Aihe: Adobe audition muka äänittää, mutta mitään ei kuulu.
1
Myrtilla
30.10.2007 17:55:01

Ongelma on siis seuraavanlainen: äänittelen synaraitoja adobe auditionilla ja ääniraitaa kyllä syntyy, mutta kun yritän saada raidan kuuluviin ei kuulukaan mitään. Kursori vain vilistää pitkin raitaa :(. Olen testaillut avata ohjelmaan waveja ja niitä se kyllä soittaa ihan normaalisti.

Mikä ihme tässä mättää?

Ennen tämä ohjelma kyllä toimi ihan normaalista, mutta siinä vaiheessa kun yritin integroida m-audio äänikorttia tähän, meni monikin asia sekaisin ja olen varmaan sotkenut säädöt jotenkin. Nyttemmin palasin oman tietokoneen surkeaan äänikorttiin, jos edes sille saisi jotain tallennettua, mutta kun ei niin ei.
Enemmän rässiä, vähemmän ressiä.
Danko
30.10.2007 18:05:14

mitäs options -> device properties sanoo wave in/outin kohdalla?
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
lindo
30.10.2007 22:55:46
Ongelma on siis seuraavanlainen: äänittelen synaraitoja adobe auditionilla ja ääniraitaa kyllä syntyy, mutta kun yritän saada raidan kuuluviin ei kuulukaan mitään. Kursori vain vilistää pitkin raitaa :(. Olen testaillut avata ohjelmaan waveja ja niitä se kyllä soittaa ihan normaalisti.

Oletko kokeillut avata noita waveja sille samalle raidalle mihin ekaksi äänittelit? Kuuluuko tuo wav siinä silti?

Kokeile painella niitä raitojen kohdalla olevia Out 1 ja In 1 nappeja ja kattele mitä siellä lukee Devices kohdissa.

Muuta en keksi. Jos ei mikään auta, kokeile asentaa ohjelma uudelleen. Jos sekään ei auta, poista asennus, ja sitten asenna uudelleen.
Rok rok
Myrtilla
30.10.2007 23:46:35 (muokattu 30.10.2007 23:47:08)

Itseasiassa teidän ohjeistanne oli todella paljon apua. En tosin kehtaa sanoa minkä ratkaisun tähän keksin, joten se jääköön minun ja tämän ohjelman väliseksi asiaksi. Joskus auttaa se kun ylipäätään kokeilee vain kaikenlaista, niin sokea kanakin löytää sattumalta jyvän :).

Vielä kun saisi tuon m-audion toimimaan tällä koneella...
lindo
31.10.2007 21:21:48
En tosin kehtaa sanoa minkä ratkaisun tähän keksin, joten se jääköön minun ja tämän ohjelman väliseksi asiaksi.

Sano nyt :P

Kyllä sitä on itse kukin kaikkea hölmöä ihmetellyt kun ratkaisu ongelmaan on ollut joku tosi itsestäänselvä :)

No mutta hyvä että löytyi. Mä sain ainakin Edirol fa-101 toimimaan Auditionin kanssa vallan mainiosti . Tämän siis:
http://www.roland.com/products/en/FA-101/index.html
Rok rok
Myrtilla
31.10.2007 23:44:17

Sano nyt :P

Kyllä sitä on itse kukin kaikkea hölmöä ihmetellyt kun ratkaisu ongelmaan on ollut joku tosi itsestäänselvä :)

No mutta hyvä että löytyi. Mä sain ainakin Edirol fa-101 toimimaan Auditionin kanssa vallan mainiosti . Tämän siis:
http://www.roland.com/products/en/FA-101/index.html

No jos nyt tämän kerran ;).

Mulla kun ei ole käyttöohjetta, niin en sitten tajunnut että se äänitystoiminto pitää inaktivoida, jotta raita kuuluu. Siinä söheltäessäni sitten sen vahingossa huomasin.

Nyt olen jo siirtynyt vaativammalle tasolle. Yritän saada äänityksen toimimaan m-audition äänikortin kanssa. Jälleen jonkinlaista ääniraitaa syntyy, mikäli laitan synan volyymit täysille. Tällä kertaa muistin jopa laittaa raidan äänitysaktivoinnin pois kuunnellessani. Nyt vain täytynee ihan mielenkiinnosta selvittää miksi tämän synan pitää olla niin pirun kovalla, jotta äänitys ylipäätään onnistuu...

Elikkäs on tämä vaan jännää puuhaa ilman manuaalia. Täällä on yksi jos toinen "macgyveri" käynyt tätä touhua ihmettelemässä kykenemättä ratkaisemaan pulmiani. Voisin siis olla iloinen, että sain nämä systeemit toimimaan ihan itse.
Myrtilla
02.11.2007 20:50:54 (muokattu 02.11.2007 20:52:24)

Tuoko siis auttoi? :O Tarkoitatko sitä pientä R nappulaa raidan vasemmassa reunassa? (track is armed for recording)
Kyllä mulla ainakin äänitetty raita kuuluu vaikka se R ois vielä päällä.

Niin mullakin ennen toimi, siksi en heti tätä kikkaa hokannutkaan. Nyt on jotenkin erilailla ehkä säädöt, minkä vuoksi mun on aina inaktivoitava juurikin tuo punainen R, kun haluan kuunnella.

Kuitenkin sain nyt pelittämään tämän hyvin tuon m-audionkin kanssa, sillä laitan synan aika kovalle, kuulokkeet siihen kiinni, ettei tule häätöä ja sitten johdan synan äänen vahvarin kautta kajareihin. En ole varma tuleeko siihen viivettä, mutta vaikuttaisi ettei tule. Pitää vielä tsekkailla. Pianon kanssa tämä oli paljon helpompaa.

Ei normaalit macgyverit taida ymmärtää jos eivät ole musasoftien/rautojen kanssa olleet tekemisissä :P
Ykskin näistä macgyvereistä, joka taisi olla ihan PC kaupassa töissä, väitti kiven kovaan että SoundBlasterin äänikortti on paras mahdollinen mihin tahansa käyttöön. Kaikki muu siitä kalliimpi on pelkkää ilmaa hinnassa :/

Juu ei näistä ota kyllä tolkkua, jos ei tarkkaan tiedä mitä tekee. Itseasiassa juurikin tänään tuli keskustelua tuosta SoundBlaster-äänikortista. Itsellä ei ole kokemusta moisesta, mutta epäilyttää äänitysten laatu. Osaatko sanoa minkä tasoisia äänityksiä sillä voi tehdä esim. jos vertailukohtana on m-audition?
lindo
02.11.2007 22:45:18
Niin mullakin ennen toimi, siksi en heti tätä kikkaa hokannutkaan. Nyt on jotenkin erilailla ehkä säädöt, minkä vuoksi mun on aina inaktivoitava juurikin tuo punainen R, kun haluan kuunnella.

En osa kyllä sanoa mistä tuo voisi johtua, mutta tsekkaa tää:
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/playrec.gif
Katso onko sulla samat tuossa.

Juu ei näistä ota kyllä tolkkua, jos ei tarkkaan tiedä mitä tekee. Itseasiassa juurikin tänään tuli keskustelua tuosta SoundBlaster-äänikortista. Itsellä ei ole kokemusta moisesta, mutta epäilyttää äänitysten laatu. Osaatko sanoa minkä tasoisia äänityksiä sillä voi tehdä esim. jos vertailukohtana on m-audition?

Joo, osaan sanoa sen verran että M-Audio tekee audio työskentelyyn tarkoitettuja kortteja ja SoundBlaster lähinnä pelaamiseen, ja elokuvien katseluun ... siis kuunteluun. Päättele siitä. ;)
SoundBlaster on kuulema parempi sentään kuin emon integroitu, mutta M-Audio on parempi audiokäyttöön. Eli älä nyt ainakaa SoundBlasteriin vaihda sitä M-Audiota, hehe.
Rok rok
Myrtilla
03.11.2007 15:17:07 (muokattu 03.11.2007 15:20:04)

En osa kyllä sanoa mistä tuo voisi johtua, mutta tsekkaa tää:
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/playrec.gif
Katso onko sulla samat tuossa.

Tuota nuin. Mulla on versio 2.0 joten ei edes enää ole settings vaan preferences ja saan siihen multitrack-alavalikon jossa ei ikävä kyllä ole edes mahdollisuuksia säätää noita.

Joo, osaan sanoa sen verran että M-Audio tekee audio työskentelyyn tarkoitettuja kortteja ja SoundBlaster lähinnä pelaamiseen, ja elokuvien katseluun ... siis kuunteluun. Päättele siitä. ;)
SoundBlaster on kuulema parempi sentään kuin emon integroitu, mutta M-Audio on parempi audiokäyttöön. Eli älä nyt ainakaa SoundBlasteriin vaihda sitä M-Audiota, hehe.

En missään nimessä ole vaihtamassa m-audiota Soundblasteriin, sillä tiedän toki m-audion olevan parempi ja siis oikeasti tarkoitettu äänittelyyn. Yritän vain nyt sitten hakea perusteluja, joilla saisin vakuutettua että jos tosissaan äänittelee materiaalia, niin ei kannattaisi käyttää soundblasteria. Se vain ei ole helppoa, kun minulla ei ole ilmeisiä todisteita, joilla voisin vakuuttavasti perustella miksi soundblasterilla ei äänitellä jos halutaan tehdä hyvää jälkeä eikä mitään kotiäänityksiä omaksi iloksi...
JPQ
03.11.2007 18:34:58

Soundblasterilla en omaksi iloksenikaan nauhittelisi ainakin sb live (creativen versio dell vai mikä kone valmistaja on tehnyt omansa joka ei täysin yhteensopiva no ei toimi mun ajurein täällä sellainen joten en osaa sanoa mitään siitä tosin ei ole korttiakaan mutta kuulemma ei toimi) värittää musta selvästi kohina ei oo ongelma niinkään ja sekin vielä että menee särölle saakutin helpolla.
lindo
05.11.2007 22:46:16
Tuota nuin. Mulla on versio 2.0 joten ei edes enää ole settings vaan preferences ja saan siihen multitrack-alavalikon jossa ei ikävä kyllä ole edes mahdollisuuksia säätää noita.

Jepulis ja mulla 1.5 ... mä kokeilin 2.0 demo versiota ja sen käyttis oli ryssitty niin persuteellisesti että suurin osa ajasta meni ihmettelyyn että missä mikäkin nappula tms on.
Auditionista on näköjään tullu jo kolmonenkin:
http://www.adobe.com/products/audition/
jossa kivat Intel Core Duo or compatible processor (SSE2-enabled processor required for AMD systems vaatimukset. Ei tarvii näköjään päivitellä ennen kuin ostaa uuden koneen. JA sitten kun meikä saa koneen päivitettyä niin nää softat tarviikin jo sellasen koneen jossa kaksi emolvyä joissa on 10 prossua ja 10 teraa muistia, haha.

Takaisin aiheeseen, eli kai ne sitten vaan vaihtoi siihen tollasen oudon systeemin. :/

En missään nimessä ole vaihtamassa m-audiota Soundblasteriin, sillä tiedän toki m-audion olevan parempi ja siis oikeasti tarkoitettu äänittelyyn. Yritän vain nyt sitten hakea perusteluja, joilla saisin vakuutettua että jos tosissaan äänittelee materiaalia, niin ei kannattaisi käyttää soundblasteria. Se vain ei ole helppoa, kun minulla ei ole ilmeisiä todisteita, joilla voisin vakuuttavasti perustella miksi soundblasterilla ei äänitellä jos halutaan tehdä hyvää jälkeä eikä mitään kotiäänityksiä omaksi iloksi...

Noita "hyviä" perusteluita pitää kysellä täältä joltain über äänittäjiltä
Rok rok
Myrtilla
06.11.2007 00:47:19

Soundblasterilla en omaksi iloksenikaan nauhittelisi ainakin sb live (creativen versio dell vai mikä kone valmistaja on tehnyt omansa joka ei täysin yhteensopiva no ei toimi mun ajurein täällä sellainen joten en osaa sanoa mitään siitä tosin ei ole korttiakaan mutta kuulemma ei toimi) värittää musta selvästi kohina ei oo ongelma niinkään ja sekin vielä että menee särölle saakutin helpolla.

Hyvä tietää :).
Myrtilla
06.11.2007 00:51:40 (muokattu 06.11.2007 00:52:12)

Jepulis ja mulla 1.5 ... mä kokeilin 2.0 demo versiota ja sen käyttis oli ryssitty niin persuteellisesti että suurin osa ajasta meni ihmettelyyn että missä mikäkin nappula tms on.
Auditionista on näköjään tullu jo kolmonenkin:
http://www.adobe.com/products/audition/
jossa kivat vaatimukset.

Juu melekosta ihmettelyä tämä on ollut ja olen kuullut muualtakin valituksia siitä, ettei tämä kehityskulku oikein miellytä entiseen tottuneita. Alkaa jo vähän mietityttää pitäisikö vielä kokeilla etsiä jotain simppelimpää ja toimivampaa softaa, kun eihän tässä uskalla tähän totutella, jos uudemmat versiotkin ovat entistä hankalampia käyttää.

Noita "hyviä" perusteluita pitää kysellä täältä joltain über äänittäjiltä

Kyl te olette ihan tarpeeksi yybereitä. Olen jo saanut vakuutettua näilläkin ;).
Chade Fallstar
06.11.2007 11:43:00
Mikä M-Audion äänikortti sulla on käytössä?

Tohon synan volume-hommaan vois olla ratkaisu siellä M-Audion ajurin säätöpaneelissa. Tässä koneessa ei oo M-Audion korttia mut sieltä hardware-settings tms. löytyy niitä voimakkuussäätöjä sisääntuloille.
Onhan sulla uusimmat ja oikeat ajurit käytössä sille kortille?
lindo
06.11.2007 22:23:09
Juu melekosta ihmettelyä tämä on ollut ja olen kuullut muualtakin valituksia siitä, ettei tämä kehityskulku oikein miellytä entiseen tottuneita. Alkaa jo vähän mietityttää pitäisikö vielä kokeilla etsiä jotain simppelimpää ja toimivampaa softaa, kun eihän tässä uskalla tähän totutella, jos uudemmat versiotkin ovat entistä hankalampia käyttää.

Musta tää Audition 1.5 on kyllä sieltä simppelimmästä päästä mutta olenkin käyttänyt periaatteessa samaa softaa jo Cool Edit Pro 1.1 versiosta asti. Adobehan osti Syntrilliumilta tuon softan, josta niiden vika versio oli 2.0

Kyl te olette ihan tarpeeksi yybereitä. Olen jo saanut vakuutettua näilläkin ;)

Kiitos vaan, mutta tarkoitin noita äänikortteihin enemmän perehtyneitä tyyppejä täällä :D
Rok rok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)