Alienseedx6x 30.10.2007 21:31:22 | |
---|
Eli tällänen kysymys että vedänkö kitarat kuivana narulle vai onko haittaa jos käytän äänityksissä säröjä, kaikua ym.ym? |
johanssen 31.10.2007 00:37:13 | |
---|
Millä ja miten? Ei vainaskaan...Järkeväähän se olis vetää kitarat narulle valmiiksi sillä soudilla, jolla haluaa...ja ne on sitte lähes tulkoon valmiina siellä. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Alienseedx6x 31.10.2007 01:04:04 | |
---|
Jep, niinhän minäkin ajattelin. Eli vehkeenä on spiderII, ja linjasta koneeseen, (asutaan kerrostalossa) ja hostina on Cubase sx2. Mut aattelin lähinnä että kumpi kyykyttää konetta pahemmin, ohjelman efektit vai vahvarin efektit, siellä kun sattuu olemaan parhaimmillaan 8 kepukka raitaa ja kaikilla on eri viiveet.. Kiitos ja kumarrus vastauksista! |
pirkko liimanaama 31.10.2007 01:32:07 | |
---|
Kai se on vähän makuasia,ite vedän kuivat.Tykkään ruuvailla noita soundeja jälkeenpäin kohilleen.Jos tulee katumapäälle ,ne voi vaan vaihtaa parempiin.Jos on valmiilla soundilla pistänyt narulle,kaikki pitää äänittää uudestaan tai vaan tyytyä niihin. |
johanssen 31.10.2007 01:46:28 | |
---|
kumpi kyykyttää konetta pahemmin, ohjelman efektit vai vahvarin efektit Vahvarin efektit ei kyykytä konetta lainkaan, mutta ohjelman efektit kyllä ja toisinaan ihan mukavasti. Jos on valmiilla soundilla pistänyt narulle,kaikki pitää äänittää uudestaan tai vaan tyytyä niihin Tässä pirkko on ihan oikeessa. Kuivaa on sitte helppo alkaa muokkaa mieleisekseen, jos ei oo ollu valmiina mieleistä soundia äänitettäessä. Tämä myös kätevää, jos on pluggarina mallintava vahvistin. Voi myös tietty tehä niin, että ottaa kuivana sisään ja lisää siihen send (tai vastaava) raidalla vasta pluginin, jolloin soitto kuuluu efekteineen, mutta äänitettävä kitara tulee cleanina sisään. Ite käytän usein tätä, sillä soittaa kuivana, jos on tarkoitus lopuksi olla ihan muuta, on melko toivotonta. Mutta mie vaan puuhastelen... asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Alienseedx6x 31.10.2007 01:53:36 | |
---|
Tuotapa en oo tajunnut aikasemmin. Koska rumpueditoria käytän, niin vähän samoja vaikeuksi on ollut. Valmista soundia on kyllä ikävä/paha lähtä ruuvaamaan mihinkään suuntaan. Aina ei oo soundit natsannu yksyhteen noiden rumpujen kanssa.. Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?? |
johanssen 31.10.2007 02:29:23 | |
---|
Se just siinä on, että kokonaisuudessa ei välttämättä toimikkaan se soundi, joka yksistään kuulostaan niin fuckin' makeelta...pittää vaan malttaa kokeilla ja hieroa...ja tässä vaiheessa tietysti helpottaa, jos soudia pääsee vapaammin muokkaamaan. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Alienseedx6x 31.10.2007 03:50:38 (muokattu 31.10.2007 04:12:23) | |
---|
Osaisitko kertoa että miten ton monitorin viiveen saa pois vai saako mitenkään? Änärinä sb live platinum,(kohta päivitellään). Koitin säädellä noita buffereita, mut niistähän ei tapahtunu yhtikäs mitään.. cleanina on aika ankee soittaa tuhtia säröä sisään kun ei se anna mitään anteeks.. Vaihoin noi asio4all ajurit, nyt laski latenssi mut pörisee älyttömästi.. Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?? |
johanssen 31.10.2007 21:37:15 | |
---|
Kyllä se lähtee tosta latenssin säätämisestä. Koita ettii pienin arvo, jolla pörinät pysyy poissa, mutta pysyy vielä viive hallinnassa. Saattaa olla mahotonkin yhtälö... Tähän ongelmaan tulee varmaan apu, kun päivität äänikorttis paremmin musahommiin sopivaan. Riittäähän sulla koneessa potku? Puhtaana on joo tosi ankee vetää säröä. Kokeile tota lähetys kikkaa, josta puhuin tuolla aikaisemmin. Onnistuu varmasti myös cubasessa, jota en kyllä tunne, sillä ite käytän FL:ää. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Johann Onn 31.10.2007 21:54:36 | |
---|
Meikäläinen on tottunut soittamaan "SBLive ja latenssia" tavalla, ett tekee näin, vaikkei tarttis enää: Jonkin naksuttamaan taustalle (metronomi / rummut / jne.). -> Soita kitara. Toista, mutta soita taas pelkkään taustaan, kuulematta sitä jo soitettua. Toista uudestaan kaikkien soittimien kanssa. => Jos noissa on sitten viivettä, se on kaikissa sama. Miten saa noi kohdalleen eli "paljonkos latenssia on ?". Hmmmm. Yks tapa vois olla äänittää "mitä kuulet" (= What U Hear) avulla, sitä naksutusta (metronomia vaikka). Sen pitäis tulla sinne samalla viivellä, kuin kaikki muukin. Sitten liikuttaa sen kohdalleen, originaalin kanssa. Ja siirtää kaikkea muutakin saman verran. Ainakin teoriassa, siis. |
johanssen 31.10.2007 23:04:33 | |
---|
Ainakin teoriassa, siis Meneehän se kait noinkin, mutta on se vitunmoista säätämistä. Sen verran kannattaa sijottaa, että pysyy pääosassa tärkein eli ite soittaminen ja jää sitte sivuosaan toi fuckin' säätö puoli. Valitettavasti sitä vaan on aina näiden koneiden kanssa jonkun verran riesana. Kyllä se neliraiturimankalla joskus silloin ennenmuinoin kävi kätevästi...vitsi,vitsi! Ihan hyväthän nää nykyset pelit on ja jokanen saa koota sellasen paKetin kun haluaa ja on varaa. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Alienseedx6x 01.11.2007 00:13:53 (muokattu 01.11.2007 00:16:09) | |
---|
Meneehän se kait noinkin, mutta on se vitunmoista säätämistä. Sen verran kannattaa sijottaa, että pysyy pääosassa tärkein eli ite soittaminen ja jää sitte sivuosaan toi fuckin' säätö puoli. Valitettavasti sitä vaan on aina näiden koneiden kanssa jonkun verran riesana. Ensinnäkin kiitokset vinkeistä, nyt pelittää! Toi on tosi homma että nyt kun on niin helppo asentaa kaikki mahdolliset ohjelmat ym. härpättimet, nii jotenki tuntuu et jengi on seonnu just noihin potikoiden ruuvailuihin. Eli itse soittaminen jää sinne taka-alalle kun niitä potikoita on niin kiva pyöritellä.. Tuloksena yleensä jotain aivan mieletöntä paskaa, mistä ei aina saa edes mitään tolkkua. Ennen jos soitti sen 5 tuntia päivässä ni nyt ns. makkarimuusikot soittaa sen 20 min, ja ruuvaa 4h40min.. Eli ei paljon järkeä. Itelläni menee usein hermot jo pelkän rumpuraidan tekemiseen eli siks tän topicin aloitinkin, ja hyötynähän oli että ylläoleva kaveri yksinkertaisti mun hommaa älyttömästi neuvomalla vielä keskellä yötä miten noi skitat ja bassot saa fiksusti sinne koneelle, eli tuhannesti kiitoksia! Toi toisen kaverin vinkki menis kyllä jo sinne nussimisen puolelle, kauan menee yhden raidan kohdalleen säätelyyn tehokasta soittoaikaa?? Ei siinä, kiitos sullekin vinkistä, mut luulen että toi ei ole mun juttu. Joillekkin se sopii, toisille ei. Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?? |
...kauan menee yhden raidan kohdalleen säätelyyn tehokasta soittoaikaa ? No kun se lähtökohta voi olla näin monimutkainen... http://i83.photobucket.com/albums/j302/Johann_Onn/Yks_yhteen.jpg ...niin tuntejahan siinä menee. Vai olikos ne sekunteja ?. Softista kyllä löytyy (esim. Reaper) "Auto adjust for Redording Latency" optio, joka kai tekee lähinnä saman. |