Aihe: Absoluuttinen nollapiste
1 2 3 4 512 13 14 15 1631 32 33 34 35
Nimismies
20.10.2007 18:49:41 (muokattu 20.10.2007 18:52:16)
Mikä tässä nyt on kun tämä ei yksinkertaisesti lähde?

Onhan useiden Nollapistelevyjen kohdalla ollut se, että alussa levystä ei saa millään kiinni, mutta nyt olo on eri. iiris ei haasta kuuntelemaan vielä yhtä kertaa. Biiseissä on kyllä tuotanto ja soitto kohdallaan, mutta missä ovat hämmennystä aiheuttavat koukut ja jylhyydessään mykistävät herkkyydet? Kyllähän tämä kuulostaa sinänsä hyvältä, mutta jotenkin...

Biisit ovat tasapaksuja, siinäpä se tuli sanotuksi. Lumous on hypnoottinen tekele ja Tytöt varieteen ehjä teos, Se ei voi olla minun toimisi kuin nyrkki palleaan paremmilla teksteillä. Muut ovatkin sitten selvästi heikompia tekeleitä. Onhan biiseissä meininkiä ja poppisävyjä, mutta...ei niillä korvata sieluttomuutta. Onko käynyt niin kuin yhtye aikanaan lauloi - kun ideat loppuvat, usein ruvetaan rokkaamaan? iiriksellä ei ole vielä kertaakaan tullut SITÄ hetkeä, kun kaikki muu aivotoiminta lakkaa ja keskittyy täysillä kuuntelemaan musiikkia, unohtaa vallitsevan ympäristön. Jokaiselta aikaisemmalta levyltä se on löytynyt.

Vai onko lopulta kyse kuitenkin siitä, että Tommi on sittenkin tärkein tekijä Nollapisteessä ja kun hänen panostuksensa levyyn on ollut vähäinen, jää käteen muodollisesti pätevä mutta sisällötön levynlärpäke?

Toivotaan että ajan saatossa ja viimeistään keikalla mieli muuttuu. Nyt on pettymys pinnassa.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin. Päivitetty 20.10 Taidetatin hakkuu
Progressor
20.10.2007 20:30:19
Ei kai sitä voi olettaa, että oma suosikkibändikään suoltaisi jatkuvasti pelkkiä täysosumia. Jossain vaiheessa on tultava se levy, joka ei kolahdakaan ihan täysillä. Ellei yhtye hajoa sitä ennen.

Minulle Iiris toimii kyllä huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi Muovi antaa periksi, jolla on muutama oikea kappale ja niiden välissä monta sormiharjoitusta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
ydinaukio
21.10.2007 00:48:07
Vai onko lopulta kyse kuitenkin siitä, että Tommi on sittenkin tärkein tekijä Nollapisteessä ja kun hänen panostuksensa levyyn on ollut vähäinen, jää käteen muodollisesti pätevä mutta sisällötön levynlärpäke?

En ole kuullut levyä vielä, mutta veikkaisin asian olevan näin.
Nuuskamuikkunen
21.10.2007 11:53:33
Skippasin kuusi ensimmäistä biisiä eka kuuntelulla. Näin ei ole käynyt ennen. Taisin olla vain kärsimätön. Pitää laittaa tämä kannettavaan soittimeen, josko ulkoiluttaminen syksyisillä poluilla auttaisi. "Kyse on siitä, että muistaa limitsit ja prinsiipit."
"Huu aa juu, ai äm joo kloon!! Ai häf stoulen joo aidentiti!! Lets swiip tugedö!!" - kid ego
aksiom
22.10.2007 00:21:51
Mikä tässä nyt on kun tämä ei yksinkertaisesti lähde?

Onhan useiden Nollapistelevyjen kohdalla ollut se, että alussa levystä ei saa millään kiinni, mutta nyt olo on eri. iiris ei haasta kuuntelemaan vielä yhtä kertaa. Biiseissä on kyllä tuotanto ja soitto kohdallaan, mutta missä ovat hämmennystä aiheuttavat koukut ja jylhyydessään mykistävät herkkyydet? Kyllähän tämä kuulostaa sinänsä hyvältä, mutta jotenkin...

Ihan samat fiilikset. Olen hätäisesti reissatessa kuunnellut levyn ehkäpä neljä kertaa ja jostain syystä levyä ei vain halua laittaa soimaan uudestaan.

Jokainen aiempi 0. levy on soinut ilmestymisen jälkeen soittimessani ainakin viikon lähes tauotta. Ensin olen avannut biisit, sitten olen avannut sanat ja tarinan. Nyt kumpikaan ei houkuttele.

Höh.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
sikanaama
24.10.2007 21:53:54 (muokattu 24.10.2007 22:02:26)
Ensitunnelma:
Kuuntelin eilen illalla levyä eka kerran ja tuli semmonen olo että tästä vois tulla kurkku kipeäksi. Kylmälle tuntu. Saatto olla että huoneessakin oli kylmä, mutta myös tunnelma on kylmempi kuin aiemmilla apso levyillä, johtuen ehkä siitä että saundimaailma on aika koneellinen ja ei ole sellaista liimismäistä kotikutoisuutta tai naiviutta niin palijoa (paitsi vaikkapa Hän ei voi olla minun). En ole silti pettynyt lain ja tykkään aika kovasti. Välillä potkii aika lujaakin. Levyltä ei ainakaan löydy sellaista skippailu piisiä mikä yleensä on löytynyt heti. Kokonaisuutena näköjään melko eheä vaikka monta tekijää. Sanoitukset on aika kulmikkaita eikä niitä voi pyöritellä päässä kovin paljoa. Katri Helena auringonsilta lainista antasin ainakin 2 tähteä lisää!!!
Nykyisin nuorison keskuudessa on muotia, että pannaan tupakka suuhun ja lähdetään kartsalle rokkaamaan.
atha
25.10.2007 02:00:36
Kuulin ohimennen pääkaupungissa työmatkalla ollessani, että Abso olis Tavastialla (miten olikin jäänyt tarkistamatta ennen reissua) - sinne siis heti, joskin ei ihan keikan alusta ehtinyt paikalle.

Äkkinäisenä kommenttina näin keikan jälkeen vois sanoa, että ainakin Lumous, ... ja Pidän maastanne kuulosti kyllä huomattavasti toimivammalta livenä kuin levyllä. Ehkä nuo vielä levyversioinakin alkavat upota ajan mittaan.
Nuuskamuikkunen
28.10.2007 08:52:52 (muokattu 28.10.2007 09:03:29)
Skippasin kuusi ensimmäistä biisiä eka kuuntelulla. Näin ei ole käynyt ennen. Taisin olla vain kärsimätön. Pitää laittaa tämä kannettavaan soittimeen, josko ulkoiluttaminen syksyisillä poluilla auttaisi. "Kyse on siitä, että muistaa limitsit ja prinsiipit."

Muutaman kerran kerkesin tuossa autolla ajellessa kuunnella, kun kävin reissaamassa. Eihän tämä oikeastaan ole minusta sen heikompi levy kuin muutkaan. Tästä tuli mulle nyt se autolevy, kun taas Suljettu on edelleen se pimeiden syksypolkujen levy. Biisit joita en malta odottaa kuulla keikalla: Luomus, Tytöt varieteen, Puhelin, V niin kuin verikosto ja Pidän maastanne.
"Huu aa juu, ai äm joo kloon!! Ai häf stoulen joo aidentiti!! Lets swiip tugedö!!" - kid ego
sikanaama
01.11.2007 16:11:12
Levy on mulla alkanu ainakin toimimaan ihan mainiosti. Vaikka ei mulla ees oo levyä heh :).... Mutta tykkään ihan tosissani, Muistaisit miksi, Lumous, Tytöt varieteen, pidän maastanne, puhelin ja iiris toimii parhaiten.

Torstaina pitäis lähteä tsekkaamaan Oulun keikka, saas nähä miten uusi kama toimii livenä. Odotukset on korkealla kun en oo bändiä livenä ennen nähnyt..

niinjoo, ja lämppärinä vissiinkin GNU.

Mäki tuu. Toivottavasti tulee myös ylläri piisejä mit ei oo viel livenä kuullu, uusien lisäksi tietty.
Nykyisin nuorison keskuudessa on muotia, että pannaan tupakka suuhun ja lähdetään kartsalle rokkaamaan.
Bald Anus
01.11.2007 17:38:37

Voisinpa äkkiä täyttää 18, niin pääsisin katsomaan tämän päivän keikkaa.
Paskalla on tekijänsä
Nimismies
01.11.2007 19:50:28
Torstaina pitäis lähteä tsekkaamaan Oulun keikka, saas nähä miten uusi kama toimii livenä. Odotukset on korkealla kun en oo bändiä livenä ennen nähnyt..

niinjoo, ja lämppärinä vissiinkin GNU.

Näin pitäis tehdä itsekin. Olisko pikkumiitin paikka?
sikanaama
01.11.2007 20:41:34
Näin pitäis tehdä itsekin. Olisko pikkumiitin paikka?

Jos nään tuttuja tai puolikkaita naamoja niin saatan ehkä itsekin uskaltaa tulla juttusille. Juon vielä ehkä yhen.
Nimismies
02.11.2007 08:03:21
Jos nään tuttuja tai puolikkaita naamoja niin saatan ehkä itsekin uskaltaa tulla juttusille. Juon vielä ehkä yhen.

Noh, minun kanssa nyt jäi ainakin välistä. Ei sitten tullut lähdetyksi. Viikon päästä Jyväskylässä sitten.
Zed
02.11.2007 16:06:38

Olinpa Oulussa. Oli vielä oikein muusikoiden.netin paita päällä, mutta se oli sen toisen paidan alla piilossa. Päissään pölöhyttiin, bändi veti ja porukkaa oli melko mukavasti. Sisäreisiin iski krampinpoikasta puristettuani paikalta ostamaani Rengin tarpeet -sarjakuvaa haarovälissäni keikan ajan. Itse esityksestä ehkä lisää myöhemmin.
Heikkiys on henkinen tila, jota pitää pyrkiä välttämään. Sitä paitsi Heikit joutuvat keskivertoa useammin henkirikoksen uhriksi.
lapio
02.11.2007 20:14:32 (muokattu 02.11.2007 20:15:46)

Viikon päästä Jyväskylässä sitten.

Kyllä! Ja meikäläinenkin kyllä piti iiriksestä. Pari kuuntelukertaa vaati, että korva tottui soundeihin.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
Pedroz
02.11.2007 23:26:50

Piti mennä parhaillaan käynnissä olevalle Kuopion keikalle, mutta olen sen verran kipeä, etten jaksanut. Iiris on tullut kuunneltua ehkä jotain kolme kertaa, se vaan ei ole yhtään innostanut kuuntelemaan, toisin kuin kaikki aiemmat.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
tuluppa
03.11.2007 09:05:00

Jyväskylään joo. Kyllä Iiris selkeästi paranee kuunnellessa.
jigsore
03.11.2007 12:52:10

paikalta ostamaani Rengin tarpeet -sarjakuvaa haarovälissäni keikan ajan.

Ai se "tarpeet" oli tuo, hö. No tulipa sentään paita, kassi ja juliste hankittua.
Aivan loistelias keikka oli, yllätti pituudellaan. Nehän veivas lähemmäs pari tuntia! Iirikseltä taisi tulla melkein kaikki biisit ja ne toimikin paremmin livenä, paitsi Lumous.. Mutta mukavaa vaihtelua viime kesän festarisettiin, missä ei paljoa kuultu improvisaatiota, instrumentaalibiisejä tai beatboxausta. Mikähän oli muuten setin alkupäässä tullut ilmeisesti vanhempi biisi, jonka aikana yleisö vallan hullaatui..?
Asses In Your Mouth
meitu
03.11.2007 15:39:41

Oisko tuo ollut Kotiinpaluu, jotenkin?
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)