Aihe: MusicMaker
1 2 3
bugarifinlandia
30.10.2007 11:02:17
Hyvät harmonikka veljet ja sisaret!Onko teillä kokemusta muscmaker harmonikka
midistä jossa soundi kortti mukana?olen itse hankkimassa sellaista ja olisi
kiva kuulla kokemusia ym!
Sertzo S
30.10.2007 11:04:02
Hyvät harmonikka veljet ja sisaret!Onko teillä kokemusta muscmaker harmonikka
midistä jossa soundi kortti mukana?olen itse hankkimassa sellaista ja olisi
kiva kuulla kokemusia ym!

Kirjauduppa tuonne Harmonikkahuoneeseen, niin uskoisin tietoa löytyvän sieltä. Ehkä joltain täältäkin.
vanhami
30.10.2007 22:28:58
Tuollahan tuosta aiheesta on keskusteltu italian ihmehaitari threadin alla.

En ole livenä nähnyt moista härveliä, mutta olen jutellut sellaisen omistajan kanssa. Kovinkaan viljalti niitä ei minun käsittääkseni ole myyty, kun tuo rolandikin toi oman haitarinsa markkinoille. Kaveri sellaista harkitsi, mutta ei ole vielä päässyt missään testaamaan.

Etunahan tuossa on, että sen saa oikeaan haitariin kiinni.

Fataalein ongelma laitteessa oli kuuleman mukaan ( siis se kaveri, jolla oli se music maker ) se, että music makerin vire on kiinteä 440 ja haitarissa se on 442, sitten ku soittelet orkesterin kanssa, niin mihin kitaristi ja basisti virittää, kun vire on mitä on. ASiahan on voitu jo korjata.

Ite soittelen Rolandilla ja olen tyytyväinen. Tuntuma ei ole sama, kuin oikeassa, mutta plussia on sen verran enemmän, että ei jaksa nipottaa.

Jälkiasennus on aina jälkiasennus.
Bronks
30.10.2007 22:51:38

Fataalein ongelma laitteessa oli kuuleman mukaan ( siis se kaveri, jolla oli se music maker ) se, että music makerin vire on kiinteä 440 ja haitarissa se on 442, sitten ku soittelet orkesterin kanssa, niin mihin kitaristi ja basisti virittää, kun vire on mitä on.

No bändi vetää tietty 440:stä. Sitä haitarin minimaalista epävireisyyttä edes huomaa. Kuulostaa vain sopivan raikkaalta haitarisaundilta.
vanhami
30.10.2007 22:54:45
No bändi vetää tietty 440:stä. Sitä haitarin minimaalista epävireisyyttä edes huomaa. Kuulostaa vain sopivan raikkaalta haitarisaundilta.

Ite oon niin puukorva, että ei tunnu missään. Mutta periaatteellinen kysymys kumminkin.

Rolandin soundigeneraattoria käyttää muuten tuo music makerkin.

Se Musictechin Claudio Sabatini on vaan sellanen vilunkiville ja italialainen kusettaja, että ei haluttais tehä sen kanssa kauppaa ollenkaan. Vaan eipä tarvikkaan

( tilasin siltä joskus pariinkin otteeseen kamaa)
Bronks
30.10.2007 23:10:17 (muokattu 30.10.2007 23:10:45)

Ite oon niin puukorva, että ei tunnu missään. Mutta periaatteellinen kysymys kumminkin.

En mä epäile ainakaan pätkääkään sun korviasi. Periaatteellisia kysymyksiä noi tuntuu olevan sen sijaan monelle - hyvinkin.

Äänitettiin musaopettajatuttuni kanssa Oblivion-tango niin, että mä retuutin Kouvolalaista (vire kutakuinkin 442) ja kaveri soitti 440:n vireistä Rolandin Fp5:sta, eikä huomattu monenkaan kuuntelukerran jälkeen ainakaan häiritsevää epävireisyyttä. Voin tuupata mp3:n tsekattavaksi, jos epäilet:)
KoskPaavo
31.10.2007 02:45:01

Rolandin soundigeneraattoria käyttää muuten tuo music makerkin.

Se Musictechin Claudio Sabatini on vaan sellanen vilunkiville ja italialainen kusettaja, että ei haluttais tehä sen kanssa kauppaa ollenkaan. Vaan eipä tarvikkaan

( tilasin siltä joskus pariinkin otteeseen kamaa)

Mä olen vaan kuullut sen niin että italiaanot kehitti koko digihaitarin ensiksi ja myivät Rolandille, tiijä häntä
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
okabass
31.10.2007 03:51:05 (muokattu 31.10.2007 04:32:38)
Mä olen vaan kuullut sen niin että italiaanot kehitti koko digihaitarin ensiksi ja myivät Rolandille, tiijä häntä

MOI
Jos tuo tiato on paikkansa pitävä, niin en kyllä enää yhtään idoliseeraa Aatua, joka oli posetiivareitten suursotapäällikön Mussoliinin, hyvä kaveri. Ja vielä: saatnan Mr.Rolanti, minkä män tekemään.
Ceterum censeo moderator esse delendam
vanhami
31.10.2007 13:11:55

Kyllä se rolandi on siellä castelfidardon naapurikylässä kehitelty ja erittäin tiiviissä yhteistyössä paikallisten haitarivalmistajien kanssa. en tiedä musictechin osallisuutta asiaan, mutta uskon, että jotain yhteneväisyyttä on, koska käyttää rolandin saundipiiriä. toisaalta noita saundipiirien valmistajia tuskin kovin viljalti on. Toki onhan Korg, joka on käsittääkseni italialainen...

Olispa kyllä itsekkin hauska ihan päästä testaamaan tuollaista music maker haitaria, nyt kun on kokemusta rolandista.

Niillähän on se ihan omakin haitariversionsa. Lahden Teron piti sellainen tilata italiasta ja olin jo aikeissa ostaakkin, jos olisi hyvä ollut. Eipä sitä päivää sitten loppujen lopuksi tullut. en tiedä olisko jo sillä sellainen. toki Tero myy tampereen musiikissa Rolandia, joten epäilen.

Miten on sitten Kristian hyypän laita, josko sillä olis tuollainen, tai Jokelan Arvi. Kaikki Musictechin jälleenmyyjiä ja asentajia.
humppahanuristi
31.10.2007 13:21:10

Toki onhan Korg, joka on käsittääkseni italialainen...

www.korg.co.jp

Onko se italialainen?
Humpasta rautalankaan...
vanhami
31.10.2007 13:22:47
www.korg.co.jp

Onko se italialainen?

Juup, eiopä taida ollakkaan. Mutta on niillä italiassa tehdas. Ainakin mun omistamissa Korgeissa on lukenu made in italy.
KoskPaavo
31.10.2007 13:35:45
Mulla oli 80-luvulla Ensoniq-sähköpiano, pohjassa luki "Made in EEC", Kovin on globaalia kaikki , kondomeitakin tehdään paljon muuallakin kuin Ranskassa.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Sertzo S
31.10.2007 13:38:40 (muokattu 31.10.2007 13:39:26)
Mulla oli 80-luvulla Ensoniq-sähköpiano, pohjassa luki "Made in EEC", Kovin on globaalia kaikki , kondomeitakin tehdään paljon muuallakin kuin Ranskassa.

Eikös ekat kordarit tehty australialaisista lampaan suolista?
Kävi kait ne makkaran kuoriksikin.
Kautsu ja lateksi tulivat ja syrjäyttivät nuo sitten. ;)
Baron korjaa.
vanhami
31.10.2007 13:42:20
Ja ei kannata ohittaa tätä Limexin systeemiä. Näyttää äkkiseltään jopa asiallisemmalta kuin Musictech. niille ei ole vaan täällä suomessa maahantuojaa

http://www.limexmusic.com
KoskPaavo
31.10.2007 13:50:23
Baron korjaa.

Venus- merkki oli ranskalainen , sitä ensi kerran 14-vuotiaana kokeilin . Tosin ketään partneria ei tainnut olla.
Sertzo S
31.10.2007 14:54:27
Venus- merkki oli ranskalainen , sitä ensi kerran 14-vuotiaana kokeilin . Tosin ketään partneria ei tainnut olla.

Olihan se hygieenisempaa vetää tumppuun. ;)
baron
31.10.2007 16:28:20

Baron korjaa.

Kait niitä edelleenkin tehdään lampaan suolista.
Polyuretaani on viimeinen materiaali.

Mä muistelen että mun nuoruudessa oli sellainen jo hävinnyt merkki kuin "Amiros".
Myöhemmin tuli tutuksi Durex, Venus ja Sultan.
Jossain vaiheessa Väestöliitto alkoi myydä "Kukkaa ja mehiläistä".
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
KoskPaavo
31.10.2007 16:36:17 (muokattu 31.10.2007 16:36:35)
"Ketterästi polkee Ossi
Ossilla on Amirossi"

Hienosti offtopikoitu tääkin ketju digihaitarista varmuusvälineeseen
Sertzo S
31.10.2007 17:03:39 (muokattu 31.10.2007 17:04:39)
"Ketterästi polkee Ossi
Ossilla on Amirossi"

Hienosti offtopikoitu tääkin ketju digihaitarista varmuusvälineeseen

Joo, niistähän ei tautisena nykyaikana koskaan liikaa puhuta, kun tuppautuvat unohtuun monilla hemmoilla ja noilla nuorilla etenkin nuo "ohjusten" kärjestä pujotettavien ehkäisimien käyttö silloin kun orhimaan alkavat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)