Aihe: Telecaster
1 2 3 4 546 47 48 49 50122 123 124 125 126
fox
22.10.2007 14:20:05

Tuo on kyllä erittäin hyvä. Mulla oli moinen japsi. Tyhmyyksissäni menin luopumaan. Oon katunut siitä luopumista jo nelisen vuotta. :-/

Oon tuollasia Custoomiä nelisen kappaletta modannu siten, että etumikki uudisjohdotettu, että saa tri-soundin siitä ja tallaan oon kahteen pistäny SD:n Lil' -59:n nostopotikka-puolituksella. Hyvejä peliä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
masterhat
22.10.2007 14:23:46
gas senkus kasvaa. kiitokset vinkeistä ja ei muuta kun kitarametsälle
Snails against humanity
mos6581
30.10.2007 17:24:51
Olisko telemiehillä tietoa löytyskö suomesta tahi euroopasta mistään fenderin pat.pend stampilla varustettua vintagetallaa? Eli http://www.musiciansfriend.com/prod … intage-Tele-Bridge-Plate?sku=361323 tuo halpisläpyskä olis hakusessa, ei se missä lukee vaan horisontaalisesti fender. Ei tarvetta tallapaloille.
Ahokkis
30.10.2007 17:40:49
Onko kellään kokemuksia nuista JD:n thinline teleistä? Kiinostais kovasti, kun jotkut kyseistä merkkiä hehkuttaa kovasti täällä.
SOITTAKAA PARA....tiisi..
Joees
30.10.2007 17:46:01
Olisko telemiehillä tietoa löytyskö suomesta tahi euroopasta mistään fenderin pat.pend stampilla varustettua vintagetallaa? Eli http://www.musiciansfriend.com/prod … intage-Tele-Bridge-Plate?sku=361323 tuo halpisläpyskä olis hakusessa, ei se missä lukee vaan horisontaalisesti fender. Ei tarvetta tallapaloille.

Mulla on moinen laatikossa. Siinä on lisäksi vielä sarjanumero tai joku vastaava tuon pat.pend-tekstin alla. Tallapalatkin on kiinni. En tosin tiiä raaskiiko luopua.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Kivijalka
30.10.2007 21:13:35
Nyt kun kerran Telejen osia metsästetään niin olisiko jollakulla ylimääräisenä Telen humbucker-aukkoinen pleksi? Tietenkin aito Fender.
LaMotta
31.10.2007 00:24:11

Tein aiemmin kysymäni telen mikkien sarjaan kytkennän itse, on se aivan toimiva soundiltaan.

Keskiääntä ja gainia tulee melkoisesti. Muistuttaa hiukan PRSn rotateswitchin 3 asentoa, mutta on muistaakseni hiukan kirkkaampi.

Säröllä irtoaa aika rouhee soundi.
"Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo."
juici
02.11.2007 16:19:20

Nyt saapui talouteeni Tokai ATE-50 Butterscotch värityksellä. Viimeistely kohdillaan.

Ai, pitäiskö olla se ekat kolme kuukautta hiljaa ja tulla vasta sitten hehkuttamaan? Ehkä parempi niin.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
VJP
03.11.2007 00:38:06 (muokattu 03.11.2007 00:39:46)
Minulla on rakenteilla thinline-tyylinen Telecaster, joka tulee olemaan ensimmäinen Telecasterini. Rungon teen kokonaan lepästä, ja kaula on vaahteraa vaahteraotelaudalla. Melko kärsimättömänä odotan sitä, että pääsen soittelemaan ensimmäisiä sointuja ja ihmettelemään soundeja. Tarvitsen kuitenkin hieman näkemyksiä thinline-telen mikkivalintoihin. Haluan molempien mikrofonien olevan yksikelaisia, sillä humbucker-kitaran omistan jo. Soundit saisivat olla melko perinteisiä tele-soundeja 60- ja 70-luvun rokin saralla. Paljon yli sataa euroa en pysty mikeistä maksamaan, mutta eihän se Telecaster ikinä mikään kallis hifi-kitara ole ollut.

Edittiä:
http://www.thomann.de/fi/fender_51_nocaster_pickup_set.htm

Näistä luulisi löytyvän perinteinen tele-soundi.
Mäci
03.11.2007 13:35:35
Edittiä:
http://www.thomann.de/fi/fender_51_nocaster_pickup_set.htm

Näistä luulisi löytyvän perinteinen tele-soundi.

Nocasterit on hyvät.Mulla oli Standardissa ne ja hyvältä soundasivat,just niikuin Telen kuuluukin.
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
Rokkilasse
03.11.2007 14:07:36

Sain omaan Fenkun custom noiseless teleen uuden elektroniikan ja 4-asentoisen kytkimen Liljeströmiltä. 4- asento kytkee mikit sarjaan eli humppariksi. Pidän itse eniten tästä asennosta. Suosittelen lämpimästi modaamaan Telen tälläiseksi. Laajenee saundimaailma erittäin paljon. Lisäksi uusi elektroniikka ja toneen kytketty konkka laajentaa tonen sävyä ja taajuutta todella paljon. Nyt se toimiin niinkuin pitää eikä on/off meiningillä. Anderssilta saa myös muut säädöt kohdilleen,

Liljestromguitars.com
arinatie/Pitsku
Are you gonna go my way?
Kivijalka
03.11.2007 14:25:33
Sain omaan Fenkun custom noiseless teleen uuden elektroniikan ja 4-asentoisen kytkimen Liljeströmiltä. 4- asento kytkee mikit sarjaan eli humppariksi. Pidän itse eniten tästä asennosta. Suosittelen lämpimästi modaamaan Telen tälläiseksi. Laajenee saundimaailma erittäin paljon. Lisäksi uusi elektroniikka ja toneen kytketty konkka laajentaa tonen sävyä ja taajuutta todella paljon. Nyt se toimiin niinkuin pitää eikä on/off meiningillä. Anderssilta saa myös muut säädöt kohdilleen,

Liljestromguitars.com
arinatie/Pitsku

Tämä on siis sama kytkentä joka löytyy myös tuosta Fenderin Baja-mallista, eikö?
Joees
03.11.2007 14:27:02
Tämä on siis sama kytkentä joka löytyy myös tuosta Fenderin Baja-mallista, eikö?

Paitsi että Bajasta taitaa löytyä vähän muutakin.

Koskakohan saisin aikaiseksi hommattua 5-asentoisen kytkimen teleen.
Hello punks!
Kivijalka
03.11.2007 14:27:46

Joo, Bajassa on myös se "saundinhuonnonusnappi". ;)
Joees
03.11.2007 14:29:32
Joo, Bajassa on myös se "saundinhuonnonusnappi". ;)

Mä haluisin sellasen - oikeesti.
Hello punks!
tracyjacks
03.11.2007 14:30:30

Joo, Bajassa saa kytkettyä mikit monella tavalla. Itse tykkään kanssa tosi paljon tosta "humppari"-kytkennästä.

Pickup Switching
4-Position Blade Switch and 2-Position Push/Push S-1
S-1 Switch Up:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Neck Pickups (In Parallel)
Position 3. Neck Pickup (Standard Tele)
Position 4. Neck and Bridge Pickups (In Series) (Fatter Tone Than Position 2. and More Output Than Position 1., 2., or 3.)
S-1 Switch Down:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Neck Pickups (In Parallel)-Out of Phase
Position 3. Neck Pickup (Standard Tele)
Position 4. Neck and Bridge Pickups (In Series) Out of Phase
"Only God can save us!"
LaMotta
03.11.2007 16:30:36

hieman aiheesta sivuun...

Osaako joku neuvoa minkälaisella kytkennällä saa telen (miksei muistakin) volumesäädön toimimaan niin ettei se leikkaa pois diskanttia?
"Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo."
FensonGibder
03.11.2007 19:17:03
S-1 kytkin on aivan mahtava! Harvoin näkee mitään näin hyviä uudistuksia vietynä kitaraklassikkomalleihin.

Toimii ainakin stratossa - telestä en tiedä. Saa valutettua kirkkaat ja kermat samasta kepistä.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Rokkilasse
05.11.2007 14:24:33

hieman aiheesta sivuun...

Osaako joku neuvoa minkälaisella kytkennällä saa telen (miksei muistakin) volumesäädön toimimaan niin ettei se leikkaa pois diskanttia?

VAiha paremmat potikat! :)

Mulla ainakin rupes toimii volume ja tone paremmin kun vaihto laadukkaampiin, Ja tosiaan on sama kuin Baja mallissa,,
Are you gonna go my way?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)