Aihe: Gibson / Epiphone Boneyard Joe Perry LP
1 2 3
pekurides
08.06.2007 00:37:34

Nimettömyys. Sehän on hyvä huudella parin läänin päähän nimettömästi jos ei mielipiteet satu yksiin. Pitäisi olla naamatapaamisia näille pahimmille näppiksensoittajille niin saisivat keskinäiset asiansa ratkottua ja tulisi ehkä jotain hedelmällistä keskusteluakin.

Olipas OT:tä taas...

..tai sitten toiset on vaan eri mieltä joka asiasta:)
(ja saavat siitä kiksejä?)

Saahan sitä väitellä mutta pitäisi muitakin kunnioittaa ettei mene överiksi.
Tunteella päin vittua.
bfoc
08.06.2007 10:56:05
..tai sitten toiset on vaan eri mieltä joka asiasta:)
(ja saavat siitä kiksejä?)

Saahan sitä väitellä mutta pitäisi muitakin kunnioittaa ettei mene överiksi.

No se käy vaan muille tylsäksi jo samat tyypit on joka asiasta keskenään eri mieltä noin niinku kiksejen takia ja menevät tietty aina henkilökohtaisuuksiin. Periaatten vuoksi lauotaan mitä tahansa idioottimaisuuksia että saadaan riita aikaiseksi (nyt en tarkemmin listaa mitään kommentteja ettei tule tappelua)

Naamatapaamisella ko henkilöt voisivat huomata että siellä eetterin toisessa päässäkin on ihan ajatteleva ihminen. Mielipiteiden kertomisessahan ei sinänsä olekkaan mitään vikaa. Jos tällä palstalla pyörittäis pelkkien faktojen varassa, voisi keskustelu olla aika rajattua.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
weelie
08.06.2007 12:53:55
Mäkin olen tuota mallia fundeerannut, mutta kun tuo Epiluuri-merkki arveluttaa. Siis kaulan mallin vuoksi, monet Epiluurit kun on tuntuneet mun käsissä aivan kauheilta, sellainen kapea ja syvä pesismailanpuolikas-kaula. Itse kun enemmän pidän levestä ja ohkaisesta.

Niin jotta siksi en ole vakavasti harkinnut kun en ole päässyt kokeilemaan.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Paby
08.06.2007 13:23:01
Mäkin olen tuota mallia fundeerannut, mutta kun tuo Epiluuri-merkki arveluttaa. Siis kaulan mallin vuoksi, monet Epiluurit kun on tuntuneet mun käsissä aivan kauheilta, sellainen kapea ja syvä pesismailanpuolikas-kaula. Itse kun enemmän pidän levestä ja ohkaisesta.

Mulla oli tommonen epin bone ja tuossa oli erittäin osuvasti kuvailtu sen kaulaa. En vois paremmin kiteyttää sitä profiilia. Kapea ja syvä, huonosti muotoiltu pesismaila. Lisäksi se mattapinta oli tosi onneton. Kiillottui pidemmän päälle käytössä kiiltäväksi ja oli sitten rasvaisen tuntoinen. Olishan sen voinut hoitaa uusiksi tai jotain, mutta kun kitara ei lähes vuoden soittelun jälkeen herättänyt mitään tunteita niin lihoiksi meni. Eli myin eteenpäin.

Mikit oli tosin kivan oloiset. Mutta kaula burstbucker on reverse phase joten väliasennon saundi on semmonen nasaali. Puhtailla se oli kiva saundi, mutta säröillä se "wah päällä" saundi alko pitemmän päälle rasittaa. Ja itse tykkään soitella väliasennossa joten ei se oikein toiminut. Harmi vaan kun se bb2 kaulamikki saundi oli muuten melko hunajaa. Hieno mikki. BB3 tallassa ei hirveenä herättäny tunteita, ihan ok. Turhan kimakka ja kuuma (menee ruvelle) puhtailla soitellessa.

Kansi siinä oli todella mageen näköinen, parempi kuin missään muussa epin bonessa mitä olen nähnyt. Mutta se kannen vaahteraviilu oli ohuttakin ohuempi. Mutta kansipuu oli sentään mahonkia, eikä leppää.

Eipä sitä kitaraa ole ikävä tullut. Suht halvalla sain ja melkein samaan hintaa meni kiertoon. Kalliilla en tuota ostais. Ehkä joku toinen tykkää epin bonesta enemmän, minä en tykännyt.
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
pekurides
09.06.2007 01:09:42

Minua hiukan ihmetyttää kun jotkut mollaavat epiphonea sen lavan muodon takia!

Katsokaa nyt oikeasti Gibsonin lapaa!
Jos epåiphone olisi säilynyt laatumerkkinä ja gibson sortunut idän halpatuotantoon niin täälläkin porukalla naureskeltaisiin miten köyhä lapa gibsonissa on ja epiphone tylikäsklassikko:)

Taitaapi enempi puhua mielikuvat kuin estetiikka.

Ennyt epiphonea sen enempi nostele mutta kun kaulan profiilista oli puhetta niin mikäs se on yksi maailman legendaarisempia kitaroita kuin staratocaster ja sen kaulaprofiilia kukaan ei uskalla haukkua vaikka ehkä ainakin omasta mielestäni ehkä yksi surkeimpia mitä löytyy! juurikin se alkuperäinen appelsiininpuolikas:)

Tosin tämäkin ihan henk.koht. makuasioita:) vaikka hiukan tabuja ravistelinkin.
Tunteella päin vittua.
Paby
09.06.2007 01:20:53
Tosin tämäkin ihan henk.koht. makuasioita:) vaikka hiukan tabuja ravistelinkin.

Jos sulla on semmonen kapea ja syvä käsi? Siihenhän passaa sen muotoinen sitten vallan mainiosti. Oma räpylä on lähempänä leveää ja lättänää. Semmonen vesinokkaeläimen kuonon muotoinen. Pitänee veistää kaulat ite, ei oikein mikään yleinen muoto sovi. Onhan noita jalkamaakareita jotka tekee kengät jalanmuotin mukaan, ehkä samaa vois soveltaa kitaroihin?

Kuka täällä epin lapaa on haukkunut? Sehän on vallan nätti. Varsinki se vielä muhkumpi. Niinku Sheratoneissa. Nam. 8)
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
bfoc
09.06.2007 11:56:34
Minua hiukan ihmetyttää kun jotkut mollaavat epiphonea sen lavan muodon takia!

Jos se kitaramerkin valinta kulminoituu lavan muotoon on asiat jo aika huonosti. Jotenkin kuvittelisi että soitettavuus sunmuu on niitä tärkeitä asioita ja lavan muoto ja hardwaren väri on enempi Tropic-tyttöjen hommia.

Mutta jos joku julkisen gallupin pistää maailman rumimmasta lavasta, mutta on hyvä ehdokas. Kaikki muut onkin ihan jees.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
letthekidout
31.10.2007 14:26:08

No nyt tässä 3vko sitten ostin Epiphonen ko. kitaran. Sokkona ostin, kun ei noita missään pyöri, mutta pienen säädön jälkeen voin todeta että onneksi ostin.

Ensinäkin hyvän tuntuinen, ei poikkea ihan hirveästi normi Gibson LP:sta. On jopa parempi kuin jotkut epäonnistuneet sorvaukset mitä vastaan on tullut ja soundi on melko iso ja miellyttää minua.

Kolmella keikalla olen tuota käyttänyt oston jälkeen mikä kertoo minun kohdallani siitä että on oikeasti käyttökelpoinen soitin. Normaalisti soitan laatu PRS:llä tai Jemillä. Näistä tämä poikkeaa tosin soundillisesti ja tuntumalta luonnollisesti, (siksi kai eri kitaroita ostetaan, jee).

Lisäksi ulkonäkö on cool! =) ..ja tämähän on Joe Perry malli! =)

Tämä on ensimmäinen Epi minkä omistan, joten Tokai mallisia LP:a omistaneena tämä on kyllä laadukkaampi ja lähempänä Gibsonia kun yksikään Tokai. Virekin pysyy jopa G kielessä suureksi yllätykseksi ihan hyvin. Yläsatula on tietysti jo silminnähden laadukkaampi.

Gibson olisi Gibson tietysti, mutta hintaa 5000e.. jeejee, sitä ei sitten raaskisi pitää kun kotona vitriinissä samalla masturboiden sitä katsellessaan =D

Mutta me happy, kerrankin "halpis" soitin joka täyttää kaikki kriteerit hyvin.
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
WinterMad
31.10.2007 15:22:15
No nyt tässä 3vko sitten ostin Epiphonen ko. kitaran. Sokkona ostin, kun ei noita missään pyöri, mutta pienen säädön jälkeen voin todeta että onneksi ostin.

Ensinäkin hyvän tuntuinen, ei poikkea ihan hirveästi normi Gibson LP:sta. On jopa parempi kuin jotkut epäonnistuneet sorvaukset mitä vastaan on tullut ja soundi on melko iso ja miellyttää minua.

Kolmella keikalla olen tuota käyttänyt oston jälkeen mikä kertoo minun kohdallani siitä että on oikeasti käyttökelpoinen soitin. Normaalisti soitan laatu PRS:llä tai Jemillä. Näistä tämä poikkeaa tosin soundillisesti ja tuntumalta luonnollisesti, (siksi kai eri kitaroita ostetaan, jee).

Lisäksi ulkonäkö on cool! =) ..ja tämähän on Joe Perry malli! =)

Tämä on ensimmäinen Epi minkä omistan, joten Tokai mallisia LP:a omistaneena tämä on kyllä laadukkaampi ja lähempänä Gibsonia kun yksikään Tokai. Virekin pysyy jopa G kielessä suureksi yllätykseksi ihan hyvin. Yläsatula on tietysti jo silminnähden laadukkaampi.

Gibson olisi Gibson tietysti, mutta hintaa 5000e.. jeejee, sitä ei sitten raaskisi pitää kun kotona vitriinissä samalla masturboiden sitä katsellessaan =D

Mutta me happy, kerrankin "halpis" soitin joka täyttää kaikki kriteerit hyvin.

Sullekko mun Boneyard meni? :) Hyvä juttu että kelpasi.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
mattim
31.10.2007 17:42:11

Mitä materiaalia tuon Boneyardin yläsatula on ?

Matti
fox
31.10.2007 18:21:55

Mitä materiaalia tuon Boneyardin yläsatula on ?
Matti

Eiköpä tuo coriania liene? Kyllä ne luusatulat nykypäivänä on sen verran harvassa, syystä että se ihan oikea luu on tarkoin valkattava (ei kaikki luu ole tasalaatuista) ja, koko lailla pahempaa työstettävää kuin tuollanen "synteettinen "luu"". Soitinrakentajat ja customshop-kaverit voi sitte käyttääkin aitoa luuta, kun se ajankäyttö on väljempää kuin suuremmissa sarjoissa tehtävillä kitaroilla.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
01.11.2007 00:13:07

Eiks tässä juurikin ollut messinkinen satula? vai muistinko ihan väärin.... ?

Kyl siinä Epiphöönin Boneyardissa, jota mä oon kattellu, oli ihan normi "valkonen" satula.. jota siis epäilen corianiks tai vastaavaks "normaaliksi" satula-aineeks..
pekurides
01.11.2007 00:18:28

Kyl siinä Epiphöönin Boneyardissa, jota mä oon kattellu, oli ihan normi "valkonen" satula.. jota siis epäilen corianiks tai vastaavaks "normaaliksi" satula-aineeks..

ookko ihan varma että tehdas satula kiinni?
mulla tosi vahva mutu messinkisatulasta vai olisiko se ollut sitten joku toinen signaturemalli..... joku missä oli liekkiväritys?
Tunteella päin vittua.
Joees
01.11.2007 00:21:29 (muokattu 01.11.2007 00:24:14)
mulla tosi vahva mutu messinkisatulasta vai olisiko se ollut sitten joku toinen signaturemalli..... joku missä oli liekkiväritys?

Muistaakseni ainakin John Sykesin kepakossa on messinkisatula. Tämäkin menee sitten kategoriaan: muistaakseni.

E: Ja ainakaan G:n Boneyardissa ei oo messinkisatulaa. Joten tuskimpa sitä on Epissäkään.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
fox
01.11.2007 00:23:57

Toki voin väärässäkin olla, mutta niin tuos oli.. Messinkinen satulahan on tosi hyvä, ettensanois suorastaan ihuna.. Ainoostaan tuo Ibaneesin "half & half" satula (puolikas messinkiä, puolikas luuta) tuolta 70-luvun loppupuolelta vetää vertoja.. ;)

Mutta, kuten sanottua, ei siin mitään, voin hyvinkin olla väärässä.. aina välillä oon.. Ne on kokonaan eri sällit jotka ei koskaan ole. ;)
fox
01.11.2007 00:25:48

Muistaakseni ainakin John Sykesin kepakossa on messinkisatula. Tämäkin menee sitten kategoriaan: muistaakseni.

Messinkiä tulee teidän kannattaa! (palaa tuolle ihunalle "messinkiajalle") Aattelepa: helkkyvät ylä-äänekset, liukas satula! Ei katkea eikä halkea! Sustainia lisempää! 8)
Joees
01.11.2007 00:28:19
Messinkiä tulee teidän kannattaa! (palaa tuolle ihunalle "messinkiajalle") Aattelepa: helkkyvät ylä-äänekset, liukas satula! Ei katkea eikä halkea! Sustainia lisempää! 8)

En oo kyllä kitaraa soittanut jossa olis ollut messinkinen satula. Sen sijaan kitaroilla joissa on ollut messingistä tehty talla/tallapalat olen soitellut. Ja yhden omistankin. Se kyllä teki varsin kivaa soundille! Voisi joskus kokeilla satulaakin jos moisen kepakon jostain löytäs.
Hello punks!
fox
01.11.2007 00:35:03

En oo kyllä kitaraa soittanut jossa olis ollut messinkinen satula. Sen sijaan kitaroilla joissa on ollut messingistä tehty talla/tallapalat olen soitellut. Ja yhden omistankin. Se kyllä teki varsin kivaa soundille! Voisi joskus kokeilla satulaakin jos moisen kepakon jostain löytäs.

Oi hitto, sun täytys joskus tehdä ekskursio Lehmolle, vaikka Lahti-kaupungin reissun yhteydessä.. Mulla on noita japski-vitnakehelmiä joissa on messinkisatula, ja toki sitte Iba Artisteissa on noita "puolet ja puolet"-satuloita.
Tuota ihmettelen muuten, kun luin tuota alotusta, että mitä tuossa nyt on vikaa, tuos minun aikasemmassa lausunnossa, eli alotusta seuraavassa, kun ei oikein tällä koulutuksella käsitä...
Joees
01.11.2007 00:41:36
Oi hitto, sun täytys joskus tehdä ekskursio Lehmolle, vaikka Lahti-kaupungin reissun yhteydessä.. Mulla on noita japski-vitnakehelmiä joissa on messinkisatula, ja toki sitte Iba Artisteissa on noita "puolet ja puolet"-satuloita.
Tuota ihmettelen muuten, kun luin tuota alotusta, että mitä tuossa nyt on vikaa, tuos minun aikasemmassa lausunnossa, eli alotusta seuraavassa, kun ei oikein tällä koulutuksella käsitä...

Täytyypä joskus tosiaan moinen reissu tehdä kunhan on vaan sopivasti vapaata ja sinnekin päin passaa.

Minen ainakaan löytänyt mitään vikaa siitä lauseesta?
Hello punks!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)