Aihe: OLP Tony Levin Signature basso + Line 6 POD XT Live
1
Cockscene
28.10.2007 18:58:15
Hei!

Selailin hakua ja kyllä pari mainintaa löytyi tästä bassosta mutta ei oikein niin paljon kuin olisi tarvetta.

Tilanne on tämä, että nykyinen soundi ei oikein miellytä enään niin paljoa kuin ennen eli pitäisi hieman muokata tätä kokoonpanoa. Tällä hetkellä Warwick Profet 5.1 nuppi, Warwickin Pro 6x10" kaappi sekä ESP LTD B-255 basso käytössä josta kyllä löytyy soundia jos jonkinlaista, mutta ei sitä mitä haen. Koska rahaa ei ole putkinuppiin ja aitoon Music Maniin niin olen miettinyt tässä otsikon mukaista yhdistelmää. Tarktoituksena jättää tuosta kokoonpanosta pelkkä kaappi käyttöön ja siitäkin muokata kaks erillistä kaappia; 4x10" 8ohminen ja 2x10" 4ohminen joista pienempi jäisi sitten kotikäyttöön. Pillin ottaisin kokonaan pois.

Musarin soundissa on sitä jotakin jonka halunnu omaan soittoon mukaan jo pitkään ja kun tuossa Tony Levinin bassossa näyttäisi olevan vielä aito Music Man mikki niin kiinnostus heränny todenteolla! Siksi kysynkin hieman tarkempia kokemuksia siitä millainen basso on ja millaista musiikkia olette sillä soittaneet jne. Sekä mahdollisia vertauksia tuohon minun LTD:hen jos mahdollista, koska en usko että minulla mahdollisuutta päästä kokeilemaan itse omin käsin täältä per.. Rovaniemeltä käsin.

Ja sitten Podin kimppuun! Siitäkin kuunnellut netissä ääninäytteitä ja tykännyt aivan hulluna siitä mahdollisuuksien määrästä ja vapaudesta yhdistellä kaikkea efekteistä mikityksiin asti! Ja löytyyhän tuosta SVT mallinnustakin ja Mesaa jne. joista sitä soundia sitten ammentamaan mikä miellyttää. Aikomuksena olisi ostaa jokin transistoripääte tuolle kaveriksi sitten ja luopua Warwickin nupista kokonaan.

Soundi jota haen oikein erityisesti on Toolin basisti Justin Chancellor. Mutta myös oikein mureaa ja rosoista säröä käytän bändihommissa paljon. Hyvänä esimerkkinä on Mokoman ja Kotiteollisuuden bassosoundit.

Tulipas pitkä juttu! Tiivistetään siis: Onko järkeä vai ei? Jos on tai ei ole niin miksi?
Basisti on lyömäsoitin.
kauhu-köös
28.10.2007 19:04:27
No itse lähtisin kokeilemaan ensiksi pelkällä basson vaihdolla ja katsoa sen jälkeen tarvitseeko jotain mallintavaa systeemiä vielä siihen.
www.myspace.com/Kauhu
Antti K.
28.10.2007 21:48:40
Mulla on ollut kaksikin TL sig bassoa. Ostin ensimmäisen eBaysta uutena (onneksi). Kaunis loimuvaahterakansi ja normaalikuvio näiden halpojen kaukoidän bassojen kanssa: nauhojenpäät töröttivät repien sormia. Lisäksi bändin kanssa huomasin, että dead spotteja oli siellä täällä.

Noh, siinä kun basso oli muutaman kuukauden mulla ollut, niin totesin huolestuttavan asian: kaula oli kääntynyt rupelille. Sinänsä bassoa pystyi soittamaan, mutta kuitenkin. Valokuvia vehkeestä lähettämään sitten myyjälle. Pitkän väännön jälkeen sain uuden basson takuuseen!

Tämä uusi basso oli parempi yksilö. Kaula soi tasaisesti, ja kävi käteen paremmin kuin nro 1. Soundi oli hyvä, mutta ei StingRay-soundi. Mikrofoni ei ole aito StingRay-mikki, sinänsä räyhäkkä vehjes. 4-kielisessähän kieliväli on 19mm, StingRay 5 kieliväli on 17,5mm ja TL sigissä se on 16mm. Eli kielet ovat tosi lähekkäin toisiaan. Tämä rupesi häiritsemään, ja muutenkin tuli vastaan yksi rahanreikä, joten pistin myyntiin torille, ja se siitä sitten.

Toki mieluilen aitoa StingRay 5:ta, mutta pitää lakata köyhtymästä ensin. :-)
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
Cockscene
29.10.2007 01:47:27
Tässä on kerennyt taas miettiä niitä kaikkia vaihtoehtoja mitä soundille tekisi, ja taitaa olla niin että rahat menee podista säästön ja pistetäänkin American Deluxe Jazz Basso V tulemaan tännepäin ja kokeillaan jos saisi sitten seuraavana hankintana sen Podin sitten.
Basisti on lyömäsoitin.
tiku
31.10.2007 10:56:06
Tässä on kerennyt taas miettiä niitä kaikkia vaihtoehtoja mitä soundille tekisi, ja taitaa olla niin että rahat menee podista säästön ja pistetäänkin American Deluxe Jazz Basso V tulemaan tännepäin ja kokeillaan jos saisi sitten seuraavana hankintana sen Podin sitten.

Joo. Siiloin kun sinulla on hyvä basso ja tatsi siihen kohdallaan, niin vahvistimella ei minusta niin hirveästi ole merkitystä. Tehoa, headroomia ja kaijuttimilla pinta-alaa niin avot "kyllä lähtee".
Minä tykästyin kyllä POD:in ja päättärin kombinaatioon. Voi olla, että siellä ei ole 100% marsumajorin saundi jonkun mielestä. Minusta jos omaan korvaan soundaa kivalta, niin siittä vaan....
Cockscene
31.10.2007 14:28:03
Kyllä sillä vahvistimen ominassoundillakin on mun mielestä paljon merkitystä. et esim saa jostain behringerin nupista ja rantasaunasta kovinkaan kummoista soundia :D

Fenkku vaihtui Warwick corvette std:hen taas kun löytyi hyvään hintaan semmoinen peli, että katsotaan josko sillä ja podilla onnistuisi ;) POD menee kyllä joululahjalistalle varmaan toistaiseksi jos ei kukkaroon tule enemmän pätäkkää. Olispahan toistaiseksi aina 100% warwick läjä ;D
Basisti on lyömäsoitin.
Cockscene
04.11.2007 17:02:51
Ranskan maalta löytyi hyvään hintaan POD XT PRO ja nyt on hirvee paine saaha se tännepäin! :D Warwickin osto siirtyi ainakin viikolla tai parilla kun oma basso täytyy ensin huoltaa ja kunnostaa että uskaltaa antaa uuteen kotiin :) Viiskielisestä takaisin neluriin on kyllä hieman arvelluttavaa kun tottunut tuohon matalan kielen murinaan aina silloin tällöin biiseissä. Mutta eipä sillä, ainahan sitä voi lyyä HEAD vireen ;)
Basisti on lyömäsoitin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)