Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss Gt-8
1 2 3 4
metalking
04.11.2007 20:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, en tiennyt oliko tästä jo aihetta valmiiksi ei heti osunut silmään!! ajattelin ostaa voiko kukaan suositella mitä plussia ja mitä miinuksia?!? haen laitteelta itse monipuolista säröä erilaisia joissa on säätö varaa(onko tämä mahdollista gt kasilla) ja efektien ei niin väliä kunhan löytyy nuo perus reverbit, delayt, chorukset? ja hyvät kliini soundit!
 
soittoni menee hevin, popin, funkin, rockin, jazzin ja bluesin tienoilla eli onko Gt - 8 oikea valinta minunlaiselleni?
 
Sami Pilve
Painajaismainen
04.11.2007 20:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, en tiennyt oliko tästä jo aihetta valmiiksi ei heti osunut silmään!! ajattelin ostaa voiko kukaan suositella mitä plussia ja mitä miinuksia?!? haen laitteelta itse monipuolista säröä erilaisia joissa on säätö varaa(onko tämä mahdollista gt kasilla) ja efektien ei niin väliä kunhan löytyy nuo perus reverbit, delayt, chorukset? ja hyvät kliini soundit!
 
soittoni menee hevin, popin, funkin, rockin, jazzin ja bluesin tienoilla eli onko Gt - 8 oikea valinta minunlaiselleni?

 
Haulla löytyy miljoona ketjua GT-8:sista. Jos haku ei toimi, selaa muutamia sivuja taaksepäin, luulisi löytyvän.
 
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
Dunga
04.11.2007 20:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=607
 
soittoni menee hevin, popin, funkin, rockin, jazzin ja bluesin tienoilla eli onko Gt - 8 oikea valinta minunlaiselleni?
 
Aika kattava tienoo ;)
metalking
04.11.2007 22:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=607
 

 
Aika kattava tienoo ;)

 
pitää olla.. x) youtubesta löytyy videoita Sami Pilve nimellä.
 
Sami Pilve
Dunga
04.11.2007 22:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitää olla.. x) youtubesta löytyy videoita Sami Pilve nimellä.
 
Juu onhan noita tullut kateltua, hyvää soittoa!
metalking
05.11.2007 16:30:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu onhan noita tullut kateltua, hyvää soittoa!
 
kiitoksia.. ^^
 
Sami Pilve
PappaSF
18.11.2007 15:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin suositella lämpimästi kun itellä tuo on ;-)
 
Särötkin löytyy kuhan näkee vaivaa säätämiseen.
Alussa tuntu ett onpa vaikka mitä mutt manuaali kädessä muutama kuppi kahvia niin kyllä löytyy vaikka mitä ja mikä parasta, joka ihmeen asiaa tuossa pystyy säätää.
 
Itse tykkään tuosta nyt sitä osaa käyttää (vaikka en varmaan ihan kaikkea tuosta kyll käytä, koska on siinä vaikka mitä.
 
Särötkin on hyvät (lukenu joistain foorumeista etteivät olisi mutta vaatii vähän vaivaa veivata ne juuri haluamakseen).
 
Toivottavasi seuraavassa mallissa tuota Boss GT-8 olisi sitten myös se firewire ja USB jo vakiona.
 
Oon käyttäny tuota vehjettä niin sähkiksen kanssa Fender American Deluxe Stratocaster FMT HSS, Yamaha CGX-171CC elektroakustisen nailoinkielisen kanssa ja Ibanez AW800ECENT teräskielisen elektroakustisen kanssa ja hyvät soundit lähtee vaikke ole varsinaisesti mikään elektroakustisten pedaalihärpäke.
 
Ostopaikasta riippuu paljonko tosta pulittaa, hinta on siellä 350-560 paikkeilla mutt ite maksoin uudesta 400 euroa n. 1 1/2 vuotta sitten muistaakseni.
 
Thomanilta tuon saa suht edukkaasti + rahdit.
 
Pallo-Kala
18.11.2007 16:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut gt-8 noin 2 kuukautta. En voi kyllä tuota suositella, säröt sihisee ku kissa. efektit taas ottaisin mielummis irto spetuina.
 
FensonGibder
19.11.2007 19:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut gt-8 noin 2 kuukautta. En voi kyllä tuota suositella, säröt sihisee ku kissa. efektit taas ottaisin mielummis irto spetuina.
 
Voitko kommentoida sitten kun osaat käyttää laitetta.
 

 
soittoni menee hevin, popin, funkin, rockin, jazzin ja bluesin tienoilla eli onko Gt - 8 oikea valinta minunlaiselleni?
 
Kyllä.
 
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Werihukka
19.11.2007 19:48:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut gt-8 noin 2 kuukautta. En voi kyllä tuota suositella, säröt sihisee ku kissa. efektit taas ottaisin mielummis irto spetuina.
 
Mulla kesti puoli vuotta oppia käyttämään tuota ja tekemään niitä saundeja mieluisiksi.
 
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
McNulty
19.11.2007 21:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kesti puoli vuotta oppia käyttämään tuota ja tekemään niitä saundeja mieluisiksi.
 
Täällä sama homma. Olen omistanut laitteen noin vuoden ja nyt osaan perusjutut siten, että ne tulevat selkärangasta. Siihen särösoundiin kun vaikuttaa tuossa pedaalissa kovasti moni asia... siitä mihin se on kytketty aina etuastemallinnuksiin ja muihin asetuksiin. Toki siitä surkeankin soundin saa ulos kun säätää kaiken persiilleen ja ajaa sitä jostain mikkihiirirasiasta ulos :)
 
Totuus vaihtelee!
Therium
20.11.2007 02:47:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta GT-sarja ei sovi kaikille. Jos haluaa saada heti uudesta lelusta hyvät soundit eikä omaa ennestään kokemusta ja ymmärrystä eri muuttujien vaikutuksesta lopputulokseen niin kannattanee jättää väliin mikäli motivaatio ei riitä opiskeluun. Nippelifriikille (kuten minä) laite on varsin monipuolinen leikkikalu josta saa melkolailla kaiken mitä voi kuvitella tarvitsevansa.
Samaan hengenvetoon on kyllä pakko tunnustaa että tuosta säröpuolesta mulla ei ole kovinkaan paljoa kokemusta kun käytän siihen hommaan vahvarin omaa etuastetta.
 
Jos Sami haluat testata kyseistä laitetta niin soitappa vaikka meikäläiselle niin ruuvataan joskus tuota mun lautaa...
 
Kill and kill again - Sightless
Pallo-Kala
20.11.2007 07:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kesti puoli vuotta oppia käyttämään tuota ja tekemään niitä saundeja mieluisiksi.
 
Mulla on mennyt kyllä jo hermot ton kanssa.
 
Exhausted
20.11.2007 09:50:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin suositella Line6 Pod XT Liveä vaihtoehdoksi. Siinä on monien mielestä nimenomaan särö/mallinnuspuoli paremmin hallussa kuin Bossissa, joka taas loistaa enemmän efektipuolella.
mesa-
20.11.2007 22:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyttävää:
 
Saako tästä laitteesta yhtä hyvät soundit kitaravahvistimen läpi kuin PA:n kautta?
 
Onko efektit hyviä?
 
Jos käyttää tästä pelkkiä efektejä niin onko silloin järkevämpää ostaa irtospeduja?
 
Blues 'n' Metal!
tommiot
21.11.2007 02:11:59 (muokattu 21.11.2007 02:12:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyttävää:
 
Saako tästä laitteesta yhtä hyvät soundit kitaravahvistimen läpi kuin PA:n kautta?

 
Paremmat! Mesan putkipäätteellä ja hyvällä 4x12" kuulostaa aivan helvetin loistavalta!
 
Onko efektit hyviä?
 
Ihan toimivia. Niissä vaan on niin pirusti eri parametreja, ettei oikein osaa... :) Phaserissa riittäis vaan rate-säätö, mutta kun siinä on kaikki pirun resonancet ja manualit... :)
 
Jos käyttää tästä pelkkiä efektejä niin onko silloin järkevämpää ostaa irtospeduja?
 
Riippuu vähän. GT8:lla saat kätevästi vaihdeltua presettejä, jolloin yhtä nappia painamalla vaihtuu monta efektiä ja myös kanavan saa vaihdettua vahvistimesta. Manual-moodissa voi toki steppailla pedaalit yksi kerralla päälle ja pois.
 
Jos pärjäät esim pelkällä wahilla ja delaylla, kantsii hommata ne. Mutta jos tarviit paljon eri efektejä, on GT8 aika kätevä vaihtoehto.
 
McNulty
21.11.2007 10:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tästä laitteesta yhtä hyvät soundit kitaravahvistimen läpi kuin PA:n kautta?
 
Itse en käytä GT-8:n etuastemallinnuksia lainkaan, vaan se onpi H&K Trilogyn FX-loopissa "efektilaitteena". Tähän mennessä paras kombinaatio jonka olen omistanut.
 
Onko efektit hyviä?
 
Mielestäni ovat, mutta kuten Moridin totesi, säädettävää on niin jumalattomasti. Efektien omat sisäiset parametrit, keskenäinen järjestys, globaalit/master säädöt jne jne. Eli hetki tosiaan vierähtää ennenkö voi kylän raitilla kehuskella osaavansa käyttää ko. laitetta.
 
Jos käyttää tästä pelkkiä efektejä niin onko silloin järkevämpää ostaa irtospeduja?
 
Itse vaihdoin juuri irtospeduista GT-8:n pariin. Nimenomaan siksi, että saan yhdellä painalluksella vaihdettua vaikka 8 efektiä samanaikaisesti. Esim. kompressoitu clean-soundi jossa mukana chorusta, 300ms delayta ja equa -> särösoundiin, jossa phaseria, 500ms delay tap-tempolla, uusi eq-asetus jne jne.
 
Niin ja GT-8 toimii myös midilankkuna. Ja kun tuo Trilogy kerran tykkää midistä, niin minulla vaihtuu nupin kanava samalla painalluksella kun soundikin.
 
Vielä ei ole kukaan tullut valittamaan että "hei, toi sun soundis ei kuulosta yhtä hyvältä kuin erillisillä speduilla" ja tärkeintä on muutenkin se mikä itselle kolahtaa. Minulle tuo systeemi on simppeli ja yksinkertainen. Jää aikaa soittamiselle eikä pomppulinnassa steppailulle... ainakin sen jälkeen kun on oppinut GT-8:n perusteet :)
 
Totuus vaihtelee!
PappaSF
21.11.2007 10:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kätevä vehje tuo on ja tykänny!
 
Kätevää on se että voi käyttää sekä A:n ja B:n channelin soundeja yhtäaikaa tai sitten vaan erikseen.
 
Esim. virittää vaikka Bank 1 paikkaan 3 (1:3) A channellille kirkkaan soundin ja sitten B channelille tumman soundin säröllä ja soittaessa painamalla CTL-poljinta saa sitten samasta muistipaikasta kaksi täysin erillaista soundia.
 
Kiva on myöskin se ominaisuus, että sekä CTL- että Expression pedaalin toimintoja voi muuttaa bank/paikka kohtaisesti, voi virittää vaikka CTL:lle vibraa ja Exp-polkimelle wahin jne.
 
Eirttäin monipuolinen laite ja toimiva kuhan vain haluaa siihen perehtyä, onhan musiikin tekeminen muutenkin aika monipuolista ja aikaa vaativaa puuhaa mutta erittäin antoisaa ja hauskaa ;-)
 
t-mies
21.11.2007 12:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistutuksena vielä jos ei ole ennen sattunut silmiin, kaikkien Gran Turismo sivustojen äiti on
 
http://www.bossgtcentral.com/
 
Sieltä löydät avun/vinkkejä/ohjeita kun aloittelet GT-8:n käyttöä tai olet jo pidemmälle ehtinyt.
 
Umas
21.11.2007 13:00:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä myynti puheita täällä.
gt8 ------> Hankintaan.
 
Stoner to the boner
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «