Akku 04.11.2007 10:41:17 (muokattu 04.11.2007 10:42:46) | |
---|
Elikkäs, nyt pitäis ostaa 8-10" Splash ja 14-16" China. mitä merkkejä suosittelette? Olen soittanut 6 vuotta rumpuja, joten en ole mikään aloittelija ja haluaisinkin ihan hyvät pellit. Hintaluokka n. |
Akku 04.11.2007 10:44:53 (muokattu 04.11.2007 10:47:07) | |
---|
100€ Olen nyt selaillut yhden päivän foorumeita ja lukenut ristiriitaisia kommentteja eri merkeistä/sarjoista. Pelitien ei tarvitse olla mitään über-luokkaa, toivottavaa olisi jos ne kumminkin kestäisivät ja kuullostaisivat hyvältä. Soita Muse tyylistä musiikkia. |
spadde 04.11.2007 11:35:16 | |
---|
|
Akku 04.11.2007 13:13:19 | |
---|
|
drum-monkey 04.11.2007 15:24:22 | |
---|
On vähän koko- (ja ehkä hinta-) haarukkasi ulkopuolella, mutta Sabianin Paragon-chinat on huippuja. Myös Zildjianin Oriental-sarjan pellit. Splasheistä en tiedä mitään. |
WideAwake 04.11.2007 17:40:03 | |
---|
Orionilta löytyy joitain hyviä splässejä ja kiinoja. Ja kamiksien yhteishinta taitaapi jäädä vielä reilusti alle tuon satkun. Kannattaa tutustua. ei se keksi siellä suussa sula. |
hollmi-5 04.11.2007 19:56:01 (muokattu 04.11.2007 21:21:30) | |
---|
Elikkäs, nyt pitäis ostaa 8-10" Splash ja 14-16" China. mitä merkkejä suosittelette? Olen soittanut 6 vuotta rumpuja, joten en ole mikään aloittelija ja haluaisinkin ihan hyvät pellit. Hintaluokka n. Noin sata euroa kappale saa hyviä splasheja, mutta Chinat ovat kalliimpia. Vaikka kuinka joku suosittelisi Wuhaneita, Staggeja tai muita halpiksia, niin sontaa ne ovat pro-peltien rinnalla. Hyvä symbaali on kallis. Käytettynä saa sopivasti, kun jaksaa odottaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 04.11.2007 20:02:25 | |
---|
Yhdyn Hollmiin pienellä varauksella, sillä efektipelteinä toimii joissakin tapauksissa halpis mainiostikin, kuten Wuhanin china. Mutta joskus ne ovat niin heikkoja että hirvittää, joten roska-vertaus toimii mainioisti. Ne eivät yksinkertaisesti ole tehty reilummalle kädelle. Splasheina kannattaa tsekata Ufipin symbaalit. Mulla on yksi ohut ja pieni pro-Ufip, joka on paras ikinä soittamani ja omistamani pikkuspälshi. Kestänytkin vaivaiset kymmenen vuotta. Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
markkuliini 04.11.2007 21:17:41 | |
---|
Noin sata euroa kappale saa hyviä splasheja, mutta Chinat ovat kalliimpia. Vaikka kuinka joku suosittelisi Wuhaneita, Staggeja tai muita halpiksia, niin sontaa ne ovat pro-peltien rinnalla. Hyvä symbaali on kallis. Eikös Peartin Neilikin ollut tajunnut kiinalaisten kiinanpeltien hyvyyden...? ;) Wuhanin peltejä näkyi kaverin setissä tuossa taannoin vaikka muutoin silloin soitti Zildjianin kattauksella. Kyllä mun korvaan (vaikken hirveästi kiinanpelleistä perustakaan) sellainen halvan ja räkäisen kuuloinen kosahdus kuulostaa paljon paremmalta kun esim. Paisteen kliininen, kylmä ja liian pitkään soiva "kiinalainen". Aika harva kallis china mun korvaa on miellyttänyt... |
hollmi-5 04.11.2007 21:27:05 (muokattu 04.11.2007 21:27:47) | |
---|
Aika harva kallis china mun korvaa on miellyttänyt... Olen omistanut joitakin, mutta kun ne kaikki ovat olleet soittajan paikalle omaan korvaan huonon kuuloisia. Kauemmas hyviä toki. Parhaat kuulemani ovat kuitenkin olleet Zildjianin A China Boy Low 20", Paiste 2002 18", Paiste Signature 20". Soundit, piuhat ja kajarit. |
Progressor 04.11.2007 22:27:16 | |
---|
Minulla oli aiemmin myös Paisteen 2002-china, joka oli hyvä, mutta pidän kuitenkin enemmän nykyisestä Wuhanista. Paiste oli minusta efektipelliksi soundiltaan vähän turhan siisti ja crashia muistuttava. Wuhan soi lyhyemmin ja ärhäkämmin. Splashina minulla on 8-tuumainen Asian Sound, joka on minusta hintaisekseen (34 e) aika mainio. Piti tosin valita usean yksilön joukosta, että löytyi hyväsoundinen. Ei se mitään hifiä ole, mutta olen huomannut pitäväni siitä, koska se on jotenkin persoonallinen. Sopii hyvin yhteen Wuhanin kanssa. Eli kannattaa niitä halpiksiakin harkita. Tietysti kannattaa itse käydä kokeilemassa, jos vain mahdollista. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Vaikka kuinka joku suosittelisi Wuhaneita, Staggeja tai muita halpiksia, niin sontaa ne ovat pro-peltien rinnalla. Jos joku hakee 100 eurolla kahta efektipeltiä, hakeeko ostaja nyt nimenomaan sitten pro-peltejä? Lieneekö edes soittomäärästä päätellen pro-soittaja? Eiköhän moinen, vielä todennäköisesti harrastelijan, tarve tyydy ihan halvalla "sonnallakin". Molemmilla merkeillä löytyy jo ihan varteenotettavia, soivia symbaaleja siihen hintaan, millä saa jonkun ison valmistajan messinkilaattoja. Hyvä symbaali on kallis. Niin paitsi Wuhan. Ne on halpoja ja soundi on kuin chinassa pitääkin. Kaupasta vaan valkkaa sen parhaimman. Suosittelen vaikka se statuksessa voisikin tuntua. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Akku 05.11.2007 00:00:34 | |
---|
Päädyin ostamaan ebaysta Zildjianin pellit. Tod. Näk. A-sarjaa. |
Akku 05.11.2007 00:00:34 | |
---|
Päädyin ostamaan ebaysta Zildjianin pellit. Tod. Näk. A-sarjaa. |
Muovinen 05.11.2007 00:06:43 | |
---|
Kyllä chinoissa Wuhan on vallan mainio valmistaja! Koska kyseessä on kuitenkin halpa sontamerkki, niin niitä helmiyksilöitä joutuu hieman kaivelemaan sieltä joukosta. Olen omistanut useita erittäinkin kalliita Zildjianin chinoja, joista varsinkin K-customit olivat mukavan pehmeitä soundiltaan, mutta mikään ei vedä vertoja kunnon räkäiselle Wuhanille! Hollmin mainitsemasta low boysta en pitänyt ollenkaan, eli ollaan jälleen niiden kuuluisien makuasioiden äärellä. Splashien kanssa en ole niin nirso, vaikka oma splash onkin kunnon A-custom. Olen huomannut että halvempikin splash voi toimia siellä setin seassa hienosti. Jotkut halvimmat antavat jopa sellaisen kivan kirpakan helähdyksen, kun taas kalliimmissa on enemmän sitä säihkyvää yläpäätä. |