Aihe: Tung-Solilla virheellinen erä?
1
WinterMad
01.11.2007 22:27:43 (muokattu 01.11.2007 22:38:44)
Ostin H&K TriAmpiini ostettaessa uudet etusputket: kolme EH:ta, kolme Sovtekia ja kolme Tung-Solia. Parin tunnin soittelun jälkeen volat laskivat 3A kanavalla aivan täysin ja katsoin manuskasta mikä putki siihen vaikuttaa, paikallistin sen yhteen Tung-Soleista. Putken paikkaa vaihtamalla hiljainen kanava siirtyi eri kanavaan. Soitin Markun Musiikkiin ja kävin vaihtamassa putken uuteen.
No nyt tämä uusi putki on alkanut tehdä samaa hiljenemistä. Tämä ensimmäinen rikkonainen oli erää 07-01 ja kaksi muuta olivat 05-07 erää. Yllättäen toinenkin rikkonainen on 07-01 erää. Kun korvasin putken varastossa olleella Sovtekilla niin kaikki kanavat toimivat moitteetta. Mitä teen? Laitanko sähköpostia Markun Musiikkiin että taas meni putki pimeäksi?
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Painajaismainen
01.11.2007 22:30:13
Onneksi en aloittanut putkiremonttia vielä. Reklamaation paikka aivan selvästi. Kinua niin pitkään että saat toimivat röörit.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
hapan
01.11.2007 22:34:07
Ite tilasin Uraltonelta tung-soleja kolme kipaletta, kaikki 07-05 erää. Saa nähdä, miten käyttäytyy.
Werde
02.11.2007 01:42:14
Mulla pössähti yks tuoreeltaan alkusyksystä.
Dead men tell no tales.
Jucciz
02.11.2007 01:44:07
Suosittelen Telefunkenia. Soundi on hunajaa eikä pössähtele. Kysykää, aina välillä on ylimääräisiäkin... ;)
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Charger
02.11.2007 15:15:16
Ostin myös Tung-Solin etuasteputken Champion 600:n noin kuukausi sitten, ja se oli viallinen. Kauppa antoi uuden toimivan tilalle. Harmillista, luulin että nuo Tung-Solit erittäin laadukkaita putkia, mutta jos näitä viallisia on enemmänkin, pitää harkita jotain muuta ensi kerralla.
oiva tumpeloinen
02.11.2007 15:19:00
Suosittelen Telefunkenia. Soundi on hunajaa eikä pössähtele. Kysykää, aina välillä on ylimääräisiäkin... ;)

Yhden Telefunkenin hinnalla taitaa kyllä ostaa useammankin Tung-Solin....
lärviapina
02.11.2007 15:31:14
itse vaihdoin etuasteet noin 2kk sitten, juurikin tung-soleihin ja taisi olla juuri tuota erää...eipä vielä ainakaan mitään ilmenny....kopkop :)
uraltonelta kumminki tilasin ja siellä ainakin(muista kaupoista en tiedä) "ajavat" sisään nuo putket, juurikin nuiden maanantaikappaleiden varalta
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
kipu69
05.11.2007 09:34:05 (muokattu 05.11.2007 11:18:26)
en viitsinyt uutta topicia aloittaa joten kirjoittelen tähän. mulle suositeltiin tungsolin etusia kovasti kun halusin timmimpää säröä vahvistimeeni, oletteko samaa mieltä?. päätteeseen ajattelin laittaa jj:n 6L6:set...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
lärviapina
06.11.2007 20:28:25
en viitsinyt uutta topicia aloittaa joten kirjoittelen tähän. mulle suositeltiin tungsolin etusia kovasti kun halusin timmimpää säröä vahvistimeeni, oletteko samaa mieltä?. päätteeseen ajattelin laittaa jj:n 6L6:set...

kyllä ne mun mielestä antaa pirun tiukan särön....ainakin paremman kuin ENGL:in tehdasputket ja JJ:n ECC83S, jonka tarkoitus tuo ei nyt varsinaisesti olekkaan
Muista etusista kun ei vielä kokemusta olekkaan.....
Testaa menemään.....sillä se selviää:)
what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass
Räkkipeli
06.11.2007 20:34:57

Tung Solilla lähtee!
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
WinterMad
06.11.2007 21:50:49
Eilettäin tuli Markun Musiikista peräti 2 Tung-Solia postilaatikkoon. Laitoin ne tänään kiinni ja hyvin pelittää ainakin toistaiseksi! Oli eri erää kuin ne vialliset.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
mungiisi
06.11.2007 21:58:39
Pistetäänpäs samaiseen aiheeseen:

Nuppin on Ritchie Blackmore ENGL ja pitäisi varmaan kohta uusia putkistoa. Etuasteeseen olen juurikin ajatellut laittaa noita tung-soleja, mutta putkista mulla ei oo oikein minkäänlaista kokemusta. Pääteputkista ei mitään havaintoa mitä sinne laittaisin.

Tarkoituksena olisi saada säröpuolesta vähän ENGLin Ballien suuntaista ja myöskin että särökanava toimisi passiivimikeillä hyvin ja myöskin hiljaisilla volilla irtoaisi hönkää.
Stupid Flanders...
WinterMad
06.11.2007 22:38:12
No säröpuolelle tuo Tung-Sol on kyllä aika ehdoton valinta. Cleaneille JJ:tä vaikkapa jos tykkää tummasta soundista. Miksipä ei kaikki putket Tung-Soliksi?
Pääteputkien tyyppiä en tiedä mutta Svetlanan ne kalliimmat (n.20€) päätekynttilät ovat hyviä sekä JJ:t ovat myös ok.
Jucciz
07.11.2007 02:31:38
Yhden Telefunkenin hinnalla taitaa kyllä ostaa useammankin Tung-Solin....

Ja näköjään saa ostaakin.

Vastaavasti: yksi Telefunken kestää loppuiän ja se siirretään aina nykyisen vahvistimen V1:stä seuraavan vahvistimen V1:ksi, jos vahvistin vaihtuu. Ja jos hyvä päivä sattuu, ostetaan joskus kaveriksi toinenkin, kolmaskin jne.

Mut siis toki näin vain, jos soundi ratkaisee.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
0101978
07.11.2007 03:01:32

Vastaavasti: yksi Telefunken kestää loppuiän ja se siirretään aina nykyisen vahvistimen V1:stä seuraavan vahvistimen V1:ksi, jos vahvistin vaihtuu. Ja jos hyvä päivä sattuu, ostetaan joskus kaveriksi toinenkin, kolmaskin jne.

Olen myös siirrellyt omia vanhoja RCA:n 6L6sia Fenderistä toiseen jo yli kymmenen vuotta. Viimeiset 4 vuotta on ollut vibroluxissa. Muutama sata keikkaa takana ja tuntuu että soundi ei muutu muhinkään....Sama juttu voxin Mullardien kanssa!
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Vapour
07.11.2007 10:50:51

Miten tuo Telefunken funkkaa tuossa V1:ssä? Monet tuppaavat käyttää C -Svetlanaa tuossa neutraaliuden vuoksi. Mitä tulisi siis soundiin lisää? Mulle on ehkä jo tänään tulossa uusi jyristin, johon voi sitten syytä ne loputkin pennoset...
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)