Radiation 30.10.2007 17:15:21 | |
---|
Moroos! Nyt on käynyt toteen se skenaario, josta bluus-äijät aina kertoo, eli siirtyminen suhinahevistä vähän dynaamisimmille vesille. Yllättäen tuo dimebucker ei ihan vakuuta näissä hommissa.. Ajatuksena olisi vääntää jonkinlaista stoner rockia ja pienen tutkimustyön jälkeen havaitsin SD:n phatcatin pörisevän juurikin oikealla tavalla. Tästä pääsemmekin itse aiheeseen, eli mikä tuolle sopisi parhaiten kaveriksi kaulapaikalle? Nykyään tuossa on kiinni Duncanin Jazz ja se on aivan liian power metallinen. Haussa on nyt tummahkot cleanit ja säröä käyttäessä ehkä black sabbath -soundi pykälän-pari ilkeämpänä. Tosin tarkoituksena olisi avustaa säröissä big muffin kera, eli hyvä cleani on top priority. Kitarasta löytyy leppärunko, vaahterakaula ja eebenotelauta. Jaarittelut sikseen, tuleeko mieleen jotain, mitkä nyt pitäisi ehdottomasti katsastaa? Kiitämmä vastauksista ja vaivannäöstä! |
Numb 30.10.2007 17:17:44 (muokattu 30.10.2007 17:23:18) | |
---|
Kaulaankin phat cat? Toimii erittäin hyvin kaulapaikalla. Tai jokin muu p90 -sukuinen mikki? Kun siinä humpparin reikä on niin, phat cat on kyllä aika kova sana. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Radiation 30.10.2007 17:28:37 | |
---|
^Tuo kävi mielessä mullakin. Mietinkin, notta löytyykö tuosta phatcatista tarpeeksi tummuutta ja mystistä soundia kaulassa..? |
Jungleman 30.10.2007 17:37:50 | |
---|
^Tuo kävi mielessä mullakin. Mietinkin, notta löytyykö tuosta phatcatista tarpeeksi tummuutta ja mystistä soundia kaulassa..? Minulla on Revend Slingshot P90-mikeillä. Tummuutta ja syvyyttä löytyy tonepotikkaa kiinni kääntäessä jopa enemmän kuin tarpeeksi. Bonuksena vielä, soundi mikinvalitsimen keskiasennossa on taivaallinen. Jos Phat Catit ovat yhtään sinnepäinkään, uskoisin niiden toimivan loistavasti. Olen välillä miettinyt sellaisten asentamista Squier Jagmasteriini, vaan en ole saanut aikaiseksi. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Ziggy Bubba 30.10.2007 17:38:38 (muokattu 30.10.2007 17:40:26) | |
---|
Kannattaa harkita tallaan myös Dimarzion Bluesbuckeria, joka on kovasti P90-henkinen peli myös (ja josta juuri muuten toiseen thriidiin kirjoitin). Mikissä on kaksi kelaa, joista toinen toimii, ainakin valmistajan mukaan, puhtaasti "hummin buckaukseen". Soundi on omassa leppärunkoisessa Jagmasterissani varsin pureva ja yläpäätäkin löytyy, ilman ilkeyttä toki. Pitkälti siis ykskelaisen soundi ja humpparin hurinattomuus samassa paketissa. Tuommoseen hyvään kliiniin ja stoner-rouhintaan voisi kaulamikiksi natsata tuommonen suht perus-PAF, eli esim. Duncanin '59 tahi Gibsonin eri variaatiot aiheesta. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Pistä se phatcatti vaan... Mulla on leppärunkoisessa, vaahterakaulaisessa ja eebenotelautaisessa kepakossa Ruokankaan vastaava mikki kiinni ja en toiseen vaihtaisi. Tyyliltään siis. P90-tyylinen mikki kaulassa on meikäläisen ehdoton suosikki kyllä jos halutaan isompaa soundia kuin mitä normaali yksikelanen antaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Radiation 31.10.2007 12:28:15 | |
---|
Kiitoksia vaan avusta! On se kait mentävä phat catilla all the way, harvemmin näkee kyllä RR-kepeissä p90-mikkejä. |