Raaka_Arska 23.10.2007 22:49:32 | |
---|
En jaksanut lukea kaikkia näitä topikkeja, joten tätä asiaaa on jo mahdollisesti käsiteltykin tällä areenalla. Olemme tanssibändi, jolla kohtalaisesti keikkaa. Kahdella bändin jäsnestä viidestä on oma yritys. Meitä on viis kaikkiaan, joten kolmen osan "hukkaaminen" on aina aikalainen operaatio. Yleensä olen maksanut noille kolmelle (omistani) tiskin alta ja yks on tehnyt jonkinlaisen laskun. Mikä olisi paras yhtiömuoto bändille. Osakeyhtiö varmasti, mutta se vaatii aikalailla organisaatiota toimitusjohtajasta HTM -tilimieheen. Tarkoitus olisi tehdä keikkaa työn ohessa viikonloppuisin ja huolehtia siitä, etetei verottaja pääsisi tunkeutumaan liian syvälle perskannikkaan.. Onko kellään ehdotuksia?? |
mooch 24.10.2007 11:52:03 | |
---|
tiskin alta Just tästä kannattaa tulla kertomaan nettifoorumille... No, ihan vinkkinä vaan. Itse asiaan en osaa vastata. |
humppahanuristi 25.10.2007 13:26:13 | |
---|
avoin yhtiö Humpasta rautalankaan... |
half 01.11.2007 12:45:18 | |
---|
Hommatkaa ulkopuolinen laskuttaja. Joku pieni ohjelmatoimisto tai laskutusfirma. Eivät vedä paljoa välistä ja keikkahinnanhan te tiedätte itse, kun ne myyttekin. |
Fortune 01.11.2007 15:11:39 | |
---|
Hommatkaa ulkopuolinen laskuttaja. Joku pieni ohjelmatoimisto tai laskutusfirma. Eivät vedä paljoa välistä ja keikkahinnanhan te tiedätte itse, kun ne myyttekin. Hasabros tuntuu aika monelle toimivan mainiosti: http://www.hasabros.com/ Subdivisions in the high school halls
Katso Holikin uusitut nettisivut! |
sabian 02.11.2007 11:40:22 | |
---|
En jaksanut lukea kaikkia näitä topikkeja, joten tätä asiaaa on jo mahdollisesti käsiteltykin tällä areenalla. Olemme tanssibändi, jolla kohtalaisesti keikkaa. Kahdella bändin jäsnestä viidestä on oma yritys. Meitä on viis kaikkiaan, joten kolmen osan "hukkaaminen" on aina aikalainen operaatio. Yleensä olen maksanut noille kolmelle (omistani) tiskin alta ja yks on tehnyt jonkinlaisen laskun. Mikä olisi paras yhtiömuoto bändille. Osakeyhtiö varmasti, mutta se vaatii aikalailla organisaatiota toimitusjohtajasta HTM -tilimieheen. Tarkoitus olisi tehdä keikkaa työn ohessa viikonloppuisin ja huolehtia siitä, etetei verottaja pääsisi tunkeutumaan liian syvälle perskannikkaan.. Onko kellään ehdotuksia?? Avoin yhtiö ehdottomasti. Toimii. Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn. |
hörhö 03.11.2007 22:35:26 | |
---|
Avoin yhtiö ehdottomasti. Toimii. Jonkunlaisella varauksella suhtautuisin itse ajatukseen lähteä avoimeen yhtiöön. Yhtiömiehillä on kuitenkin todella paljon valtaa avoimessa yhtiössä. Eli jos kaverisi kusee asiat kysymättä sulta, niin itsekin olet siitä vastuussa taloudellisesti. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
Seba 03.11.2007 23:18:14 | |
---|
Jokaiselle oma toiminimi. |
sabian 04.11.2007 12:00:10 (muokattu 04.11.2007 12:04:34) | |
---|
Jonkunlaisella varauksella suhtautuisin itse ajatukseen lähteä avoimeen yhtiöön. Yhtiömiehillä on kuitenkin todella paljon valtaa avoimessa yhtiössä. Eli jos kaverisi kusee asiat kysymättä sulta, niin itsekin olet siitä vastuussa taloudellisesti. Valtaa mihin?? Yhtiösopimuksessa sovitaan kuka saa tehdä mitä yhtiön nimissä. Esim. pankkilainan hakeminen yhtiön nimiin ainoastaan kaikkien nimillä. Ittellä on monen vuoden kokemus avoimesta yhtiöstä eikä mitään valittamista sen suhteen. Verotuksellisesti toimiva. Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn. |
hörhö 04.11.2007 16:08:54 (muokattu 04.11.2007 16:10:50) | |
---|
Valtaa mihin?? Yhtiösopimuksessa sovitaan kuka saa tehdä mitä yhtiön nimissä. Esim. pankkilainan hakeminen yhtiön nimiin ainoastaan kaikkien nimillä. Ittellä on monen vuoden kokemus avoimesta yhtiöstä eikä mitään valittamista sen suhteen. Verotuksellisesti toimiva. No yhtiösopimuksessa voidaan tietysti asettaa jonkinlaisia rajoitteita mm. lainan hakemisen, yms. suhteen mutta siis useissa kysymyksissä yhtiömiehillä on kuitenkin aika paljon valtaa ja mahdollisista veloista vastaa jokainen yhtiömies. Eli käytännössä jos henkilöiden välinen luottamus on kunnossa niin mikäs siinä. Mutta jos joku muu yhtiömies päättää hankkia firmalle edustus-Cadillacin niin eipä sulla hirveästi ole asiaan sanomista kun hän autokaupasta on pois kävellyt. Kauppa on tehty ihan laillisesti jos tuota ei ole erikseen yhtiösopimuksessa rajoitettu. Tai joku yhtiömiehistä on tehnyt paskoja diilejä asiakkaiden kanssa. Tuosta ja kaikesta muustakin taloudenhoidosta on vastuussa kaikki yhtiömiehet yhtälailla myös yhtiön velkaantumisen suhteen. Tämän vuoksi KY voi olla turvallisempi joissain tapauksissa kun äänettömälle yhtiömiehelle ei voi tulla velkoja. Tai tmi jonkunlaisillä järjestelyillä. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
No yhtiösopimuksessa voidaan tietysti asettaa jonkinlaisia rajoitteita mm. lainan hakemisen, yms. suhteen mutta siis useissa kysymyksissä yhtiömiehillä on kuitenkin aika paljon valtaa ja mahdollisista veloista vastaa jokainen yhtiömies. Eli käytännössä jos henkilöiden välinen luottamus on kunnossa niin mikäs siinä. Mutta jos joku muu yhtiömies päättää hankkia firmalle edustus-Cadillacin niin eipä sulla hirveästi ole asiaan sanomista kun hän autokaupasta on pois kävellyt. Kauppa on tehty ihan laillisesti jos tuota ei ole erikseen yhtiösopimuksessa rajoitettu. Tai joku yhtiömiehistä on tehnyt paskoja diilejä asiakkaiden kanssa. Tuosta ja kaikesta muustakin taloudenhoidosta on vastuussa kaikki yhtiömiehet yhtälailla myös yhtiön velkaantumisen suhteen. Tämän vuoksi KY voi olla turvallisempi joissain tapauksissa kun äänettömälle yhtiömiehelle ei voi tulla velkoja. Tai tmi jonkunlaisillä järjestelyillä. No kyllä toi edustus cadillacin osto nyt aika kaukaa haettu. Yhtiösopimuksessa nimenomaan rajoitetaan kaikenlainen häröily. Jossain vaiheessa joku joskus kysy että jos joku saa ostettua velaks esim. jonkun soittimen firman piikkiin. Kuinka moni yritys myy velaks!! Kyllähän ne pitää jumalauta maksaa heti. Mutta kuten sanoin meillä homma toimii,luottamus on pelannu. Verotuksellisesti kuinka järkevä toiminimi on saatika joku rekisteröity yhdistys jota en muuten ymmärrä. Ry on enemmän 4hoo kerholaisten meininkiä. Mutta yleisimmin käytetty yhtiömuoto on ay joten kaipa se kertoo aika paljon homman toimivuudesta. Jokainen valittee omansa. Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn. |
ahjteam 05.11.2007 03:42:23 (muokattu 05.11.2007 03:43:09) | |
---|
Kuinka moni yritys myy velaks!! Kyllähän ne pitää jumalauta maksaa heti. Et oo kuullut osamaksusta? Ja laskutusoikeus-lapullahan voi ostaa firman piikkiin. |
sabian 05.11.2007 05:39:38 (muokattu 05.11.2007 05:45:06) | |
---|
Et oo kuullut osamaksusta? Ja laskutusoikeus-lapullahan voi ostaa firman piikkiin. Totta helvetissä se onnistuu jos sulla on diili jonnekkin lafkaan ostamisesta ja yleensä kannattaa näissä tapauksissa sopia maksuraja ko. kauppaan. Ei napsu tilit yli.Kyse oli nyt että meneppä musakauppaan ja osta nippu kieliä ja yritäppä saada se velaks firman piikkiin ilman että sulla diiliä sinne. Toisaalata jos firman laittaminen on niin saatanan vaikeeta niin suosittelen tekemään keikkoja sivuverokortilla. Onko sulla muuten firmaa????????? Mihinä teitä pirettihin ku rumia tapettihin |
hörhö 05.11.2007 11:29:31 | |
---|
No kyllä toi edustus cadillacin osto nyt aika kaukaa haettu. Tiedän kyllä, että kärjistettyä mutta yrityksen talouden pystyy kusemaan aika monella tavalla. Mutta yleisimmin käytetty yhtiömuoto on ay joten kaipa se kertoo aika paljon homman toimivuudesta. Jokainen valittee omansa. Uusimmat tilastot on 31.3.2006 jolloin yrityksiä toimi seuraavasti Oy 115 283 Tmi 110 052 Ky 24 814 Ay 8 713 Ok 2 188 Taloudellinen yhdistys 1 105 Ja muut "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
oiva tumpeloinen 05.11.2007 11:50:56 | |
---|
Uusimmat tilastot on 31.3.2006 jolloin yrityksiä toimi seuraavasti Oy 115 283 Tmi 110 052 Ky 24 814 Ay 8 713 Ok 2 188 Taloudellinen yhdistys 1 105 Ja muut En nyt puutu asiaan sen enempää, mutta taidettiin tarkoittaa kyseistä alaa ja siinä eniten esiintyvää yhtiömuotoa. |
baron 05.11.2007 22:23:03 (muokattu 05.11.2007 22:50:12) | |
---|
En nyt puutu asiaan sen enempää, mutta taidettiin tarkoittaa kyseistä alaa ja siinä eniten esiintyvää yhtiömuotoa. Voisko joku antaa mulle linkin/viitteen mistä mä voisin saada tietoa avoimesta yhtiöstä, kun alkanut kiinnostaa? (Jos Googlen eka osuma on hyvä, niin ei sitten tarvitse:-) Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Fortune 05.11.2007 22:47:43 | |
---|
Voisko joku antaa mulle linkin/viitteen mistä mä voisin saada tieto avoimesta yhtiöstä, kun alkanut kiinnostaa? (Jos Googlen eka osuma on hyvä, niin ei sitten tarvitse:-) Eiköhän Patentti- ja rekisterihallitus ole näissä jutuissa se oivin lähde alkuun: http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/avoinyhtiojaky.html Subdivisions in the high school halls
Katso Holikin uusitut nettisivut! |
sabian 08.11.2007 15:52:39 | |
---|
Tiedän kyllä, että kärjistettyä mutta yrityksen talouden pystyy kusemaan aika monella tavalla.
Uusimmat tilastot on 31.3.2006 jolloin yrityksiä toimi seuraavasti Oy 115 283 Tmi 110 052 Ky 24 814 Ay 8 713 Ok 2 188 Taloudellinen yhdistys 1 105 Ja muut Joka hommassa on riskinsä. Voihan firma mennä konkurssiin joku voi nussia rahat tai ihan mitä tahansa. Firmaa ei kannata laittaa pystyyn jos ei ole luottamusta kaverihin joitten kans sitä pyörittää. Se on helvetin tärkee juttu tässä hommas. En ittekkään lähtis laittaa ventovieraitten kans firmaa pystyyn mut oman bändin jätkät tunnen,luottamus pelaa. Itte hoidan vielä kaiken rahan/kuittien yms. liikkeet meitin firmas ja jätkät luottaa siihen eikä kyllä mielessäkään ole käyny kääntää firman kassaa. Eli meillä homma pelaa ja siinä mielessä suosittelen edelleen avointa yhtiötä jos homma kiinnostaa. Verotuksillisista syistä tätä hommaa kuitenkin aika pitkälle tehdään ja siinä se myös toimii. Suhteellisen paljon aikanaan tullu verokortilla tehtyä keikkaa ja kyllä vituttaa kun puolet rapsahtaa veroihin. Ja nimenomaan tarkoitin että soittoalalla yleisimmin käytetty yhtiömuoto on avoin yhtiö. Ja virallinen toimialan nimike on taiteilijatoiminta. Mihinä teitä pirettihin ku rumia tapettihin |