkoa....8DDD, lisätään tähän vielä Reino Markkula..8)..

Jos täs ny kerran kehumaan aletaan ni mä oonki säestäny Wilson Pickettiä.......aivan älyvapaan kova jäbä R.I.P!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
05.11.2007 00:10:55 (muokattu 05.11.2007 00:21:44)

Jos täs ny kerran kehumaan aletaan ni mä oonki säestäny Wilson Pickettiä.......aivan älyvapaan kova jäbä R.I.P!!!!!!

Höh ....mä vetäydyn näistä kun sä oot kerran säestäny Pickettiä..8DD...vaikka Eemeli kyl oli suomen Pickett ja ihan mikä vaan...vaikka suomen Bill Haley ja komeetta perään...finnish root legend...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Johnnycaster
05.11.2007 00:47:47
Sori vaan, nyt vasta kotona, soittohommia sentään, piti setti vetää jo kuudelta mutta arvaatte varmaan että veny sekin homma. Ja veny vähän muutenkin. Ois vaan pitäny äänestää aiemmin ku oli aikaa mut olin niin luottavainen että tänään ei mee myöhään. Meni kuitenkin.
blaekie
05.11.2007 13:54:37

Kiitä onnees et se ei ollu Chuck Berry, sehä ois voinu alkaa opettaan sulle stagella , et miten pitää vetää oikeaoppisesti toi Johnny,B, Goode , vähän samaan tyyliin , kun se teki Keith Richardsille 8)
Nii onkii ...
Magic Bullet
05.11.2007 16:07:52
Kehuskelkaa lisää! Haluu kuullla tarionoita.
blaekie
05.11.2007 16:41:52 (muokattu 05.11.2007 16:43:07)

Kehuskelkaa lisää! Haluu kuullla tarionoita.

Ok. Mä säestin kerran faijaa, ku se humalapäissään soitti metsäkukkia, hanurilla 8)
Nii onkii ...
BigPapa
05.11.2007 16:46:04

Ok. Mä säestin kerran faijaa, ku se humalapäissään soitti metsäkukkia, hanurilla 8)

No voe helevata, määkin oon mun faijaa säestänny....ja se harmonikkaa veteli...8DD
texjazz
05.11.2007 22:03:01

No voe helevata, määkin oon mun faijaa säestänny....ja se harmonikkaa veteli...8DD

Oon määki meijän ukkoa; mutta se elää vieläkin ja vetää kurttua harmonikkakerhossa, mutta säestäny en oo sitä. Meillä on tää generation gap niinku pielavetiset sano.
"Miaaoouuu", kertoo meille Nekku-kissa ja me uskomme sen.
nipatzki
06.11.2007 17:24:55

mä oon säestäny V-M Järvenpään lyömäsoittajaa/kitaristia =D
velsa
06.11.2007 19:10:46

Kiitä onnees et se ei ollu Chuck Berry, sehä ois voinu alkaa opettaan sulle stagella , et miten pitää vetää oikeaoppisesti toi Johnny,B, Goode , vähän samaan tyyliin , kun se teki Keith Richardsille 8)

Joo,noi mustat heput on aika epäluulosia eikä syyttä.........onhan noi valkoset mogulit kusettanu niitä enempi ku lääkäri määrää.......Picketin manageri sano et Picketin kanssa ei kannata edes yrittää puhua muutakun sen managerin kautta......et se ei pidä valkosii minään....ei kuulemma omista yhdenkään oman hittinsä oikeuksia....eikä oo koskaan omistanukkaan......vetäny vissiin joskus huonolla hetkellä nimen alle väärään vekseliin.....Oli kuulemma helvetin katkera valkosille noista jutuista.......mene ja tiedä....go and know.....!
Mut oli kyl aika hyvä fiilis ku äijä tuli keikan jälkeen ensi töikseen kädestä pitäen ja halaten kiittämään "super bad giant from North" superlatiivein meiningistä........joten ei kai se ihan päin heleveddiä mennyt......8)
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
06.11.2007 19:51:30 (muokattu 06.11.2007 19:54:33)

Joo,noi mustat heput on aika epäluulosia eikä syyttä.........onhan noi valkoset mogulit kusettanu niitä enempi ku lääkäri määrää.......Picketin manageri sano et Picketin kanssa ei kannata edes yrittää puhua muutakun sen managerin kautta......et se ei pidä valkosii minään....ei kuulemma omista yhdenkään oman hittinsä oikeuksia....eikä oo koskaan omistanukkaan......vetäny vissiin joskus huonolla hetkellä nimen alle väärään vekseliin.....Oli kuulemma helvetin katkera valkosille noista jutuista.......mene ja tiedä....go and know.....!
Mut oli kyl aika hyvä fiilis ku äijä tuli keikan jälkeen ensi töikseen kädestä pitäen ja halaten kiittämään "super bad giant from North" superlatiivein meiningistä........joten ei kai se ihan päin heleveddiä mennyt......8)

No helevata, onneks olkoon, veri kool meininki....mää olen tehny soundchekkii Rivolissa Järvenpäässä, kun Neville Brothersit söi siinä noin 20m päässä....8O....fiilis oli aika sellanen, äh öh viittiiks täs nyt tai no niinku joo eh eh...eiku.....
Ja samana iltana siellä hyppäs Sugar Blue saksihypyllä Rivolin stagelle jamittelemaan meitin kanssa..8I siin oli meiän vedon jälkeen sellanen jamijuttu missä tais olla mie, Rissasen Jarkka , ja Löytyn Sakke ja Mikko...jotain tollasta, emmä noit jaksa muistaa...ruoka ja juoma oli jokatapauksessa huippuluokkaa..8DD..ja juomaa todettiin olleen riittävästi, seuraavana päivänä..
stratomaster
06.11.2007 20:06:10

Mä tiedän tasan tarkkaan, että tässä seurassa ainakaan mun ei kannata oikeesti kehuskella soittokavereilla. Mut koska Magic Bullet haluu tarinoita, mulla on ainakin yks: Oon soittanut miehen kanssa, joka on soittanut SRV:n kanssa. Onhan sekin jotain. :D

Kyseessä on loistava floridalainen blueskitaristi TommyMcCoy, joka oli jonninmoinen ystävä Vaughanin kanssa. Äijä oli meidän bändin vieraana viime vuonna Suomessa kiertueella. Sen yhdellä levyllä on muuten kohtuullinen rytmiryhmä: Chris Layton ja Tommy Shannon.

Tommy McCoy kertoili nettisivullaan ja ihan livenäkin tarinaa, jonka mukaan SRV kirjoitti sille seuraavan omistuskirjoituksen: "Tommy, keep on playin' for what you know is feelin' right." Mulla on tossa seinällä kehyksissä lappunen, jossa on noi samat sanat Tommy McCoyn mulle osoittamana. Siis aika suorat terveiset SRV:ltä, arvatkaa olinko otettu!
BigPapa
06.11.2007 20:09:12

Mä tiedän tasan tarkkaan, että tässä seurassa ainakaan mun ei kannata oikeesti kehuskella soittokavereilla. Mut koska Magic Bullet haluu tarinoita, mulla on ainakin yks: Oon soittanut miehen kanssa, joka on soittanut SRV:n kanssa. Onhan sekin jotain. :D

Kyseessä on loistava floridalainen blueskitaristi TommyMcCoy, joka oli jonninmoinen ystävä Vaughanin kanssa. Äijä oli meidän bändin vieraana viime vuonna Suomessa kiertueella. Sen yhdellä levyllä on muuten kohtuullinen rytmiryhmä: Chris Layton ja Tommy Shannon.

Tommy McCoy kertoili nettisivullaan ja ihan livenäkin tarinaa, jonka mukaan SRV kirjoitti sille seuraavan omistuskirjoituksen: "Tommy, keep on playin' for what you know is feelin' right." Mulla on tossa seinällä kehyksissä lappunen, jossa on noi samat sanat Tommy McCoyn mulle osoittamana. Siis aika suorat terveiset SRV:ltä, arvatkaa olinko otettu!

Nonii...ja tarinoitahan nää jos pyydetään..8)..ei kehumista millään tavalla...varsinkaan tässä seurassa...jäbä on saanu viestin Severiltä...8)
stratomaster
06.11.2007 20:13:35

Nonii...ja tarinoitahan nää jos pyydetään..8)..ei kehumista millään tavalla...varsinkaan tässä seurassa...jäbä on saanu viestin Severiltä...8)

No joo, ei nyt ihan henk.koht, mutta kuitenkin!
blaekie
06.11.2007 20:15:11

joo kyllä noi kuulostaa ainutlaatuisilta jutuilta, pistäkää pinssit ihan vaan häpeemättä takin liepeen noista 8), ei noita tilaisuuksia joka päivä lienee tarjolla, eikä kaikille koskaan :-)
Nii onkii ...
BigPapa
06.11.2007 20:16:49

No joo, ei nyt ihan henk.koht, mutta kuitenkin!

No välimiehen kautta, tua noi, mutta kuitenkin...8)...ich verstehe sanoo ameriikkalainen...
stratomaster
06.11.2007 20:31:20

Tossa on linkki TommyMcCoyn kotisivulle, jos jotakuta kiinnostaa. On siellä joku kuva Suomen reissultakin. Suomesta voi ehkä olla vaikea saada ukon levyjä, mutta kannattaa hankkia jos jossain vastaan tulee. Loistoäijä.

http://www.tommymccoy.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)