KoskPaavo 29.10.2007 23:19:18 | |
---|
Kiitos! Tehdään vaatimatonta ja nöyrää työtä, että saadaan kaikki palaset kohdalleen..Ei päästä varmaan koskaan kovin korkealle, mutta keikkaa on ja kaikilla on mukavaa.. Olet oikeastaan lähellä asian ydintä, tsemppiä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Sertzo S 30.10.2007 06:55:28 | |
---|
Kiitos! Tehdään vaatimatonta ja nöyrää työtä, että saadaan kaikki palaset kohdalleen..Ei päästä varmaan koskaan kovin korkealle, mutta keikkaa on ja kaikilla on mukavaa.. Hyvä pojat! Kannustetaan täysillä. :) |
poppamies 30.10.2007 20:37:42 | |
---|
Kiitos! Tehdään vaatimatonta ja nöyrää työtä, että saadaan kaikki palaset kohdalleen..Ei päästä varmaan koskaan kovin korkealle, mutta keikkaa on ja kaikilla on mukavaa.. Kyllä teillä on kaikki mahikset päästä vaikka kuinka korkealle. Varsinkin kun on tuo asenne että on mukavaa ja haluaa koko ajan parantaa. Niin monella tanssibändillä vain tahtoo olla se asenne että tämä saa kelvata. Aina on parantamisen varaa kaikilla. Tuo komppipuoli on mulla vähän niin kuin päällimmäisenä kun itse soitan bassoa ja olen sitä mieltä että rummut ja basso on musiikin selkäranka. G strings are for strippers! |
baron 30.10.2007 20:41:38 | |
---|
Kyllä teillä on kaikki mahikset päästä vaikka kuinka korkealle. Varsinkin kun on tuo asenne että on mukavaa ja haluaa koko ajan parantaa. Niin monella tanssibändillä vain tahtoo olla se asenne että tämä saa kelvata. Aina on parantamisen varaa kaikilla. Tuo komppipuoli on mulla vähän niin kuin päällimmäisenä kun itse soitan bassoa ja olen sitä mieltä että rummut ja basso on musiikin selkäranka. Vaihdoin basistia ja meillä alkoi homma toimia. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Fuzzy Boner 30.10.2007 21:27:44 (muokattu 30.10.2007 21:30:38) | |
---|
Vaihdoin basistin ja meillä alkoi homma toimia. Mihin vaihdoit? Pianistiin? Hoho. Äh. Tää kuulosti ihan huonolta jutulta, mutta postataan silti. Barskan kaa ollaan niin hyviä kavereita et ei paskalle taivu. Eiku kaikkee voi kuittailla. Moikka. (En oo jurrissa) |
isojussi 30.10.2007 21:47:26 | |
---|
...(En oo jurrissa) Hoho - vai niin... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 30.10.2007 21:56:18 | |
---|
Mihin vaihdoit? Pianistiin? Joo, mut hyvät pianistit on arvokkaita, jouduin antamaan välirahaa pari kitaristia! Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Fuzzy Boner 30.10.2007 22:11:28 | |
---|
Joo, mut hyvät pianistit on arvokkaita, jouduin antamaan välirahaa pari kitaristia! Se on pientä! |
rintapek 30.10.2007 22:24:29 | |
---|
Joo, mut hyvät pianistit on arvokkaita, jouduin antamaan välirahaa pari kitaristia! Ilmoitus keltaisessa pörssissä; "vaihdetaan viisi kitaratiluttajaa yhteen hyvään bordellipianistiin" ;-) One kind of music only - the good kind |
Sertzo S 31.10.2007 06:26:09 | |
---|
Ilmoitus keltaisessa pörssissä; "vaihdetaan viisi kitaratiluttajaa yhteen hyvään bordellipianistiin" ;-) Ei sentään lukenut, että myydään nuo ja ostetaan tilalle. Ihmiskauppaa vain kehiin! ;) |
isojussi 31.10.2007 10:19:11 | |
---|
Nyt pitää kehua Liikasen Ekiä, joka just "Viihteen veteraanit" - ohjelmassa sanoi Suomalaista iskelmälauluatyyliä "sievisteleväksi" - eli mennään nätisti, ilman suurempia tunteita ja tulkintoja. Helvetin hyvin sanottu IMHO. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
KoskPaavo 31.10.2007 10:42:17 | |
---|
Nyt pitää kehua Liikasen Ekiä, joka just "Viihteen veteraanit" - ohjelmassa sanoi Suomalaista iskelmälauluatyyliä "sievisteleväksi" - eli mennään nätisti, ilman suurempia tunteita ja tulkintoja. Helvetin hyvin sanottu IMHO. Mitäs tuotakaan häpeilemään ja kritisoimaan , siis "sievistelyä", kuvaa hyvin kansanluonnettamme. Sellaisiahan me ollaan. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
humppahanuristi 31.10.2007 11:10:54 | |
---|
Nyt pitää kehua Liikasen Ekiä, joka just "Viihteen veteraanit" - ohjelmassa sanoi Suomalaista iskelmälauluatyyliä "sievisteleväksi" - eli mennään nätisti, ilman suurempia tunteita ja tulkintoja. Helvetin hyvin sanottu IMHO. Minä olen sanonut nössöttelyksi. Kappaleessa tulee joku kohta, johon kaipaa vähän tulkintaa, niin solisti (en tarkoita nyt ketään tiettyä vaan yleensä kaikkia solisteja) meinaa ottaa vähän otetta mutta sitten alkaakin nössöttämään. Humpasta rautalankaan... |
Mitäs tuotakaan häpeilemään ja kritisoimaan , siis "sievistelyä", kuvaa hyvin kansanluonnettamme. Sellaisiahan me ollaan. Oopperassahan väitetään olevan niitä suuria tunteita etenkin laulajilla. Liiaksikin mielestäni. Rajansa tunteiluillakin lauluissa, joten mielummin sitä kestää reilun kolmen minuutin iskelmätunteilun kuin jonkun ylipaatoksellisen ooppera-aariatunteilun. |
Mandoman 31.10.2007 12:52:22 (muokattu 31.10.2007 12:53:00) | |
---|
Oopperassahan väitetään olevan niitä suuria tunteita etenkin laulajilla. Liiaksikin mielestäni. Rajansa tunteiluillakin lauluissa, joten mielummin sitä kestää reilun kolmen minuutin iskelmätunteilun kuin jonkun ylipaatoksellisen ooppera-aariatunteilun. Kyllä sitä ylipaatoksellisuutta esiintyy muissakin musiikin lajeissa. Kehotan kohteliaimmin tutustumaan hieman paremmin ja syvällisemmin oopperamusiikkiin ja muutenkin oopperan maailmaan. Kyseessä on monipuolinen taidemuoto, joka yhdistää musiikin, kirjallisuuden ja näytelmätaiteen. Huomautettakoon vielä, että oopperan esitys on nk. live-tapahtuma, jossa orkesteri ja esiintyjät tekevät suorituksensa ilman playbackia. Kovan luokan ammattilaisia kaikki. Eiköhän humppamuusikonkin olisi jo aika päästä eroon sisäänlämpiävyydesta ja "pikkukylämentaliteetista" musiikin saralla. Eiku! |
Sertzo S 31.10.2007 13:29:40 (muokattu 31.10.2007 13:31:54) | |
---|
En aio tutustua, kun ei mitenkään kiinnosta nuo ylipitkät oopperat, kuten ei minkään muunkaan genren musiikkitapahtuma, jos se ylittää taukoineen yli 2 tuntia kestoltaan. Oopperat kestävät ainakin yli 4 tuntia taukoineen ja ehkä kauemminkin uskoisin. Et kai sinäkään syö ruokaa, josta et pidä, oli se sitten vaikka kuinka hyvin ja ammattitaitoisesti valmistettua, vai pidätkö? En minä niin tyhmä ole, ettenkö tietäisi oopperataiteen teon olevan tosi rautaisten ammarttilaisten käsissä. Tottakai on! Olavinlinnan kupeessa usein heinäkuisin ongella ollessani olen kuullut tarpeeksi monta kertaa ne kliimaksiset kirkaisut sillan kupeessa, josta enempää sivistystä ko. taiteenmuotoon en tarvitse. Juntti, mikä juntti ja näin ollen sivistymätön; sopii mulle, eikä näin olen vaivaa yhtään. |
isojussi 31.10.2007 14:21:55 | |
---|
...Eiköhän humppamuusikonkin olisi jo aika päästä eroon sisäänlämpiävyydesta ja "pikkukylämentaliteetista" musiikin saralla. Ei nää uskalla - turha yrittää. Mää oon jo koittanu. Se on turha puhua laulusta, jos Topi Sorsakoski on kuningas. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 31.10.2007 14:22:48 | |
---|
...Juntti, mikä juntti ja näin ollen sivistymätön; sopii mulle, eikä näin olen vaivaa yhtään. Voisit vaikka vielä oppia jotakin... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 31.10.2007 14:48:23 (muokattu 31.10.2007 14:49:26) | |
---|
Voisit vaikka vielä oppia jotakin... Saattaa olla, mutta haluankin pysyä noissa opeissani keskinkertaisena ja etenkin nykyisin, koska heitä on eniten ja tunnen oloni näin ollen turvalliseksi. Johonkin sinfoniaorkan konserttiin aion kyllä vielä mennä ja samoin johonkin pieneen jazz-tapahtumaan, kunhan mielentilani on sellaisiin tapahtumiin vastaanottavampi. En tiedä sitten milloin. Nautin pääpiirteittäin nykyisin eniten hiljaisuudesta, luonnosta ja mökkirauhasta (pakko joskus sahata Still-moottrorisahalla metelöiden sielläkin), joten musiikki tulee vasta sitten ja siinä genressä jota uskon jollain lailla osaavani, kuunnella ja myös tehdä. Joitain tekeleitänihän Sinullakin on Jussi hyvä. |
Ukko 31.10.2007 16:15:38 | |
---|
Joo, mut hyvät pianistit on arvokkaita, jouduin antamaan välirahaa pari kitaristia! Tollasessa kaupankäynnissä tulee äkkiä konkka kun ei ymmärrä valuutan arvoa. |