qwerty- 31.10.2007 18:32:33 (muokattu 31.10.2007 18:38:22) | |
---|
Olen täällä ja muualla kattonu että DR:n kielet on laadukkaita/kalliita yms. no, nyt vaihdoin kitaraani DR 011" kielisetin. Kiristin ne normivireeseen, sitten säädin jotain tallaa ja muuta.. Päätin jostainsyystä löysentää kielet ja naps, ohuin poikki satula-viritystappi väliltä. Olin siis löysäämässä kieltä! Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy kun pitää kieliä vaihtaa useammin kuin sukkia >:( Ei hirveesti iskeny laadullaan noi DR kielet!! mistä #(/%= johtuu että ne noin vaan katkeilee? EDIT: ^Täytyy jonnekin purkaa tunteet... >:{ |
oiva tumpeloinen 31.10.2007 18:34:20 | |
---|
Eli kaikki valmistajan kielet ovat huonoja, jos siellä yksi viallinen eksyy mukaan? Kaikilla valmistajilla niitä kuitenkin joskus löytyy. Soita myyjälle ja kiroa sille sitä, niin etköhän saa uuden kielen tilalle. |
Painajaismainen 31.10.2007 18:35:15 (muokattu 31.10.2007 18:36:52) | |
---|
Olen täällä ja muualla kattonu että DR:n kielet on laadukkaita/kalliita yms. no, nyt vaihdoin kitaraani DR 011" kielisetin. Kiristin ne normivireeseen, sitten säädin jotain tallaa ja muuta.. Päätin jostainsyystä löysentää kielet ja naps, ohuin poikki satula-viritystappi väliltä. Olin siis löysäämässä kieltä! Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy kun pitää kieliä vaihtaa useammin kuin sukkia >:( Ei hirveesti iskeny laadullaan noi DR kielet!! mistä #(/%= johtuu että ne noin vaan katkeilee? Monesko DR-setti sinulla? Kaikkiko käyttämäsi DR:ät ovat olleet paskoja? Aina on olemassa huonoja kappaleita, ei se DR siinä paketin kyljessä tarkoita sitä että ne kestävät ikuisesti ja ovat katkeamattomia. Edit. Krotusvriheitä. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjän mokoma" - ötzi |
--Tomppa-- 31.10.2007 18:38:25 | |
---|
Olen täällä ja muualla kattonu että DR:n kielet on laadukkaita/kalliita yms. no, nyt vaihdoin kitaraani DR 011" kielisetin. Kiristin ne normivireeseen, sitten säädin jotain tallaa ja muuta.. Päätin jostainsyystä löysentää kielet ja naps, ohuin poikki satula-viritystappi väliltä. Olin siis löysäämässä kieltä! Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy kun pitää kieliä vaihtaa useammin kuin sukkia >:( Ei hirveesti iskeny laadullaan noi DR kielet!! mistä #(/%= johtuu että ne noin vaan katkeilee? Jaa'a, ehkä kyseessä oli viallinen yksilö tai kitarassa joku terävä särmä. Mä oon kuitenki kuullu/lukenu et noita kieliä ei sais kauheen nopeestii kiristää eikä löystää, koska sillon ne jännite-erot muuttuu liika nopeasti, jollon voipi kieli katketa. Up to Eleven!! |
Olen täällä ja muualla kattonu että DR:n kielet on laadukkaita/kalliita yms. no, nyt vaihdoin kitaraani DR 011" kielisetin. Kiristin ne normivireeseen, sitten säädin jotain tallaa ja muuta.. Päätin jostainsyystä löysentää kielet ja naps, ohuin poikki satula-viritystappi väliltä. Olin siis löysäämässä kieltä! Alkaa pikkuhiljaa palaa käpy kun pitää kieliä vaihtaa useammin kuin sukkia >:( Ei hirveesti iskeny laadullaan noi DR kielet!! mistä #(/%= johtuu että ne noin vaan katkeilee? EDIT: ^Täytyy jonnekin purkaa tunteet... >:{ No voi voi.. Itsellänihän ei ole yksikään DR:n kieli katkennut normaalikäytössä(floikkaa riuhtoessa kylläkin), joten olisiko vika mahdollisesti yhdessä huonossa yksilössä, kitarassa tai kenties virittäjässä itsessään? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Johann Onn 31.10.2007 19:17:00 | |
---|
...olisiko vika mahdollisesti... liian "ahtaassa" satulaurassa ? Asfalttiviidakon vanha sanonta "lyijykynää satulaan", voi ehkä auttaa. |
rytilahti 31.10.2007 20:21:34 | |
---|
DR kielet muka hyviä! On on. Kyllä mulla kestää hienosti ja soi kauniisti. Olisiko kerran tosin jossain paketissa ollut "kuollut" ala-e joka ei vaan soinut sitten yhtään. En tiedä mikä oli vikana siinä.. Välillä toki napsuu poikki mut se kuuluu asiaan. Palaa siihen vanhaan merkkiin jos se oli ok. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
pulliha 31.10.2007 21:15:08 | |
---|
Oon kyllä lukenut/kuullut useemminkin että tolla DR:llä on enemmänkin "maanantai versioita". Eli monet setit on kuolleita tai katkeilee helposti, Ittellä ei kyl oo kokemusta... Ernie Ball ;) Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
-AjA- 31.10.2007 21:53:04 | |
---|
Omalla kahden setin DR-kokemuksella on paha mennä mitään lopullista tuomiota antamaan, mutta molemmista seteistä ohuin E katkes muutaman bendin jälkeen. Molemmat kielet katkesivat vieläpä sieltä ihan juuresta (tallan sisällä olevasta pätkästä). Millään muulla kielimerkillä ei oo käyny vastaavaa. Itse asiassa en edes muista, milloin viimeks olis joku kieli katkennu ylipäätään ihan vaan soittamalla. Mainittakoon vielä, että ostin molemmat setit samalla kertaa. Saattoivat hyvin siis olla samasta (viallisesta?) erästä. I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
Estranged 31.10.2007 21:57:02 | |
---|
Itse olen DR:ää käyttäny jo aika kauan ja eipä ole kieliä poikki mennyt, tosin kerran tallan kohdalta paksusta e-kielestä lähti purkautumaan se punottu päälimmäinen osa, mutta olivat kyllä jo aika kauan olleet kepissä. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
M Hossa 31.10.2007 22:13:33 (muokattu 31.10.2007 22:14:32) | |
---|
No ittelläkin pitkästä aikaa pamahti D-kieli...ja merkki: DR pure blues. Ei kiitos. No more. Eikä ole eka kerta kun alkukarsinnoissa luovutetaan. Paskat kielet. |
apenaattori 31.10.2007 22:15:27 | |
---|
Itselläni ovat DR:n Pure Bluesit toimineet moitteitta. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
pekurides 31.10.2007 22:15:44 | |
---|
ei ole tännekkään muistaakseni juuri ollenkaan sattunut niitä "maanantai" settejä vaikka olen käyttänyt DR kieliä yli 10v. hyvää tuuria varmaan... Tunteella päin vittua. |
Focke Wulf 31.10.2007 22:21:23 | |
---|
ettei vaan olis kumminki väännetty väärää suuntaa... Life is hard, then u die |
Werde 31.10.2007 22:24:55 (muokattu 31.10.2007 22:26:42) | |
---|
Mun kokemuksen mukaan todella heppaisia kieliä. Epätasalaatuisia ja nopeasti kuluvia. Käyttäkää ihmiset Elixirejä, ne toimii.. ja uudet tuntuukin jo samalta kun muut kielet. Dead men tell no tales. |
hullu_ukko 31.10.2007 22:26:33 (muokattu 31.10.2007 22:26:50) | |
---|
Mun kokemuksen mukaan todella heppaisia kieliä. Epätasalaatuisia ja nopeasti kuluvia. Käyttäkää ihmiset Elixirejä, ne toimii.. ja uudet tuntuukin jos samalta kun muut kielet. Onko Elixirillä ~0.60-paksuisia irtokieliä? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Diablero 31.10.2007 22:29:53 | |
---|
Ite oon kans ostellu pari kertaa DR:iä ja samat on käyny. En sitte tiedä onko sattunu susia kohdalle mutta en kyllä enää lähde noita ostamaan. "paskojen" d'addojen kanssa soittelen aina vaan vaikka niitå haukutaan pirkaksi |
mungiisi 31.10.2007 22:32:15 | |
---|
Eikös DR:t ole näitä käsinpunottuja kieliä? Muistan kun kitaraopettajani opasti minua etten ostaisi DR:iä, koska ne ovat käsinpunottuja ja niissä saattaa saman paksuisten settien jännitteet vaihdella aina pikkuisen ja tällöin joutuu säätöjä vaihtamaan aina kun laittaa uuden setin. D'addariot, Ernie Ballit ja GHS:t tulivat samalta tehtaalta (muistaakseni?) ja nämä ovat koneiden punomia, joten jännitteiden pitäisi olla samoja joten säätöjä ei kauheasti tarvitse ronkkia. Näin muistelisin... Stupid Flanders... |
M Hossa 31.10.2007 22:35:14 | |
---|
Juuh, se vähän vaihtelee kuka ne on punonut DR:llä, mutta muistaakseni Jack ja aineskin Ken punoo tosin hyvin. |
Werde 31.10.2007 22:35:29 | |
---|
Onko Elixirillä ~0.60-paksuisia irtokieliä? Ei, ongelma Elixireillä on sopivien kielten puute mikäli ei halua käyttää 068-paksuista B:hen ja alemmas viritettäessä. Elixirin 052-irtokieli on niin jäykkä, että sen voi huoletta virittää C:hen asti. Tuohon väliin ei ole valikoimaa ainakaan minun sormiini osunut. Dead men tell no tales. |