Aihe: Kitarastyrkkaria + kaappia
1 2
Burt
01.11.2007 17:52:08

Jee-jee.

Tuli sitten todettua, että Krankin revolution + Krankin 4x12" kaappi ei olekaan soveltuvainen stonerin/doomin soittelemiseen johtuen liian kolisevasta soundista. Big Muffilla päästiin helvetin hyvää soundiin käyttämällä Krankin puhdasta kanavaa, mutta itse styrkkarin särökanava meneekin nyt sitten ihan hukkaan ja koko styrkkarin "idea" katoaa.

Tulikin sitten tilanne, että koko läjän voisi vaihtaa johonkin asiansa TÄSSÄ TILANTEESSA paremmin ajavaan vaihtikseen.

Hieman intterwebbiä selatessa osui kohdalle GREEN -niminen vahvistin, jota firma itse hehkuttelee the true stoner/doom vahvarina. Tuo on vain täysin uppo-outo merkki minulle entuudestaan enkä tiedä saako tuollaisia edes Suomesta mistään, että hieman hakuammuntaahan se on. Olisi meinaan aika pirun kiva testata moista ennen kuin mitään kauppoja tekee.

Tämä nyt ei tietenkään ole ainut vaihtoehto, sillä ehdotuksia otetaan taas kerran vastaan asiassa.

Ja älkää perkele enää suositelko sitä Englia.
HeavyMachinery
01.11.2007 18:28:25

Jee-jee.

Tuli sitten todettua, että Krankin revolution + Krankin 4x12" kaappi ei olekaan soveltuvainen stonerin/doomin soittelemiseen johtuen liian kolisevasta soundista. Big Muffilla päästiin helvetin hyvää soundiin käyttämällä Krankin puhdasta kanavaa, mutta itse styrkkarin särökanava meneekin nyt sitten ihan hukkaan ja koko styrkkarin "idea" katoaa.

Tulikin sitten tilanne, että koko läjän voisi vaihtaa johonkin asiansa TÄSSÄ TILANTEESSA paremmin ajavaan vaihtikseen.

Hieman intterwebbiä selatessa osui kohdalle GREEN -niminen vahvistin, jota firma itse hehkuttelee the true stoner/doom vahvarina. Tuo on vain täysin uppo-outo merkki minulle entuudestaan enkä tiedä saako tuollaisia edes Suomesta mistään, että hieman hakuammuntaahan se on. Olisi meinaan aika pirun kiva testata moista ennen kuin mitään kauppoja tekee.

Tämä nyt ei tietenkään ole ainut vaihtoehto, sillä ehdotuksia otetaan taas kerran vastaan asiassa.

Kuulostaa siltä että sulla pitäis olla plexi + ahdin ja keino kuorma.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Dunga
01.11.2007 18:32:46 (muokattu 01.11.2007 18:33:29)
En oo ite tätä testannut mutta muistuipa vaan mieleen että tällaista ko. genreen sopivana markkinoitiin. Eli, Matamp GT1.

Clean to Vintage drive to Rock, Stoner, Doom, and all the legendary MATAMP tones but with a modern twist.

http://www.matamp.co.uk/gt1.htm
http://www.custom-sounds.com/epages … a2274159fa3d3d0652+FI/products/1966
Burt
01.11.2007 18:36:25

En oo ite tätä testannut mutta muistuipa vaan mieleen että tällaista ko. genreen sopivana markkinoitiin. Eli, Matamp GT1.

http://www.matamp.co.uk/gt1.htm
http://www.custom-sounds.com/epages … a2274159fa3d3d0652+FI/products/1966

Mikäs firma noita tuo Suomeen ja missä niitä voisi testata?
Dunga
01.11.2007 18:37:39 (muokattu 01.11.2007 18:38:08)
Mikäs firma noita tuo Suomeen ja missä niitä voisi testata?

Toinen linkki vie maahantuojalle, eli Custom sounds/shop. Tosin noiden saatavuus voi olla hieman kiven alla, mutta kannattaa ainakin kysyä!
Burt
01.11.2007 18:43:34

Toinen linkki vie maahantuojalle, eli Custom sounds/shop. Tosin noiden saatavuus voi olla hieman kiven alla, mutta kannattaa ainakin kysyä!

Ai katohan joo, aluks linkki ei futannut, joten kelasin, että se oli joku kuollut URL, mutta taisin itse kämmätä jotain.

Out of stock tuo näyttäis olevan, mutta eipähän tuo mitään maksa käydä kyselemässä.
Tietty muitakin "helpommin saatavia" saa ehdottaa. Ei tässä mihinkään erikoisuuksiin olla pyrkimässä välttämättä.
superfly
01.11.2007 19:45:07 (muokattu 01.11.2007 19:46:29)
Hieman intterwebbiä selatessa osui kohdalle GREEN -niminen vahvistin, jota firma itse hehkuttelee the true stoner/doom vahvarina.

Stonerin ymmärrän käsitteenä mutta mitä ihmettä on doom? Doom-metal? Jos näin niin eihän stoner ja doom ole saundina lähelläkään toisiaan, eihän? Valistakaa mua jos oon väärässä...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Burt
01.11.2007 20:22:58

Stonerin ymmärrän käsitteenä mutta mitä ihmettä on doom? Doom-metal? Jos näin niin eihän stoner ja doom ole saundina lähelläkään toisiaan, eihän? Valistakaa mua jos oon väärässä...

No tuota... Itseasiassa ne on about sama asia. Ja siis nyt puhutaan tradi-doomista.
baba o riley
01.11.2007 20:53:11 (muokattu 01.11.2007 20:54:30)
Jee-jee.

Onko toi green josta puhut se vanha green?. Elikkä silloin on kyseessä samaa sarjaa kuin White amp, brittiläisiä vintagepelejä. Se on käytännössä muistaakseni orange (ei reissue), en tarkkaan muista miten eroaa. Olen itse testannut pari vanhaa White nuppia, ihan mukiinmeneviä. Stonerkoneeksi joku tosi mahti headroomilla oleva nuppi, vanha orange tai green jos löydät, helvetin harvinainen vaan. Yks kanava, on tähän äijää ja siihen muffi eteen niin Stoner you've got. Olen samaa mieltä englista, ei semmosia neitejä stonerlavalle kehtaa roudata :)
superfly
01.11.2007 21:09:43
No tuota... Itseasiassa ne on about sama asia. Ja siis nyt puhutaan tradi-doomista.

Jahans. Meillä on sitten melko vahvasti eri käsitys stonerista ja siihen sopivasta soundista näköjään :)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Burt
01.11.2007 21:16:00

Jahans. Meillä on sitten melko vahvasti eri käsitys stonerista ja siihen sopivasta soundista näköjään :)

No pistäpäs rinnakkain Black Sabbathin Master of reality -levy ja vaikkapas Reverend Bizarren Harbinger of metal. Kyllä se soundimaailma aika pitkälti samaa luokkaa on.
Ihan vastaavasti, vertaapas vaikka Pentagramin vanhoja levytteitä ja Kyussin Blues for the red sunia.

En nyt ihan tajunnut, että mitä ajat takaa. Onko genreet menny sekaisin?
Extreme/funeral doomissa se soundi on selvästi erilainen kuin tradimeiningeissä.
Burt
01.11.2007 21:21:58

Saako mistään vahvarista muka sitä stoner-big-muff-soundia särökanavasta? Kyllä siinä se pedaali aina tarvitaan, ellei modauksiin lähdetä. Jos sait haluamasi soundin cleanilla ja erillisellä pedaalilla, niin olet päässyt tavoitteeseesi.

Itse melkein koittaisin noita nykyisiä kamoja maustamalla etsiä sitä soundia, kuin lähteä heti katsomaan vieraisiin pöytiin. Itse nimittäin viisastuin kovin, kun törkkäsin Trilogyn alle eri setin elementtejä ja hieman vaihtelin etuasteputkia. Vielä voisi pedaaleitakin koittaa, jos olisi tarvis:)

e: Tuosta Greenistä ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta eikö se olisi jo vähän tylsää jos suoraan tulisi eteen joku ultimate-stonerdoom-soundi? Se olisi vähän niinkuin se recto-soundi. Ihan hyvä soundi, mutta ei kovinkaan omaperäinen. Ei niinkään, että sen stonerdoomin pitäisi (tai kuuluisi edes) olla niin omaperäistä:)

Niin no siis tavotteessa ollaan muffilla + Krankin clean-kanavalla, mutta menee hiukan niinkus hukkaan koko Krankin idea klean-kanavan rämpyttämisellä. Get the point?
Etusputket vaihdoin tänään ja soundi pehmeni toki, mutta ei tarpeeksi ollakseen sellainen kuin haluaisin sen olevan. Krank vaan kolisee liikaa.
Dropped C
01.11.2007 22:10:32
Jos jostain löydät Ampegin kitaranupin, niin varmasti toimii. Ihan laneyn peruspeleillä pääsee kanssa varmasti lähemmäksi kuin esim. ENGL:llä.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
baba o riley
02.11.2007 10:08:28
Tutkasin tota electric ampin green ampejä. Joo nää on siis uusia jenkkipelejä. Varmaan ihan päteviä ja päätetehoa luulisi löytyvän. Aikalailla kyllä plagioidulta vanhalt brittgreeniltä näyttää :) Aika sotkusta jälkeä tosin sisuskalut kuvista päätellen "military grade hand wired", voisi harry joycelta ottaa vähän oppia miten kytketään siisti military hand wireing :)

Voi tulla suht hintavaksi otta suomeen tollanen ja jos ei pääse kokeilemaan. Ja varmasti ajaa ainaski vanha orange 120 saman asian, reissuesta en tiedä, varmaan sekin :)
Numb
02.11.2007 10:41:42

Matamp ja Orange tyrkkäävät kivasti tuota stoneria. Torillahan on pyörinyt yksi Matamp -nuppi.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
baba o riley
02.11.2007 11:59:04
Joo, matamppi on kyllä kans ihan katuuskottava siihen hommaan.
dropD
02.11.2007 14:07:25

Halpa lääke tuohon tarpeeseen http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_600.htm

ennakkoluulottomuutta peliin. Kotimaassa ainakin Soundstore myy noita.
baba o riley
02.11.2007 15:43:14
Drop Dead, dropD :)))

Nyt sä kyl taisit vähän vitsailla. Mut toi oli kyl hyvä :D
dropD
02.11.2007 15:50:57

;-)

Totta toinen puoli kuintenkin. Ei tuota voi varauksettomasti kenellekään suositella, mutta mulla on tällä hetkellä itsellä ykkös-setuppina juurikin tuo BL. Samaan eikaan kun ENGL pölyttyy treeniksellä. Ei sillä että Thunderi huono olisi. Juuri tällä hetkellä tuo backline istuu paremmin bändin soundiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)