Xizor 17.10.2007 10:08:18 | |
---|
Saisko noiden soundien asetuksia? Esim tuo ensimmäinen oli suht maukas. Oliko sulla tuossa tuplattu noi raidat vai laitettu sillä podin stereodelay jutulla? Onko noissa clipeissä käytössä metal packkia ja millä ohjelmalla säädät noi soundit? kiitos :) Asetukset noihin clippeihin löytyy tästä paketista: http://www.kolumbus.fi/xizor/soundit.zip Tuo clipit on tosiaan vaan äänitetty Kristalilla ja kaikki riffit tuplattu + panoroitu eri laitoihin. Ei mitään jälkikäsittelyä. Metal Pack on käytössä ja soundit on säädetty ihan Line 6 Editillä. The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
Swan 23.10.2007 19:16:51 | |
---|
Ai hitto, unohtua meinasi. Tänään 23.10.2007 klo 22.00 Yle Extra lähettää Varusmiessoittokunnan Provinssin-keikan, jonka vedin omalta osaltani täysin PODxt Liven varassa. DI-boksin kautta pöytään ja soitto päälle. Kuunnelkaa ja tehkää johtopäätöksenne. |
Ukko 23.10.2007 19:49:31 | |
---|
Ai hitto, unohtua meinasi. Tänään 23.10.2007 klo 22.00 Yle Extra lähettää Varusmiessoittokunnan Provinssin-keikan, jonka vedin omalta osaltani täysin PODxt Liven varassa. DI-boksin kautta pöytään ja soitto päälle. Kuunnelkaa ja tehkää johtopäätöksenne. Omien kokemusten perusteella puhtaat saa PA:n kautta ihan kivasti pihalle mutta säröpuolesta puuttu se jokin potku. |
Swan 23.10.2007 19:57:41 (muokattu 24.10.2007 14:50:57) | |
---|
Omien kokemusten perusteella puhtaat saa PA:n kautta ihan kivasti pihalle mutta säröpuolesta puuttu se jokin potku. Molempia kuuluu, jos näyttävät ennen Ahvosta soitetut biisit. Mielenkiinnolla odotan itsekin, kun en ole tuota keikkaa vielä tallenteena nähnyt. EDIT: Ei tullut kunnon säröjä sitten, kun leikkasivat ekan biisin pois. Damn. Oli muutenkin kieltämättä vähän ohkaisen oloinen se mun pääsaundi. |
Apaas 25.10.2007 10:41:06 | |
---|
Gt-8 kun ol puhetta, itse olen rässimpää saundia etsimässä.Gt kasista en sitä saa irti oikein ikinä juuri sellaista kun haluan. Mutta rokkisäröä kyllä löytyy helvetin makoisaa. Kaverin podissa on Soldano100+Tube screamer yhistelmä käytössä ja olen vihreä kateudesta.Mitä minä olen noista huomannu niin PODista saa paljon helpommin "hyvän" saundin mihin tahansa,kun taas Bossissa pääset sössimään saundin hetkessä..Mut kyllä se sietlä PODista löytyy.Uskoisin. Ilman soosia ei rässi soi |
Ziggy Bubba 25.10.2007 11:58:42 | |
---|
Mitä minä olen noista huomannu niin PODista saa paljon helpommin "hyvän" saundin mihin tahansa,kun taas Bossissa pääset sössimään saundin hetkessä..Mut kyllä se sietlä PODista löytyy.Uskoisin. Jep, ja jos ei saa, niin netistä saa USBin kautta kätevästi muiden säätämiä patcheja. Niitä voi sitten muokata mieleisekseen... "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Ben_D 25.10.2007 12:04:31 | |
---|
Kaverin podissa on Soldano100+Tube screamer yhistelmä käytössä ja olen vihreä kateudesta. Samma här...kaikki himademotukset teen käyttäen Soldano+TS mallinnusta...vähän POD:in omalla EQ:lla korjailtu soundia... http://evincemetal.com/ |
AZa 30.10.2007 18:28:28 | |
---|
Nyt kun on mokkula XT ollut kotona jo vähän aikaa, niin alkaa tulemaan jo hyviä saundeja, mutta sitten kun yrittää nauhottaa usb:llä koneelle (esim. audacityyn) niin hyvä ja munakas saundi kuulostaa ohuen sihisevältä ja pihisevältä särömössöltä. Mitä pitäisi ottaa siis huomiion kun nauhoittaa podilla? osaisitteko yhtään neuvoa? Soitellessa ääni tulee siis ulos minun hienosta tilapäisratkaisusta: pikkuveljeltä "lainattu" peavey blazer 158 -> CD-input :D Värittääkö tuo sitten liikaa jo ääntä(että en kuule miltä nauhoitus "oikeasti" kuulostaa)? Toivottavasti tajusitte :P |
Exhausted 30.10.2007 18:53:56 | |
---|
Näin se on. Saundit kannattaa aina säätää sillä mihin niitä käyttää. Laita tietokoneen kaiuttimet kiinni Podin phonesiin ja säädä hyvä saundi. Tai mikitä se Peavey. |
Marklar 30.10.2007 19:17:39 | |
---|
Se muovisuus on ikävä tosiasia kyllä, mä en päässyt siitä puolessa vuodessa eroon --> laite kiertoon. Tämä on alkukantainen kysymys mutta mikä olis sellanen multiefekti jossa tätä muovisuutta ei olisi? En nyt hae sellaista efektiä missä on putki vaan ihan ihan podin kaltaista. Kun mulla on putkivahvari niin tuleeko toi muovinen soundi edes sillon? |
F_Lame 30.10.2007 23:26:28 | |
---|
Laita tietokoneen kaiuttimet kiinni Podin phonesiin ja säädä hyvä saundi. Öö. Miten sitten kuulee koneelta sen, minkä päälle äänittää? Vai kulkeeko koneen äänet USB:tä pitkin takaisin podiin? En siis ole koskaan tätä USB äänitystä käyttänyt. "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
Öö. Miten sitten kuulee koneelta sen, minkä päälle äänittää? Vai kulkeeko koneen äänet USB:tä pitkin takaisin podiin? En siis ole koskaan tätä USB äänitystä käyttänyt. Jos ei muuten natsaa, niin liitä podi siihen koneen audio-inputtiin. Sen kautta myös kuulet mitä soitat ja mihin suuntaan soundia tulisi säätää. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
saastara 30.10.2007 23:41:19 | |
---|
Öö. Miten sitten kuulee koneelta sen, minkä päälle äänittää? Vai kulkeeko koneen äänet USB:tä pitkin takaisin podiin? En siis ole koskaan tätä USB äänitystä käyttänyt. Koneen äänet toistuvat Podin ulostuloista.. Pod toimii siis ikäänkuin ulkoisena äänikorttina. -This is madness!
-Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1 |
Exhausted 30.10.2007 23:43:01 (muokattu 30.10.2007 23:43:17) | |
---|
Öö. Miten sitten kuulee koneelta sen, minkä päälle äänittää? Vai kulkeeko koneen äänet USB:tä pitkin takaisin podiin? En siis ole koskaan tätä USB äänitystä käyttänyt. joo, Podi toimii ulkoisena äänikorttina. Winampinkin saa soittamaan sen kautta. Tosin se ei tietenkään mene podin efektien läpi, vaan sekoittuu siihen rinnalle. Hyvä konsti esimerkiksi treenailla cd:n tai mp3:sten mukana kun saa kuulumaan samasta ämyristä kuin oman kitaran. E:ehtihän joku tietty eka |
F_Lame 05.11.2007 15:29:03 | |
---|
Thomannilta tuli viime viikolla tuo paljon puhuttu Bad Monkey ja se toimii mielestäni erittäin hyvin Tube Screamer mallinnoksen korvaajana. Jotenkin sitä sirinää ei tule soundiin yhtä paljon. Ero ei ole hirveän suuri, mikä johtuu varmaankin siitä, että POD saa kaiken edellään olevan kuulostamaan melkein samalta, mutta apinalla boostatessa soundi ehkä on vähän luonnollisempi. Mitä mieltä muut on PODin boostaamisesta jollain oikeella pedaalilla? "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
tommiot 05.11.2007 15:33:30 | |
---|
Gt-8 kun ol puhetta, itse olen rässimpää saundia etsimässä.Gt kasista en sitä saa irti oikein ikinä juuri sellaista kun haluan. Mutta rokkisäröä kyllä löytyy helvetin makoisaa. Kaverin podissa on Soldano100+Tube screamer yhistelmä käytössä ja olen vihreä kateudesta.Mitä minä olen noista huomannu niin PODista saa paljon helpommin "hyvän" saundin mihin tahansa,kun taas Bossissa pääset sössimään saundin hetkessä..Mut kyllä se sietlä PODista löytyy.Uskoisin. Kyl GT8:sta rässit lähtee. Kokeilepa vaikka MS Higain jota buustaat Metalzonella. Itsellä ainakin toimii pirun hyvin. Mesan päätteen kautta kuulosti todella hyvältä, kuulokkeisiin toimii ihan kohtuullisen hyvin. Ja ite oon kaikki GT8:n patchit tehny kuulokkeilla, ja sitten treeniksellä päätteen ja kaapin kanssa vaihdoin vaan aina outputin ja pistin vähän vähemmän input gainia. |
saastara 05.11.2007 15:58:18 | |
---|
Mitä mieltä muut on PODin boostaamisesta jollain oikeella pedaalilla? Tuottaa omaan korvaan huomattavasti parempaa jälkeä kuin Podin omat pedaalimallinnokset.. Lisäksi karsiutuu myös se ongelma samalla, että Podissa ei voi käyttää kuin yhtä säröpedaalia per mallinnus. Irtopurkkeja kun voi mäiskiä eteen niin paljon kuin sielu sietää. -This is madness!
-Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1 |
Ziggy Bubba 05.11.2007 15:59:47 | |
---|
Mitä mieltä muut on PODin boostaamisesta jollain oikeella pedaalilla? Tuolla Bad Monkeyllä olen itekkin tuota XT:tä tuupannut, hyvin toimii. Tuo Apina tosiaan voittaa tuon mallinnuksen aikas selkeästi, jotekin se pehmentää soundia todella mukavasti. Vastaavista vehkeistä ovat Podin edessä vierailleet myös Behkun TO800 ja OD100 - vaikkeivät kovin laadukkaita ole nuo rakenteeltaan, niin aikas mukavaa soundia sai säätämällä noistakin. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
F_Lame 08.11.2007 19:05:32 | |
---|
Kirjoitetaan nyt tänne kun näitä XT keskusteluja on jo ihan riittävästi. Rupes äsken toi Metal Pack kiihottamaan aika rankasti ja siitä heräski semmonen kysymys että millasella kurssilla toi 49.90$ lasketaan. Tällä hetkellä hinta ois euroissa jotain 35€ pintaan, mutta saako tossa varautua joihinkin lisämaksuihin? Miten noitten pakettien hommaaminen muuten toimii? Maksamisen jälkeen saa jonkin koodin jolla voi ladata päivityksen?? "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
Lancelot 08.11.2007 19:11:21 (muokattu 08.11.2007 19:13:11) | |
---|
Kirjoitetaan nyt tänne kun näitä XT keskusteluja on jo ihan riittävästi. Rupes äsken toi Metal Pack kiihottamaan aika rankasti ja siitä heräski semmonen kysymys että millasella kurssilla toi 49.90$ lasketaan. Tällä hetkellä hinta ois euroissa jotain 35€ pintaan, mutta saako tossa varautua joihinkin lisämaksuihin? Miten noitten pakettien hommaaminen muuten toimii? Maksamisen jälkeen saa jonkin koodin jolla voi ladata päivityksen?? E. Eiköhän se lasketa sen hetkisen kurssin mukaan. Ei tu lisäkuluja. En nyt tarkkaan muista mut kun aikoinani hommasin Metal shopin ni luottokorttimaksun jälkeen tuli joku koodi millä sen sai sit ladattua podiin. Ohjeita kun vaan seuraa niin tumpelo ihminen kuten esim. minä selviää siitä kyllä:) E2. olipas v*tusti typoo.. |