Aihe: Carl Martin Plexitone kokemuksia? 1 | |
---|---|
![]() 30.10.2007 23:51:27 (muokattu 31.10.2007 00:13:05) | |
Morjens! Tuo pedaali on nyt hankinnassa, aivan selkeästi. Testailin sunnuntaina Crate BV50- nupin kanssa ja pää on edelleenkin hatarasti niskasta kiinni, sen verran hymyyn väänsi naaman soundipolitiikka. Kaipailen kuitenkin kokeneemmilta käyttäjiltä kokemuksia, arvioita kehuja ja haukkuja laitteesta, löytyykö m.netistä kunnolla puolueellisia mielipiteitä perusteluineen puolesta ja vastaan? Myös tuosta Cratesta saa mielipiteensä kuuluttaa tähän lankaan mikäli kokemusta ja näkemystä on. Toimiiko 2x12" / 4x12" / 4x10" kaapin kanssa parhaiten yms? Tänx! -Up The Irons!- | |
![]() 31.10.2007 12:00:29 (muokattu 31.10.2007 12:23:09) | |
Kyseessä on sangen asiallinen pedaali! Itse hommasin tuollaisen siitä syystä, että vaihdos cleanin ja särö-soundin välillä alkoi tuntua liian hankalalta ja hitaalta skitan vola - SD-1 - JMP2203 - yhdistelmällä. Eikä lopputulos kuitenkaan ollut ihan puhdas soundi. Nyt voi ruuvata Marsusta ensin oikeesti puhtaan soundin ja sitten saada hyvät säröt tuosta Plexitonesta + sooloboostit SD-1:stä. Ostin oman Plexitoneni käytettynä ja aikaisempi omistaja oli modauttanut pedaalin valmistajalla tavoitteena muokata alkuperäispedaalin läpinäkyvää soundia hieman enemmän läsnäolevamman suuntaan. Pedaalia roplattiin siten, että muutamia komponentteja vaihdettiin ja sisälle lisättiin pari trimmeriä. Modauksen tehnyt heppu Carl Martinilta kuvailee modauksen vaikutusta lyhykäisesti näin: "Keskialuetta on nyt enemmän, bassopää ei ole niin "boomy" ja ylä -ja alapäitä on leikattu pois. Pedaalissa on silti sama paksuus kuin ennen, mutta se soi "more sweet and woody now", En ole päässyt kokeilemaan modaamatonta Plexitonea, joten seuraavat kommentit ovat tästä modatusta mallista: Parasta antia pedaalissa on crunch -kanava. Se reagoi kitaran soittovoimakkuuteen huomattavasti paremmin, kuin high gain -kanava. High gainilla soitettaessa soittotatsia pienentämällä on oikeastaan mahdotonta saada sellaista likaista cleania irti, vaan soundi tahtoo mennä väkisin ruvelle. Crunchia käyttämällä soittodynamiikalla on huomattavan suuri merkitys soundin suhteen - hiljaa soittaessa sai sellaista pikkurosoa ja kovaa runttaamalla kunnon ärjyntää. Näiden kahden kanavan särö- ja soundierot ovat muussa mielessä yllättävän pieniä. Kummankin kanavan soundi on kyllä hyvin rapsakka ja erotteleva - sekä keskialue on vahvasti läsnä soundissa. Marshallmaisuus on selkeästi esillä ja ainakin marsumiehelle/-naiselle tämä pedaali on varma valinta! Vaikka soundiin saa tarvittaessa aika paljon säröä, niin se ei mene mitenkään tukkoon, vaan pysyy avoimena ja hengittävänä. Särösoundi on Plexitonessa + puhtaana olevassa JMP2203:ssa erottelevampi, kuin kevytrosolla oleva JMP2203 + boosteri SD-1 yhdistelmällä. Plexitonen boosti on siinä mielessä erikoinen, että se on hemmetin herkkä säädön suhteen, ettei siitä tule yhtäkkiä mega-boostia :). Mutta sopivalla potikan asennolla se toimii kuten pitääkin tai mistäs minä tiedän, että minkälaisia boostauksia jengi haluaa pedaaleistaan. Tuossa on kuitenkin tarvittaessa +20dB boost, ja maksimissaan näin suurelle boostille en itse keksi mitään käyttötarkoitusta. Itse olen pedaaliin hyvin tyytyväinen kaikin puolin! Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. | |
![]() 01.11.2007 20:18:04 | |
onkohan kellään kokemuksia miten Hot Drive'n boost eroaa Plexitonen crunch-osiosta soundillisesti? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)