Aihe: Opeth-diggareille
1 2 3 4 5108 109 110 111 112122 123 124 125 126
gorgonoidi
01.11.2007 21:27:32

Deliveration

? Mikä tämä on? :)
mungiisi
01.11.2007 21:44:15
Tiedän mitä tarkoitat, mutta imo Deliverance on "kuollut" levy soundimaailmaltaan ja GR ei niinkään häiritse. Deliveration oli mielestäni pirunmoinen pettymys ilmestyessään juuri johtuen todella kliinisestä meisingistä - ei oikein sytyttänyt millään tapaa. Nyt tosin olen jo ajat sitten todennut Deliverancen olevan senkin ihan helvetin hyvä... Mutta soundeista en todellakaan silti pidä. Sneap.

Mun mielestä Deliverancella on huonot soundit. Sellaiset tönköt ja "puuroiset". Varsinkin ensimmäisessä biisissä, rummutkin on ihme läpsyt. Blackwater Park ja Ghost Reveries ovat todella hyviä soundeiltaan.
Stupid Flanders...
ManuMäkinen
01.11.2007 22:06:21 (muokattu 01.11.2007 22:07:39)
Ja Damnation, etenkin ne rummut, kutsutaanko niitä joiksikin jazz-rummuiksi tai jotain? se virvelin särinä-ääni on jotenkin vaaan niin nannaa
Torniojaws
01.11.2007 22:18:17

Mun mielestä Deliverancella on huonot soundit. Sellaiset tönköt ja "puuroiset".

Andy Sneap ;)

Äijän miksaukset ovat aina vain kliinisempiä ja munattomampia. Testamentin The Gathering jytisi vielä kovasti, muttei nykyään enää ole sitä tasoa saavuttanut.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
lethus1
01.11.2007 22:42:06
Andy Sneap ;)

Äijän miksaukset ovat aina vain kliinisempiä ja munattomampia. Testamentin The Gathering jytisi vielä kovasti, muttei nykyään enää ole sitä tasoa saavuttanut.

Kompsista. Melkein toimii jo aikamoisena turn offina äijän tuotanto. Nevermoren uusikin rupes viduttamaan pelkästään soundien luoman fiiliksen takia vaikka levy onkin hyvä. Nyhk, missä on roso mun medallista ? Ok, ei liity enää Opethiin, mutta...
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Tohtori Tonus
02.11.2007 10:38:43
Kompsista. Melkein toimii jo aikamoisena turn offina äijän tuotanto. Nevermoren uusikin rupes viduttamaan pelkästään soundien luoman fiiliksen takia vaikka levy onkin hyvä. Nyhk, missä on roso mun medallista ? Ok, ei liity enää Opethiin, mutta...

Ihan totta. Hyvin puuduttavaa, kun kaikki nykyaikaiset metallibändit käyvät Sneapin luona äänittämässä. Tuloksena jokainen levy kuulostaa ihan samalle (ja yhtä mielikuvituksettomalle), ja haukotuttaa kuunnella niitä... Pitäisiköhän perustaa Anti-Sneap-huone? :)

Meni kyllä sen verta offtopiciksi että tukka lepattaa...
Katsokaa tätä häviäjää
mungiisi
02.11.2007 14:36:47
Ihan totta. Hyvin puuduttavaa, kun kaikki nykyaikaiset metallibändit käyvät Sneapin luona äänittämässä. Tuloksena jokainen levy kuulostaa ihan samalle (ja yhtä mielikuvituksettomalle), ja haukotuttaa kuunnella niitä... Pitäisiköhän perustaa Anti-Sneap-huone? :)

Meni kyllä sen verta offtopiciksi että tukka lepattaa...

Mä en kyllä ymmärrä miten joku haluaa mennä nauhottamaan sellasen äijän luokse jos on kuullu miltä Deliverance kuulostaa. :D
Stupid Flanders...
Exhausted
02.11.2007 15:44:32

Lähtösaundithan eivät tietenkään vaikuta siihen miltä lopputulos kuulostaa. Jos on hyvä miksaaja niin se saa millaiset saundit haluaa. Hymiö.
ManuMäkinen
02.11.2007 16:35:31
Mutta se mnua ihmetyttää kun herra Sneap voitti ruotsin Grammyn Deliverancesta :S
Hillboy
02.11.2007 23:23:37

Mikäs tämän Opethin täysin akustisella kitaralla vedetyn lätyn nimi on? Voisi kyseisen hankkia ja ruveta tahkoamaan akustisella joitain kipaleita, kun on tullu kyseiseltä levyltä muutama biisi kuunneltua... nimi vaan ei muistu... eikä heti osunu silmäänkään, kun aloin selailla...
"Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea."
slowdive
02.11.2007 23:28:28 (muokattu 02.11.2007 23:38:56)
Mikäs tämän Opethin täysin akustisella kitaralla vedetyn lätyn nimi on?

Damnation. Itse ostin tänään ko. lätyn, vaikuttaaa hyvälle.

EDIT: Sen verran tässä voisin muutakin jauhaa, että itse olen vankkumaton Katatonia-fani ja nuo Åkerfeldtin vetämät tuotokset upposi 100%, niin mikä lie siinä syynä että Opeth jää niin selkeästi kuitenkin kakkoseksi? Taidot on Opethilla takuulla puolellaan, mutta onko se sitten tuo sävellysten/sanoitusten kombinaatio mikä erottaa ne kylmät väreet / hyvä hyvä -reaktiot toisistaan? Kaipa se sitten on.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
valtse
02.11.2007 23:28:36
Mikäs tämän Opethin täysin akustisella kitaralla vedetyn lätyn nimi on? Voisi kyseisen hankkia ja ruveta tahkoamaan akustisella joitain kipaleita, kun on tullu kyseiseltä levyltä muutama biisi kuunneltua... nimi vaan ei muistu... eikä heti osunu silmäänkään, kun aloin selailla...

No ei se nyt täysin akustisella kitaralla ole vedetty mutta tarkoitat varmaankin Damnationia. On kyllä helvetin hyvä.
There's no truth...
Hillboy
02.11.2007 23:42:33

Damnation. Itse ostin tänään ko. lätyn, vaikuttaaa hyvälle.

EDIT: Sen verran tässä voisin muutakin jauhaa, että itse olen vankkumaton Katatonia-fani ja nuo Åkerfeldtin vetämät tuotokset upposi 100%, niin mikä lie siinä syynä että Opeth jää niin selkeästi kuitenkin kakkoseksi? Taidot on Opethilla takuulla puolellaan, mutta onko se sitten tuo sävellysten/sanoitusten kombinaatio mikä erottaa ne kylmät väreet / hyvä hyvä -reaktiot toisistaan? Kaipa se sitten on.

Katatonia ( ja Porcupine Tree) ovat kyllä kanssa kovia... ei siinä mitään... itse tykkään kuitenkin jotenkin enemmän Opethista... tiedäppä sitten että miksi, niin se vain on :D

Kiitos vaan vastauksista... huomenna vaan ei pääse vielä hankkimaan, kun tuo Pyhäinpäivä painaa päälle, mutta alkuviikosta täytyy hyökätä tuon lätyn kimppuun...
"Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea."
valtse
03.11.2007 00:03:58

Täysin sama juttu minulla. Itselläni Katatoniassa se biisien välittämä tunne ja tunnelma ovat ne osat jotka nostaa bändin reilusti Opethin yläpuolelle, vaikka Opethillakaan ei yhtään levyä ole mistä en pitäisi.
There's no truth...
ManuMäkinen
03.11.2007 13:04:47
minulla taas on toiste päin kun en ole katatoniaa paljon kuunnellut niin se kuulostaa paljon latteammalta. Pitäisi kai siihenkin tutustua enemmän.
rocky0
04.11.2007 12:19:55
minulla taas on toiste päin kun en ole katatoniaa paljon kuunnellut niin se kuulostaa paljon latteammalta. Pitäisi kai siihenkin tutustua enemmän.

Joo sama homma. Katatonia kuulostaa paljon laimeammalta verrattuna Opethiin, vaikka voikin johtua just siitä, että tullut kuunneltua huomattavasti vähempi.
Opethaja
04.11.2007 12:33:03
Joo kyllä Katatonia on aivan loistava bändi, eikä siltä löydy yhtään levyä josta en varsinaisesti pitäisi. Mutta jostakin syystä pidän silti Opethia Katatoniaa kiinnostavampana ja monipuolisempana bändinä.
And the drapery fell...
Tomi_R
04.11.2007 14:58:04

Lähtösaundithan eivät tietenkään vaikuta siihen miltä lopputulos kuulostaa. Jos on hyvä miksaaja niin se saa millaiset saundit haluaa. Hymiö.

Kyllä asia on vain niin, että Andy ne soundit loppujen lopuksi päätti, koska hän käyttää rummuissa sampleja alkuperäisten soundien tilalla ja kitararaidat hän melkeinpä poikkeuksetta re-amppaa.

Muistaisin lukeneeni että Deliverancen oli re-ampattu modatulla Marshallilla. Varmaksi en osaa vahvistinta sanoa, mutta kitara ja rumpuraidat eivät ole alkuperäiset, vaan tosiaankin, tomit, virveli ja basari on korvattu Sneapin omilla sämpleillä ja kitaroiden DI-raidat on re-ampattu.
lethus1
04.11.2007 15:06:18
4 vuotta molempia bändejä kuunnelleena melkoisen intensiivisesti täytyy todeta, että toista ei enään jaksa ja toinen toimii vieläkin vitun hyvin.

n. 10 vuotta tms. kuunnelleena totean että molemmat toimii vieläkin melkeinpä paremmin kuin mikään muu orkesteri planeetalla. Ja kolahtaa uudestaan ja uudestaan juuri kun luulin kyllästyneeni (insert levy X tähän).

Minen enää edes osaa kuunnella opethia "musiikillisena" saatika "kikkailuna". Soljuu ja toimii.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)