Heiskanen 20.10.2007 22:35:31 | |
---|
Rupesin tuossa pari päivää sitten kahtomaan Death Notea. Kolme jaksoa kahtoneena suosittelen kaikille. Elfen Liedin tasolla mennään. Tästä on hyvä jatkaa? |
Lasitten 20.10.2007 23:37:11 | |
---|
Death Notea suosittelen minäkin kaikille :) Kaikki jaksot kahtoneena voin sanoa, että taso pysyy samana läpi sarjan ja juonenkäänteitä on ainakin luvassa ;) Todella viihdyttövää ja suorastaan inteligenttiä animea :D http://www.lineq.net/index.php
Linux-foorumi. |
Namorbia 21.10.2007 15:54:52 | |
---|
Olen täysi nyyppä kun puhutaan animesta. Voisiko joku suositella minulle eeppistä animea, jossa on hieno juoni ja odottamattomia juonenkäänteitä. En pidä kauheasti sarjoista joissa jokainen jakso on oma kokonaisuutensa, etsin lähinnä isompaa saagaa. Sillä ei ole väliä onko sarja futuristinen vai fantasia tekele. Action ei myöskään ole niin tärkeä osa. Hieno tarina ja tunnelma ovat tärkeimpiä. |
Tuowinen 21.10.2007 17:51:34 | |
---|
Olen täysi nyyppä kun puhutaan animesta. Voisiko joku suositella minulle eeppistä animea, jossa on hieno juoni ja odottamattomia juonenkäänteitä. En pidä kauheasti sarjoista joissa jokainen jakso on oma kokonaisuutensa, etsin lähinnä isompaa saagaa. Sillä ei ole väliä onko sarja futuristinen vai fantasia tekele. Action ei myöskään ole niin tärkeä osa. Hieno tarina ja tunnelma ovat tärkeimpiä. Tässä tapauksessa juuri tuo edellä mainittu Death Note on sinulle sopiva. Mikään uskomattoman eeppinen tapaus se ei ole mutta juoni on hieno ja odottamattomia ja kieroja juonenkäänteitä riittää. Actionia ei oo suuressa osassa mutta tuommoista hitaasti rakentuvaa jännitystä ja tunnelmaa löytyy runsain mitoin. Joillekin sietämätön japsihuumori on myös karsittu aika minimiin vaikka yksi humoristinen (lue = rasittava) hahmo löytyykin. Jaksoja tais olla jotain 40. Full Metal Alchemistissa on myös mainio eeppinen tarina, vaikka homma lähteekin kunnolla käyntiin vasta joskus 15 jakson jälkeen. Bändini ensidemo kuunneltavissa: www.mikseri.net/fatalembrace |
Ed_Guy 22.10.2007 02:17:53 | |
---|
Elfen lied katsottu... taidetta oli.... Loppu vain jäi vähän auki. Get the Fuck Out! |
Antti1 22.10.2007 02:21:30 | |
---|
Elfen lied katsottu... taidetta oli.... Mun rehellinen mielipide: yliarvostettua paskaa ja vain pari viimeistä jaksoa toimi kunnolla, joskin niissäkin kelattiin puolet ajasta menneitä tapahtumia. Ideat loppui kesken? Ja voi jeesus sitä ääninäyttelyä... :D Juoni ei ollu mun mielestä kovinkaan syvällinen ja en pitänyt siitä animoinnin tyylistä. Tai lähinnä ne ihqsöpöpumpelipuu -silmät aiheutti suunnatonta vitutusta. Jaksoin kuitenkin katsoa loppuun asti. Loppu vain jäi vähän auki. Mikäs siinä sitten? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Ed_Guy 22.10.2007 09:37:06 (muokattu 22.10.2007 11:52:50) | |
---|
Mun rehellinen mielipide: yliarvostettua paskaa ja vain pari viimeistä jaksoa toimi kunnolla, joskin niissäkin kelattiin puolet ajasta menneitä tapahtumia. Ideat loppui kesken? Ja voi jeesus sitä ääninäyttelyä... :D Juoni ei ollu mun mielestä kovinkaan syvällinen ja en pitänyt siitä animoinnin tyylistä. Tai lähinnä ne ihqsöpöpumpelipuu -silmät aiheutti suunnatonta vitutusta. Jaksoin kuitenkin katsoa loppuun asti.
Mikäs siinä sitten? Tai no niinhän tekijät oli sen tietysti tarkoittanutkin, että viimeisessä jaksossa katsoja saa itse arvailla, kuka siellä oven takana loppujen lopuksi oli... Lucy vai joku ihan muu... Edit: Aloitin lueskelemaan FMA:ta mangana... haluan nähdä miten juoni eroaa animesta Get the Fuck Out! |
Räbbänä 22.10.2007 12:25:44 | |
---|
Mun rehellinen mielipide: yliarvostettua paskaa ja vain pari viimeistä jaksoa toimi kunnolla, joskin niissäkin kelattiin puolet ajasta menneitä tapahtumia. Ideat loppui kesken? Ei sitä kukaan juonen vuoksi katso, kansa haluaa verimössöä. :) "Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
"Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä" |
Ed_Guy 22.10.2007 12:26:47 (muokattu 22.10.2007 12:29:54) | |
---|
Ei sitä kukaan juonen vuoksi katso, kansa haluaa verimössöä. :) Ja tissejä :) Perhana linkki, jonka kautta fma:ta öh hankin kosahti juuri... Get the Fuck Out! |
Antti1 22.10.2007 13:06:08 | |
---|
Ei sitä kukaan juonen vuoksi katso, kansa haluaa verimössöä. :) Nojoojoo, vaan jotkut koittaa kehua jopa sen juonellista sisältöäkin. Olin aika järkyttynyt sisällön, öhm, laadukkuudesta. :) Mutta Trigun on rautaa, taidanpa vilkaista pari jaksoa lisää kohtapuoliin. Voisi seuraavaksi katsoa Gun X Swordia, jos sen saisi jostain hankittua. Kaveri sitä suositteli, kun tosta Trigunista pidän. Kellään mitään hajua tosta sarjasta? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
noir 23.10.2007 16:08:43 | |
---|
Mutta Trigun on rautaa, taidanpa vilkaista pari jaksoa lisää kohtapuoliin. Voisi seuraavaksi katsoa Gun X Swordia, jos sen saisi jostain hankittua. Kaveri sitä suositteli, kun tosta Trigunista pidän. Kellään mitään hajua tosta sarjasta? En ole koskaan kuullutkaan, mutta koska pidän Trigunista, niin pitää varmaan tuohonkin tutustua, notta tattistapattista vaan :) Omnia mutantur, nihil interit. Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
Ed_Guy 23.10.2007 17:29:02 | |
---|
En ole koskaan kuullutkaan, mutta koska pidän Trigunista, niin pitää varmaan tuohonkin tutustua, notta tattistapattista vaan :) Berserkin ostan kaverilta ens kuussa, mutta trigunia itsekin olen pari jaksoa nähnyt... tykkäsin. Sais vain hankittua jostain... Get the Fuck Out! |
BondakeBunny 24.10.2007 13:27:32 (muokattu 24.10.2007 13:35:05) | |
---|
Kun katsot hornaan
myös horna katsoo sinuun |
noir 25.10.2007 15:18:47 | |
---|
Omnia mutantur, nihil interit. Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
Brian May jr. 29.10.2007 17:37:14 | |
---|
Tuohon Elfen Lied-keskusteluun pitää muuten puuttua sen verran, että animaattorit katkaisivat tarinan kulun suunnilleen keskivaiheilta ja kyhäsivät tilalle hätäisen lopun. Siksi animen vaihtoehtoinen loppu saattaa hämmentää monia. Näin tehdään valitettavasti aika monissa muissakin mangoihin pohjautuvissa sarjoissa, esim. Trigun, GTO ja FullMetal Alchemist(jonka tarina sarjakuvamuodossa muuten jatkuu edelleen) ja se on aika perkeleen häiritsevää; GTO:kin on täyttä rautaa aivan pariin viimeiseen jaksoon saakka, ja sitten eteen tulikin yht'äkkinen ja mitä persiilleen vedetyin loppu - syykin selvisi aika pian, kun kävi ilmi, että animointi loppui puoleenväliin sarjan alkuperäiseen tarinaan nähden. Edes Trigun-anime, joka on sinällään jo varsin loistava, ei ole juoneltaan mitään verrattuna Trigun-mangaan. Vettä! |
Ed_Guy 29.10.2007 17:50:06 | |
---|
Tuohon Elfen Lied-keskusteluun pitää muuten puuttua sen verran, että animaattorit katkaisivat tarinan kulun suunnilleen keskivaiheilta ja kyhäsivät tilalle hätäisen lopun. Siksi animen vaihtoehtoinen loppu saattaa hämmentää monia. Näin tehdään valitettavasti aika monissa muissakin mangoihin pohjautuvissa sarjoissa, esim. Trigun, GTO ja FullMetal Alchemist(jonka tarina sarjakuvamuodossa muuten jatkuu edelleen) ja se on aika perkeleen häiritsevää; GTO:kin on täyttä rautaa aivan pariin viimeiseen jaksoon saakka, ja sitten eteen tulikin yht'äkkinen ja mitä persiilleen vedetyin loppu - syykin selvisi aika pian, kun kävi ilmi, että animointi loppui puoleenväliin sarjan alkuperäiseen tarinaan nähden. Edes Trigun-anime, joka on sinällään jo varsin loistava, ei ole juoneltaan mitään verrattuna Trigun-mangaan. Jep. Itse olen Fma:ta lueskellut nyt n. 11 kirjaa. Juoni huomattavasti parempi kuin animessa. Luulin tosin, että manga on saatu myös päätökseen, mutta ei vissiin olekkaan. Get the Fuck Out! |
Ed_Guy 29.10.2007 21:40:35 (muokattu 29.10.2007 23:36:18) | |
---|
Löysin youtubesta prince of tenniksen... toinen jakso menossa Oikeasti... jäin tähän koukkuun 7 jakso menossa Get the Fuck Out! |
Chrissie 29.10.2007 23:49:24 | |
---|
Ghost in the Shell 2: Innocence tuli katsottua tänään. Ihanan visuaalista ja mahtipontisen filosofisia aatoksia. Pää meni pyörälle. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |
Makoto Shinkain elokuvat on niitä suurimpia suosikkeja mulle. Tunnelmaa ja koskettavuutta piisaa. Tuubista löyty ensiteos, lyhyempi pätkä She and Her Cat. http://www.youtube.com/watch?v=wBD5D040D44 Muita suosikkeja on Mushishi, FLCL, NGEvangelion, Honey & Clover ja Rurouni Kenshin OVA Tsuiokuhen. Nytten olen Planetesia lukenu. Manga on paljon animea parempi tässäkin tapauksessa. |
Ed_Guy 02.11.2007 20:50:20 | |
---|
En oikeasti uskonut, että tenniksestä kertova anime voisi olla hyvä, mutta väärässä olin. Prince of tennistä takana nytten 35 jaksoa. joku siinä vain koukuttaa... Taustamusasta tykkään ainakin paljon. Get the Fuck Out! |