Aihe: David Gilmour
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Juuho
18.08.2007 22:36:19
Ensi perjantaina tulee tuo Jools Hollandin jakso, jossa David Gilmour on vieraana. Yle Fst:ltä siis.
cruel_destiny
20.08.2007 14:19:17
jaahas, syksyllä tulee se gilmour strato: http://www.gilmourish.com/ selailkaa pikkasen alaspäin, niin siinähän se tulee. Myös tribuutista on puhetta, kuulemma tulee ensi vuonna.
I eat rice and curry everyday surreal
man9
11.09.2007 12:38:06

Tuolla on juttua Remember That Nightin esikatselubileistä ja linkkejä videoklippeihin:
http://www.brain-damage.co.uk/lates … mour-dvd-premiere-event-report.html
Hanskajalka
29.09.2007 12:46:05
Onhan muuten loistava DVD tuo Remember That Night. Siitä on kauan kun mikään ääni/kuvatallenne on tuollaista fiilistä minulle antanut. Jo pelkästään Echoes kokonaisuudessaan soitettuna on tuon DVD:n hinnan väärtti. Suosittelen isosti.
Regalis Apertura
29.09.2007 23:21:44 (muokattu 07.10.2007 23:17:32)
Juu sain just katottua Live At Royal Albert Hallin ja jäi joten kaksijakoinen fiilis... Siis olihan se hyvä keikka, hyvin äänitetty ja kuvattu, Gilmourin ääni ja kitarointi kondiksessa mutta mutta... Luulin että livenä On The Island-levy kuullostaisi paremmalta ja "eläväisemmältä" kuin cdltä kuunneltuna mutta hieman petyin. Yksinkertaistettuna sanoisin että liian monta balladityylistä biisiä peräkkäin (jotka kaiken lisäksi kuullostivat lähes samalta, toisilla vaan vieraili Crosby ja Stills mutta eivät paljoa pelastaneet) on liikaa. Ehkä pari edes keskitempoista biisiä (tyyliin Learning To Fly esim.) väliin olisi tehnyt ihmeitä? Mene ja tiedä. Samoin harmitti että David Bowie tuli laulamaan sekä Arnold Laynen kokonaan ja Comfortably Numbista puolet. Arnold pitäisi antaa kokonaan Wrightin laulettavaksi sekä Comfortably kokonaan Gilmourille koska ne alkuperäiset versiot ovat meikälle pyhiä;)... Echoes oli odotetusti hieno spektaakkeli. Siitä plussaa.
Wahi
21.10.2007 16:38:52
Vielä en ole DVD:tä kokonaan katsonut, mutta näin osittain katsottuani voisin sanoa sen olevan loistava.
MaxDamage
29.10.2007 21:16:51
Vielä en ole DVD:tä kokonaan katsonut, mutta näin osittain katsottuani voisin sanoa sen olevan loistava.

Sen ostaneena ja katsoneena voin sanoa että se on nimenomaan loistava ja silkkaa parhautta. Suosittelen lämpimästi kaikille.
Dr. Muff
31.10.2007 14:53:08
Mun mielestä toi on vähän hampaatonta touhua niiden pätkien perusteella joita olen nähnyt tuolta tallenteelta. Pätkät ovat myös poikenneet bootlegeista joita olen katsonut. Totahan on viilattu ihan liikaa. Olisi paljon mukavampaa katsoa esitystä kaikkine mokineen. Mokat tekevät soittajista inhimillisiä.

Ei tee mieli ostaa.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
man9
02.11.2007 08:25:21

Comfortably numbia ei Gilmour äänialansa puolesta "pysty" itse kokonaan laulamaan, vaan siihen tarvitaan aina lisäksi joku vähän matalammalta laulava (oli se sitten itse Waters tai joku muu).

Eihän se puhelauluosuus hirveästi vaadi, mutta täytyyhän jonkun olla lääkäri jotta Gilmour voi olla Pink :)
Dr. Muff
02.11.2007 10:53:03
Eihän se puhelauluosuus hirveästi vaadi, mutta täytyyhän jonkun olla lääkäri jotta Gilmour voi olla Pink :)

Melkein kuka tahansa vetää noi lääkärin osuudet paremmin kuin Pink Floyd 80-luvulla. Kääk, karseen kuulosta.
kepe-5
04.11.2007 14:18:20
Melkein kuka tahansa vetää noi lääkärin osuudet paremmin kuin Pink Floyd 80-luvulla. Kääk, karseen kuulosta.

The Wallin alkuperäisversio voittaa tässä suhteessa erittäin selkeästi. Watersin kolkko ääni antaa meikäläiselle sellaisia värinöitä, että harvemmin.
"Christ. What would rock 'n roll be without a feedback?" -David Gilmour
Jeiska
05.11.2007 14:53:18
Menin si uhmaamaan vanhempia ja ostin kans tuon remember that nightin... Täytyy kattoo kerkiääkö tänää sitä kunnolla vilkaseen.
"Kuulut puron kohinaan, etkä betoni maailmaan..."
man9
05.11.2007 21:27:30

Melkein kuka tahansa vetää noi lääkärin osuudet paremmin kuin Pink Floyd 80-luvulla

Milloin se moniääninen versio muuten on tullut kuvioihin? Oletin että se olisi ollut -87 kiertueen "ansiota", mutta kuuntelin just Gilmour-bootlegin vuodelta -86 (Colombian Volcano Concert), jossa tohtoreita olikin jo useampi.
Jarski
11.11.2007 22:17:16
The Wallin alkuperäisversio voittaa tässä suhteessa erittäin selkeästi. Watersin kolkko ääni antaa meikäläiselle sellaisia värinöitä, että harvemmin.

Live8-konsertissa oli muuten erittäin hyvä tämä Conf Numb juurikin siitä syystä että Waters veti kalsealla äänellään ne alun puheosuudet.
man9
15.11.2007 14:06:36 (muokattu 15.11.2007 14:09:25)

Nyt tuli kirja Davidin kitarasta :) Hyvännäköisiä nuo aukeamakuvat, jos nyt ketään hirveästi kiinnostaa yhden kitaran tuunaukset. No minua ainakin :)

http://www.theblackstrat.com/

Ja pukinkonttiin...
Dr. Muff
16.11.2007 12:38:46
Nyt tuli kirja Davidin kitarasta :) Hyvännäköisiä nuo aukeamakuvat, jos nyt ketään hirveästi kiinnostaa yhden kitaran tuunaukset. No minua ainakin :)

http://www.theblackstrat.com/

Ja pukinkonttiin...

Tilasitko jo tuon sivuston kautta?

Kuulemma tuota myydään rajoitetusti ja signaturen mukana tulee samanmoinen kirja. Taidan tilata itsekin, vaikka tuo on hinnaltaan ehkä vähän suolainen.
man9
18.11.2007 01:17:47

Tilasitko jo tuon sivuston kautta?

Kuulemma tuota myydään rajoitetusti ja signaturen mukana tulee samanmoinen kirja. Taidan tilata itsekin, vaikka tuo on hinnaltaan ehkä vähän suolainen.

Joo laitoin tilaukseen tuota kautta, ja ei ainanakaan silloin pari päivää sitten ollut vielä loppu. 37 euroa taisi olla sen päivän kurssilla hinta.
Dr. Muff
18.11.2007 10:51:14
Joo laitoin tilaukseen tuota kautta, ja ei ainanakaan silloin pari päivää sitten ollut vielä loppu. 37 euroa taisi olla sen päivän kurssilla hinta.

Tilaus lähti justiinsa! 37,18e oli päivän hinta. Pukinkonttiin menee :D
man9
18.11.2007 12:28:07

Innostuin tosta kirjasta jo etukäteen niin paljon että piti äänittää vähän jammailua Bm - A - G - Em -Bm -sointukiertoon: http://lahettamo.org/dl/cnumb.mp3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)