Voiko OEM käyttis version XPeestä asentaa itse uusiksi? tyhmän tuntuinen kysymys joo mutta koska valmistajan tunnen mihin tahansa voi varautua. PS. Ei OEM Windowsit maksaa sikana. |
janik 03.11.2007 15:45:56 | |
---|
Voi asentaa. |
JPQ 03.11.2007 16:15:48 | |
---|
Voi asentaa. Varmako? jos hyvä. ps. tyhmää että ekan kerran "kuulemma" tarvitsee kaupan asentaa se. ei oo kiva epäillä mutta. |
shovi 03.11.2007 17:02:21 | |
---|
Varmako? jos hyvä. ps. tyhmää että ekan kerran "kuulemma" tarvitsee kaupan asentaa se. ei oo kiva epäillä mutta. OEM tarkoittaa sitä, että voit ostaa softan vain tietokoneen mukana, eikä suinkaan sitä, että myyjän olisi se asennettava. Jos on naispuolisia kavereita, niin niiden tamppooneihin kannattaa laitaa tabascoa. Ai että, saa hyvät naurut. -Zarmo |
JPQ 03.11.2007 18:27:17 | |
---|
OEM tarkoittaa sitä, että voit ostaa softan vain tietokoneen mukana, eikä suinkaan sitä, että myyjän olisi se asennettava. Jaa jos noin on sitten kyllä eräs yksi isohko firma tais kusettaa mua enkä tykkää yhtään. |
samulirask 04.11.2007 01:30:03 | |
---|
Niin eri asia sitten kai ovat nämä koneeseen esiasennetut käyttöjärjestelmät? Ainakaan minun ei ole mahdollista tehdä koneeseeni muuta kuin nollausasennus rompuilta. www.elisanet.fi/samuli.rask |
shovi 04.11.2007 09:07:53 | |
---|
Niin eri asia sitten kai ovat nämä koneeseen esiasennetut käyttöjärjestelmät? Ainakaan minun ei ole mahdollista tehdä koneeseeni muuta kuin nollausasennus rompuilta. Jep, ne on sitten eri asia. Jos on naispuolisia kavereita, niin niiden tamppooneihin kannattaa laitaa tabascoa. Ai että, saa hyvät naurut. -Zarmo |
Chade Fallstar 04.11.2007 12:56:54 | |
---|
OEM-version voi kyllä asentaa uudelleen. Myös esiasennetun. Esiasennetuissa (paskoissa) ei välttämättä tule oikeaa windows asennusmediaa mutta jos vastaavan levyn saa vaikka jostain lainaan niin... Lisenssistähän tässäkin maksetaan ja lisenssin käyttöön et tartte muuta kuin sen tuoteavain koodin. Se näkyy esim. tarrassa koneen pohjassa tai sitten sieltä ohjauspaneeli-järjestelmä kohdasta. Omaa kokemusta: 1. Läppärin kovo kuolee. 2. Asennan uuden 3. XP Home asennuslevy sisään joka on ostettu toista konetta varten. 4. Läppärin pohjasta koodi ylös. Tää olis kannattanut tehdä jo aiemmin. 5. Asennus kysyy koodia. Koodi kelpaa. 6. Windows asennettu, vaatii aktivointia. 7. Aktivointi kysyy koodia. Koodi ei kelpaa. 8. Soitan micros. tuotetukeen. Näppäilen kännykkään aktivointiohjelman antaman numerosarjan. Se ei kelpaa. Yhdistetään hiilipohjaiseen tuotetukeen. 9. 20 minuuttia hissimusaa. 10. Puolalainen muija vastaa. Puhumme englantia. Sanelen aktivointiohjelman antaman numerosarjan. Se kelpaa. 11. Windows toimii. Vaikka tässäkin tapauksessa ohjelmistovalmistajan tuotetuessa oli puutteita niin kyllä softasta silti kannattaa maksaa. Jos ohjelma on piraatti, KAIKISTA ONGELMISTA SAA SYYTTÄÄ ITSEÄÄN. |
lindo 05.11.2007 22:58:04 | |
---|
OEM-version voi kyllä asentaa uudelleen. Myös esiasennetun. Esiasennetuissa (paskoissa) ei välttämättä tule oikeaa windows asennusmediaa mutta jos vastaavan levyn saa vaikka jostain lainaan niin... Noissa esiasennetuissa, pakettikoneissa tuo windoussin asennustiedosto majailee siellä jossain kovolla. Acerissa vaan F10 vai oliko se Alt F10, ja sitten tuleekin valikkoa. Pakettikoneissa tuo löytyy helposti yleensä haulla "system restore" tai "järjestelmän palautus". Niisä ei sitten tarviikaan itte tehdä muuta kuin korkeintaan kirjotaa nimensä ruutuun. HUOM tuo system restore kyllä tyhjentää kovon eli jos vaan haluaa Windoussin asentaa vanhan päälle niin ei sitten tuota hehee. Rok rok |
JPQ 06.11.2007 00:50:27 | |
---|
para kaiketi tehdä itse eli käsin tuo uusiksi asennus jos tulee tarpeenseen ja olla yhteydessä osto paikkaan. |